Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finlux är tillbaka i butikerna

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 February 2007 - 21:46

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0

Pressmeddelande - Oy Vestel Scandinavia Ab, 2007-02-14

Finlux är tillbaka i butikerna

Finlux, Europas största TV-tillverkare, introducerar en ny generations platt-tv och ett brett sortiment av annan hemelektronik på marknaderna i Sverige och övriga Europa.

Det breda produktsortimentet omfattar storlekarna från 15’’ till 50’’. Alla produkter är representativa för den skandinaviska livsstilen och den högklassiga designen har kombinerats med en modern teknik. Produkterna som har de allra nyaste Image Enhancement-systemen och mångsidiga anslutningsmöjligheter motsvarar även de mest krävande konsumenternas behov. Finlux TV-apparater finns att få med inbyggd digital-tv-mottagare, vilket gör en separat box onödig. Finlux produkter satsar även i allt högre grad på större användarvänlighet.

Förutom TV-apparaterna introducerar Finlux på marknaden ett mångsidigt urval av digital-tv-boxar och DVD recorders. De nya produkterna finns på hyllorna i butikerna i början på mars, i första skedet hos fackhandlarna, men även hos Coop Forum och Media Markt.

- I Sverige har vi nu en filial sedan en månad tillbaka med säte i Motala. Vi är säkra på att det finns plats för Finlux på den svenska marknaden, säger Jörgen Hjort, Vice verkställande direktör.

Finlux är det främsta egna varumärket för Vestel, den största TV-tillverkaren i Europa och den tredje största i världen. Stora satsningar har gjorts i designen och kvaliteten i Finlux, och för att göra märket till en föregångare inom tekniken. Skandinavisk know-how kommer att utnyttjas för att fortgående utveckla märket på dessa områden.

Vestel äger även varumärket Luxor sedan en tid. Luxor kommer att lanseras senare under 2007. Luxor har sina rötter från just Motala.

Den skandinaviska livsstilen och tekniska medvetenheten upplevs som begrepp och föredömen i dagens Europa. Finlux försäljning och marknadsföring har även inletts utanför Skandinavien i Tyskland, Schweiz, Italien och Benelux-länderna. I framtiden kommer försäljningen att utvidgas även till de övriga europeiska länderna.

Marknadsandelen av andra märkens TV-apparater, som tillverkas och utvecklas av Vestel, uppgår i Europa till nästan 30 %. Av detta utgörs ca 50 % av TV-apparater som tillverkas för japanska märken.

Investeringarna i Finlux uppgår under det första året till ca 15 miljoner euro – den följande LCD-produktserien introduceras på marknaden på hösten 2007.

Alla produkter och tekniska data hittar ni HÄR

Postad 16 February 2007 - 07:09

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Giganten har väl sålt Finlux ett tag nu?

Postad 16 February 2007 - 07:36

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0
bara jag som tyckte att apparaten var jäkligt snygg?

Postad 16 February 2007 - 09:25

pele
  • pele
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jag tyckte att den var ful som stryk. Men smaken är olika.

Postad 16 February 2007 - 10:06

MagnumPI
  • MagnumPI
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

Alla produkter är representativa för den skandinaviska livsstilen

:lol: Vad i hela friden innebär detta?

Postad 16 February 2007 - 10:32

cebonit
  • cebonit
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas det...:lol:

Postad 16 February 2007 - 10:59

Undergrounder
  • Undergrounder
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Kul att dom är tebax i Sverige tycker jag!
Bästa TVn jag haft var min fina gråa (nästan silver, långt före den designen) förhållandevis platta 25" som jag köpte begagnad och hade i 10 år. Jag har iof inte haft så jäkla många mer tv:ar men den var najs..
Jag tyckte också att denna såg grymt bra ut! Smaken är som sagt som baken och tur är väl det! :lol:

Postad 16 February 2007 - 12:17

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0
Personligen har jag bara två apparater kvar från mitten av 80-talet som fortfarande fungerar, båda är tillverkade av Finlux :lol: Oavsett vad man tycker om deras design så får man hoppas att de inte gett avkall på prestandan :lol:

Postad 16 February 2007 - 14:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Å fy fäen va ful!!
Den skulle jag inte ens vilja ha om jag FICK den gratis :lol:
Iofs så hade jag inte förväntat mig en snygg TV från detta märke :lol:

Postad 16 February 2007 - 14:12

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
tycker den ser lite klumpig ut. På tjock TV tiden så var ju Finlux bland dom snyggare design mässigt tycker jag.

Postad 16 February 2007 - 17:50

lawson
  • lawson
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har sålts i ett halvår ungefär.
Gjorda i Turkiet :lol:

Postad 16 February 2007 - 18:12

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Personligen har jag bara två apparater kvar från mitten av 80-talet som fortfarande fungerar, båda är tillverkade av Finlux :lol: Oavsett vad man tycker om deras design så får man hoppas att de inte gett avkall på prestandan  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Min Hitachi är från maj 1985, bilden är lite mer åt det grönare hållet men den fungerar än ^_^

Angående spec---->Kontrastförhållande 8 00:01 --- hur tolkar man detta....

Postad 16 February 2007 - 18:35

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Modellen föll inte mig heller i smaken, tror det beror på den breda ramen. Den är i mina ögon för bred i förhållande till skärmen. Tycker den ser lite billig ut faktisk. I övrigt har jag inga erfarenheter av märket men minns att Finlux var ett lite dyrare märke iaf.

Postad 16 February 2007 - 19:25

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Har sålts i ett halvår ungefär.
Gjorda i Turkiet :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Samma fabrik som tillverkar åt Andersson, Limited Label och andra "lowend" märken då eller...

Postad 17 February 2007 - 00:41

Danne___
  • Danne___
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Angående spec---->Kontrastförhållande 8 00:01 --- hur tolkar man detta....

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Jag fattar inte det jag heller :S Trodde det var en felskrivning först, sen så kikade man på deras resterande modeller, och jag tycker alla hade skrämmande dåliga kontrastförhållanden...

Sen den där LCD 42" var f*n den fulaste jag sett på länge :)

Postad 17 February 2007 - 11:03

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Skit i vad fabrikanten anger för kontrast det är bara fejk-siffror ändå.
Toshiba och nu Finlux verkar vara de enda som kör med någorlunda korrekta siffror.

Samsung och övriga dynamiska kontrast-siffror är lika verkliga som Pamela Andersons bröst.

Postad 17 February 2007 - 16:43

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Finlux är ju inte nu för tiden samma märke som det en gång var. Kvaliteten på dagens produkter är inte i närheten av vad den har varit.

Postad 18 February 2007 - 19:56

ohlin_j
  • ohlin_j
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hade den haft en smal kant där uppe med så hade den varit fruktansvärt snygg!!! men, tyvärr har den ju inte det ;)

Postad 20 February 2007 - 22:13

Unregisteredfe3923d5
  • Unregisteredfe3923d5
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Själv har jag en Finlux från '86 som fortfarande fungerar irriterande bra.

Postad 22 February 2007 - 03:59

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Japp! :lol:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.