Kylig lösning för överhettad PlayStation 3...eller?
Postad 23 april 2007 - 16:54

Så det räcker inte att man ska först betala ca 6000kr för ett PS3 för att sedan köpa en extra sak för rek pris på USD 29,95.
Mvh
Postad 23 april 2007 - 17:15

Postad 23 april 2007 - 18:04
Nu är det i och för sig ett annat företag som vill rida på värmevågen,så man får verkligen hoppas att det klassas som bullshit of the year och att Sony har en maskin som inte ska behöva denna pryl !
Redigerat av Mr Thomson, 23 april 2007 - 18:19.
Postad 23 april 2007 - 19:12
Postad 23 april 2007 - 20:12
Postad 24 april 2007 - 09:41
Postad 24 april 2007 - 09:47
Postad 24 april 2007 - 20:17
Kan ju bli problem då, med tanke på att vissaklagar på högt ljud från maskinen...precis som någon annan här skrev, beror nog på vart man ställer sin PS3, står den i ett stängt skåp så kan det nog vara bra att ha denna pryl, annars kan jag inte tänka mig att den skulle behövas....

Postad 24 april 2007 - 23:21
Det behövs ingen extra kylning. Ännu ett sätt att tjäna pengar på lättlurade konsumenter.
Postad 26 april 2007 - 22:06
Det bästa man kan göra är att ha fritt runt om så att den varma luften kommer bort från konsollen.
Stäng alltså inte in den i ett skåp medans du spelar.. speciellt inte tillsammans med andra apparater.
Redigerat av lakebone, 26 april 2007 - 22:08.
Postad 28 april 2007 - 09:07
Med andra ord, vad är det som behövs kylas ned när man ser på "Blu"??
Postad 30 april 2007 - 10:00
Jag är rätt nöjd med min maskin. Dock undrar jag; är det ett måste att fläktarna är igång när man ser på en Blu-ray film?! Jag kan inte riktigt njuta av okomprimerad PCM-ljud när fläktarna döljer den finaste diskanten från filmspåret. Kan man tänka sig att det kommer en mjukvara(typ termostat) som kan variera varvtalet på fläkten när man ser på film. Att fläktarna låter(är det bara en fläkt förresten?) när man spelar spel gör inte mig så mycket.
Jag är ingen expert men jag vet att när jag kollar HD filmer i datorn som har variabla fläktar så börjar processor fläkten drumma på för fulla muggar och jag antar att blu-ray också kräver en hel del prestanda för att processorn ska orka packa upp allt för visst är det väl en 100 mb/s eller liknande den packar upp?
Postad 20 augusti 2007 - 21:58
Jag är rätt nöjd med min maskin. Dock undrar jag; är det ett måste att fläktarna är igång när man ser på en Blu-ray film?! Jag kan inte riktigt njuta av okomprimerad PCM-ljud när fläktarna döljer den finaste diskanten från filmspåret. Kan man tänka sig att det kommer en mjukvara(typ termostat) som kan variera varvtalet på fläkten när man ser på film. Att fläktarna låter(är det bara en fläkt förresten?) när man spelar spel gör inte mig så mycket.
I mitt fall så låter min projje lite mer än PS3an men störs inte av det så mycket.
Du ska nog fundera på att flytta din PS3 till ett annat rum för att slippa det helt, bygg inte in den i en låda vad du än gör.
Postad 22 augusti 2007 - 14:45
I mitt fall så låter min projje lite mer än PS3an men störs inte av det så mycket.
Du ska nog fundera på att flytta din PS3 till ett annat rum för att slippa det helt, bygg inte in den i en låda vad du än gör.
Ett (avancerat) alternativ är att köpa ett peltieraggregat modell större och kyla den med. Sedan kan man köpa en processorkylare som är stor och tyst och kyla peltieragget med.
Den kyler en normal kylbox till 20-30 grader under yttertemperatur, då kan man enkelt få bort ljudet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar