Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hoppande bild med LG 42LB1R

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 December 2006 - 23:03

Unregistered281cb47b
  • Unregistered281cb47b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
hej alla hifi nördar :lol:

Nu behöver jag er hjälp.. Jag har ett jätte skummt problem med min tv.

Jag får min tv signal genom kabltv och när jag tittar på någon av de kanaler som kommer från viasat utbud så hoppar bilden några pixlar i sidled ungefär en gång i sekunden.. (Grymt störande)
Jag har pratat med viasat och dom säger sig inte känna till problemet jag har pratat med min leverantör av kabeltv och som skyller på tvn. jag har pratat med lg och dom skyller på signalen. jag har provar att mäta up signalen från kabelltvn. provar att sätta en nått slags filter på kabeln för att få bort störningar.. provat med mer dämp i utaget osv.. Nu vet jag inte vad jag ska göra.. Inte så roligt när man laggt ut 20k på en tv.. Vad ska man göra nu?
såg att det fanns en likande tråd här redan med den hadde inte fått någon response.. :)

Postad 05 December 2006 - 00:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Här står en hel del om 42LB1R:

http://www.recordere...D=13443&KW=LB1R

Hertil har jeg set flere, som har klaget omkring billedet rykker et par mm. mod venstre (dette "problem" har jeg ikke) - dog er jeg 110% overbevist om, at have fundet opsætningen til at korrigere herfor.
Det er en ting kaldet ORBITING, som andre også har været inde på.
ORBITING er en funktion, som er slået til for at forhindre fastbrænding af billedet (som iflg. nogle også kan lade sig gøre på LCD skærme).

Jeg har ikke checket/verificeret i detaljer, men er sikker på det er her "hunden ligger begravet".

Måske tiden for ORBITING, for de folk som oplever problemet, er for lav.
Mit TV er sat til 120 sec. og rykker 2 pixels hver gang (dvs. hvert 2. minut) - så jeg/vi opdager det sikkert bare ikke, da der går 2 minutter, mellem hvert "ryk".

...

Jeg prøve så at sætte H Move til RF og nu spiller det sku! Ingen "orbiting" på nogle kanaler what so ever! Så nu er jeg lykkelig B) Gad dog godt at få min Clock tilbage til 0, men syntes dog ikke jeg kan se nogle forskel.

För att komma in i servicemenyn har du TVn igång, och håller nere fjärrens och TVns menyknappar
samtidigt, tills den vanliga menyn försvinner.

Redigerat av Ageve, 05 December 2006 - 01:07.

Postad 09 December 2006 - 10:29

citizenjoke
  • citizenjoke
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
:rolleyes: jag är ledsen men det är din tv som är problemet!
din tuner hanterar inte signalen så bra, har samma problem som du med min PC1RA och jag har haft min på mjukvaruuppgradering och ska hämta den idag!
LG försöker mörka problemet lite tror jag för när jag, efter en massa telefonkonversation ville lämna tillbaks tv fanns det plötsligt en möjlig lösning!
Problemet uppstår,enligt den LG kontakt jag haft, enbart i mindre kabeltvnät tex: Bornet odyl.

Så du ska kontakta LG igen och stå på dej ordentligt och få mjukvaruuppdateringen så KANSKE det hjälper.
jag återkommer imorron när jag testat min.

/joke

Postad 10 December 2006 - 00:02

citizenjoke
  • citizenjoke
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
:rolleyes: nähä det hjälpte inte!.

hmm blir nog att lämna tillbaks tv:n.!

/joke

Postad 23 December 2006 - 12:06

Unregistered281cb47b
  • Unregistered281cb47b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
PROBLEMET ÄR LÖST!
Det finns en funktion i sevicemenyn som hetter "H-move" ändra den från "off" till nått av de andra lägena (av eller rf) sen slutar det hoppa!! YAY! :D

Postad 23 December 2006 - 21:28

dannyboy76
  • dannyboy76
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

PROBLEMET ÄR LÖST!
Det finns en funktion i sevicemenyn som hetter "H-move" ändra den från "off" till nått av de andra lägena (av eller rf) sen slutar det hoppa!! YAY! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Testade detta och det funkade för min tv!!!!!
Så jäkla skönt att bli av med ryckande bild. :D B)
Så tack för tipset!! :D

/Dannyboy76

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.