Grafikkort: nVidia GF 7950GT
Är det kanske så lätt som att byta ICC Colour profile under monitorinställningarna?
Men var hittar jag isåf en bra YCbCr-ICC-profil?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
YCbCr från dator till HDTV via VGA
Startad av
Unregistereddd5f474b
, Nov 29 2006 21:01
3 svar till detta ämne
Postad 29 November 2006 - 21:01
Jag har en Samsung PS-42C7H kopplad till en nyligen köpt "värstingdator" via datorns och tvns VGA portar. Finns det någon möjlighet att mata tvn med YCbCr istället för med RGB? TVn hanterar enligt mina erfarenheter från min DVD-spelare YCbCr betydligt bättre.
Grafikkort: nVidia GF 7950GT Är det kanske så lätt som att byta ICC Colour profile under monitorinställningarna? Men var hittar jag isåf en bra YCbCr-ICC-profil? Postad 30 November 2006 - 05:40
Om det är analog componentsignal (YPbPr) du vill skicka till din TV måste grafikkortet ha stöd för det. Om nu ditt GF 7950GT har stöd för componentsignal behöver du troligen en adapter för att skicka ut signalen via VGA-kontakten.
YCbCr är normalt benämningen på den digitala motsvarigheten till YPbPr. Postad 30 November 2006 - 11:53
Eller så får du köpa en video-transcoder som omvandlar RGB till Component.
Postad 30 November 2006 - 12:30
Jag skulle nog ha testat dvi->hdmi istället för att få en ren digital signal. Kolla i tråden om tv:n hur de som har den lyckats bäst med koppling av dator.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |