Jag har precis beställt det övre paketet. Men nu har jag sett att flera har fått problem med lipsyncen och jag undrar om det är ett vanligt fel. Har ni som blivit drabbade fått felet avhjälpt?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 29 november 2006 - 23:39
Jag har precis beställt det övre paketet. Men nu har jag sett att flera har fått problem med lipsyncen och jag undrar om det är ett vanligt fel. Har ni som blivit drabbade fått felet avhjälpt?
Postad 05 december 2006 - 19:03
Enligt vissa drabbas många dvd spelare för lipsync problemet. Det lättaste är att pausa och unpausa.
Postad 06 december 2006 - 00:00
Pausa och unpausa? Det lät ju inte alltför illa.
Annars så känner jag mig ungefär som Kalle (i Kalle & Hobbe) när han väntar på sin propellermössa ;-)
Postad 06 december 2006 - 14:57
Nä det är ganska simpelt. Enligt vissa "kunniga" så drabbas nästan alla dvd-spelare för att lipsyncen inte funkar till 100%.
Postad 16 december 2006 - 17:09
Jag är inne på att köpa ett jamo-system jag med. Detta:
http://www.flatscree...Info.php?id=800
Vet dock inte om jag kanske ska vänta lite eftersom jag har läst i en annan tråd att Jamo ska släppa uppföljaren på den stärkaren nu i december.
DMR 61 med tex. HDMI m.m.

Om du har fått dina prylar och har lyssnat en del så skulle jag bli glad över all info du kan ge mig ang just DMR 60.
Tack på förhand.
/P.
Redigerat av Peppe77, 16 december 2006 - 17:10.
Postad 30 december 2006 - 01:23
Men då har jag ju minisystemet A102, det du kikar på är väl liiiite vassare ;-)
Redigerat av tamias, 01 januari 2007 - 10:53.
Postad 09 januari 2007 - 21:57
Fjärrkontollen är bra, med knapparna logiskt placerade. Dessutom är den oväntat tung och skön att hålla i.
Jo förresten, ingångarna för högtalarkablarna i recievern är rätt små, inga feta kablar kommer in där.
På det hela taget är det väl egentligen bara HDMI jag saknar.
Postad 09 januari 2007 - 21:58
Redigerat av tamias, 09 januari 2007 - 22:00.
Postad 15 februari 2007 - 16:15
Tycker personligen om designen och lagom med kräm för min del.
Redigerat av Qwix, 15 februari 2007 - 16:18.
Postad 06 mars 2007 - 22:30
Dessutom undrar jag om någon har provat att koppla in några lättdrivna fullregisterhögtalar som frontar och testat hur det låter? Enligt en säljare i en butik så skickas det inte ut ngn bas till satelliterna men en annan säljare i en annan butik sa att det skulle gå att driva hyfsat stora fronthögtalare. Man vill ju gärna få basen från frontarna då och inte enbart från suben.
Postad 09 maj 2007 - 13:22
Har fått tag på en Jamo DMR 61. Känns mycket stabilare än föregångaren DMR 50 som haltade i mjukvaran en del. Dessutom stöd för HDMI och USB och olika kortplatser.
Tycker personligen om designen och lagom med kräm för min del.
Vet att det va länge sen du skrev men jag testar att skriva ändå!

Vilka Jamo högtalare kör du med den stärkaren?
Har du haft nåra problem med den?
Mvh.
/P.
Postad 31 augusti 2011 - 12:50
Har ett problem med att när man använder vissa knappar på CD boxens fjärrkontroll så startar min nyss inköpta (begagnade) Jamo DMR 60 DVD/Receiver. (Hade en Jamo DVR 50 förut som pajade och där hände inte detta.)
Någon som har någon idé vad man kan göra? Kan man ändra mottagning på något sätt antingen på CD boxen eller Jamon.
Tack och hälsningar
Peter
Postad 01 september 2011 - 07:46
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar