Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 januari 2007 - 11:02

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Nu är jag riktigt förbannad! I går kväll skulle jag se ett program på Discovery Civilisation, som jag prenumererat på i ca ett års tid á 39:-/mån. Helt plötsligt har jag ingen behörighet för kanalen. Mailar CD´s kundsupport och får nu på morgonen detta svar.

Hej och tack för ditt mail

Den kanalen ingår inte i ditt abonnemang, du har haft Discovery
Civilisation och Science gratis under någon vecka.

För att få tillgång till dessa kanaler behöver du lägga till Canal+
paketet till ditt abonnemang. Månadskostnad för detta: 379 kr /
månad.

Med vänlig hälsning
Sture
Canal Digital Kundservice

Mycket konstigt då jag faktiskt ju har haft och betalat för den tidigare. Ringer direkt CD för att diskutera detta men där finns ju ingen förståelse. Påpekade det rent ut sagt "brottsliga" i att inte meddela en dylik förändring och att på detta vis tvinga folk att ha C+.

Nu blir det till att kolla hur man skall komma runt detta. Viasat är ju ett alternativ, men dom har ingen HD sändning ännu. Någon form av Dreamboxlösning eller kanske en större parabol (> 2 m) med ett abonnemang från utlandet.

Postad 10 januari 2007 - 11:22

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2 068 inlägg
  • 0
Du har inga papper eller så som visar vad som ingår i just ditt abonemang.
Eftersom det är ett avtal du ingått med leverantören så misstänker jag att dom inte ensidigt kan ändra avtalet utan vidare.
Kanske finns någon klausul för detta i avtalet men det kan ju vara något att kontrollera.

Personligen tycker jag mer och mer att dessa TV leverantörer uppför sig som skattmasen.

Redigerat av Trasan, 10 januari 2007 - 11:22.

Postad 10 januari 2007 - 11:57

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Dom har givetvis skrivit sig fria för sådant här, men rent moraliskt är det ju förkastligt och kanske inte så smart att göra sin/a kunder sura i förlägningen.

Postad 16 januari 2007 - 16:55

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Kanske skulle det vara på tiden med en ny tråd:

Vilka är minst onda: Viasat, CanalDigital eller Boxer?

Postad 23 januari 2007 - 22:15

kolander
  • kolander
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag hade äventyrspaketet, men det togs bort för säkert ett halvår sen.
Detta i samband med att Adventure One försvann. Canal Digital tog Discovery Travel and Living och la till den i Familje paketet och gjorde de två andra (Disc Civil och Science) till bonus kanaler till de som har fullt utbud.
Sedan glömde de att slå på krypteringen så alla som inte gjorde nya kanalsökningar hade dem kvar.
Efter att jag skaffat HD-Låda och HDpaketet trodde jag att jag fått bonus kanalerna eftersom de två discovery kanalerna låg kvar i några månader efter att gratis tittandet som "ny kund" försvann, dvs Canal Plus krypterades.
Jag ringde till Canal Digital och de sa som det var, att någon glömt att klicka i att Disc Civil och Science skulle krypteras.
Samtidigt försvann även de nordiska kanalerna som också legat öppna.

Postad 17 februari 2007 - 20:31

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Jag vill också gärna ha både Civilisation och Science och förstår lite hur CD tänkt.... :)
Jag kommer nog att skaffa Canal+ total paketet, bonuskanalerna funkar som en vikt i en vågskål som annars pendlade mellan "kanske" och "Kanske inte" för min del... Men visst är det fel mot oss som är intresserade av dessa kanaler.

Ni som varit CD kunder ett tag: får ni specialerbjudanden om att teckna Canal+ lite då och då? Vad brukar det vara för erbjudande i såna fall? Nån månad gratis eller inget alls?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.