Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Plasma som inte surrar...........

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 April 2007 - 18:11

jshotgun
  • jshotgun
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har själv haft 2 st samsung som surrat som f-n, båda är tillbaka lämnade till internetbutiken. Skulle vilja ha hjälp att hitta någon annan 42 plasma, lg påstås ju oxå surra en hel del. Blir mer o mer osäker ju mer man läser i forumet, och vill ogärna starta karusellen med att skicka tv fram o tillbaka igen. Dessa 2 samsung har skickas sammalagt 8ggr genom Sverige och har varit utan tv i 3 månader. Har en budget på max 15 000kr.........

Postad 10 April 2007 - 18:27

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Panasonic 42px70 är helt tyst

Postad 10 April 2007 - 18:46

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Det finns inte helt tysta plasma-tv:n. Allt beror på hur högt nätspänningen låter, hur akustiken är hemma, och hur nära du sitter plasman. En helt tyst plasma borde vara i min mening också helt tyst när du lägger örat på chassit. Annars är ordet "tyst" verkningslös!

Mig veterligen finns ej någon sådan plasma än.

Postad 10 April 2007 - 19:14

Andr3as
  • Andr3as
  • Forumräv

• 623 inlägg
  • 0

Det finns inte helt tysta plasma-tv:n. Allt beror på hur högt nätspänningen låter, hur akustiken är hemma, och hur nära du sitter plasman. En helt tyst plasma borde vara i min mening också helt tyst när du lägger örat på chassit. Annars är ordet "tyst" verkningslös!

Mig veterligen finns ej någon sådan plasma än.

Det som låter i en plasma är högspänningsdelen när en ljus bild visas. Detta är ju pga tekniken som används, men ska inte höras såvida man inte lägger örat mot chassit.

Så du har rätt i att det inte finns någon helt tyst plasma, men det finns de som surrar mer eller mindre. Jag tycker att Samsung och LG surrar mer än Panasonic och Pioneer, men jag har givetvis inte "lyssnat" på alla modeller.

Postad 10 April 2007 - 19:24

Lasse C
  • Lasse C
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jag har en 37" PV60 och jag hör ingenting från den, trots att jag anser mig ha normal hörsel. Men jag har inte lagt örat mot chassit och letat ljud, det räcker för mig att det inte hörs något på 2,5-3 meter. ;)

Lasse C

Postad 10 April 2007 - 20:03

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Jag hör naturligtvis inte min PV60 när anläggningen är på. Jag sitter ungefär tre meter från plasman och kan höra fläktljudet om allt annat är tyst.

Jag har en sex-kanalig förstärkare vars transformatorer lät rätt mycket. Sedan bytte jag till en saftig Denon som visar sig vara tyst(iallafall hör jag den inte ifrån soffan). När jag nu går i blu-ray tankar så slås jag av att de flesta verkar ha fläktar. Speciellt sugen är jag på PS3:an. Vad jag har förstått kommer jag förmodligen höra den från soffan. Man får väl vänta tills de inte behöver fläktar längre, suck!

En framtidsdröm är helt ljudlösa apparater(inte högtalarna!!).

Postad 10 April 2007 - 21:20

jshotgun
  • jshotgun
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Att tv inte är helt tyst är ok för mig, men när det lät som man satt inne i ett ställverk kändes det inte helt rätt. Det är ju trots allt 15 papp man betalar för tv:n, och förstår inte hur vissa tillverkare kan släppa ut dessa produkter på marknaden.

Men panasonic låter som ett bra alternativ, ska iväg o kolla på PX70 imorrn. Ska även kika på Pioneer 4270XD som säljs ut för 15900kr i stan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.