Jag håller på att leta efter ett hemmabiosystem till vardagsrummet (bilder finns i mitt galleri), maxpris kanske 8 000 kr för högtalare och reciever. Golvfronthögtalare är uteslutna pga möblemanget. Efter hårda förhandingar har vi kommit fram till att det enda som funkar för oss båda är vita högtalare, helst högblanka typ pianolack. Antingen köper vi ett komplett paket med dvd, reciever och högtalare eller så köper vi en reciever och högtalare separat. Vi har en Sony RDR-HX710 så det är inget måste med en ny DVD.
Jag har då hittat tre alternativ:
Jamo A-102 HCS 10 som bla finns på Flatscreencenter. Mycket smidigt integrerat system med diskreta högtalare.
Sedan finns Samsung XQ100 i vitt, vilket verkar vara omöjligt att hitta nån länk till! Lägger därför till en bild på den. Samsung XQ100 (svart) på Prisjakt. Jag tycker det systemet är coolare i vitt, lite ipodkänsla.
Och så alternativ tre, Proson Reality Sat 31 5.1 + lämplig reciever. Högtalarna på Prosons hemsida
Då är frågan vilket som låter bäst av dessa system? Samsungen låter väl ok, men har inte nån aktiv sub. Jamon skall jag lyssna på nästa helg, skall se om jag får tag i nåt ställe som jag kan provlyssna Proson på.
Har jag missat några vita högtalarpaket???
Tacksam för synpunkter!
Bifogad fil(er)
Redigerat av tamias, 16 november 2006 - 17:08.