Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital lanserar HDTV-paketet med tre HD-kanaler

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 oktober 2006 - 19:16

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Säga vad man vill om Canal Digital men de har varit aktiva när det gäller att dra igång HDTV i vårt avlånga land.

Imorgon, den 1:e november så lanserar Canal Digital HDTV-paketet där den nya HD-kanalen Voom HD ingår. Sedan tidigare är SVT HD och Discovery HD klara och fler kanaler ska vara på gång, Canal Digital själva har sagt att HDTV-paket beräknas innehålla upp emot tio kanaler inom ett år.

Priset för de tre kanalerna är 99 kronor i månaden. Sedan tidigare har man visat filmer i HD-upplösning i kanalen Cmore HD som nu byter namn till Canal+ HD och kommer att ingå i Canal+ Total-paketet, 229 kronor i månaden.

Förhoppningsvis får Canal Digitals satsning igång konkurrenterna så vi på allvar kan få ett vettigt utbud av kanaler i HD-kvalitet till ett bra pris.

Mer information om Voom HD hittas här och Canal Digitals kampanjsida för HDTV-paketet hittas här.

Utökar denna nyhet med följande korta pressmeddelande från Canal Digital:

Pressmeddelande Stockholm 2006-11-01

Canal Digital utökar sitt utbud med TV8

I början av december månad kommer Canal Digital Sveriges satellitkunder få tillgång till den nationella TV-kanalen TV8.

– TV8 är en intressant och växande svensk aktualitetskanal som vi tror att våra kunder kommer att ha stor behållning av. Vi har den senaste tiden lanserat en rad nya nationella TV-kanaler, vilket tydligt visar på att marknaden för nischade TV-kanaler och digital-TV är på uppgående, säger Patrik Hofbauer, VD för Canal Digital Sverige.

TV8 är en aktualitetskanal som mixar direktsända magasin och nyhetsprogram med inrikes- och utrikesmagasin dokumentärer etc.

– Vi är mycket glada över detta samarbete, säger Birgitta Stål, VD för TV8. Den nya distributionen vi får genom Canal Digital stärker vår roll som Sveriges ledande aktualitetskanal.

TV8 kommer att ingå i Canal Digital Sveriges Familjepaket som i och med lanseringen av TV8 nu innehåller 52 TV-kanaler.

Postad 31 oktober 2006 - 20:41

Isaac
  • Isaac
  • Veteran

• 1 836 inlägg
  • 0
Lite kul att alla kanaler börjar med bokstäverna HD, blir nog lite jobbigt sedan när man skall säga, HDSVT1, HDSVT2, HDTV3, HDTV4, HDKanal 5 etc, HD-DVD. Bara själva ordet HD är jobbigt. Varför skall de kalla alla sina kanaler för HD är det bara för att folk inte tror (förstår) att det är "HD" annars, klart att (alla) som har en riktig HDTV-apparat hemma ser skillnad direkt, givetvis så är det väl bara 720p etc. så riktig "HD"-TV(High Definition Tele Vision) är det ju inte.
Falsk marknadsföring har man ju hört talas om förut och vem vet det kanske är falsk HD-TV (inte ens 720p) och hur är det igentligen med ljudet? Är det "HD"? :lol:

Postad 31 oktober 2006 - 20:41

Tommm
  • Tommm
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Låter ju väldigt bra, men jag vill ju ha ett instickskort till datorn!
Någon som vet om ett det finns något Mpeg4-kort i handeln? Och om man i så fall kan se CanalDigital HD med den?

Postad 31 oktober 2006 - 20:48

Isaac
  • Isaac
  • Veteran

• 1 836 inlägg
  • 0
Varför inte VC-1?

Postad 31 oktober 2006 - 20:50

Tommm
  • Tommm
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

givetvis så är det väl bara 720p etc. så riktig "HD"-TV(High Definition Tele Vision) är det ju inte.
Falsk marknadsföring har man ju hört talas om förut och vem vet det kanske är falsk HD-TV (inte ens 720p) och hur är det igentligen med ljudet? Är det "HD"? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är riktig HD-tv då?
Och ljudet är det väl inget fel på? Tycker att det har varit fullt tillräckligt ända sedan vi fick Nicam 1988 eller när det nu var.

Postad 31 oktober 2006 - 20:54

Isaac
  • Isaac
  • Veteran

• 1 836 inlägg
  • 0

givetvis så är det väl bara 720p etc. så riktig "HD"-TV(High Definition Tele Vision) är det ju inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är riktig HD-tv då?
Och ljudet är det väl inget fel på? Tycker att det har varit fullt tillräckligt ända sedan vi fick Nicam 1988 eller när det nu var.

<{POST_SNAPBACK}>

1080p med true color och VC-1 kodning, ljud = Dolby True HD eller DTS HD i minst 7.1. :lol:

Postad 31 oktober 2006 - 20:55

Marcus F
  • Marcus F
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Inte vad jag kallar nyhet precis, jag har haft dem här kanalerna i en vecka nu :lol:

Postad 31 oktober 2006 - 20:56

Isaac
  • Isaac
  • Veteran

• 1 836 inlägg
  • 0
Hur är ljudet och bilden?

Postad 31 oktober 2006 - 21:09

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Någon som vet om ett det finns något Mpeg4-kort i handeln? Och om man i så fall kan se CanalDigital HD med den?

<{POST_SNAPBACK}>

Hauppauge WinTV HVR-4000
Senare under vintern kommer en USB-kortläsare för CI/CAM att släppas.

Postad 31 oktober 2006 - 21:16

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0
Canal Digital kan man bara få genom parabol va?

Postad 31 oktober 2006 - 21:17

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Priset för de tre kanalerna är 99 kronor i månaden. För Cmore HD, den befintliga filmkanalen som sänder filmer i HDTV-kvalitet så är det ytterliggare 39 kronor i månaden.

Cmore HD kostar inte 39 kronor i månaden.
Cmore HD heter Canal+ HD från 1. november och ingår i Canal+ Total paketet!

Postad 31 oktober 2006 - 21:23

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl bara HDSVT som sänder i 720p, övriga är 1080i. 1080p tänker då inte jag vänta på. Då hinner jag dö av hög ålder först.

Postad 31 oktober 2006 - 21:38

Marcus F
  • Marcus F
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Bilden från Discovery HD är grym, likadant från Voom. SVT´s sändningar vet jag inte vad man ska säga om. Långt ifrån samma kvalitet som de andra två. Ibland är det så på C more HD också, det är inte speciellt mycket bättre än en bra 576p-sändning medans det andra gånger är jättebra.

Ljudet kan jag inte säga något om då jag endast har TV-högtalarna vid den TV som parabolen är kopplad till och jag vill inte bära stereon i huset. Tyvärr.

Postad 31 oktober 2006 - 23:18

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Bilden från Discovery HD är grym, likadant från Voom. SVT´s sändningar vet jag inte vad man ska säga om. Långt ifrån samma kvalitet som de andra två. Ibland är det så på C more HD också, det är inte speciellt mycket bättre än en bra 576p-sändning medans det andra gånger är jättebra.

Ljudet kan jag inte säga något om då jag endast har TV-högtalarna vid den TV som parabolen är kopplad till och jag vill inte bära stereon i huset. Tyvärr.

<{POST_SNAPBACK}>

Såg du inte Sin City i HD igår (måndags), det var wow, sicken bild :lol:

Redigerat av Danhill, 31 oktober 2006 - 23:19.

Postad 31 oktober 2006 - 23:42

Unregistered43739
  • Unregistered43739
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0

Priset för de tre kanalerna är 99 kronor i månaden. För Cmore HD, den befintliga filmkanalen som sänder filmer i HDTV-kvalitet så är det ytterliggare 39 kronor i månaden.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag som satt och vänta på en ny kanal som skulle heta Canal+ HD. Man kunde ju nästan ana att dom bara skulle byta namn på C More HD till Canal+ HD

Postad 01 november 2006 - 08:18

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för den informationen! Har ändrat i nyheten nu.
Canal Digital skriver om Total-paketet på sin webbplats men har även gammal information kvar, att man kan köpa Cmore HD för 39 kronor i månaden...

Postad 01 november 2006 - 09:54

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hauppauge WinTV HVR-4000
Senare under vintern kommer en USB-kortläsare för CI/CAM att släppas.

<{POST_SNAPBACK}>

digital-everywhere gör ett kort som heter FireDTV T/CI. Jag vet inte hur det är med det interna kortet, men det externa klarar mpeg 4 = HDTV och boxerkort!

Kanske värt att kolla upp.

MVH
JOEKO

Postad 02 november 2006 - 00:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Falsk marknadsföring har man ju hört talas om förut och vem vet det kanske är falsk HD-TV (inte ens 720p) och hur är det igentligen med ljudet? Är det "HD"? :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är riktig HD-tv då?

<{POST_SNAPBACK}>

1080p med true color och VC-1 kodning, ljud = Dolby True HD eller DTS HD i minst 7.1. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

1080P kommer du inte få se i tvsändningar på massor av år. Skulle tippa på 7-8 år eller så.

Postad 03 november 2006 - 16:31

Tommm
  • Tommm
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Jag som trodde att HD var definierat till 720P eller 1080i. Hur många punkter på bredden har jag inte hört något om.

Postad 03 november 2006 - 21:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Jag som trodde att HD var definierat till 720P eller 1080i. Hur många punkter på bredden har jag inte hört något om.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är 720p eller 1080i i bredbildsädningar. Då kan man räkna ut att en 720p signal har 1280 punkter på varje linje eftersom definitionen av wide är förhållandet 16:9.

((16/9) * 720) = 1280
((16/9) * 1080) = 1920 punkter eller pixlar per linje.

:angry:

Postad 04 november 2006 - 12:54

Unregistered06999456
  • Unregistered06999456
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Technotrend s2-3200 (+ CI).
155 Euro + frakt från tyska dvbshop.

Hauppauge är väl i vanlig ordning baserad på Technotrend, så anledningen att vänta
när det gäller dvb-s2 är väl ganska få.

Jag tycker det funkar strålande.
Du behöver dock en ny Dual Core med bra gfx-kort, annars blir det ingen bild =)

/Per

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.