Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HDTV från Com Hem - nu i hela Sverige

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 januari 2007 - 19:43

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0

Pressmeddelande - Com Hem, 2007-01-19

HDTV från Com Hem – nu i hela Sverige

Den 12 december lanserade Com Hem HDTV i begränsad omfattning. Initialt omfattades sju städer: Göteborg, Härnösand, Linköping, Malmö, Stockholm, Sundsvall och Ystad. Idag lanseras tjänsten brett över hela landet* och når därmed över en miljon hushåll.I mitten av december lanserades HDTV i delar av Com Hems nät. Idag, bara drygt en månad senare och betydligt snabbare än beräknat, rullas tjänsten ut i hela landet och når därmed över en miljon hushåll. Kanalutbudet består av Canal+ HD, Discovery HD, SVT HD och Voom HD.

– Vår satsning på HDTV har fallit mycket väl ut. Sedan lanseringen i december har vi med råge överträffat den beräknade försäljningen av HDTV-abonnemang. Samtidigt visar nya siffror från radio- och tv-handeln att HD Ready platt-tv blivit majoritetens val vid nyinköp, vilket tydligt visar att förflyttningen mot HDTV som framtidens standard-tv-format nu på allvar har börjat, säger Christofer Peilitz, produktchef för TV på Com Hem.

I Com Hems HDTV-paket ingår Discovery HD, SVT HD och Voom HD. Canal+ HD ingår i paketet Canal+ total.

Under januari och februari direktsänder Com Hem 20 Elitseriematcher i ishockey i HD. Matcherna sponsras av Com Hem och visas i Canal+ HD. En förteckning över sändningstider finns på Canal+ hemsida.

För att kunna se HDTV-sändningar krävs att hushållet är uppgraderat med "tre hål i väggen" och att kunderna har en HD Ready TV med HDMI ingång samt en HDTV-box. Com Hems box, Humax CXHD-1000C, är anpassad till Com Hems nät, enkel att installera, reaktionssnabb och innehåller funktioner som lättanvänd tv-guide och automatisk uppdatering av kanaler. Utöver det har den stöd för både MPEG 2 och MPEG4, är utrustad med en HDMI-utgång, har dubbla scartutgångar samt en SPDIF-utgång för Dolby Digital surroundljud. Kostnaden för boxen är beroende av vilken bindningstid kunden väljer.

Mer information om Com Hems HDTV-erbjudande finns på: www.comhem.se/hdtv

* Undantaget före detta UPC-hushåll i Stockholm som kommer erbjudas tjänsten under andra kvartalet 2007.

Postad 19 januari 2007 - 20:14

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0
Mycket positivt! Men det står ingenstans på deras site vad boxen kostar... Nån som vet? Dessutom känns det trist att det inte går att få med canal+ hd enbart och inte canal+ total. Känns lite trist att betala 600:- i månaden för att se film i hd... :unsure:

Postad 19 januari 2007 - 20:49

Evilnils
  • Evilnils
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Boxen kostade mig typ 2900:- vid en bindningstid på 12 månader. Den funkar bra och även de vanliga digitalTV-kanalerna ser bättre ut eftersom dom nu levereras till TVn via HDMI.

Postad 20 januari 2007 - 12:03

sys-case
  • sys-case
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag slog comhem en signal häromdagen och man får mediumpaketet och canal+ total för 299/mån. Prisen på boxen varierar beroende på bindning. Så som jag förstod det så va det 4000 lös 3000 med 12 månader och 2000 för 24 månader.Verkar vara en helt ok deal.

Postad 20 januari 2007 - 14:15

brorsan
  • brorsan
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Har boxen både komponent och HDMI? Skulel vilja ha den kopplad till både projjen och tvn....

Postad 20 januari 2007 - 14:26

Mr Thomson
  • Mr Thomson
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Ärligt talat förstår jag inte fixeringen med ett par tre kanaler i HDTV....Betala flera tusen kronor för att vad då ?....finns ju inga filmer att se på!! Discovery i all ära men sen då ?Varför kasta sig över saker när det inte finns något att få för pengarna..Helt j-a Idiotiskt i min mening...Inte ens Zlatan kan få mig att betala dom pengarna..Dessutom är det ju i utvecklings-stadiet...Vad är det för Box och är det nåt att ha ?......Make my day...

Redigerat av Mr Thomson, 20 januari 2007 - 14:28.

Postad 20 januari 2007 - 15:47

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Trevligt, kul att man sitter med 2hål i väggen och en snål hyresvärd, eller ett Comhem som inte bryr sig..

Vid kontakt med min hyresvärd om att uppgradera så säger hon att dom kontaktat Comhem och som svar ger dom att "marknaden" är för liten för en uppgradering, och ringer man Comhem så säger dom att det är hyresvärden som det hänger på..

Ahh! Ge mig HDTV!

Postad 20 januari 2007 - 16:17

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Har boxen både komponent och HDMI? Skulel vilja ha den kopplad till både projjen och tvn....

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, komponent, HDMI och SCART/RGB ! :)

Läs beskrivning här

:D

Postad 20 januari 2007 - 16:20

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Trevligt, kul att man sitter med 2hål i väggen och en snål hyresvärd, eller ett Comhem som inte bryr sig..

Vid kontakt med min hyresvärd om att uppgradera så säger hon att dom kontaktat Comhem och som svar ger dom att "marknaden" är för liten för en uppgradering, och ringer man Comhem så säger dom att det är hyresvärden som det hänger på..

Ahh! Ge mig HDTV!

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken marknad, jo hyresvärdens ... :D (Hyresgäster är dumma och kostar pengar :) )
:D

Postad 20 januari 2007 - 18:49

Unregistered85e43e75
  • Unregistered85e43e75
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ahh! Ge mig HDTV!

<{POST_SNAPBACK}>

De berättar naturligtvis inte att även alla villanät med 2 hål undantas från HD-TV utbyggnaden. Även om den enskilda villaägaren är villig att betala för uppgradering av kabeln så vill inte Com Hem göra jobbet, om inte alla anslutna villor i ett större geografiskt område går samman och beställer samtidigt.

De har glömt bort konsekvensen om minsta motståndets lag. Det börjar luta åt att klippa kabeln och montera parabol.

Mvh
Benke

Postad 20 januari 2007 - 23:49

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Ärligt talat förstår jag inte fixeringen med ett par tre kanaler i HDTV....Betala flera tusen kronor för att vad då ?....finns ju inga filmer att se på!! Discovery i all ära men sen då ?Varför kasta sig över saker när det inte finns något att få för pengarna..Helt j-a Idiotiskt i min mening...Inte ens Zlatan kan få mig att betala dom pengarna..Dessutom är det ju i utvecklings-stadiet...Vad är det för Box och är det nåt att ha ?......Make my day...

<{POST_SNAPBACK}>

Parabol kanske??

Postad 21 januari 2007 - 17:45

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

De har glömt bort konsekvensen om minsta motståndets lag. Det börjar luta åt att klippa kabeln och montera parabol.

Du har ju iallafall parabol alternativet, i lägenhet är ja ganska begränsad tyvärr, annars hade jag smällt upp en tallrik direkt! :)

Postad 21 januari 2007 - 23:48

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt, och över 500 spänn i månaden för Canal+ paketet + då kostnaden för boxen, ja så har man ändå inte kanal TV3 och 6 för det priset ju....haha komik på hög nivå!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.