Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

RGB Scart "grendosa"?

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 november 2006 - 11:38

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Jo...har två RGB Scart i min TV. Nu skulle jag behöva en till. Finns det någon form av Scart RGB grendosa så man kan få ut en tredje scart kontakt...?

Tack på förhand!

MVH

#2

Postad 04 november 2006 - 11:45

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Nej

#3

Postad 04 november 2006 - 11:49

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Nej

<{POST_SNAPBACK}>


HELT säker?

#4

Postad 04 november 2006 - 11:55

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Hmm. Det skulle inte verka särskilt logiskt eftersom det finns en kanal för varje extern scart. Och att då koppla 2 st till en ingång skulle innebära att TVn i sig skulle va tvungen att ha någon sorts switch, vilket jag är relativt säker på att den inte har.

Vad har du för källor förresten?

Redigerat av Unregisteredbdae541f, 04 november 2006 - 11:57.


#5

Postad 04 november 2006 - 12:00

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
mina källor? eehh...nä den frågan kom jag på helt själv ;-)

#6

Postad 04 november 2006 - 12:06

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Men.. vad är det du ska koppla ihop med TVn?

#7

Postad 04 november 2006 - 12:18

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Men.. vad är det du ska koppla ihop med TVn?

<{POST_SNAPBACK}>



;-) jaha...det var dit du ville komma...

det är två boxar; En från Viasat och en från Canaldigital + alltså en till som behöver scart...; Xbox

fast frågan e ju om man inte kan koppla in xboxen på annat sätt?
Denna tv har jag precis skaffat...

https://www.prisjakt...kt.php?p=101947

#8

Postad 04 november 2006 - 12:43

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Xboxen har ju inte så många anslutningsmöjligheter direkt.

Nej du.. om det sedan endast finns rgb-scart utgångar på dina digitalboxar kan detta bli lite krångligt, om du inte kan hitta nån sorts adapter eller liknande.



Nått sätt att lösa saker brukar det ju dock alltid finnas... ;)

Redigerat av Unregisteredbdae541f, 04 november 2006 - 12:45.


#9

Postad 04 november 2006 - 13:37

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Xboxen har ju inte så många anslutningsmöjligheter direkt.

Nej du.. om det sedan endast finns rgb-scart utgångar på dina digitalboxar kan detta bli lite krångligt, om du inte kan hitta nån sorts adapter eller liknande.



Nått sätt att lösa saker brukar det ju dock alltid finnas...  ;)

<{POST_SNAPBACK}>



dock! så är ju xboxens scart lösning möjlig att plocka isär...det går ju in 3 kablar in i en scart kontakt som sedan går in i tv...går dessa tre kablar inte att stoppa in i 3 hål i tv?

#10

Postad 04 november 2006 - 13:38

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Om du vill koppla in din Xbox till TV'n genom RGB-Scart så finns det en Scartväxel du kan köpa från Joytech. Funkar mycket bra som jag själv använder. I annat fall kan du köpa en Komponent kabel till Xboxen och på så sätt koppla in den till din TV eftersom TV'n har möjlighet till det också. Kvalitetsmässigt sätt förlorar du inget så länge som du ser till att använda dig av ordentligt kablage.

#11

Postad 04 november 2006 - 13:43

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

dock! så är ju xboxens scart lösning möjlig att plocka isär...det går ju in 3 kablar in i en scart kontakt som sedan går in i tv...går dessa tre kablar inte att stoppa in i 3 hål i tv?


Gissar på att dessa är gul, röd, vit? Dvs sämsta möjliga signalen till TV:n. Skaffa en riktig komponentsladd istället (grön, blå, röd + ljud), så får du både mycket bättre spelupplevelse + lediga SCART-ingångar ;)

#12

Postad 04 november 2006 - 14:07

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Om du vill koppla in din Xbox till TV'n genom RGB-Scart så finns det en Scartväxel du kan köpa från Joytech. Funkar mycket bra som jag själv använder. I annat fall kan du köpa en Komponent kabel till Xboxen och på så sätt koppla in den till din TV eftersom TV'n har möjlighet till det också. Kvalitetsmässigt sätt förlorar du inget så länge som du ser till att använda dig av ordentligt kablage.

<{POST_SNAPBACK}>


men blir det RGB även för den 3.e ( i detta fall ) prylen man stoppar in isåfall?


menar du föresten Komponent som Walkir talar om?

Redigerat av gusgez, 04 november 2006 - 14:09.


#13

Postad 04 november 2006 - 14:13

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Om du vill koppla in din Xbox till TV'n genom RGB-Scart så finns det en Scartväxel du kan köpa från Joytech. Funkar mycket bra som jag själv använder. I annat fall kan du köpa en Komponent kabel till Xboxen och på så sätt koppla in den till din TV eftersom TV'n har möjlighet till det också. Kvalitetsmässigt sätt förlorar du inget så länge som du ser till att använda dig av ordentligt kablage.

<{POST_SNAPBACK}>


men blir det RGB även för den 3.e ( i detta fall ) prylen man stoppar in isåfall?


menar du föresten Komponent som Walkir talar om?

<{POST_SNAPBACK}>



JA. Joytech växlarna kör med RGB. 4 st t.o.m. Komponent kan du också köra med. Det rekommenderar jag igentligen hellre med tanke på att du då slipper köra igenom någon dosa utan kopplar allt direkt.

#14

Postad 04 november 2006 - 14:17

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Om du vill koppla in din Xbox till TV'n genom RGB-Scart så finns det en Scartväxel du kan köpa från Joytech. Funkar mycket bra som jag själv använder. I annat fall kan du köpa en Komponent kabel till Xboxen och på så sätt koppla in den till din TV eftersom TV'n har möjlighet till det också. Kvalitetsmässigt sätt förlorar du inget så länge som du ser till att använda dig av ordentligt kablage.

<{POST_SNAPBACK}>


men blir det RGB även för den 3.e ( i detta fall ) prylen man stoppar in isåfall?


menar du föresten Komponent som Walkir talar om?

<{POST_SNAPBACK}>



JA. Joytech växlarna kör med RGB. 4 st t.o.m. Komponent kan du också köra med. Det rekommenderar jag igentligen hellre med tanke på att du då slipper köra igenom någon dosa utan kopplar allt direkt.

<{POST_SNAPBACK}>



klockrent isåfall! Då finns det alltså Scart RGB-grendosor (växlar) som gör att man får ut fler uttag från en Scart RGB...

....frågan som jag osökt kommer in på är då varför Strife säger att det INTE finns? okunskap? Eller har jag missupfattat allt?

#15

Postad 04 november 2006 - 15:19

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Om du vill koppla in din Xbox till TV'n genom RGB-Scart så finns det en Scartväxel du kan köpa från Joytech. Funkar mycket bra som jag själv använder. I annat fall kan du köpa en Komponent kabel till Xboxen och på så sätt koppla in den till din TV eftersom TV'n har möjlighet till det också. Kvalitetsmässigt sätt förlorar du inget så länge som du ser till att använda dig av ordentligt kablage.

<{POST_SNAPBACK}>


men blir det RGB även för den 3.e ( i detta fall ) prylen man stoppar in isåfall?


menar du föresten Komponent som Walkir talar om?

<{POST_SNAPBACK}>



JA. Joytech växlarna kör med RGB. 4 st t.o.m. Komponent kan du också köra med. Det rekommenderar jag igentligen hellre med tanke på att du då slipper köra igenom någon dosa utan kopplar allt direkt.

<{POST_SNAPBACK}>



klockrent isåfall! Då finns det alltså Scart RGB-grendosor (växlar) som gör att man får ut fler uttag från en Scart RGB...

....frågan som jag osökt kommer in på är då varför Strife säger att det INTE finns? okunskap? Eller har jag missupfattat allt?

<{POST_SNAPBACK}>



Han missförstod dig förmodligen. Eller så kan det också bero på att dom flesta växlar i "konsument" prisklass inte erbjuder RGB. Han visste kanske inte att det finns Joytech växlar. Det finns andra bättre växlar också men vill man komma billigt undan så duger Joytech gott och väl.

#16

Postad 04 november 2006 - 15:47

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Om du vill koppla in din Xbox till TV'n genom RGB-Scart så finns det en Scartväxel du kan köpa från Joytech. Funkar mycket bra som jag själv använder. I annat fall kan du köpa en Komponent kabel till Xboxen och på så sätt koppla in den till din TV eftersom TV'n har möjlighet till det också. Kvalitetsmässigt sätt förlorar du inget så länge som du ser till att använda dig av ordentligt kablage.

<{POST_SNAPBACK}>


men blir det RGB även för den 3.e ( i detta fall ) prylen man stoppar in isåfall?


menar du föresten Komponent som Walkir talar om?

<{POST_SNAPBACK}>



JA. Joytech växlarna kör med RGB. 4 st t.o.m. Komponent kan du också köra med. Det rekommenderar jag igentligen hellre med tanke på att du då slipper köra igenom någon dosa utan kopplar allt direkt.

<{POST_SNAPBACK}>



klockrent isåfall! Då finns det alltså Scart RGB-grendosor (växlar) som gör att man får ut fler uttag från en Scart RGB...

....frågan som jag osökt kommer in på är då varför Strife säger att det INTE finns? okunskap? Eller har jag missupfattat allt?

<{POST_SNAPBACK}>



Han missförstod dig förmodligen. Eller så kan det också bero på att dom flesta växlar i "konsument" prisklass inte erbjuder RGB. Han visste kanske inte att det finns Joytech växlar. Det finns andra bättre växlar också men vill man komma billigt undan så duger Joytech gott och väl.

<{POST_SNAPBACK}>



oki doki...låter som jag tillslut har en lösning iallafall...
har googlat..men vet inte 100%:igt vad jag letar efter...några länkar till bra och prisvärda Scart RGB växlar skulle uppskattas...

#17

Postad 04 november 2006 - 15:56

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Här har du en länk till Joytechdosan som jag pratat om. Detta är version 2 som är lite mer förbättrad samt även har 2 nätverksportar till TV-Spel.

#18

Postad 04 november 2006 - 16:05

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Här har du en länk till Joytechdosan som jag pratat om. Detta är version 2 som är lite mer förbättrad samt även har 2 nätverksportar till TV-Spel.

<{POST_SNAPBACK}>


ok..tack!...finns det några mindre och billigare versioner som hålla ungefär samma klass...

#19

Postad 04 november 2006 - 16:28

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Här har du en länk till samma version som jag har. En del som skiljer dom åt men bildkvalitetsmässigt så är dom precis lika bra.

#20

Postad 04 november 2006 - 17:02

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Här har du en länk till samma version som jag har. En del som skiljer dom åt men bildkvalitetsmässigt så är dom precis lika bra.

<{POST_SNAPBACK}>


Stort tack Aztecface! Någon som har några fler varianter...tänkte främst billigare...

#21

Postad 04 november 2006 - 17:05

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Här har du en länk till samma version som jag har. En del som skiljer dom åt men bildkvalitetsmässigt så är dom precis lika bra.

<{POST_SNAPBACK}>


Stort tack Aztecface! Någon som har några fler varianter...tänkte främst billigare...

<{POST_SNAPBACK}>



Du kommer nog tyvärr inte mycket billigare undan om du ska ha någorlunda bra grejer.

#22

Postad 04 november 2006 - 17:16

gusgez
  • gusgez
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Här har du en länk till samma version som jag har. En del som skiljer dom åt men bildkvalitetsmässigt så är dom precis lika bra.

<{POST_SNAPBACK}>


Stort tack Aztecface! Någon som har några fler varianter...tänkte främst billigare...

<{POST_SNAPBACK}>



Du kommer nog tyvärr inte mycket billigare undan om du ska ha någorlunda bra grejer.

<{POST_SNAPBACK}>



ok! tack då! nu e jag super nöjd! Tror brorsan (han som "bara" spelar) får köpa en http://www.webhallen...od.php?id=21205 ...isåfall löser det allt...ska nog ta ett snack med honom nu ;-)!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.