Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Infocus IN72 *

444 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
InFocus IN72 (Projektorer) 1 9,09 (22) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 15 januari 2007 - 00:53

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
pillade han med inställningarna på IN72 lr på Hitachi?

Postad 15 januari 2007 - 01:02

Unregistered2c5275ea
  • Unregistered2c5275ea
  • Forumräv

• 884 inlägg
  • 0
Hur går det? fått hem från projector.ag än?

Postad 15 januari 2007 - 12:32

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Fick min från Projector Ag idag. Tyvärr så glömde jag det och hade inte pengar på mig. Men dom kommer imorgon istället. Känns inte alltför bra att veta att den har kommit men att man måste vänta tills imorgon

Postad 15 januari 2007 - 22:30

Unregistered2c5275ea
  • Unregistered2c5275ea
  • Forumräv

• 884 inlägg
  • 0
Hur snabbt gick det? Du tog alltså cash on delivery om jag förstått rätt?

Postad 15 januari 2007 - 22:37

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Japp cash on Delivery och jag beställde den 10:e Januari. Paketet kom 15:e. Jag har inga stora erfarenheter av att beställa från tyskland men jag tyckte det gick snabbt. Får se imorgon om den är DOA :)

Postad 16 januari 2007 - 12:08

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Nu har den kommit och den fungerar felfritt :) Får lägga lite bilder i galleriet

Bifogad fil(er)

Postad 16 januari 2007 - 20:22

Unregistered2c5275ea
  • Unregistered2c5275ea
  • Forumräv

• 884 inlägg
  • 0
Oj se där.. 5 dagar mao! Då skall jag beställa en jag me =) Vad fick du betala totalt nu då?

Skriv gärna sen va du tyckte jämfört med din gamla 4805, detta ska ju vara efterföljaren samt att jag sett den i action många ggr med bra resultat B)

Postad 16 januari 2007 - 20:59

Astrality
  • Astrality
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Fick också min projektor från Projektor AG idag. Lade beställningen den den 10:e Januari sent på kvällen.

UPS ringde runt 9 på morgonen och meddelade att dom skulle komma mellan 13-16. Strax efter 14:00 dyker UPS upp och levererar paketet och jag fick betala totalt 5682:- (Cash on Delivery).
Som tur är hade jag kontanter eftersom det inte gick att betala med kort, hade för mig att dom har kortterminaler som man drar kortet igenom men inte det budet i alla fall. Dom vill dessutom ha exakt betalning.

Är mycket nöjd med Projektor AG, nu återstår det bara att testköra projjen lite B)

Redigerat av Astrality, 16 januari 2007 - 21:01.

Postad 16 januari 2007 - 21:08

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag sa ju att dom inte tar kort B) Det är svårt för mig att jämföra 4805:an mot IN72. Har bara sett uppstartningsskärmen. Den ska sitta i sovrumet och nya hembiosystemet och nya duken kommer på torsdag om jag inte minns helt fel. Ska bli intressant att se om det är stor skillnad mellan sp-4805 med komponentkablar och IN72 med HDMI. Det jag reagerade på när jag packade upp den är att den är mycket större än Sp-4805:an. Tog en bild som finns i mitt galleri där dom står brevid varandra

Postad 16 januari 2007 - 21:11

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Jag har haft en 4805 före jag köpte min nuvarnde ögon sten, & jag tycker bilden på IN72 är grymt mycket bättre.

Postad 16 januari 2007 - 21:34

zpontan
  • zpontan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Fick också min projektor från Projektor AG idag. Lade beställningen den den 10:e Januari sent på kvällen.

UPS ringde runt 9 på morgonen och meddelade att dom skulle komma mellan 13-16. Strax efter 14:00 dyker UPS upp och levererar paketet och jag fick betala totalt 5682:- (Cash on Delivery).
Som tur är hade jag kontanter eftersom det inte gick att betala med kort, hade för mig att dom har kortterminaler som man drar kortet igenom men inte det budet i alla fall. Dom vill dessutom ha exakt betalning.

Är mycket nöjd med Projektor AG, nu återstår det bara att testköra projjen lite  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jasså det var ni som han före mig B) .Jag gjorde min beställning den 11 och har inte hört jota från dem. Kontaktade dem via email idag och de lät meddela att den inte längre finns på lager. Väntas komma in igen 2/2. Pallar inte vänta nu när jag bestämt mig. Efter att ha stoppad ordern både hos AG och primus så beställde jag nu från alternate.eu som ska ha den inne enligt pricerunner. Något lite billigare är AG plus att man ser direkt vid ordern exakt vad det kommer kosta (vilket man inte gjorde på AG)

Postad 16 januari 2007 - 21:52

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Är mycket nöjd med Projektor AG, nu återstår det bara att testköra projjen lite  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jasså det var ni som han före mig B) .Jag gjorde min beställning den 11 och har inte hört jota från dem. Kontaktade dem via email idag och de lät meddela att den inte längre finns på lager. Väntas komma in igen 2/2. Pallar inte vänta nu när jag bestämt mig. Efter att ha stoppad ordern både hos AG och primus så beställde jag nu från alternate.eu som ska ha den inne enligt pricerunner. Något lite billigare är AG plus att man ser direkt vid ordern exakt vad det kommer kosta (vilket man inte gjorde på AG)

<{POST_SNAPBACK}>

Å jag var före några att beställa från digitalo...En trasig projektor blev resultatet. Knäpp tyst från digitalo sen i fredags då jag fick ett kort mail där de frågade om frakten pajat den eller om det var fabrikationsfel. Bra fråga tycker jag, CSI kan säkert svara på det, det enda jag vet är att "lampan lyste svart" så att säga. Hoppas tysken ämnar höra av sig i dagarna, så jag vet var jag skall vända mig...annars får man stå här med lååång näsa å "bortkastade" euros.

Postad 16 januari 2007 - 22:24

Unregistered2c5275ea
  • Unregistered2c5275ea
  • Forumräv

• 884 inlägg
  • 0
zpontan: jahadu. där fick man..

Då får jag beställa från alternate.eu istället. Hör gärna av dig om du får nån sorts bekräftelse. Börjar ju bli orolig att man inte får tag i den nu. B)

Postad 16 januari 2007 - 22:39

Unregistered2c5275ea
  • Unregistered2c5275ea
  • Forumräv

• 884 inlägg
  • 0
hmmm står ju att det är Work Big inte Play big.. vad är skillnaden.. varför isåfall har infocus två helt identiska modeller? bara för att förvirra.. såg det nu på alternate;s hemsida.. mailade dom ang detta samt hur många dom har i lager

FÅR se hur snabbt dom svarar

/Johan

Postad 16 januari 2007 - 23:04

zpontan
  • zpontan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

hmmm står ju att det är Work Big inte Play big.. vad är skillnaden.. varför isåfall har infocus två helt identiska modeller? bara för att förvirra.. såg det nu på alternate;s hemsida.. mailade dom ang detta samt hur många dom har i lager

/Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Såg det också. Antagligen felskrivet bara. Kollar man alternate.de så heter den play big. Ska hålla dig uppdaterad.

Postad 17 januari 2007 - 16:52

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

/Johan

Såg det också. Antagligen felskrivet bara. Kollar man alternate.de så heter den play big. Ska hålla dig uppdaterad.

Det är exakt samma projje. Så nu vet Ni det. :(

Jag fick förresten min in72 igår, men pga strömavbrott o stormen har jag inte kunnat testa. Ikväll så smäller det. Fick precis min nya dvd samsung hd860 med hdmi. Nu ska vi se..

Känslig för fingeravtryck är den. Men jag gillar stuket med svart.. =)
Skickades i fredags från tyskland. 3 dagar är helt ok leveranstid. :)

Redigerat av twebbas, 17 januari 2007 - 16:58.

Postad 17 januari 2007 - 17:09

Kingaton
  • Kingaton
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Det har tagits upp tidigare i tråden vill jag minnas. Hur som helst. Det är samma produkt. Dom verkar ha olika namn bara beroende på vilket land den säljs i.
Kolla här tex.

Postad 17 januari 2007 - 18:13

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Jag har testat att spela Upp HD-Matrial från datorn idag, & jag kan glädja er att det såg mycket bra ut:D

Postad 17 januari 2007 - 19:37

sparkie
  • sparkie
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Nu har även jag beställt en Infocus IN72. Blev från digitalo.se och betalar mot postförskott. Vi får väl se hur det går med ordern. Ska försöka slänga upp lite bilder när projektorn kommer. :( Hoppas det inte dröjjer alltförlänge. :)

Postad 18 januari 2007 - 12:13

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
helt klart nöjd med projjen hittills. Den är inte ljudlös, men det ljudet som kommer från projjen är helt klart acceptabelt. Jag har iaf inga problem med det. Har satt min på ett bord bak. Funkar hur fint som helst. Och så slipper jag takmontera. (blir för litet avstånd projje-duk då oxå)

Körde första filmen igår och är helt klart nöjd. Färgerna är helt ok. Är ledig idag så det blir en rulle till strax. Tjoo Nu ska det testas. Kör med hdmi ut. Testade med svideo först, men det var ingen hit tyckte jag. Återkommer..

Redigerat av twebbas, 18 januari 2007 - 12:14.

Postad 18 januari 2007 - 14:51

Astrality
  • Astrality
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag är definitivt nöjd med min IN72 :)

Ska bara placera den på något bra sätt också :)

Postad 18 januari 2007 - 15:35

sparkie
  • sparkie
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Blir galen på dethär. Beställde 2 stycken från digitalo.de. På sidan kostade de strax under 560 euro. Totalt blev det runt 1170euro med frakt, postförskott. Nu när jag får orderbekräftelsen står det strax under 1400euro. När jag sedan surfar in på sidan så har de höjt priset på projektorerna. Hur stor chans är det att jag får dem för priset jag beställde dem för, nu när orderbekreftelsen inte kommer förren dagen efter.

Gah. Hatar att det alltid ska bli problem.

EDIT:
problem löst,

Måste säga att det är underbart smidigt med svensk support! Mycket lättare att reda ut problem.

När jag endå är igång. Vad tror ni om att köra xbox360 enbart på denna?
Har ingen tv så denna projektorn kommer bli min enda bildvisare. Syftar mest på text och dylikt. Fast det borde väl bli bättre än en crt nu när man kan köra i 480p?

Redigerat av sparkie, 18 januari 2007 - 16:02.

Postad 18 januari 2007 - 16:00

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Surt, jag inväntar också en orderbekräftelse...

Back to the drawing board, I guess.

Postad 18 januari 2007 - 16:06

sparkie
  • sparkie
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Det ska nog gå bra. Digitalo verkar vara en bra butik. Inväntar nu svar huruvida jag får projektorerna eller ej.

Postad 18 januari 2007 - 16:46

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
jag gav 566euro för min projje på just digitalo.de. Blev 601 sammanlagt med frakt (35euro)..

ngn som har lite kalibreringstips? (favorit i repris)

Postad 18 januari 2007 - 17:06

Unregistered2c5275ea
  • Unregistered2c5275ea
  • Forumräv

• 884 inlägg
  • 0
nu är de som sagt höjt hos digitalo till 679 euro..

Blir tokig vet inte vart ifrån jag ska beställa med cash on delivery. Senast fredag nästa vecka måste jag ha den =)

Postad 18 januari 2007 - 17:14

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Om ni ska köra HTPC & IN72 via HDMI-DVI så vart det grymt bätre skerpa om höjde den ett snäpp, vart int för mkt helt perfäkt, men det kan väll bero på vad man har för dator komponenter, om det är någon som har labbat lit mer en jag på dvd - hdmi så skriv gärna om ni har någon perfäkt kalebrering:D

jag ska testa dom inställningarna jag hadde till in 4805 imorgon fins att hitta i den tråden om någon mer vill testa:D

Om ni int råkar sitta på något kalibreingsprogram så fins det ett på dom flästa THX filmerna
ska testa det imorgon me,

läs mer om det här
https://www.minhembi...showtopic=44200

Redigerat av kimpa888, 18 januari 2007 - 17:43.

Postad 18 januari 2007 - 20:41

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Va bra. Fick mitt nya hembiopaket och duk till IN72. Och jag behöver köpa ett takfäste till imorgon. Min kompis kommer och borrar. Vart kan man köpa ett takfäste i Göteborg imorgon. För ett bra pris och inte för långt? Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig :)

Postad 18 januari 2007 - 21:59

IRQ
  • IRQ
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Va bra. Fick mitt nya hembiopaket och duk till IN72. Och jag behöver köpa ett takfäste till imorgon. Min kompis kommer och borrar. Vart kan man köpa ett takfäste i Göteborg imorgon. För ett bra pris och inte för långt? Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte takfästet på Kjell för 300 spänn, ser bra ut och verkar funka. Man får med 2 stag, ett kort (tycker jag (kanske ... 23 cm?)) och ett ännu kortare.

Postad 18 januari 2007 - 22:02

IRQ
  • IRQ
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Om ni ska köra HTPC & IN72 via HDMI-DVI så vart det grymt bätre skerpa om höjde den ett snäpp

Höjde vad ett snäpp?

Postad 18 januari 2007 - 22:03

sparkie
  • sparkie
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Vad tror ni om passande duk till denna projektor. Kan tänka mig att fixa en ramspänd egentillverkad om jag hittar en bra lösning. Vet dock inte hur jag ska hänga upp duken. Bor nu i studentlägenhet oc hår inte borra hål i väggarna. :) Funderade ett tag på att köra upp duken i taket med kardborr. En rejäl bit med stark kardborr borde väl utan tvekan kunna hålla uppe en duk på ca 10kg, eller?

Postad 18 januari 2007 - 23:11

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Oj kanske ska skriva det me:D sharpness:D

Någon mer en jag som körer pc till Ögonstenen, i så fall tycker jag att ni ska testa dom här, jag säger int att dom är bra, jag utgick från min gamla 4805 och sen pillade jag lite, jag tycker den var lite bättre, kan bara inte bestämma mej om jag ska ha sharper lr inte.

Lite fidback vore int dumt.

Inställningar PC (IN72)
Keystone: 50 (default)
Contrast: 66 !
Brightness: 50 !
Color: 56/60 ! (har inte bestämt mej än)
Gamma > PC !
White Peaking: 100

Advanced >
Noise Reduction: Off (default)
CCS: Av (default)
Sharpness: Sharper !
Color Temperature: 7500!
Color Control: Alla på 50 (default)
Overscan: Av (default)

Heregud nu har jag användt THX kalibrering sen efter det känsla och jag kan säga skilnaden på bilden är natt & dag, men just nu är ögonen sömniga me så kanske int vart 100% men här är mina inställningar för dvd Toshiba SD-350E, så ni får väll labba lite själva.

Vill som vanligt ha fidback på den me:D

Inställningar DVD (IN72)
Contrast: 64 !
Color: 56 !

Gamma > film !
White Peaking: 100

Advanced >
Sharpness: Sharper !

Kanske ska säga att jag mattar Dator HDMI-DVI & DVD Med HDMI, & sen går det in i en sony DG-700 & ut till IN72an:)

Ska ta mej an att kalibrea Xbox 360 imorgon via komponent om jag får tid:D

Godnatt om någon är vaken och läsar:D

Redigerat av kimpa888, 19 januari 2007 - 01:49.

Postad 19 januari 2007 - 02:49

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
När jag liks var igång såhär mitt i natten så kom jag på att det var någon som frågade om screenshots så jag tog några, men dom vart int specielt bra, men det syns vad IN72 kan med lite fix och trix:D

Kameran sög & Han som höll i:D

Postad 19 januari 2007 - 14:29

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Har precis inhandlat en IN72. Är grymt nöjd iofs har jag inte så mycket att gämföra med.
Har bara kopplat min DVD via Svhs och kör direkt mot väggen (ljusblå tapet).
Men tycker det funkar bra. Var och inhandlade en DVI-> HDMI kabel, 5 meter på Kjelloco.
Provade den till min dator, men det funkar inte. Visst jag får bild, men efter några sekunder
Syncar den om, så håller det på... Skippar nog HDMI? Eller köpa M1 adaptern och fixa en DVI kabel?

Postad 19 januari 2007 - 16:56

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt ingen aning vad kan kan vara, men det verkar som projektorn tappar signalen, kan vara kabeln, men det kan vara datorn me.

Postad 19 januari 2007 - 18:05

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Va bra. Fick mitt nya hembiopaket och duk till IN72. Och jag behöver köpa ett takfäste till imorgon. Min kompis kommer och borrar. Vart kan man köpa ett takfäste i Göteborg imorgon. För ett bra pris och inte för långt? Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte takfästet på Kjell för 300 spänn, ser bra ut och verkar funka. Man får med 2 stag, ett kort (tycker jag (kanske ... 23 cm?)) och ett ännu kortare.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack så mycket för hjälpen. ;)

Postad 19 januari 2007 - 21:24

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
tack för dina inställningar kimpa.. ska kolla vad jag kör på.. återkommer. =)
måste bara säga det igen. såg texas chainsaw massacre the beginning igår.. vilken bild.. (även om filmen är urdålig). jag är mer än nöjd. helt klart. Nu ska lillbrorsan som bor hemma köpa en oxå.. från tyskland då så klart. jag har sagt åt honom att han får skynda sig.. snart finns det inga kvar ju.

:unsure:

Redigerat av twebbas, 19 januari 2007 - 21:25.

Postad 19 januari 2007 - 23:05

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Dom här inställningarna fick jag fram när jag var lite mer piggare, & sen insåg jag att det var ökad brus i bilden syns mäst när jag skulle kolla på beck idag.

Inställningar DVD (IN72)
Contrast: 60 !
Color: 56 !

Gamma > film !
White Peaking: 100 ( white peaking kan öka bruset i bilden som DLP bruka ha, men märkte ingen skillnad när jag kollade på beck idag bruset var inte nå mindre.)

Advanced >
Sharpness: standard ! sharper gjode att pixlarna vart kantifa.

Redigerat av kimpa888, 19 januari 2007 - 23:25.

Postad 20 januari 2007 - 21:53

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0
Nu har även jag beställt denna projje. :)
Har varit helt inne på en i 12.000-klassen. Men efter att ha läst denna tråden så slog jag till. 588 Euro till dörr från Digitalo, det är svårt att slå.
Får se när jag får den då den inte fanns på lager, har i odch för sig inte så bråttom då rummet inte står klart förrän till våren.

/Olle

Postad 20 januari 2007 - 21:55

H30jwm
  • H30jwm
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Du komer inte bli besviken. Den är bra. Ska lägga upp bilder på den nu :)

Postad 21 januari 2007 - 03:22

Unregistered2c5275ea
  • Unregistered2c5275ea
  • Forumräv

• 884 inlägg
  • 0
Jag beställde från pixmania, ända som hade den på lager inom normalt pris (dvs under 6500kr) så jag hoppas den dyker upp i slutet på nästa vecka =)

Postad 21 januari 2007 - 06:53

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0
Hej,

Kolla runt på infocus hemsida och såg att projjen har vertikal offset på 128% (bilden kan justeras i höjd så att 28% kommer under eller över linscentrum, se länk image offset) måste man använda keystone då eller funkar det som lensshift?

EDIT: Fattade nog offset fel, är det alltid 128% offset? Hade tänkt ha den stående på ett skåp med lins ca 20 cm från tak. Betyder detta att jag måste hänga den i taket?

/Olle

Redigerat av Unregistered7eaa9096, 21 januari 2007 - 07:12.

Postad 21 januari 2007 - 11:32

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
ngn som har tips på vart man kan köpa en M1-DVI kabel billigt?

har kollat lite på hemmabioconsult (letade trådar här på forumet)

Redigerat av twebbas, 21 januari 2007 - 11:36.

Postad 21 januari 2007 - 12:28

Unregistered2c5275ea
  • Unregistered2c5275ea
  • Forumräv

• 884 inlägg
  • 0
varför har infocus gjort så med en M1? nån som vet?

Postad 21 januari 2007 - 12:49

Astrality
  • Astrality
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Det funkar alldeles fint att koppla in vanlig DVI.

Postad 21 januari 2007 - 14:06

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
vanlig dvi? har du testat? :)
min dvi passade inte..

förresten. kan jag testa koppla datorn till projjen via svideo?

funkar inte..förstås. :)

Redigerat av twebbas, 22 januari 2007 - 00:12.

Postad 22 januari 2007 - 12:03

TRoos
  • TRoos
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Kul att det är så många som gillar IN72an, jag funderar personligen på att bställa en från USA istället för Europa, för dem i USA är HD-Ready och har support för 1080 och 720. Inte alls fel, antar att det är för att HD-TV är mycket större i USA än i Europa.

Så snart blir det beställning om någno mer vill beställa så hojta till kanske vi kan få ner priset lite, men jag antar att detk ommer landa på ungefär 5000. Dom är faktiskt hyffsat billiga där borta också.
Men då med HDTV. Infocus FTW B)

Postad 22 januari 2007 - 13:46

Kingaton
  • Kingaton
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Kul att det är så många som gillar IN72an, jag funderar personligen på att bställa en från USA istället för Europa, för dem i USA är HD-Ready och har support för 1080 och 720. Inte alls fel, antar att det är för att HD-TV är mycket större i USA än i Europa.

Så snart blir det beställning om någno mer vill beställa så hojta till kanske vi kan få ner priset lite, men jag antar att detk ommer landa på ungefär 5000. Dom är faktiskt hyffsat billiga där borta också.

<{POST_SNAPBACK}>

USA grejen verkar intressant. Är det samma projektor men andra specar? Har inte dykt in i frågan nämligen. :wub: Ngn speciell butik som du kikat på? Och vad händer med tullen?

Redigerat av Kingaton, 22 januari 2007 - 13:48.

Postad 22 januari 2007 - 18:07

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Oavsett var du köper en IN72 så är det samma maskin. En IN72a är aldrig HD-ready även om de har support för de höga upplösningarna. IN76 som har 1280x768 i upplösning, till skillnad från IN72s 854x480, är HD-ready men den får man knappast för några fem loppor, inte ens i USA.

Kontrollera gärna på infocus.com som är deras officiella(i grunden amerikanska) hemsida. Det är viktigt att hålla isär HD-ready och HD-kompatibel.

Video Compatibility: Full NTSC, PAL, SECAM, 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1035i, 1080i, 1080p/24, 1080p/30, 1080p/50, 1080p/60

Native Resolution: 854x480

Ledsen att vara en glädjedödare, men tro mig, IN72an är värd sina pengar ändå.

Postad 22 januari 2007 - 23:00

TRoos
  • TRoos
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Men då med HDTV. Infocus FTW ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Oavsett var du köper en IN72 så är det samma maskin. En IN72a är aldrig HD-ready även om de har support för de höga upplösningarna. IN76 som har 1280x768 i upplösning, till skillnad från IN72s 854x480, är HD-ready men den får man knappast för några fem loppor, inte ens i USA.

Kontrollera gärna på infocus.com som är deras officiella(i grunden amerikanska) hemsida. Det är viktigt att hålla isär HD-ready och HD-kompatibel.

Video Compatibility: Full NTSC, PAL, SECAM, 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1035i, 1080i, 1080p/24, 1080p/30, 1080p/50, 1080p/60

Native Resolution: 854x480

Ledsen att vara en glädjedödare, men tro mig, IN72an är värd sina pengar ändå.

<{POST_SNAPBACK}>

Ah du har så rätt, lite för snabbt tittat av mig..
Display Technology: 0.55” DarkChip2 480p 12° DDR, DLP by Texas Instruments - This projector accepts 1080 lines of resolution but will only display 480p resolution.

Då får det bli en 76a :P Eller kanske en 72a iaf, man kanske räknar med att den kommer gå sönder inom 2-3 år iaf, då HDTV troligen är stort i sverige.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.