Jag har sett ett Logitech har några sådana alternativ.
Finns det någon som har någon erfarenhet av dessa?
Tacksam för svar!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 03 March 2007 - 08:39
Jag letar efter lösning för att få trådlöst ljud mellan PC och stereon som är oberoende av ett nätverk, och som avger ett bra ljud?
Jag har sett ett Logitech har några sådana alternativ. Finns det någon som har någon erfarenhet av dessa? Tacksam för svar! Postad 07 March 2007 - 10:24
Förmodar att det är "Logitech wireless music system for pc" som du tagit en titt på?
Vet inte om du läst M3, men dom testar detta system i #3 -06. Där får den en 6a på ljudkvalitet. Bluetooth överföringen gör att ljudet förlorar lite kvalitet =/ Men man ska inte höra skildnad på mp3 filer i 128kbps... Jag har inte testat systemet själv, men skulle nog satsa på system som Roku Soundbridge eller Slimdevices Squeezebox, fast dessa är ju nätverksbundna. Ta gärna en titt i M3 och läs noggrant. Själv köper jag inget innan jag vet vad dom skrivit där Ha en bra dag Postad 08 March 2007 - 07:15
Behövs inget nätverk, endast trådlöst nätverkskort. Postad 08 March 2007 - 08:44
Tycker helt klart att du ska ta dig en titt på Squeezebox, för mycket bättre än så blir det inte!
I den officiella tråden hittar du all tänkbar info om denna underbara produkt. Postad 10 March 2007 - 11:59
Ok, om jag har förstått det hela rätt så kan man använda Squeezebox även fast man inte har ett nätverk hemma, utan det funkar även om man har ett nätverkskort idatorn.
Det är ju själva poängen med att överföra musiken trådlöst från datorn till stereon som jag är ute efter. Postad 10 March 2007 - 12:09
Kolla in Airtunes. Jag har det och det funkar klockrent.
Postad 10 March 2007 - 12:21
Som sagt, ta och besök Squeezebox-tråden som jag länkar till ovan. Där kommer du märka att det är MÅNGA!!! som otroligt nöjda med denna produkt. Ja, hela poängen är ju att du ska kunna köra trådlöst mellan datorn och stereon, vilket Squeezebox idén bygger på. Det enda du behöver skaffa är en trådlöst router som skickar signalen från datorn till Squeezeboxen (som är kopplad till din stereo), och på så sätt kan du spela upp all den musik som du har i datorn "på" din stereo. Hur smidigt och lätt som helst! Postad 10 March 2007 - 12:27 Och där är Airport Express med AirTunes perfekt, du behöver bara den dosan, kostar dessutom bara 895:- så du kan ha flera, Jag har tex en i rummet där TV/stero står och en i köket kopplat till en liten stereo. Så då kan jag välja i datorn vilka högtalare som skall ha ljudet, datorn, stereon eller köket, eller alla tre eller bara datorn och köket tex. Man styr via iTunes.Det enda du behöver skaffa är en trådlöst router som skickar signalen från datorn till Squeezeboxen (som är kopplad till din stereo), och på så sätt kan du spela upp all den musik som du har i datorn "på" din stereo. Hur smidigt och lätt som helst! Postad 10 March 2007 - 12:30
Är du nöjd med ljudet med Airport Express? Man vill ju gärna att det även ska låta bra också.
Postad 10 March 2007 - 12:36
Jag säger inte emot dig Norlund. Apple brukar ju kunna sina saker! Dock tycker jag man inte riktigt kan jämföra en AirTunes med en Squeezebox. Ta bara den interna DAC som sitter i Squeezeboxen. Får gå upp till 10K för att hitta en bättre extern DAC. Man måste också kolla vad den har fått för betyg i tester runt om i världen. Världsklass är väl det minsta man kan säga om dessa betyg! Sen är det guld värt att ha en display på Squeezeboxen som gör det möjligt att man kan navigera mellan hela sitt musikbibliotek, om man nu gjort så som jag och lagt in alla CD-skivor i FLAC på en extern hårddisk. Inte mycket som slår att sitta i soffan och kunna navigera runt mellan ca 700 "skivor". Detta istället för att gå till datorn och köra navigeringen genom Itunes, eller att ha en extern "dator-skärm" stående vid förstärkaren. Sen finns ju även möjligheten att styra allt detta även när man sitter vid datorn och vill byta låt/skiva "ute" på stereon. Så med Squeezeboxen har man ju så att säga tillgång till båda delarna, navigation vid soffan samt vid datorn... Men självklart är valet fritt. Så länge man är nöjd, så är ju allt frid och fröjd! mvh multimedia Redigerat av Unregistered52a88696, 10 March 2007 - 12:45. Postad 10 March 2007 - 12:58
Jo jag är nöjd med ljudet. Spelar dock mest gammal skramlig rockabilly
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |