Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Virtual Console

245 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 december 2006 - 14:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Fritt fram och berätta vad ni har köpt och spelat här.

Lista över alla VC spel:

http://www.vc-review...ailable_now.php

Redigerat av Zoiler, 26 februari 2007 - 12:54.


#2

Postad 12 december 2006 - 18:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Köpte Zelda 1 idag. Fantastiskt mycket svårare än Zelda - Twilight Princess.
Mycket bra i vilket fall som helst. Exakt som originalet det tom hackar lite ibland när det är många fiender på skärmen.

En schysst grej är att man kan spara status dvs spara spelet när som helst genom att trycka på "hem" knappen och gå till Wii Menu. Sen när man startar spelet igen startar det automatiskt där man slutade.

Lätt värt knappt 50 spänn för den här klassikern.

#3

Postad 12 december 2006 - 21:05

Unregistered22960a33
  • Unregistered22960a33
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Jag kommer bränna pengar som sjutton på den där sidan. Tänk alla gammla spel man hade så kul med på Snes. Kommer bli som att fylla ett arkiv med nostalgi.

Spel som är ett måste för mig:
- Zelda - A link to the past
- Donkey Kong Country
- Super Metroid
- Super mario world
- Secret of mana
- Shadowrun

Hjälp, den här listan kan bli hur lång som helst men dessa är dom viktigaste.

Tala gärna om vilka spel ni tyckte bäst om på den gammla goda tiden.

#4

Postad 12 december 2006 - 22:59

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
- Super Mario RPG
- Chrono trigger
- Yoshis island

Chrono trigger köpte jag aldrig när jag var liten så det ska jag skaffa om det kommer...
Super Mario RPG har jag men det spelar jag gärna om. Samma sak med Yoshis Island

I övrigt en hel del från listan i inlägget ovan :-)

Redigerat av gusax, 12 december 2006 - 23:01.


#5

Postad 12 december 2006 - 23:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Diddy Kong Racing för sjutton! :)

#6

Postad 13 december 2006 - 00:07

plojdo
  • plojdo
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

- Super Mario RPG
- Chrono trigger
- Yoshis island

Chrono trigger köpte jag aldrig när jag var liten så det ska jag skaffa om det kommer...
Super Mario RPG har jag men det spelar jag gärna om. Samma sak med Yoshis Island

I övrigt en hel del från listan i inlägget ovan :-)

<{POST_SNAPBACK}>


Släpptes Super Mario RPG i Europa? Jag var inte så gammal när det begav sig, men jag har för mig att Super PLAY (Super Power) var upprörda över det.
Vad jag vill komma till är att om inte spelet släppts i Europa, kommer det heller inte finnas för Europa på Virtual Console.

#7

Postad 13 december 2006 - 00:13

Knape
  • Knape
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Diddy Kong Racing för sjutton! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Köpte Bomberman och Dungeon Explorer.
Bomberman tycker jag helt klart är värt det pga att man kan spela 5 pers.

#8

Postad 13 december 2006 - 22:09

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

Släpptes Super Mario RPG i Europa? Jag var inte så gammal när det begav sig, men jag har för mig att Super PLAY (Super Power) var upprörda över det.
Vad jag vill komma till är att om inte spelet släppts i Europa, kommer det heller inte finnas för Europa på Virtual Console.

<{POST_SNAPBACK}>

Varken Super Mario RPG eller Chrono Trigger släpptes i europa men jag ser att meningen där jag påpekade det lyser med sin frånvaro... sorry, den försvann nog i hanteringen.

Du har rätt i att det ser ut som de inte kommer släppas till virtual console i europa :-(

#9

Postad 14 december 2006 - 08:56

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Här är den fullständiga listan på de spel som kommer till Virtual Console i Europa under december:

15 december
* Alien Crush (TurboGrafx-16)
* Columns (Megadrive)
* Dr. Robotonik's Mean Bean Machine (Megadrive)
* Gunstar Heroes (Megadrive)
* Pinball (NES)
* Ristar (Megadrive)
* Solomon's Key (NES)
* Urban Champion (NES)

22 December
* Donkey Kong Jr. (NES)
* Military Madness (TurboGrafx-16)
* Soccer and Tennis (NES)
* Space Harrier II (Megadrive)
* Toe Jam & Earl (Megadrive)

29 December
* Baseball (NES)
* Ice Hockey (NES)
* R-TYPE (TurboGrafx-16)
* SimCity (Super Nintendo)
* Super Castlevania IV (Super Nintendo)
* Super Probotector (Super Nintendo)

Redigerat av hofwing, 14 december 2006 - 08:56.


#10

Postad 14 december 2006 - 10:52

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Kul att se att vissa köpt sig några klassiker och att det verkar fungera bra. Antar att ni lirar med Classic kontrollen?

Själv tyckte jag att priserna var lite väl saftiga. Mario 64 för 100kr? Eller Altered Beast för 50kr!? Känns som om det rinner iväg ganska snabbt. Jag kan tänka mig att spendera dessa priser på spel jag verkligen har någon speciell koppling till, men det blir ju inte riktigt så att man spontan köper något spel bara för att "testa", vilket jag gärna skulle vilja. Det blir en svår balansgång. Men det slutar ju säkert med att man sitter med en bunt gamla titlar ändå :)

Kan man förresten importera Classic kontrollen?

#11

Postad 14 december 2006 - 10:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nej jag. Lirar Zelda 1 med Wiimoten.

Ja du kan importera alla tillbehör utom points card.

Redigerat av Unregistereddc471864, 14 december 2006 - 10:58.


#12

Postad 21 december 2006 - 21:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

North Pole News: Special Christmas Treat on the Way for Wii

This year Santa is getting some competition from another jolly guy with a
big belly and a red cap. We're talking about video game icon Mario™, of
course. As a special holiday surprise for Wii™ owners from Nintendo, the
original Super Mario Bros. ™ game for the Nintendo Entertainment System®
will appear in the Wii Shop Channel and be downloadable for 500 Wii Points.
Wii owners with a high-speed Internet connection can redeem Wii Points to
download the game. Wii Points can be purchased in the Wii Shop Channel or at
retail outlets.

The classic game will make Christmas morning extra special, just as it did
more than two decades ago. Super Mario Bros. reigns as perhaps the best-known
and most-played game on any video game system in history. More than 40.2
million copies of the game found their way into homes worldwide. In addition
to Super Mario Bros., other top-notch offerings available on Dec. 25 include:

* Street Fighter® II: The World Warrior (Super NES®, 1-2 players,
800 Wii Points): This game revolutionized the fighting-game genre with
characters that had unique fighting skills, speed, special moves and
unique endings.
* Super Castlevania® IV (Super NES, 1 player, 800 Wii Points): Simon
Belmont uses his trusty whip to fight the powers of evil on his way to
Dracula's Castle.
* Toe Jam & Earl™ (Sega Genesis, 1-2 players, 800 Wii Points): Two
fun-loving aliens crash on Earth and must find 10 pieces of their
spaceship so they can get back home to Planet Funkotron.
* R-TYPE® (TurboGrafx16, 1-2 players, 800 Wii Points): This is a
completely faithful port - right down to the character details - of the
famous shooting-game masterpiece.

Games available on Jan. 1 include:
* Baseball (NES, 1-2 players, 500 Wii Points): Play nine innings of
fierce sandlot competition with classic NES graphics.
* Urban Champion™ (NES, 1-2 players, 500 Wii Points): Don't let the
big, bad bully of the neighborhood push you around! Players fight for
the right to walk the street.



#13

Postad 21 december 2006 - 23:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
I USA då antar jag? :unsure: Mario är ett givet köp samt Castlevania.

Redigerat av Unregistereddc471864, 21 december 2006 - 23:03.


#14

Postad 22 december 2006 - 08:32

Jerry_
  • Jerry_
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Japp mario är givet.
Jag som hoppades på att de skulle ge bort mario i julklapp när jag läste början av Zoilers inlägg, men så snälla var de inte.
Jag tycker de är rätt snikna med vc-spelen, liksom 50kr för ett spel som är 20år gammalt, men man är ju så illa tvungen o skaffa de som man spelade när man var ung ändå, sjukt bra spel är det ju. ;)

#15

Postad 22 december 2006 - 13:33

Knape
  • Knape
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Dungeon explorer hängde sig, någon som upplevt det med nåt annat spel?

#16

Postad 26 december 2006 - 16:56

Hands Hardcore
  • Hands Hardcore
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Kör med orginalkomponentkabel och Donkey Kong Country ger ingen bild, det är det enda VC spel jag laddat ned, finns det någon som kör med komponent och lyckats få ett SNES spel att fungera?
Har testat att slå om till 50/60 hz men det ger ingen skillnad. Detta verkar riktigt uselt och jag har googlat runt lite och det finns tydligen fler med liknande problem. Tyvärr är det inte så många som har komponentkabel än så rapporterna är ganska få..
Vad kan detta bero på?

Tydligen så ska N64 spel fungera bra med komponent, sedan så har jag sett lite blandade rapporter om diverse NES och SEGA spel som inte fungerar.

Att koppla mellan komposit och komponent varje gång man vill spela VC spel är ju inget alternativ det är ju löjligt. Hoppas nintendo är medvetna om detta :(

#17

Postad 29 december 2006 - 16:55

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
halloj,

har inte tillgang till wifi internet för tillfället och kan inte kolla själv:

Vad kostar 2000 wii points om man köper i wii shopen?

/LG

#18

Postad 29 december 2006 - 17:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
20 euro.

#19

Postad 29 december 2006 - 21:53

Unregistered2cf585ef
  • Unregistered2cf585ef
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Kör med orginalkomponentkabel och Donkey Kong Country ger ingen bild, det är det enda VC spel jag laddat ned, finns det någon som kör med komponent och lyckats få ett SNES spel att fungera?
Har testat att slå om till 50/60 hz men det ger ingen skillnad. Detta verkar riktigt uselt och jag har googlat runt lite och det finns tydligen fler med liknande problem. Tyvärr är det inte så många som har komponentkabel än så rapporterna är ganska få..
Vad kan detta bero på?

Tydligen så ska N64 spel fungera bra med komponent, sedan så har jag sett lite blandade rapporter om diverse NES och SEGA spel som inte fungerar.

Att koppla mellan komposit och komponent varje gång man vill spela VC spel är ju inget alternativ det är ju löjligt. Hoppas nintendo är medvetna om detta  :)

<{POST_SNAPBACK}>


samma för mig. köpte spelet soccer(trodde det var ett annat spel), fungerade bra tills jag köpte en componentkabel men nu blir det hela grönrandigt med spökbilder. tråkigt för nu vågar man inte köpa flera spel.

#20

Postad 30 december 2006 - 18:31

Unregistered09c7adf3
  • Unregistered09c7adf3
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

halloj,

har inte tillgang till wifi internet för tillfället och kan inte kolla själv:

Vad kostar 2000 wii points om man köper i wii shopen?

/LG

<{POST_SNAPBACK}>


Valörerna man kan inhandla i Wii Shop Channel är 1000, 3000 eller 5000 points.

Har inhandlat 1000 Wii Points vid två tillfällen och och totala summan för dem två hamnar på strax under 184 SEK. Så jag ser ingen anledning till och handla Wii Points Card då den verkar kosta över 220 SEK i butik.

Redigerat av Unregistered09c7adf3, 30 december 2006 - 18:41.


#21

Postad 31 december 2006 - 00:22

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Tog just hem Ice Hockey och provade lite.
Funkade perfekt, genom komponent kopplad Wii. :rolleyes:

Tror det kan bli dyrt i längden det här med Virtual Console, det är ju inte ett spel man vill ha direkt? Tur att jag slutade röka för ett par år sedan så man kan lägga de pengarna på andra saker istället. :(

#22

Postad 31 december 2006 - 01:05

Wiizard
  • Wiizard
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Håller med om att det är lite sniket att försöka utvinna en massa pengar ur 20 år gamla spel... Hade NES-spelen kostat typ 10 kr så hade jag köpt flera stycken, men jag har ingen lust att betala 50:- för spel som jag redan har betalat dyrt för en gång. Kan ju alltid plocka fram den riktiga NES-konsollen ur garderoben istället. :rolleyes:

Men visst är Virtual Console en kul funktion! Tror dock Nintendo skulle tjäna mer på att låta de riktigt gamla spelen (typ NES) vara gratis...

#23

Postad 31 december 2006 - 11:56

Hands Hardcore
  • Hands Hardcore
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Tog just hem Ice Hockey och provade lite.
Funkade perfekt, genom komponent kopplad Wii. :rolleyes:

Tror det kan bli dyrt i längden det här med Virtual Console, det är ju inte ett spel man vill ha direkt? Tur att jag slutade röka för ett par år sedan så man kan lägga de pengarna på andra saker istället. :(

<{POST_SNAPBACK}>


Det är ett NES-spel? Ladda hem ett SNES spel och pröva så får du se vad som händer.. vad äger du för typ av TV föresten?

#24

Postad 01 januari 2007 - 20:51

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

Det är ett NES-spel? Ladda hem ett SNES spel och pröva så får du se vad som händer.. vad äger du för typ av TV föresten?

<{POST_SNAPBACK}>

Tog hem Donkey Kong Country till SNES innan kvällsmaten nu och det funkade också fin fint.
Jag har en Samsung LE32M61BX, Wii:t är dock kopplat till min HK AVR-635 som sickar vidare signalerna till TVn.

#25

Postad 01 januari 2007 - 22:05

Hands Hardcore
  • Hands Hardcore
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Det låter väldigt intressant, det du borde göra är ju att testa och dra komponentkablarna direkt från Wii till TVn och se om det även fungerar på det viset. Fungerar det inte så är det kanske ide att koppla som du då har gjort.
Är det ett PAL Wii du har?

#26

Postad 01 januari 2007 - 22:58

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Jag har precis roat mig med att stripa upp och dragit om alla kablar under helgen så är inte det bra mycket lättare om du helt enkelt testar att koppla som jag gjort istället? :) Jag ser ju hur som helst ingen ide i att inte koppla som jag har gjort om man har möjligheten? Det är ett PAL Wii ala Bergsala.

#27

Postad 01 januari 2007 - 23:14

Hands Hardcore
  • Hands Hardcore
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag har tyvärr ingen komponentkabel att dra mellan TVn och förstärkaren :) kanske borde köpa en.
Anledningen att inte koppla som du är just att jag har inget annat än mitt Wii som använder sig utav komponentkablar. Det skulle bara innebära en extra kabel, men har man flera prylar så naturligtvis.

Jag får väl höra mig för om det finns någon annan som kan testa sig detta, det finns många som har detta problem. Varför det funkar för dig är en gåta när problemet verkar vara isolerat till bara Europa och ha med Wii att göra och inte typ av TV apparat.

#28

Postad 02 januari 2007 - 02:01

Unregistered6c1e0a28
  • Unregistered6c1e0a28
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Jag har inte handlat några VC-spel än, men för tillfället verkar det bli dessa:
- Super mario bros (NES)
- R-Type (TurbografX-16)
SMB är en fet klassiker, spelar nästan dagligen på mobilen... Ett måste om det nu kommer någon gång >.< bara vi i Europa som får vänta... R-Type är också en gammal klassiker som jag spelade mycket på game boy, så det vill jag ha.

Annars finns det en massa jättebra spel till virtual console, men inga som jag är beredd att spendera pengar på i dagsläget.

#29

Postad 02 januari 2007 - 17:06

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
@ Hands Hardcore : Nu har jag testat att koppla Wii:n rakt till TVn (självklart komponent koppling) och körde igång Donkey Kong Country med samma fina resultat, det funkar fint vare sig den är kopplad rakt till tv:n eller via recivern.

#30

Postad 02 januari 2007 - 17:28

Hands Hardcore
  • Hands Hardcore
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag står handfallen jag förstår verkligen inte... vad kan detta bero på :D
Många har ju problem med detta av vilken anledning då inte du. Det var bra att du provade iaf tack!

#31

Postad 02 januari 2007 - 17:37

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

Jag står handfallen jag förstår verkligen inte... vad kan detta bero på :D
Många har ju problem med detta av vilken anledning då inte du. Det var bra att du provade iaf tack!

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som att det är något skumt med din tv då... vad har du för nån?

#32

Postad 02 januari 2007 - 17:47

tager
  • tager
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Njae, tror han menar att många har problem. Det skrivs i forum lite här och var om folk som kör komponentkabel till PAL-Wii och det inte fungerar.

Är det RGB-komponent eller YPrPb som fungerar bra för dig BadgerBoy?

(sitter och väntar på att en komponentkabel, YPrPb, ska komma på posten så då ska jag ta och testa också med Sanyo Z4)

#33

Postad 02 januari 2007 - 18:42

Hands Hardcore
  • Hands Hardcore
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Jag står handfallen jag förstår verkligen inte... vad kan detta bero på :D
Många har ju problem med detta av vilken anledning då inte du. Det var bra att du provade iaf tack!

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som att det är något skumt med din tv då... vad har du för nån?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja det är ju som sagt inte bara jag men personligen kör jag med en SWEDX 32".
Det ska ju vara Samsungpaneler i dem dessutom.
Jag vill bara försöka luska ut om problemet har med wii att göra eller typ av TV
kan man lägga ansvaret på nintendo? nu när dessa problem bara förekommer i europa.

#34

Postad 02 januari 2007 - 21:12

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

Låter som att det är något skumt med din tv då... vad har du för nån?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja det är ju som sagt inte bara jag men personligen kör jag med en SWEDX 32".
Det ska ju vara Samsungpaneler i dem dessutom.
Jag vill bara försöka luska ut om problemet har med wii att göra eller typ av TV
kan man lägga ansvaret på nintendo? nu när dessa problem bara förekommer i europa.

<{POST_SNAPBACK}>

Nä jag vet att det inte bara är du i hela europa men eftersom det funkar för en person här men inte för dig så tyder det ju på att problemet ligger hos dig och då troligen i din tv eftersom du kopplat din wii direkt till den.

Du kan iofs testa att ta bort donkey kong och ladda ner det igen bara för att utesluta att de inte uppdaterat själva filen.

Sen kan du ju även testa att ställa in wiin på 576i och därefter försöka starta donkey kong och se om det funkar då (med komponentkabeln ansluten).

#35

Postad 02 januari 2007 - 22:00

Hands Hardcore
  • Hands Hardcore
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Låter som att det är något skumt med din tv då... vad har du för nån?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja det är ju som sagt inte bara jag men personligen kör jag med en SWEDX 32".
Det ska ju vara Samsungpaneler i dem dessutom.
Jag vill bara försöka luska ut om problemet har med wii att göra eller typ av TV
kan man lägga ansvaret på nintendo? nu när dessa problem bara förekommer i europa.

<{POST_SNAPBACK}>

Nä jag vet att det inte bara är du i hela europa men eftersom det funkar för en person här men inte för dig så tyder det ju på att problemet ligger hos dig och då troligen i din tv eftersom du kopplat din wii direkt till den.

Du kan iofs testa att ta bort donkey kong och ladda ner det igen bara för att utesluta att de inte uppdaterat själva filen.

Sen kan du ju även testa att ställa in wiin på 576i och därefter försöka starta donkey kong och se om det funkar då (med komponentkabeln ansluten).

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har iof bara pratat med andra som testat att ta bort spelet och ladda hem det igen och inte fått det att fungera men det skadar väl inte att pröva själv, ska ta och göra det.

Det spelar tyvärr ingen roll i vilken TV inställning jag kör i 480i/576i eller 480p. Det var väl egentligen den första åtgärden jag tog till.

Edit: Ta bort och ladda hem igen hjälpte tyvärr inte.
Frågan är väl då varför tex N64 spel samtidigt fungerar över komponent om nu problemet är relaterat till TVn?

Redigerat av Hands Hardcore, 02 januari 2007 - 22:21.


#36

Postad 03 januari 2007 - 00:23

Unregistered2cf585ef
  • Unregistered2cf585ef
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Såhär blir det i Ice Hockey för mig med componentvideokabel. Har en viewpia 32" inköpt förra hösten, kör genom en yamaha förstärkare. Allt annat component som jag kastat på tvn har fungerat.Bifogad fil  HPIM4592.JPG   3,37MB   324 Antal nerladdningar

#37

Postad 03 januari 2007 - 00:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Såhär blir det i Ice Hockey för mig med componentvideokabel. Har en viewpia 32" inköpt förra hösten, kör genom en yamaha förstärkare. Allt annat component som jag kastat på tvn har fungerat.Bifogad fil  HPIM4592.JPG   3,37MB   324 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>


Jag ser inget fel på den bilden :rolleyes:

#38

Postad 03 januari 2007 - 09:27

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

Njae, tror han menar att många har problem. Det skrivs i forum lite här och var om folk som kör komponentkabel till PAL-Wii och det inte fungerar.

Är det RGB-komponent eller YPrPb som fungerar bra för dig BadgerBoy?

(sitter och väntar på att en komponentkabel, YPrPb, ska komma på posten så då ska jag ta och testa också med Sanyo Z4)

<{POST_SNAPBACK}>

Bra fråga, vad använder sig Wii:t av och vilken typ är Nintendos Orginal komponent kabel? Jag vill ha det till att det använder sig av YPrPb då man kör med komponentkabel? Eller menar du kabeln mellan receivern och tv:n? Spelade ju hur som helst ingen roll vare sig jag kopplade det genom receivern eller rakt till tv:n.

#39

Postad 05 januari 2007 - 19:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Schysst. Super mario bros finns att köpa nu :) Lätt värt 50 spänn :rolleyes:

#40

Postad 05 januari 2007 - 21:11

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Done and done!

Tack för tipset, det är skitkul att äntligen kunna lira det!

Jag har aldrig kört originalet på NES, men när jag kör nu så blir det lite grafikhack nedtill i bilden då och då. Är det normalt? Bugg på wii-versionen, eller min tv?

Kör med komponentkabeln till min LCD-TV, problemet finns både på 576i och 480p.

#41

Postad 06 januari 2007 - 03:08

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Jag lirade originalet på NES stenhårt när det kom för 20 år sedan. Har nog inte spelat det på 19 år skulle jag tro. Köpte det idag och vilken nostalgikänsla :wub:
Något som fascinerade mig var att man fortfarande kommer ihåg delar av vart det fanns dolda myntblock och hur man skulle hoppa på vissa ställen osv. Otroligt att min gamla hjärna har bevarat denna oumbärliga kunskap i det fördolda i 19 år!

lillegorenje:
Jag kör just nu utan komponent och har inte märkt något liknande. Återkommer när jag kör med komponent igen.

#42

Postad 07 januari 2007 - 23:23

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Hittade precis en video som visar skillnaderna mellan 50Hz och 60Hz :
http://www.youtube.c...llsb77Esc&eurl=

#43

Postad 09 januari 2007 - 18:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
36 nya spel till Q1- EU

9 January 2007 - Owners of Nintendo’s revolutionary games console, Wii, are in for a retro treat at the start of 2007, with 36 new Virtual Console titles spanning Nintendo’s 20-year history available to download in Q1.

Gamers will be able to turn back the clock and enjoy titles which made their debut on the NES, SNES, N64, SEGA MEGA DRIVE and Turbografx (PC Engine).

Using the Wii’s Wii Shop Channel, gamers are able to download retro games to Wii’s Virtual Console. Once selected these games are saved to the Wii internal flash memory and added to the console’s Wii Channel Menu allowing them to be easily accessed at any time. The Virtual Console games that will be added to the Wii Shop Channel in Q1 include 20 Nintendo titles, 7 Turbografx (PC Engine) games and 9 classic SEGA MEGA DRIVE games. New Virtual Console titles will be added throughout 2007 creating a constantly growing library of games.

Fans of Nintendo’s classic titles will be delighted by games from the Nintendo Entertainment System (NES), Super Nintendo (SNES) and Nintendo 64 (N64), including Mario Kart 64, The Legend of Zelda: Ocarina of Time, Street Fighter II: World Warrior (CAPCOM), Super Probotector and the hugely popular Super Mario World.

SEGA is treating its fans with the release of a host of popular games including Streets of Rage, Bio-Hazard Battle, Bonanza Bros. and Comix Zone. Hudson will also be entertaining gamers with a selection of its best titles from Turbografx (PC Engine) including Soldier Blade, Double Dungeons and New Adventure Island.


OOT och SMW :(

#44

Postad 09 januari 2007 - 18:58

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Hoppas dom släpper Buck Rogers: Countdown to Doomsday till Virtual Console. Spenderade mååååånga timmar med det spelet :(

http://www.consolecl...omsday_gen.html

#45

Postad 11 januari 2007 - 12:43

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
Gun.Smoke skulle jag vilja ha, inte spelat sen sent 80-tal men kommer ihåg att det var lysande.

#46

Postad 13 januari 2007 - 14:36

komplement
  • komplement
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Någon som vet om IceClimber kommer dyka upp här i Europa?

#47

Postad 13 januari 2007 - 16:46

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Är inte VC-priserna lite väl saftiga? För samma summa eller mindre så får man högupplösta spel på Xbox Live Marketplace med stöd för multiplayer, webkamera, leaderboard, chat etc.

500 Wii points* för NES-spel
800 Wii points* för SNES-spel
1000 Wii points* för N64-spel
600 Wii points* för SMD-spel
600 Wii points* för PC Engine/Turbo Grafx-spel

*100 Wii Points = 10 SEK

Sedan tycker jag det är synd att det inte finns demo av spelen, så som det finns på Xbox Live, så man kan testa och se vad det är man betalar för. Det var ju inte igår som man spelade alla titlar.

#48

Postad 13 januari 2007 - 17:07

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Håller med att det är dyrt. Borde kapas med minst 50-70%. Jag hade aldrig NES SNES osv så jag tycker det e kul att uppleva de gamla spelen för första gng som alla andra spelade när jag var liten (jag hade C64), men med de priserna kan man bara välja de man vet är roliga (super mario osv). Får hoppas de sänker priserna rejält framöver, vissa spel skulle ju kunna vara gratis tycker man. Men Nintendo är ju inte dumma, de vet hur man tjänar pengar - på 20 år gamla produkter! :D

#49

Postad 13 januari 2007 - 17:47

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Jag hade alla konsolerna så för mig känns det lite surt att behöva betala dessa priser när jag redan ägt och betalat för spelen en gång i tiden. Visst, det är ett nytt "gratis" distributionssätt men ett sämre sådant på många sätt då jag inte får ett "fysiskt" spel med kartong och manual utan en fil på minneskortet. Med 50% lägre priser så skulle Nintendo på sikt tjäna flera gånger mer på VC än med dagens prissättning då det är en mer rättfärdigad prisbild.

#50

Postad 13 januari 2007 - 19:48

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Är inte VC-priserna lite väl saftiga? För samma summa eller mindre så får man högupplösta spel på Xbox Live Marketplace med stöd för multiplayer, webkamera, leaderboard, chat etc.

<{POST_SNAPBACK}>


Den stora skillnaden är väl att 95% av alla Xbox Live Arcade spel suger, betalar gladeligen 50 pix för Super Mario Bros jämfört med Geometry Wars och sånt skit på Xbox Live.

Live äger men Live Arcade suger d*se.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.