Jag skall ha den till att driva Infinity Beta HCS hemmabiosystem med Beta 40 frontar.
Går det att använda banankontakter? Stort plus i så fall.
Någon som har den och kan tycka till?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 04 February 2007 - 09:23
Jag funderar på denna förstärkare. Min gamla Denon 1604 har börjat kinka lite och jag har Panna-prylar i övrigt, troligen blir nya TV:n också det så småningom. Smidigt format på höjden så man får in den i bänken. (Varför görs ingen billig bänk med både vettig höjd och bredd för oss som vill klämma in mycket prylar?)
Jag skall ha den till att driva Infinity Beta HCS hemmabiosystem med Beta 40 frontar. Går det att använda banankontakter? Stort plus i så fall. Någon som har den och kan tycka till? Postad 04 February 2007 - 13:06
Jag hittade ett tyskt test som gav goda betyg. Det får nog bli denna, lite sen leverans men i slutet av månaden finns den förhoppningsvis här hemma
Testbericht Panasonic SA- XR58 Postad 10 February 2007 - 19:59
Jag svarar mig själv igen
Det går inte att använda banankontakter så jag backar på denna förstärkare och spar pengar till något bättre. Nu har jag ju bygt om bänken så nästan vad som helst får plats Postad 26 August 2007 - 19:35
Jag funderar lite på hur det fungerar med HDMI in och ut för den här förstärkaren.
Om jag har en DVD-spelare och en TV som båda stöder 1080P och väljer att koppla denna SA-XR58, som inte stöder 1080P, mellan DVD-spelaren och TV, går jag då miste om 1080P-kvalitén eller klarar HDMI-gränssnittet att förmedla signalen genom förstärkaren utan försämring? /Joakim Postad 05 September 2007 - 17:04
Hej ! Är nybörjare på det här med hembio men precis din fråga har jag också ställt mig. Har själv en Panasonic TH-42PX70 plasma och en Panasonic DVD S-53. Jag har också funderat på samma receiver. Så jag ringde till Panasonic i Sverige och fick till svar att den "försämrar" kvalitén i och med att den inte stödjer 1080p. Däremot så fick jag veta att om jag väntar i cirka 30 dagar så kommer XR-59 till Sverige som har 2 st HDMI-ingångar och stödjer 1080p. Jag gjorde en sökning på Google och fick se att den redan finns på marknaden i andra europeiska länder och även på en svensk nätbutik. Har även funderat på storebror XR-700 som kostar betydligt mer men som inte vad jag kan konstatera låter bättre - däremot är den desto snyggare. Prisskillnaden innebär nog att jag föredrar den billigare eftersom teknikutvecklingen går så rasande fort så jag vill inte betala ett överpris för en produkt bara för utseendet. Mvh "Noak" Postad 12 September 2007 - 21:23
Det låter som att XR-59 är precis vad jag söker då
/Joakim 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |