Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Bravia KDL-46X2000 - 1080p-lcd-tv recenserad

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 januari 2007 - 19:15

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
För runt 40 000 kronor får man Sonys 46-tummare i X-serien med full hd-upplösning, Live Colour Creation och Bravia Engine EX.

Live Colour beskriver Sony som en bakgrundsbelysning som har ett bredare färgspektrum än andra modeller. Detta tack vare ett speciellt fosforskikt som förstärker de röda och gröna färgerna. Tillsammans med ett RGB-filter med hög precision så tycker Sony själva att de lyckats skapa en bildskärm med naturtrogna färger.

Bravia Engine EX är Sonys top-of-the-line bildbehandling med bland annat bättre uppskalning av sd-material än andra modeller.

I och med att det är en X-modell så får man en digital-tv-mottagare inbyggd men även möjlighet att kunna ta emot 1080p-signaler.

HDTV UK har publicerat en kortare recension på denna tv och betyget blir fyra av fem.

Det som hindrar Sony Bravia KDL-46X2000 från att få full pott ligger i Bravia Engine EX, det fungerar helt enkelt inte så bra som väntat enligt recensenten. När material i sd-upplösning skalas upp till full hd-upplösning så tycker recensenten att bilden är för brusig plus att detaljerna blir utsmetade vid snabba rörelser.

På den positiva sidan nämner man designen som håller toppklass, dubbla hdmi- och komponent-ingångar och att man får ut en riktigt bra bild med hd-material.

Kort utdrag:

"So has Sony created the ultimate high definition telly? Not quite, but it was a very, very close run thing. Our biggest gripe was with the standard definition image processing but, in the end, if you’re looking at coughing up £3,500 for an HD Ready, 1080p set, it will be the HD picture quality that counts the most."

Recensionen hittas här.

Postad 29 januari 2007 - 21:16

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
SD material har alltid varit "HD" apparaters akilles häl, och SD kan man snart lämna bakom sig som tur är :ph34r: önskar dock ändå lite högre kontrast på en sån här dyr apparat.

Postad 29 januari 2007 - 21:23

Mr Thomson
  • Mr Thomson
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Det snackas mycket om Design..var ligger den om man får fråga ? ser ju ut som en tv brukar...enda Designen som jag kan se, det står samsung R7 serie för.Tycker att Pioneers stilrena tv också är snygga. Och vad jag kan se så är Sony tv:s knappast snygga!..Men smaken är ju som baken !

Postad 29 januari 2007 - 22:09

AXD3
  • AXD3
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Det snackas mycket om Design..var ligger den om man får fråga ? ser ju ut som en tv brukar...enda Designen som jag kan se, det står samsung R7 serie för.Tycker att Pioneers stilrena tv också är snygga. Och vad jag kan se så är Sony tv:s knappast snygga!..Men smaken är ju som baken !

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller med dig om att samsungs R7 serie ligger väldigt bra till när det gäller design.... Men den här är inte så dum den heller. Såg den på Dustin Home Expo nyligen, och Glasramen ger ett imponerande intryck IRL. Men som du säger, smaken är som baken.......... :ph34r:

Postad 30 januari 2007 - 00:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Som min V2000 då. Skitbra med HD men helt kass med SD.

Postad 30 januari 2007 - 10:39

StevenStevenL
  • StevenStevenL
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Såg denna tv med PS3 Grand Turismo HD på en mässa i Hong Kong i julas. Kan bara säga helt underbar!!

Postad 30 januari 2007 - 11:35

Mr Thomson
  • Mr Thomson
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
;) ....Jag såg inte att Sonyn hade en glasskärm framför ...kanske inte är så dumt Design-mässigt om man får se den i verkligheten....Undrar om den reflekterar något ?

Postad 30 januari 2007 - 14:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
inget glas framför...endast ram.

Postad 30 januari 2007 - 18:39

SeaTHX
  • SeaTHX
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Snacka om att smaken är som baken. Jag tycker att Sonys design är bland de snyggaste som finns och gilla verkligen inte Samsung o Pioneers blanka plast...bläää...kanske därför jag hatar Apples design med

Ska nog köpa mig en Sony X2000 snart ;)

Postad 03 februari 2007 - 01:19

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
I och med att det är en X-modell så får man en digital-tv-mottagare inbyggd
Det får man ju på V och W-modellarna också...

Postad 08 februari 2007 - 19:21

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Intressant tv! :)

Postad 19 februari 2007 - 16:31

Matte i GBG
  • Matte i GBG
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är inte alls teknisk men mycket stor älskare av film så jag har köpt dom högtalre, förstärkare och DVD som jag trånat efter i något år nu men nu är det då dags för skärmen.

Har tittat på 40-42 tummare men 46 är ändå det jag fastnade för så jag har varit nere på Media markt där dom har så gott som varenda skärm man kan tänka sig. Alla har man möjlighet att få se med en HD signal och den TV jag ansåg såg bäst ut rent bildmässig var Sony KDL-46X2000.

Grejen är ju den att jag vet inte om vad det finns för problem med dom olika skärmarna och vad man skall titta på eller undvika i denna djungel.

Samsung LE-46F71, Sharp LC-46XD1E och Philips 42PF9731D är dom skärmar jag tittat på och till en början fastnade jag för Samsungen fram till dess att jag såg den med en analog signal.

Vad säger ni, hur skall jag göra, vad har dessa skärmar för positiva och negativa saker att se till, jag behöver hjälp!

Postad 23 februari 2007 - 01:49

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
Själv skulle jag rekommendera dig att ta en titt på en Sony KDL-46W2000.

Jag har en KDL46V2000 (generationen innan) och det är en alldeles ypperligt trevlig TV :D

Postad 17 maj 2007 - 10:16

Wiborg
  • Wiborg
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Snacka om att smaken är som baken. Jag tycker att Sonys design är bland de snyggaste som finns och gilla verkligen inte Samsung o Pioneers blanka plast...bläää...kanske därför jag hatar Apples design med

Ska nog köpa mig en Sony X2000 snart ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med helt... X2000 serien är nog som snyggaste tv-apparater jag sett, stilrena men ändå lite exklusiv känsla. Väljer just nu mellan Sharps 52:a eller Sonys 46:a, och just nu lutar det åt Sony.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.