Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VGA----->RGB SCART

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 januari 2007 - 18:16

Punisher
  • Punisher
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Köpte en färdig vga till rgb scart. länk ----> http://www.av-connec...&ML3=38&ML4=106

Men får det inte att fungera bilden flimrar medans datorn bootar upp och blir sedan svart.

Nåväl tänkte jag det är väll inställningarna, och hittade en guide. länk----> http://www.nada.kth....rt/windows.html

Men får det inte att fungera fönstren ser inte lika ut som i guiden på min dator och jag e ingen klippa på powerstrip , så det har slutat med flimmer varje gång och reboot för att få tillbaka orginal settings.

Obs jag har inte kört med tvn och en skärm brevid utan bara tvn inkopplad som skärm under instllning. Dock har jag koppat in rgbscarten i en scart och s-video till scart i en annan och kört via s-video till scart medans jag har pillat med inställningar.

Någon som kan tipsa hur jag ska få igång grejjerna ?

#2

Postad 20 januari 2007 - 00:25

Punisher
  • Punisher
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
kopplade in en skärm och tvn samt följde guiden konfigurerade inställningarna för tvn enligt guiden jag länkade till allt var frid och fröjd, fortsatte med att konfigurera bildskärmen som man enligt giuden måste göra för att grafikkortet skall acceptera ändringen ,men innan jag hann trycka avbryt så att monitorn inte skull ta dom nya inställningarna poof svart den tog dom nya intällningarna automatiskt. Så jag kom inte till att ställa in timing för tvn.Startade om startade power strip poof svart igen ännu en omstart avinstallerade power strip och började om exakt samma scenario hände igen och en tredje gång.

Jag följde guiden men när man konfigurerar monitorn får man aldrig frågan om att änvända nya inställningarna eller avbryta när man clickar add resolution.

Finns det någon power strip expert här eller någon som har haft samma problem ?

Redigerat av Punisher, 20 januari 2007 - 00:27.


#3

Postad 20 januari 2007 - 00:55

Punisher
  • Punisher
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Bara för att klargöra vad det är för saker inblandade ...

Grafikkort = ati radeon 9250
Tv = Sony KV-32FQ70E

Bifogar länk till hur kabel är uppbyggd

http://www.av-connec...er=16&PicGr=689

Vore trevligt om någon kunde hjälpa mig lite här.

#4

Postad 06 februari 2007 - 20:33

nighteye
  • nighteye
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Fick du det att funka? Är också sugen på en VGA -> RGB Scart men har inte kunskapen att bygga än själv så kan man köpa en färdig så är det ju toppen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.