Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Välkommen till Prisjakt V4.0

48 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 November 2006 - 14:31

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Bland nyheterna:

• Bättre prisbevakning, där man kan prisbevaka en produkt med hänsyn till lagerstatus, minimipris och prissänkningsintervall.
  • Snabbare sidladdningar, mycket krut har lagts på att sidorna skall laddas snabbare (prova att ladda om en stor sida).
  • En ökning av kontrasten på designen med bland annat nya ikoner.

www.prisjakt.nu

Kommentera gärna, upplever du sidan som bättre/sämre?

Postad 07 November 2006 - 16:04

Hnke
  • Hnke
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Sidan är klart bättre, gillar det mycket bättre överlag och bannern överst är bättre gjord än tidigare. Den gamla kunde kännas lite tråkig.

En sak som bör ändras lite är just Prisjakt-logon. Den kan nog upplevas lite "pixlig".

Har ni tänkt göra om övriga sidor också? Minhembio.com alltså?

Hade iofs varit fint med en AJAX-funktion på startsidan där man kan flytta runt de boxarna och ha de i den ordningen som man vill ha det, om ni förstår vad jag menar. Ta en titt på Microsofts Live.com eller Google.com och gör de personliga.

Men helt klart en upplyftning!

Keep up the good work, Prisjakt Sverige AB!

Redigerat av Hnke, 07 November 2006 - 16:04.

Postad 07 November 2006 - 16:16

zii
  • zii
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Känns som en "renare" och mer lättläst design än innan, men samtidigt känns det som att det fattas något... Förmodligen mest en vanesak.

Ser att snabbsökningen funkar likadant som innan, jag saknar nämligen en detalj där:
Jag vill att även kategoriord ska tas i beaktande. Om jag t ex söker på ett grafikkort som finns som både AGP och PCIe så funkar det inte att skriva "agp" i sökrutan, då får jag noll träffar... i alla fall på det aktuella kortet. (7600GT)

Visst finns det sätt att hitta det man söker ändå, men inte lika snabba och smidiga sätt som detta kunde ha varit. :P

Postad 07 November 2006 - 16:25

hottuna
  • hottuna
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Om man gâr in pâ en produkt och väljer "galleribilder" kommer detta meddelande:
Fatal error: Class 'galleri_bild_plur' not found in /home/prisjakt/public_html/produkt.php on line 194

Postad 07 November 2006 - 16:26

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Om man gâr in pâ en produkt och väljer "galleribilder" kommer detta meddelande:
Fatal error: Class 'galleri_bild_plur' not found in /home/prisjakt/public_html/produkt.php on line 194

<{POST_SNAPBACK}>

What he said

Postad 07 November 2006 - 16:31

slippman
  • slippman
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Tjena, nya sidan skalar inte bra när man ökar teckensnittsstorleken i firefox. se bifogad bild...

Bifogad fil(er)

Postad 07 November 2006 - 16:32

JNilsson
  • JNilsson
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt och bra ju ;)

Postad 07 November 2006 - 18:25

cs_gve
  • cs_gve
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Grymt snabbt! Snyggt!

Postad 07 November 2006 - 19:02

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
snygg o snabb! lite svårt att vänja sig och hitta forumdelen med senaste inlägg... man blickar hela tiden på "den gamla ställe"...
scalning är inte perfekt ...
Banner liknar "Dustin´s".. inte illa men.......
bra jobbat.

Redigerat av Unregistered5794a5dc, 07 November 2006 - 19:04.

Postad 07 November 2006 - 19:07

slippman
  • slippman
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Glömde förresten att säga att det är super med mer kontrast, hade litet svårt att läsa på min 1400x1050 15" lcd förut.

Postad 07 November 2006 - 19:19

Unregistered659
  • Unregistered659
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Vilken röra på framsidan...

Sen är det på tok för många olika färger om man går in och tittar på produkten....

Redigerat av Unregistered659, 07 November 2006 - 20:08.

Postad 07 November 2006 - 19:34

atlaspatlas
  • atlaspatlas
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
För en gångs skulle är jag inte irriterad på en sida som byter utseende. Bra jobbat!
Dock undrar jag vart ni gömt "dagens ändrade lägstapriser".

Postad 07 November 2006 - 19:41

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Nej nej nej ... allt är för grötigt på framsidan. Va mycke bättre förut.
Tycker faktiskt att det är ett steg bakåt i utvecklingen :blink:

Postad 07 November 2006 - 21:03

Unregisterede9d792d2
  • Unregisterede9d792d2
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Blev ju jätte bra!

Det ända som stör mig som inte passar in riktigt det är flikarna när man tryckt på en produkt "Jämför priser produktegenskaper osv".

Postad 07 November 2006 - 21:20

Dixxon
  • Dixxon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Håller med `rzr trivs inte alls med den! saknar old style :P :lol: :P

Men måste säga att jag har blivit beroende av sidan :blink:

hehehe Mvh Dixxon

Redigerat av Dixxon, 07 November 2006 - 21:21.

Postad 07 November 2006 - 21:45

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Håller med om att det är alldeles för mycket färger och att förstasidan är lite rörig. Men i övrigt ser det trevligt ut!

Postad 07 November 2006 - 22:47

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Tycker den är helt ok men det tar väll ett tag att vänja sig.
// Hifighost

Postad 08 November 2006 - 00:24

Labonka
  • Labonka
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Kanske en vanesak, men tycker att den förra färgsättningen i blå ton var bättre än den sandgulaktiga som det har blivit nu. Ogat kanske bara måste vänja sig ....som att spela in nya högtalare, det kanske tar 200 timmar :blink:

Redigerat av Labonka, 08 November 2006 - 00:27.

Postad 08 November 2006 - 00:48

NirreFirre
  • NirreFirre
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Sandfärgen är klart bäst, så mycket skönare att läsa (kan iofs bero på att man sitter med en LCD som nog är väl ljusstark i ett halvmörkt rum..)

Postad 08 November 2006 - 01:01

Dogie
  • Dogie
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
tycker det blev bra men jag saknar dom nyaste inlagda annonserna den vill jag ha tillbaka

Postad 08 November 2006 - 09:16

mickem55
  • mickem55
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
skiter i utseendet, men blir sur när användbara funktioner försvinner. tex dagens ändrade lägstapriser.

Postad 08 November 2006 - 10:40

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0

blir sur när användbara funktioner försvinner. tex dagens ändrade lägstapriser.

Bifogad fil  Prisjakt_v4d.jpg   15.95K   0 Antal nerladdningar

Postad 08 November 2006 - 11:06

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Spontant känns det ganska ok med den nya sidan. Tycker dock inte om färgsättningen då den påminner mig om något skumt färgschema i Windows som jag själv aldrig skulle kunna tänka mig att använda. Men samtigt vet jag att jag som person har svårt för den här typen av förändringar i början, och att man oftast vänjer sig. Viktigt att poängtera att det är bra att man lägger krut på snabbhet, tydlighet och funktionallitet.

I övrigt kan jag bara instämma med tidigare talare om att man har blivit näst intill beroende av prisjakt.nu och minhembio.com.

Keep up the good work!

/Stonemountain

Postad 08 November 2006 - 12:21

Unregistered8a76d1ea
  • Unregistered8a76d1ea
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
sorry. tycker att det blev inte så mycket bättre. tycker att det är lite för rörigt för min smak. bättre för.

Postad 08 November 2006 - 17:55

eMANi
  • eMANi
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
varför är sidan optimerad för IE... finns en del buggar när man kör ff... inte bra... t.ex flyttas text och delar av sidan när muspeakaren förs över vissa länkar... dåligt att det fortfarande görs hemsidor som inte testas ordentligt i alla stora webbläsare... och inte bara för pyttemjuks skräp....

Postad 08 November 2006 - 18:15

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

• 406 inlägg
  • 0
Jag har också svårt för "nya Microsoft"-färgerna. Ikonerna för de olika kategorierna stör genom att de överskuggar texten - perceptuellt brus.

Felmeddelande när jag ska filtrera dvd-spelare efter pris:
https://www.prisjakt...t_betyg_stop=10
Warning: Smarty error: unable to read resource: "prisjakt_404_v4.tpl" in /home/prisjakt/public_html/Smarty/Smarty.class.php on line 1088

Redigerat av guldfisk, 08 November 2006 - 18:15.

Postad 08 November 2006 - 18:28

Franz
  • Franz
  • Veteran

• 2127 inlägg
  • 0

varför är sidan optimerad för IE... finns en del buggar när man kör ff... inte bra... t.ex flyttas text och delar av sidan när muspeakaren förs över vissa länkar... dåligt att det fortfarande görs hemsidor som inte testas ordentligt i alla stora webbläsare... och inte bara för pyttemjuks skräp....

<{POST_SNAPBACK}>

Det är snarare så att sidan är helt och hållet gjord för Firefox och sedan anpassad för att fungera även IE. Nu i början är det säkert lite buggar men hittar du något konstigt som är kvar även efter helgen är det bara att skicka ett mail till [email protected].

Postad 08 November 2006 - 18:32

mickem55
  • mickem55
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

blir sur när användbara funktioner försvinner. tex dagens ändrade lägstapriser.

Bifogad fil  Prisjakt_v4d.jpg   15.95K   0 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>

tackar för förevisningen :)

Postad 08 November 2006 - 18:55

eMANi
  • eMANi
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är snarare så att sidan är helt och hållet gjord för Firefox och sedan anpassad för att fungera även IE. Nu i början är det säkert lite buggar men hittar du något konstigt som är kvar även efter helgen är det bara att skicka ett mail till [email protected].

<{POST_SNAPBACK}>

wounderful.... thx... underbart att jag hade fel!!

Postad 08 November 2006 - 20:15

Tiger_swe
  • Tiger_swe
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej

Jag måste säga att den är denna sida är super.
Speciellt nu när buggy blev så kass efter den uppdaterade sig.
Så den känns mer eller mindre död, finns ingen anledning att gå dit längre.

Här är en länk till Buggy för de som inte har provat den:
Buggy - Prisjämförelser

Själv så är jag ofta in här flera gånger om dagen, spanar runt bland
pris sänkningar och forum etc.

Den största skillnaden mot tidigare är nog hastigheten.
Ibland när man laddade vissa sidor sökingar så kunde den stå och stampa
ett bra tag men... nu är den rejält snabbare.
Känns som om siten sitter på nya servrar.
Bra jobbat Prisjakt.

Sen så har jag ett par frågor samt annars förslag till uppdatering.
Säg att jag har hittat en produkt som jag är intresserad och väljer att
öppna den i ett nytt fönster/tabb etc så.. kommer jag alltid till tabben
Jämnför priser.
Själv är jag mer teknisk lagd och är mycket mer intresserad att få fram tabb
Produktegenskaper.
Så min fråga är kan man välja så att man har produktegenskaper som standard tabb
annars så skulle jag vilja att man införde den funktionen (borde inte vara så besvärligt)
men... säkert uppskattat av fler än mig.

Sen så skulle jag vilja veta om prisjakt tänkt utöka sortements området till
tex sista minuten resor etc
Hur ser planerna ut för liknade "produkter".

Just nu är det, det som gör att man inte kan dumpa pricrunner än...

Mvh
Janne

Postad 08 November 2006 - 22:46

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Har inte hunnit kolla så mycket, men första intrycket var bra. Ser väldigt snyggt ut. Härligt!

Postad 09 November 2006 - 06:31

Unregisterede1ffbd6f
  • Unregisterede1ffbd6f
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Den bruna färgen som finns när man gå in på produkter är ganska fult.

Postad 09 November 2006 - 09:19

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Sidan laddar snabbare än en fjärt, respekt! Har dock inte testat hur prisjämförelser etc fungerar ännu.

Postad 09 November 2006 - 13:38

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Tycker överlag att sidan är snabb och hyfsat snygg men det skulle inte skada att minska antalet använda färger/nyanser något. Mer konsekvent utseende skulle inte skada. T ex matchar inte färgen på produktkorgen alls längre men den kanske ni bara inte hunnit fixa ännu?

Jag skulle precis som ett tidigare inlägg gärna vilja välja att alltid komma till produktegenskaper istället för Jämför priser som default.

Undrar föresten varför jag fortfarande får mejl om sänkt pris på produkter jag inte längre har i min produktkorg. En bugg?

Postad 09 November 2006 - 17:25

designern
  • designern
  • Medarbetare

• 300 inlägg
  • 0

Tjena, nya sidan skalar inte bra när man ökar teckensnittsstorleken i firefox.  se bifogad bild...

<{POST_SNAPBACK}>

Det tar lite emot att säga det, men vill man skala upp websidor så funkar IE7 och Opera 9 bättre än Firefox. Dessa webläsare skalar alla mått när man zoomar och inte bara fontstorleken. Pga att det är mycket svårt att få skalning av en avancerad layout att fungera bra med Firefox implementation, har vi inte prioriterat det.

Postad 09 November 2006 - 20:00

Unregisteredf2c3ef7e
  • Unregisteredf2c3ef7e
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Grötigt kändes det som, man hade vant sig vid den gamla och nu känns det bara grylligt.

Fast prisjakt är nära mitt hjärta så, jag kommer nog kunna leva med det.

Postad 09 November 2006 - 20:13

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Har inte hunnit testa funktionaliteten, men färgschemat, herre jesus, färgschemat. Inte snyggt.

Postad 09 November 2006 - 20:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
En sak till. När jag är inne här på forumet väljer jag oftast att lista de olästa ämnena. När jag rullar ner så tar det numera en liten, liten stund så halkar inläggen ner en smula, vilket beror på att utrymmet för reklamen först inte följer med. Irriterande.

Postad 10 November 2006 - 13:01

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Tycker ni ska sätta in en kategori med Möbler/Bykhyllor och sånt! Behöver ju bra tips på sånt =)

Postad 11 November 2006 - 12:33

Faffe
  • Faffe
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
När jag söker på t.ex. hårddiskar och vill sortera i pris/Gb så sorterar den vid första klick på rubriken med de dyraste diskarna längst upp, det känns inte speciellt smart?

Dessutom händer det ingenting när jag står i en filtreringsruta och trycker enter, jag måste klicka på sök-knappen.

Postad 12 November 2006 - 17:35

SteffeL
  • SteffeL
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

När jag söker på t.ex. hårddiskar och vill sortera i pris/Gb så sorterar den vid första klick på rubriken med de dyraste diskarna längst upp, det känns inte speciellt smart?

Dessutom händer det ingenting när jag står i en filtreringsruta och trycker enter, jag måste klicka på sök-knappen.

<{POST_SNAPBACK}>

Sorteringen var så redan innan ändringarna. Men jag sällar mig till dom som tycker att det var bättre innan :/

Postad 13 November 2006 - 09:47

UnknownSoldier
  • UnknownSoldier
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tycker över lag att sidan blivit bättre och lite snabbare, älskar kundvagnsfunktionen som visat sig vara ovärderlig för mig.

Anser dock fortfarande att där är alldeles för mycket "lull-lull" på sidan. Är dessutom tre saker jag hoppades skulle fixas som fortfarande är otroligt störigt.

- Om man söker efter produkter så kommer sidan inte ihåg vilket sorteringsläge man valt, något som otroligt frustrerande då man först måste söka, sen klicka på t.ex. "pris" för att se lägsta priserna i fallande ordning. Så när man sitter och letar produkter måste man klicka på "pris" i tabellen hela tiden vilket gör att man måste ladda om sidan om och om och om igen.

- När man har sökt så skrollar sidan ner till resultaten... FRUKTANSVÄRT irriterande då det hackar något fruktansvärt och man kan inte klicka på någon kolumn för att ändra sorteringen förrän sidan skrollat färdigt.

- När jag hittar en produkt som verkar intressant så finns det inget sätt (såvitt jag vet, rätta mig gärna) att gå direkt till "produktinfo" eller "forum & recensioner" vilket leder till att man först måste klicka på produkten och sen på ovan nämnda för att få fram denna information. Några snabblänkar direkt till dessa sidor hade varit underbart.

För övrigt finner jag Prisjakt en väldigt väldigt bra och informativ sida, hoppas ni fortsätter med detta utmärkt arbete.

Hälsningar
UnknownSoldier

Postad 14 November 2006 - 17:13

slippman
  • slippman
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Förslag till en förbättring: Nu när man kan välja att filtrera produkter som finns i lager, borde väl inte priserna för butiker som inte har varan i lager dyka upp i resultatslistan? Poängen med funktionen är väl, litet underförstått, att ta reda på en varas pris IDAG, inte nåt förmodat lockpris med 2 års lev tid...

Postad 16 November 2006 - 08:34

Outkast
  • Outkast
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej Prisjakt!

Jag tycker att ni borde katalogisera även WMC för man hittar inte de så lätt i bland stationära datorer........:=)

Annars en mycket bra & fantastisk version 4.0 gott jobbat.........

Mvh

//Outkast

Postad 20 November 2006 - 12:02

Krill_NZ
  • Krill_NZ
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Som ny på Prisjakt så gillar jag sidan. Framför allt den snabba sökningen som går att göra. Vad som dock stör mig är att när man tittar under omdömen så känns denna del rätt fattigt utformad. Skulle vara skönare om den hade någon sorts mall så att de omdömen som ges blir mer strukturerade. Här tycker jag att Pricerunner ligger bättre till. Vart sedan lite förvillad utöver att när man gick in på forum så hamnade man under Min Hembio.com. Går det inte att göra dessa sidor mer lika varandra för att inte börja undra om man har tryckt på fel länk.

Nåja kanske mer är en liten sak. Men i vilket fall så skulle det vara intressant med en snyggare mall för omdömen. Annars gillar jag faktiskt sidan :)

Postad 23 November 2006 - 07:21

battleangel
  • battleangel
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Problem: Kan inte få till RSS-bevakning på nya produkter som läggs till under "Mina bevakningar". Bockar man för RSS så sparas alternativet helt enkelt inte. RSS-flödet för produkter som fanns inlagda innan uppgraderingen fungerar dock.

Postad 24 November 2006 - 09:07

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Sidan är fortfarande ganska buggig stundtals. Här är ett screenshot från när jag försökte lägga till min monitor till mitt galleri. Lägg märke till de röda markeringarna.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  fel.JPG   117.53K   32 Antal nerladdningar

Postad 08 December 2006 - 20:31

Tompe
  • Tompe
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Fantastiskt bra site. Innan använde jag pricerunner, men när jag fick nys om prisjakt.nu är det enda siten jag använder. Hoppas bara att jag hittar min tv... :wub:

Postad 19 December 2006 - 12:01

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Sidan är fortfarande ganska buggig stundtals. Här är ett screenshot från när jag försökte lägga till min monitor till mitt galleri. Lägg märke till de röda markeringarna.

<{POST_SNAPBACK}>

Inte bra ju!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.