Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hemmabioupplevelse för max 20.000

26 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 December 2006 - 23:38

MammaLinda
  • MammaLinda
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack för all hjälp :)

Jag har verkligen lärt mig endel, men känner mig nu, kanske ännu mer osäker ;) på vad jag kan eller vågar köpa.

Om ni skulle bjuda ut :D mig på en hemmabiokväll, vilken LCD och ljuanläggning hade ni visat filmen på? :D

Tänkt att jag bara är en vanlig biobesökare och inte behöver nåt i ädelträ med bas på 1000 watt eller vad ni nu säger :unsure:.

Jag har ca 20.000 SEK att lägga på tv och ljud för DVD och killarnas Playstation-spelande, PS2 ingår inte i de 20.000. :D

Redigerat av Dreadlock, 11 December 2006 - 23:37.

Postad 11 December 2006 - 09:16

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Vilken storlek har du tänkt på TV:n?

Spelar ju rätt stor roll för vad den kommer att kosta liksom...

Jag skulle satsa på en högkvalitativ TV som verkligen fungerar bra till att spela spel på och som har
schysst bildbehandling när du ska se på lågupplöst material (digital TV).

Men det är som med allt annat, ut i butikerna o titta på TV! :)
Be dem visa upp bilden med normal digital TV och inte med HDTV-material som så många butiker
demar sina TV-apparater med... Det mesta ser bra ut när man matar det med HDTV material...
Ser mindre bra ut (ibland ser det jätteilla ut) om man matar med digital TV signaler som inte har HD-
upplösning.

Vad gäller "hembiopaketet" så är inte jag rätt person att ge tips... Sådant har aldrig intresserat mig,
så därför har jag ingen som helst koll på sådana produkter. :D

Postad 11 December 2006 - 09:37

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Ett tips kan kanske vara köpa en 42" plasma ex Pannan Pv60E och köra en lite enklare prisvärd hemmabio ex Dynavoice Challenger 65 med tillbehör. Har inte räknat ut exakt men borde landa någonstanns på runt 20...

// Sat

Postad 11 December 2006 - 09:54

MammaLinda
  • MammaLinda
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Vilken storlek har du tänkt på TV:n?

42 tum
LG 42LB1R
https://www.prisjakt...ukt.php?p=89604

Postad 11 December 2006 - 14:56

ralnar
  • ralnar
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Kul att du har fått många svar! En sak att tänka på är hur ditt TV-rum ser ut. Om du köper ett vanligt hemmabio-paket har du sex högtalare att placera ut, en subwoofer(stor klump), två fronthögtalare, en center, och två bakhögtalare. Många kablar blir det som skall dras, och en hel del jobb att försöka dölja dem, isynnerhet om dörrar och annat stökar till det. För du vill väl inte att det ska likna ett pojkrum :blink:
Det finns system med trådlösa bakhögtalare, men jag vet faktiskt inte hur pass bra de är.
Jag har en
med kompletterande subwoofer. Då slipper man dra en massa kablar, men du behöver även en DVD-spelare.
En bekant har en
jag tycker det låter helt OK.
Gemensamt för de här två är att du inte behöver dra så mycket kablar. Ljudmässigt kan du få mycket bättre prylar för pengarna, båda simulerar surroundeffekter, men det beror på hur mycket du prioriterar att det ser snyggt ut i TV-miljön och om du värdesätter att ha färre prylar. Min fru är nöjd med Yamahan, och tycker Bose-systemet ser prydligt ut också.
*duckar och springer*

Postad 11 December 2006 - 15:08

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Gemensamt för de där två är också att du inte kan växa...

Jag skulle lätt föreslå en PV60 med tillhörande ljud med lösa högtalare och komponenter...

Postad 11 December 2006 - 16:18

ralnar
  • ralnar
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Gemensamt för de där två är också att du inte kan växa...

Jag skulle lätt föreslå en PV60 med tillhörande ljud med lösa högtalare och komponenter...

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det är ju något man får köpa. Å andra sidan kommer mitt vardagsrum inte heller att växa :blink:
Jag hade nog också föreslagit en PV60 eller annan plasma i den prisklassen, men det verkade som förutsättningen var en LCD från första posten.

Postad 11 December 2006 - 16:48

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Hej Linda
Det här hade du väl i och för sig fått njuta av hos mig men dock har min jag en god vän som köpte just dessa produkter under hösten och han är nöjd. Sen tror jag panasonic har ett system med inspelningsbar dvd för ungefär samma pengar.
https://www.prisjakt...ukt.php?p=31295
https://www.prisjakt...ukt.php?p=92639

Lycka till // Mikael J

Postad 11 December 2006 - 16:59

Marcus F
  • Marcus F
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Hej!

Jag skulle, som flera andra, vilja rekommendera Panasonic PV60. Jag har en sådan själv, och bättre TV för pengarna finns troligen inte i Sverige :blink:

På ljudsidan har du då ca. 5000 kvar och då tycker jag ett paket med Dynavoice och Yamaha ger mest för pengarna.
Om något skulle gå sönder så kan du med detta system byta ut endast en komponent och slippa byta precis allt.

Med lite kablar så hamnar du ganska exakt på 20 papp.

Mvh Marcus

Postad 11 December 2006 - 18:14

Unregistered3992e2e8
  • Unregistered3992e2e8
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Jag har ca 20.000 SEK att lägga på tv och ljud för DVD och killarnas Playstation-spelande, PS2 ingår inte i de 20.000.  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

När de ska spela en hel del är ju inte LCD fel, eftersom inbränningsproblemet elemineras...men å andra sidan ger plasma bättre bild på TV- och DVD-visningar. Hur mycket ska det tittas på TV/film och hur mycket ska det spelas?

Som plasma kan man nog inte få mycket bättre för pengarna än en PV60E, köpte nyligen en sådan efter lite övervägande i 15000-klassen, är helnöjd. Den ska tydligen inte vara allt för känslig mot inbränningar heller.

Högtalarpaket skulle jag kika lite på från AudioPro, kanske cinema-serien. OnOff har ett sådant paket med 5 högtalare och sub för 2000.

Förstärkare...hmmm, kanske någon Pioneer...VSX 416 kostar från runt 2000 exempelvis.

Postad 11 December 2006 - 18:59

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0
Angående platt-tv (plasma) måste jag tipsa om Hitatchi PD 8600, trots att jag äger den mycket omnämda Panasonic PV60...som är riktigt bra. Inget snack om saken...

Såg i Experts annonsblad i veckan att de säljer denna Hitachi för 12 999 kr inkl bordsstativ... :P ...vilket ger lite mer pengar över för ljuddelen jämfört med PV60.

Har sett PD8600 live och den är riktigt bra den också...även lite snyggare än PV60.... :blink:

Högtalarpaket om det nu är mest hembio som gäller...och även högtalare som tar liten plats och är snygga...(Har själv storebror KHT-2005...och har varit nöjd hembiomässigt i flera år...)

alt....

Förstärkare

Använd sen Playstation 2 som bild/ljudkälla tills de nya DVD-spelarna med HDMI-utgång och högupplösta format som BlueRay eller HD-DVD blivit lite billigare. PS2 duger helt OK idag...det enda är väl om man stör sig av dess lite mer surr än en vanlig DVD-spelare?

Det ger ett totalpris på 20 522 kronor (med dyrare KEF:arna) men exklusive kablar...lite över alltså, men, men...det var ändå en anläggning som t o m jag skulle kunna bli bjuden på en bra hemmabio- OCH spelupplevelse... :D :lol:

Lycka till... :o

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 11 December 2006 - 19:25.

Postad 11 December 2006 - 19:20

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Självklart har Panasonic PV60 en jättebra bild, det är ju "min" TV. För att grabbarna ska kunna spela TV-spel på TV:n krävs en LCD tycker jag. Annars får man ju hela tiden hålla koll på hur länge de spelar för att undvika inbränning av en spökbild. Med en LCD slipper man bekymra sig och kan låta dem spela ifred.

När det är biodate hemma hos mig får man se film på projektor, men en LCD-TV är ju mycket behändigare för all slags använding, särskilt med barn i huset.

Postad 11 December 2006 - 19:33

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Självklart har Panasonic PV60 en jättebra bild, det är ju "min" TV. För att grabbarna ska kunna spela TV-spel på TV:n krävs en LCD tycker jag. Annars får man ju hela tiden hålla koll på hur länge de spelar för att undvika inbränning av en spökbild. Med en LCD slipper man bekymra sig och kan låta dem spela ifred.

När det är biodate hemma hos mig får man se film på projektor, men en LCD-TV är ju mycket behändigare för all slags använding, särskilt med barn i huset.

<{POST_SNAPBACK}>

Kör hårt och tipsa då om en 40-42" LCD som är bra för både film och klarar TV och spel bra i denna budget på 20 000 kr som även ska innehålla ljuddelen?

Är rätt säker att det då bara är att bita i det sura äpplet och gå ner till 32"....

Om man är försiktig/ställer ner konstrast m.m. och inte TOKkontrastar (särskilt i början) som många verkar göra har jag inte hört någon som haft några större problem med att spela spel på sin plasma...då förutom korta ghostningar/tillfälliga inbränning som sedan är borta nästa gång man slår på plasman!

Chris Lymme - Har du erfarenhet av någon som idag med de moderna plasmorna (som PV60 eller Hitachi SDX600-serien) råkat ut för permanenta inbränningar vid spelande?

Sen får jag väl hoppas att föräldrar (MammaLinda) inte låter sina barn sitta allt för många timmar i sträck och spela spel...även om det säkert blir extra populärt med dessa nya grejer... :blink:

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 11 December 2006 - 21:55.

Postad 11 December 2006 - 19:43

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Tack för all hjälp  :blink:

Om ni skulle bjuda ut  :D mig på en hemmabiokväll, vilken LCD och ljuanläggning hade ni visat filmen på?  :o

Tänkt att jag bara är en vanlig biobesökare och inte behöver nåt i ädelträ med bas på 1000 watt eller vad ni nu säger  :lol:.

<{POST_SNAPBACK}>

Är det säkert att du bara är ute efter en tv och ljudanläggning? :P

Postad 11 December 2006 - 20:00

DLS
  • DLS
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0

Är det säkert att du bara är ute efter en tv och ljudanläggning?

Precis, det blir ju billigare för henne om hon hittar en kille med rätt prylar :o

Då kommer ju följdfrågan:
Hur gammal är mammalinda? :blink:

sorry för lite Offtopic men kunde inte låta bli :P

Postad 11 December 2006 - 20:07

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
:blink:

Postad 11 December 2006 - 21:11

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0
JB:s paket med Kef och Yamaha är ju förträffligt, det ställer jag mej bakom utan tvekan.

Ta det lungt nu boys, det kanske är PappaLinda som vill ha hjälp men tror det går bättre om man spelar flicka, akta er för hembiodejter mao :blink: :o

Postad 11 December 2006 - 22:39

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kör hårt och tipsa då om en 40-42" LCD som är bra för både film och klarar TV och spel bra i denna budget på 20 000 kr som även ska innehålla ljuddelen?

Är rätt säker att det då bara är att bita i det sura äpplet och gå ner till 32"....

Om man är försiktig/ställer ner konstrast m.m. och inte TOKkontrastar (särskilt i början) som många verkar göra har jag inte hört någon som haft några större problem med att spela spel på sin plasma...då förutom korta ghostningar/tillfälliga inbränning som sedan är borta nästa gång man slår på plasman!

Chris Lymme - Har du erfarenhet av någon som idag med de moderna plasmorna (som PV60 eller Hitachi SDX600-serien) råkat ut för permanenta inbränningar vid spelande?

Sen får jag väl hoppas att föräldrar (MammaLinda) inte låter sina barn sitta allt för många timmar i sträck och spela spel...även om det säkert blir extra populärt med dessa nya grejer... :blink:

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, inte 32" - det är inte värt bsväret. Eftersom Full HD snart lanseras så har många HD Ready-skärmar nått sin optimala prisnivå. Tillverkarna och handlarna vill naturligtvis bli av med de skärmarna nu så att de inte ligger och konkurrerar med de dyra Full HD-skärmarna när de lanseras.

Man ska alltid köpa kvalitativa produkter när de börjar närma slutet på sitt kommersiella liv. Den TV som MammaLinda har fastnat för, LG 42LB1R, har en mycket bra bild. Jag tänkte själv köpa en sådan innan jag föll tillbaka i plasmaträsket.

Risken för inbränningar är mindre idag och eftersom folk i allmänhet är medveten om risken så är inbränningar ovanliga idag. Själv har jag bara spelat 360 på min plasma korta stunder utan inbränningar men risken finns, särskilt i början.

Tror du verkligen att en ensamstående mamma vill hålla på och kontrollera kontrastinställningen innan grabbarna spelar, eller att hon vill tvinga dem att byta spel efter en halvtimme så att hud:en inte bränns in? Då känner du inga ensamtående mammor, kan jag säga.

Postad 11 December 2006 - 22:40

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

JB:s paket med Kef och Yamaha är ju förträffligt, det ställer jag mej bakom utan tvekan.

Ta det lungt nu boys, det kanske är PappaLinda som vill ha hjälp men tror det går bättre om man spelar flicka, akta er för hembiodejter mao  :blink:  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Så talar en man med erfarenhet :o

Postad 11 December 2006 - 23:02

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Tror du verkligen att en ensamstående mamma vill hålla på och kontrollera kontrastinställningen innan grabbarna spelar, eller att hon vill tvinga dem att byta spel efter en halvtimme så att hud:en inte bränns in? Då känner du inga ensamtående mammor, kan jag säga.

<{POST_SNAPBACK}>

Var tillsammans med en "ensamstående mamma" i fem år... :o (nja, inte ensamstående under tiden med mig men :lol: )....men det var på den tid som platt-tv var i sin linda för "normala" människor och svindyra så därför har jag väl tyvärr inte barn-plasma-spel erfarenheten...!

Känner dessutom några fler ensamstående mammor...så?

Näe, allmänt tycker jag din kommentar är lite väl nedlåtande...både mot mig och mot ensamstående mammor... :blink:

Varför inte rekommendera/hjälpa till med att ge tips rörande plasma att att ställa in konstrasten lägre från början i originalinställningen som är fast....? Undrar hur många barn som lyckas/tänker på att ställa om dessa inställningar manuellt?
Och det är väl bara att säga till om det skulle hända att: händer det nån fler gång så åker PS2 i soptunnan...och att spela mer än en timme i taget? Tja det är väl i o f s upp till varje förälder att avgöra...och om du känner barn så brukar de faktiskt själva byta spel lite då och då...

Chris Lymme - Istället rekommenderar du en LCD som är dyrare och klasser sämre bildmässigt (särskilt till film och tv) jämfört med PV60/Hitachin. Men visst, som LCD och 42" är den svårslagen i prisklassen....

Måste få fråga då varför det blev en PV60-plasma för dig och inte en LCD, att du fallit tillbaka i plasmaträsket, som du tidigare skrev... :P

Risken för inbränningar är mindre idag och eftersom folk i allmänhet är medveten om risken så är inbränningar ovanliga idag.

Var har du fått denna slutsats ifrån? T o m medlemmar på detta forum brukar stolt visa upp sina "optimala bildinställningar" med en dynamisk bild & kontrasten på 70% eller mer...undrar hur många det är som INTE läser på detta forum som gör desamma?
Efter att ha läst varningarna här på forumet brukar i alla fall några ändra det dynamiska till normal, men konstraststyrkan brukar istället gå upp vilket inte är speciellt bra...

Näe, dagens plasmor har helt enkelt bättre kvalla samt en ganska nyutvecklad teknik som "tvättar* skärmen" per automatik...men den klarar inte att "tvätta allt" om konstrasten är ställd extremt hög....det är dessa personer som riskerar att få problem...särskilt om de gör det ifrån att tvn är helt ny.

Hade frågan istället varit "Bjud ut" MammaLinda på en SPEL-upplevelse :lol:...hade en LCD varit lite mer i prick som ett bra val när budgeten trots allt är så här pressad....men klanka inte ner på tipsen om de nya, bättre allrounda och framförallt mer prisvärda plasmorna i dessa större format....

Annars får man ju hela tiden hålla koll på hur länge de spelar för att undvika inbränning av en spökbild.

Måste få fråga hur länge dina barn får sitta och spela i sträck? Du och ensamstående MammaLinda kanske har lite olika syn på hur länge era barn får sitta och spela?...men visst...får barnen sitta 3-4 timmar eller mer i sträck med samma spel dag ut och dag in...så visst kan det bli problems med en plasma...men när vi inte vet om dessa förutsättningar är det svårt att helt såga plasmorna...håller du inte med?

Tjolahopp, vad långt det blev... :D

*"Tvättar", ursäkta förenklingen... B)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 11 December 2006 - 23:55.

Postad 12 December 2006 - 00:12

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Måste få fråga då varför det blev en PV60-plasma för dig och inte en LCD, att du fallit tillbaka i plasmaträsket, som du tidigare skrev... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Enkelt. Min TV används till 90% för att titta på DVD och då är en PV60 absolut bäst pris/prestandamaskin idag. Däremot tänker jag inte spela spel eller koppla den till datorn.

En plasma kräver också lite mera vård om omtanke än en LCD så med tanke på barnen, så...

Det här är ju sjukt. Jag har tillbringat flera timmar på detta forum med att pusha plasma framför LCD. När jag för en gångs skull föreslår en LCD, av praktiska skäl, blir jag genast påhoppad. ;)

Redigerat av Unregistered1197, 12 December 2006 - 00:14.

Postad 12 December 2006 - 01:56

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Måste få fråga då varför det blev en PV60-plasma för dig och inte en LCD, att du fallit tillbaka i plasmaträsket, som du tidigare skrev... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Enkelt. Min TV används till 90% för att titta på DVD och då är en PV60 absolut bäst pris/prestandamaskin idag. Däremot tänker jag inte spela spel eller koppla den till datorn.

En plasma kräver också lite mera vård om omtanke än en LCD så med tanke på barnen, så...

Det här är ju sjukt. Jag har tillbringat flera timmar på detta forum med att pusha plasma framför LCD. När jag för en gångs skull föreslår en LCD, av praktiska skäl, blir jag genast påhoppad. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Du blev väl inte påhoppad i alla fall inte först... ;)

Varför rekommendera en klart sämre tv på allt som även är dyrare bara för att personen är en ensamstående mamma blir då min fråga...?
Särskilt då man faktiskt utan större besvär kan minimera risken för permanenta inbränningar även om man spelar spel på dagens moderna plasmor...

Ännu en gång...har du någon gång hört någon person/ägare till en PV60/Hitatchi PD8600 som har fått permanenta inbränningar som även varit försiktig med att dra upp kontrasten och inte haft dynamisk bildinställning på plasman från den var ny?

Lovar att det finns MÅNGA ägare av PV60 som har barn som spelar spel på denna också ...

Undrar också varför en plasma skulle behöva mer vård jämfört med en LCD...? ^_^

Personligen tycker jag att du lever kvar lite väl mycket med de gamla "plasmaproblemen" i bakhuvudet....men, visst...vill man vara 100% säker på att inte ens få helt ofarliga tillfälliga inbränningar om barnen spelar spel 3-4 timmar eller mer i sträck varje dag och behålla storleken på tvn...då får man köpa mycket sämre grejer...dvs en budget-LCD som LG 42LB1R....och även tvingas köpa sämre högtalare och förstärkare bara för att hålla budgeten...

Men, men...slut diskuterat om detta ifrån mig i alla fall... ;)

Vore dock intressant att veta vilka inställningar du har på din PV60...?

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 12 December 2006 - 02:08.

Postad 12 December 2006 - 18:18

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Med att plasma kräver mer vård och omtanke menar jag:

(1) Inkörningsperiod
(2) Inbränningsrisk
(3) Ömtålig glasprodukt (repor/sprickor)
(4) Tung (noggrann placering)
(5) Signalberoende (fipplande med kablar och inställningar)

Kanske är jag fördomsfull men de ensamstående mammor som jag känner är:

(1) inte elektronikintresserade
(2) tycker inte om att fippla med inställningar på TV:n
(3) tycker att det är skönt att låta barnen sköta sig själva emellanåt

En LCD-TV passar definitivt bäst till spelande och om hon väljer rätt TV får hon dessutom bra bild på TV och DVD. Den LCD, LG 42LB1R, som hon funderar på är faktiskt ganska ny. Den har bara funnits på marknaden i ett halvår och den når nu slutet på sin bana med mycket bra priser. Vid introduceringen kostade den omkring 27 000 kr men nu är den nere på 16 000 kr. Mycket billigare än så blir det inte innan den försvinner.

Postad 13 December 2006 - 01:16

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0
Chris Lymme

(3) Ömtålig glasprodukt (repor/sprickor)

Inte mer omtåligt glas än en vanlig traditionell tv....och för detta faktum ska MammaLinda köpa en mycket sämre tv för MER pengar?

(4) Tung (noggrann placering)

Hoppas du skojar? :)

Panasonic 42PV60 plasma väger ca 30 kg
LG 42LB1R LCD väger 41,4 kg alt. 48,2 kg (har funnit två olika siffror)

(5) Signalberoende (fipplande med kablar och inställningar)

Var har du fått att en plasma skulle vara MER signalberoende...det är ju tvärt om...en LCD går knappt och titta på om signalen är lite svag, medan en plasma inte alls är lika känslig...

Dessutom har t ex Pana PV60 mkt fler ingångar än LG LB1R vilket ger MINDRE behov av flipprande med kablar...

Kanske är jag fördomsfull men de ensamstående mammor som jag känner är:
(1) inte elektronikintresserade

Tja, de ensamstående mammor och tjejer i övrigt jag känner är visst intresserade av elektronik, och särskilt platt-tv bara den inte är för stor och syns för mkt....(gäller lika mkt högtalare).

(2) tycker inte om att fippla med inställningar på TV:n

Inställningen behöver bara göras EN gång (kanske två) och det måste även göras på en LCD...eftersom orginalintällningen absolut inte är optimal på någon tv.....oavsett om det är LCD eller Plasma.

(3) tycker att det är skönt att låta barnen sköta sig själva emellanåt

Och barnen skulle alltså inte kunna sköta sig själva om de råkade spela på en plasma...näe, sluta skämta nu.... :P

Gör denna jämförelse då....högre värden är bättre, förutom priset då... :)

----------------Panasonic PV60 -------------LG LB1R
Pris: --------------13 960:- -----------------15 935:-
Kontrast: --------10 000:1 -------------1600:1 --------(Båda dynamiska värden)

Ljusstyrka: ----- 1400 cd/m² ----------- 500 cd/m²

Anslutningar:
Pana PV60 ----------- 2 HDMI, 3 Scart, VGA, Komponent, S-video, AV
LGLB1R1 ------------- 1 HDMI, 2 Scart, VGA, Komponent, S-video, AV

(vågar inte ta priset på Netsuperstore
som är billigst på PV60, enligt Prisjakt)

Vid introduceringen kostade den omkring 27 000 kr men nu är den nere på 16 000 kr. Mycket billigare än så blir det inte innan den försvinner.

Och vad spelar riktpriset för roll?

Ps...Panasonic 42V60E hade ett "riktpris" på 23 000 kr...alltså har den fallit lika mkt i pris procentuellt räknat....

Tja...fortsätt du och tipsa om en mycket sämre och dyrare tv, som knappt går att titta på om det är ljust i rummet, och förutom allt ovan dessutom mycket sämre betraktningsvinkel...ett tips som mest verkar vara baserat på gamla myter om platta-TV, felaktigheter och fördomar om ensamstående mammor och teknik.... ^_^

Kan du inte svara på frågan om du vet av någon som fått permanentainbränningar/problem med sin PV60 eller PD8600 för att de spelat spel...?

Sen om du läser trådens huvudfråga ännu en gång...."Hemmabioupplevelse för max 20.000"?

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 13 December 2006 - 08:21.

Postad 13 December 2006 - 06:53

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Hmm...känner för att gå in i "debatten"...men jag håller mig.

--->Hursomhelst Linda, satsa på en LCD heltklart.(Tex. en LG 42LC3R från Pixmania-12900kr med frakt)där har du det ABSOLUT bästa köpet...enligt MIG.

MVH/

Michael.

Postad 13 December 2006 - 13:53

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Samsungs LCD-TV:s då?

40R72 går ju att få för runt 15 lapp.

Har alltid tyckt att Samsung LCD:er sett bra mycket bättre ut än
motsvarande plasmas på "normalt TV-material".

Postad 13 December 2006 - 17:04

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Men om hon beställer en LG 42LC3R från Pixmania, tjänar hon ju åtskilliga tusenlappar, och har då ca 7000kr till ljud m.m.

Detta är ett klipp måste jag säga.

Michael.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.