Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Av och på knappen fungerar ej?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Andersson Y23 HD (TV) 0 7.8 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 31 January 2007 - 09:03

Jopet
  • Jopet
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Köpte en Andersson Y23 igår, och sen när jag stängde av så märkte jag att AV/PÅ knappen på TV:n inte fungerar alls. Varken när den är intryckt eller inte så kan man starta och stänga av TV:n med fjärrkontrollen. Knappen gör alltså ingenting.

Citerar det i beskrivningen som gör mig lite fundersam:
"1- Anslut nätsladden. Tryck på På/Av knappen. TV:n kopplas till standbyläge (tillval)"

Står alltså tillval (i engelska menyn "optional"), vad menas med det, ska inte Av/På knappen fylla någon funktion alls? För på hur många sätt jag än trycker, (avstängd, standby osv) så står den alltid i standby och ingenting händer med knappen Av/På på TV:n.

Någon som har någon annan erfarenhet av detta problem? Är det bara att åka och byta hela paketet igen?

Postad 31 January 2007 - 11:55

alveus
  • alveus
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Köpte en Andersson Y23 igår, och sen när jag stängde av så märkte jag att AV/PÅ knappen på TV:n inte fungerar alls. Varken när den är intryckt eller inte så kan man starta och stänga av TV:n med fjärrkontrollen. Knappen gör alltså ingenting.

"1- Anslut nätsladden. Tryck på På/Av knappen. TV:n kopplas till standbyläge (tillval)"

Står alltså tillval (i engelska menyn "optional"), vad menas med det, ska inte Av/På knappen fylla någon funktion alls? För på hur många sätt jag än trycker, (avstängd, standby osv) så står den alltid i standby och ingenting händer med knappen Av/På på TV:n.

Någon som har någon annan erfarenhet av detta problem? Är det bara att åka och byta hela paketet igen?

<{POST_SNAPBACK}>

Den har förmodligen inte den funktionaliteteten. Min brorsas LG fungerar likadant, kan bara vara i standbyläge alltså. Och endast sättas på och stängas av med fjärren.

Postad 31 January 2007 - 12:04

Jopet
  • Jopet
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Den har förmodligen inte den funktionaliteteten. Min brorsas LG fungerar likadant, kan bara vara i standbyläge alltså. Och endast sättas på och stängas av med fjärren.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, tack för svaret.
Men jag åktetill netonet lagershop idag och lämnade in den, och han provade knappen och den "fungerade inte alls".
Sen så var det en liten repa, runt 5mm, som han hittade på baksidan, och då kan man inte byta en TV (köpte den igår), så TV:n är inlämnad på service nu som kanske kommer ta ca 2 veckor. Får se sen då om man har en fungerande Av/På knapp, blir spännande och se om den funkar eller inte :P

Redigerat av Jopet, 31 January 2007 - 13:49.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.