Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alternativ för att koppla upp wii

44 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 december 2006 - 21:47

Sjögren
  • Sjögren
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Jaha då sitter man med sitt wii och kikar på allt man kan, tyvärr så har jag ingen trådlösrouter så mitt hopp till att koppla upp den ikväll är låga.

Men kan man låta sitt trådlösa kort i datorn agera router?

det vore ett ypperligtsätt så jag slipper köpa mig en trådlösrouter/nintendos wifi usb.

#2

Postad 09 december 2006 - 13:49

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
Någon som vet om denna skulle funka med wii

Blocket

Redigerat av Wizeguy, 09 december 2006 - 13:53.


#3

Postad 10 december 2006 - 01:40

vrapp
  • vrapp
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Någon som vet om denna skulle funka med wii

Blocket

<{POST_SNAPBACK}>


Svaret är nej. Du behöver en wifi-router, inte en usb-wifi-adapter till datorn.

Själv kör jag med en rätt billig netgear-router till min Wii, funkar prima. :rolleyes:

#4

Postad 10 december 2006 - 01:55

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0
Hade föredragit att RJ45-ingång hade varit standard och wlan tillbehör, som på 360.

#5

Postad 10 december 2006 - 13:16

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Det finns ju gratis trådlösa routrar annars för den som av någon anledning inte vill investera i en router för egna beskattade pengar:
http://www.blifonero...fon-router.html

#6

Postad 10 december 2006 - 15:56

Sjögren
  • Sjögren
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Jo FON router är ett bra alternativ då jag inte har lust att pynta pengar för en trådlösrouter just nu iaf.

dock så måste jag se ifall jag får flera ipnummer av b2 först.

#7

Postad 11 december 2006 - 21:35

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
någon som kan ge exempel på en trådlös router till wii som är billig funkar för 8 mb anslutning adsl och 1 ner. jag menar jag vill kunna ansluta routern till min dator har telia adsl med zyxek prestige 600 series modem om det hjälper. vill eventuellt ansluta 2 saker till via den trådlösa routern sen.

förslag på något som funkar?

eller hur gör man med usb adaptern jag förstår inte det?

kopplar en usb kabel till wii: n eller :blink:

Redigerat av Unregistered973, 11 december 2006 - 21:36.


#8

Postad 12 december 2006 - 15:03

Unregistered93aa32e3
  • Unregistered93aa32e3
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

någon som kan ge exempel på en trådlös router till wii som är billig funkar för 8 mb anslutning adsl och 1 ner.

Vad är billigt? Jag föreslår en D-Link DGL-4300 (750kr och uppåt på pricerunner), den fungerar utmärkt med DS iaf (har inte köpt ett Wii ännu).

eller hur gör man med usb adaptern jag förstår inte det?
kopplar en usb kabel till wii: n eller  ;)


Finns 2 saker folk kan mena med usb-adaptern

En är en dosa som du kopplar in i ett av Wii's usb2-uttag, så du kan använda en ethernetkabel istället för att köra trådlöst.

Om det är USB-sticks/pinne de menar finns Nintendos officiella att köpa, eller div. 3e parts (bla på webhallen)

#9

Postad 15 december 2006 - 02:11

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
http://gameplayer.se...php?pub_id=5517

Intressant tingest.
Själv har jag redan en router, men den borde vara intressant för dom som inte har en trådlös router redan.

#10

Postad 15 december 2006 - 13:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Den verkar ytterst intressant, vad är haken?

#11

Postad 15 december 2006 - 14:16

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
De där usb-wifi-prylarna har funnits sedan tidigare till bl.a. psp.
Samtliga av dem har alltid fungerat ihop med även en bärbar pc, mobiltelefoner (med inbyggt wlan) osv. Det är nog bara att leta upp den billigaste usb-wifi-prylen man kan hitta och ansluta den till sin dator. Kan man koppla upp en trådlös pc mot den kan man koppla upp även ett/en (vad heter den bestämda formen egentligen) wii.

Tex denna är det jag skriver om alltså: http://www.webhallen...od.php?id=53446
Det finns nästan garanterat en hel uppsjö liknande och säkert till bättre priser.

Observera att det måste vara en usb-wifi-pryl som klarar av att leka accesspunkt.

Nackdelen är att man måste ha datorn påslagen för att den ska fungera.

Edit#1:
Den fungerar alltså enligt följande:
* Du behöver en dator ansluten till internet (troligen via kabel då, annars behöver du ju inte den här "adaptern"...)
* usb-wifi-pryl (som kan leka accesspunkt)

Med ovanstående inkopplat kan du ansluta trådlösa enheter via usb-wifi-prylen mot din dator och där dela internetförbindelsen osv. Det fungerar med en annan dator som har möjlighet till trådlös anslutning, psp, mobiltelefon som har möjlighet till trådlöst lan och givetvis även till wii. Man måste inte köpa en usb-wifi-pryl som det står "wii" tryckt på.

Edit#2:
Gå nu alltså _inte_ och köp ett sk trådlöst nätverkskort i form av en usb-sticka utan det måste klara av att fungera som en __accesspunkt__, vill verkligen förtydliga detta så ni inte springer och köper första bästa usb-grejja det råkar stå wifi på!

Edit#3:
Bra sökord för pricerunner, google, blocket, tradera, ebay osv:
wi-fi usb
wifi max
wifi usb connector
wi-fi usb connector
De jag vet har fungerande prylar är: nintendo och datel ( www.datel.co.uk )

Edit#4:
Hittade en kandidat som bör funka (även om det inte är nintendo eller datel).
250kr ex frakt kostar den .här.

Redigerat av Unregisteredae42f095, 15 december 2006 - 14:53.


#12

Postad 15 december 2006 - 14:19

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
datorn påslagen är lugnt och för 339 kronor så kan jag leva med det.

är det jobbigt att installera?

#13

Postad 15 december 2006 - 14:22

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

datorn påslagen är lugnt och för 339 kronor så kan jag leva med det.

är det jobbigt att installera?

<{POST_SNAPBACK}>


Nej

Edit: Editerade min post ovan med lite tillägg och förtydliganden...

Redigerat av Unregisteredae42f095, 15 december 2006 - 14:35.


#14

Postad 15 december 2006 - 14:58

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Den verkar ytterst intressant, vad är haken?

<{POST_SNAPBACK}>


Skulle inte tro det är så mycket nackdelar förutom det uppenbara som t.ex. sämre styrka i sändningen jämfört med en router, inte lika mycket funktioner som i en router, men vill man ha dessa grejjer får man ju punga upp med minst det dubbla och köpa en trådlös router istället.

Och som mrm sa, måste ha datorn igång.

Redigerat av derpious, 15 december 2006 - 14:58.


#15

Postad 15 december 2006 - 15:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

sämre styrka i sändningen jämfört med en router, inte lika mycket funktioner som i en router,

<{POST_SNAPBACK}>

Sämre styrka? Och vad innebär det?

Kan du ge exempel på funktioner som routern har som är bra att ha (är någon av dessa funktioner nödvändiga?)

Mrm: En Wii låter bäst och mest naturligt :wub:

#16

Postad 15 december 2006 - 15:36

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Det finns ju gratis trådlösa routrar annars för den som av någon anledning inte vill investera i en router för egna beskattade pengar:
http://www.blifonero...fon-router.html

<{POST_SNAPBACK}>


Jag slog till på en igår. Får se när den dyker upp :wub:

#17

Postad 15 december 2006 - 17:32

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

sämre styrka i sändningen jämfört med en router, inte lika mycket funktioner som i en router,

<{POST_SNAPBACK}>

Sämre styrka? Och vad innebär det?

Kan du ge exempel på funktioner som routern har som är bra att ha (är någon av dessa funktioner nödvändiga?)

Mrm: En Wii låter bäst och mest naturligt :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tänkte på sändningsstyrkan, t.ex. en trådlös router med bra sändning kanske klarar att sända genom ett tak och en bettongvägg.
Medans denna adaptern klarar säkerligen inte lika mycket (långt) som en dyrare router skulle göra.
Funktioner tänkte jag på portforwarding, firewall m.f. men när internetanslutningen går genom datorn först sen ut i adaptern så behöver man nog inte alla dessa funktioner heller.

Och möjligheten att koppla in flera datorer i nätverket finns inte heller, flera trådlösa enheter (datorer) kanske fungerar.
Men inte saker som behöver en nätverkskabel.

#18

Postad 15 december 2006 - 19:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Mhh ok, känns som jag klarar mig utan det där. "Extrafunktionerna" alltså.

Kan man inte bara använda en nätverkskabel om man inte vill köra trådlöst btw?

Redigerat av Zoiler, 15 december 2006 - 19:31.


#19

Postad 15 december 2006 - 19:40

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Finns adapter för typ 400:- att köpa till Wiin så du kan köra med en nätverkskabel.

#20

Postad 08 januari 2007 - 21:25

Gesserit
  • Gesserit
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Finns adapter för typ 400:- att köpa till Wiin så du kan köra med en nätverkskabel.

<{POST_SNAPBACK}>


Vart finns dessa att köpa och om de inte kommit än; när kommer de?

Redigerat av Gesserit, 09 januari 2007 - 19:10.


#21

Postad 14 januari 2007 - 11:04

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

  • 413 inlägg
  • 0
Tex denna från komplett är bra. Enkelt inituivt gränssnitt... kört igång fler än jag kan räkna... bara en trasig router av alla... 550kr. som hittat. OBSERVERA att den är vit och inte grå som på bilden... det är fel bild mao :) dom har bytt färg till vit...

http://www.netgear.c...ers/WGR614.aspx

http://www.komplett.....asp?sku=306987

Redigerat av northernlight, 14 januari 2007 - 11:06.


#22

Postad 16 januari 2007 - 15:23

shelter
  • shelter
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Själv köpte jag ett pci wifi kort o stoppade i min linux maskin, konfigurerade kortet som access point och fixade brandväggsinställningarna. Inte helt lätt, men det går.

#23

Postad 16 januari 2007 - 15:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

sämre styrka i sändningen jämfört med en router, inte lika mycket funktioner som i en router,

<{POST_SNAPBACK}>

Sämre styrka? Och vad innebär det?

Kan du ge exempel på funktioner som routern har som är bra att ha (är någon av dessa funktioner nödvändiga?)

Mrm: En Wii låter bäst och mest naturligt :)

<{POST_SNAPBACK}>


1. Router har en ordentlig firewall så man slipper halvtaskiga mjukvarufirewalls
2. Man slipper ha igång datorn bara för att ens Wi-Fi enheter ska kunna komma åt nätet
3. Man kan koppla in andra enheter med kabel vid behov.

En trådlös router går på 600 spänn. Tycker det är bra mycket mer prisvärt än en usbsticka som kostar 3-400

#24

Postad 20 januari 2007 - 12:28

Hunter85
  • Hunter85
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Jag har en trådlös router men den segar ner min hastighet så mycket att jag föredrar att ha den urkopplad. Sedan behövde man ju fortfarande en extragrej till Wii: t för att den skulle funka me router så den där USB grejen verkar ju helt klockren!

Men är bara rädd att den inte skall gå igenom ett vanligt tak + ett betongtak (Datorn står på våning 2 och Wii i källaren, men fortfarande precis under varandra). Finns garantier om d inte funkar? Har svårt o hitta vad räckvid m.m. är för USB grejen.

#25

Postad 20 januari 2007 - 18:54

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
Du behöver inte ha någon extra grej för wii ,om du har en trådlös router !
Den har ju inbygt WiFi

Edit :kanske missförstod dig ,ser jag nu(Du menar om man inte kör trådlös router dvs)

Redigerat av Wizeguy, 20 januari 2007 - 18:56.


#26

Postad 20 januari 2007 - 21:22

Hunter85
  • Hunter85
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Ok, jag trode att man needade en sådan motagare till Wii: t med trådlös router. Då kan jag ju kanske få det patchat men skulle ändå vilja ha en sådan USB anslutning, om jag bara viste att singnalen når ner till mitt Wii i källaren

#27

Postad 21 januari 2007 - 10:15

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
USB grejen är bara till för om man ska koppla den med kabel, Wii har inbyggt trådlöst nätverk.

#28

Postad 21 januari 2007 - 11:45

Hunter85
  • Hunter85
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Då pratar vi nog om olika saker för den jag pratar om är trådlös:

Postad bild

Info: http://store.nintendo.com/

Men lyckas ändå inte hitta hur långt den når....

#29

Postad 21 januari 2007 - 12:34

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Nu missförstod jag vad du menade.

Det folk har skrivit tidigare som du inte verkade uppfatta är att själva enheten till Wii har inbyggt trådlöst nätverk, men du menar en sak så du kan skicka signalen från datorn till Wii, inte hur Wiin ska ta emot signalen alltså.
Tror det har blivit en del missförståd tidigare.

Redigerat av derpious, 21 januari 2007 - 12:37.


#30

Postad 21 januari 2007 - 15:17

Hunter85
  • Hunter85
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Aha, ok, om det nu är så att Wii har ett USB utag så kan jag förstå om det blivit missuppfattningar ^^, men tror att frågan är ganska så tydlig nu med bilden :)

#31

Postad 09 februari 2007 - 17:05

Farscape
  • Farscape
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Funkar en Netgear WG111 för att koppla upp min Wii?

http://www.netgear.c...ters/WG111.aspx

#32

Postad 10 februari 2007 - 22:49

mangej
  • mangej
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Är det nån som har en WiFi Connector och använder Vista? Fundererar på att skaffa vista men det vore lite beiget om WiFi Connectorn slutade fungera.

#33

Postad 15 februari 2007 - 15:33

Unregisteredc6b76c48
  • Unregisteredc6b76c48
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
Går det att koppla Wii direkt till ett trådlöst modem? Har bredbandsbolagets modem, om det nu har betydelse.

#34

Postad 15 februari 2007 - 16:38

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Funkar en Netgear WG111 för att koppla upp min Wii?

http://www.netgear.c...ters/WG111.aspx

<{POST_SNAPBACK}>


Nej

Hur skulle du använda den? Wii har inbyggt stöd för trådlöst och kommunicerar med någon form av accesspunkt. Antingen en router eller en ren accesspunkt, prylen du länkar till är varken eller. Den fungerar precis på samma sätt som det trådlösa stöd som är inbyggt i din wii.

Specen till den säger såhär:
"Provides mobile access to your home wireless router, office network, or public hotspots"

#35

Postad 15 februari 2007 - 16:41

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Går det att koppla Wii direkt till ett trådlöst modem? Har bredbandsbolagets modem, om det nu har betydelse.

<{POST_SNAPBACK}>


Kan du koppla upp dig med något annat trådlöst, tex en laptop, så funkar det även med en wii. Vissa har dock haft problem och behövt byta kanal. Jag vet inte om du kan göra detta på ditt modem eller ej om du har otur och måste göra det.

#36

Postad 15 februari 2007 - 16:46

Unregisteredc6b76c48
  • Unregisteredc6b76c48
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0

Går det att koppla Wii direkt till ett trådlöst modem? Har bredbandsbolagets modem, om det nu har betydelse.

<{POST_SNAPBACK}>


Kan du koppla upp dig med något annat trådlöst, tex en laptop, så funkar det även med en wii. Vissa har dock haft problem och behövt byta kanal. Jag vet inte om du kan göra detta på ditt modem eller ej om du har otur och måste göra det.

<{POST_SNAPBACK}>


Har kopplat både laptopen och apples airport till modemet. Om jag kan byta kanal vet jag inte, men det får man väll ta och kolla upp.

#37

Postad 23 februari 2007 - 14:44

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Tycker det är synd att man inte kan koppla upp Wii direkt med en nätverkskabel. Jag har Tv:n och datorn precis vid bredbandsuttaget så om man hade en förgrening av något slag vore det ju super så slipper man krångla med router och annat tjafs (som också kostar pengar).

#38

Postad 23 februari 2007 - 15:15

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Tycker det är synd att man inte kan koppla upp Wii direkt med en nätverkskabel. Jag har Tv:n och datorn precis vid bredbandsuttaget så om man hade en förgrening av något slag vore det ju super så slipper man krångla med router och annat tjafs (som också kostar pengar).

<{POST_SNAPBACK}>


Det finns adapter att köpa för kabelanslutning av wii. Tror dom kostar runt 300kr.

#39

Postad 24 februari 2007 - 12:45

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Tycker det är synd att man inte kan koppla upp Wii direkt med en nätverkskabel. Jag har Tv:n och datorn precis vid bredbandsuttaget så om man hade en förgrening av något slag vore det ju super så slipper man krångla med router och annat tjafs (som också kostar pengar).

<{POST_SNAPBACK}>


Det finns adapter att köpa för kabelanslutning av wii. Tror dom kostar runt 300kr.

<{POST_SNAPBACK}>


Aha! Det lät ju bra! Vad "adapterar" den kabeln till då? USB? Vet inte riktigt vilka ingångar som sitter där bak på Wiit. Visst måste det förresten finnas någon typ av enkel switch/hub som delar en nätverkskabel så man kan köra den från bredbandsuttaget till både Wiit och datorn?

#40

Postad 25 februari 2007 - 22:20

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0

Tycker det är synd att man inte kan koppla upp Wii direkt med en nätverkskabel. Jag har Tv:n och datorn precis vid bredbandsuttaget så om man hade en förgrening av något slag vore det ju super så slipper man krångla med router och annat tjafs (som också kostar pengar).

<{POST_SNAPBACK}>


Det finns adapter att köpa för kabelanslutning av wii. Tror dom kostar runt 300kr.

<{POST_SNAPBACK}>


Aha! Det lät ju bra! Vad "adapterar" den kabeln till då? USB? Vet inte riktigt vilka ingångar som sitter där bak på Wiit. Visst måste det förresten finnas någon typ av enkel switch/hub som delar en nätverkskabel så man kan köra den från bredbandsuttaget till både Wiit och datorn?

<{POST_SNAPBACK}>


megastory tar 235kr
http://www.megastore...?itemid=1644217

MrDTS

#41

Postad 25 februari 2007 - 22:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tycker det är synd att man inte kan koppla upp Wii direkt med en nätverkskabel. Jag har Tv:n och datorn precis vid bredbandsuttaget så om man hade en förgrening av något slag vore det ju super så slipper man krångla med router och annat tjafs (som också kostar pengar).

<{POST_SNAPBACK}>


En router behöver du i vilket fall som helst om du ska ha både dator och wii inkopplade samtidigt.

#42

Postad 26 februari 2007 - 12:18

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Det räcker inte med en switch eller något liknande?

#43

Postad 04 mars 2007 - 13:23

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Är helt grön på detta så om någon trevlig människa kan förklara detta för mig så jag fattar vore jag tacksam!


Jag har ett Wii, en dator som är uppkopplad emot ett trådlöst modem. Hur gör jag för att jag ska kunna surfa på internet på dator & på Wii? Vilka grejor behöver jag? Vill gärna ha den bästa lösningen :)


Mvh

#44

Postad 08 mars 2007 - 16:26

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Ingen som vill hjälpa till?!!?


Mvh

#45

Postad 08 mars 2007 - 16:41

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Är helt grön på detta så om någon trevlig människa kan förklara detta för mig så jag fattar vore jag tacksam!


Jag har ett Wii, en dator som är uppkopplad emot ett trådlöst modem. Hur gör jag för att jag ska kunna surfa på internet på dator & på Wii? Vilka grejor behöver jag? Vill gärna ha den bästa lösningen :D


Mvh

<{POST_SNAPBACK}>


Det är lite beroende på vad du har för säkerhet satt i din trådlösa accesspunkt.
Kör 802.1X så måste du nog ge accesspunkten en accept på att Wii är tillåten att nyttja nätet.
Allt detta borde du styra genom web-gränssnitt på datorn där du loggar in emot en IP-adress?
Kolla detta och adda Wii i listan på tillåtna klienter så skall det fungera sedan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.