Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kylig lösning för överhettad PlayStation 3...eller?

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 april 2007 - 15:39

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 23 april 2007 - 16:54

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Ska man köpa ett extra kylningssystem till sitt PS3 ? :ph34r:
Så det räcker inte att man ska först betala ca 6000kr för ett PS3 för att sedan köpa en extra sak för rek pris på USD 29,95.

Mvh

Postad 23 april 2007 - 17:15

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Om du köper en ny bil och den varnar för överhettning hela tiden om du inte stannar, går du då och köper en större kylare eller reklamerar bilen? Jag tycker svaret här är självklart och att den som köper detta bara blir lurad på pengarna. Men "prylgalningen" kanske ser annorlunda på det :ph34r:

Postad 23 april 2007 - 18:04

Mr Thomson
  • Mr Thomson
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Men herrejösses ! Menar sony efter så lång tid dom har haft på sig att testa sin konsol att den nu är helt värdelös eller ? Som jag alltid har sagt ::::::Stå inte i kö och köp första generationens produkter förrän dom är bugg och underhållsfria !

Nu är det i och för sig ett annat företag som vill rida på värmevågen,så man får verkligen hoppas att det klassas som bullshit of the year och att Sony har en maskin som inte ska behöva denna pryl !

Redigerat av Mr Thomson, 23 april 2007 - 18:19.

Postad 23 april 2007 - 18:19

hamstah
  • hamstah
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Tror nog inte Sony menar det, däremot dom som gjort produkten...

Postad 23 april 2007 - 19:12

vargas
  • vargas
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Det finns en liknande produkt till xbox. Var ingen storsäljare direkt. (Jobbade några år i en butik som säljer tv-spelstillbehör).

Postad 23 april 2007 - 20:12

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1 621 inlägg
  • 0
Är väl kanske dem som ställer in den i ett skåp eller liknande som det kan göra någon nytta.

Postad 24 april 2007 - 09:41

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3 928 inlägg
  • 0
Är det verkligen ett problem så ska ju Sony självklart bjussa på denna grej.

Postad 24 april 2007 - 09:47

Patrik_S
  • Patrik_S
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
precis som någon annan här skrev, beror nog på vart man ställer sin PS3, står den i ett stängt skåp så kan det nog vara bra att ha denna pryl, annars kan jag inte tänka mig att den skulle behövas....

Postad 24 april 2007 - 20:17

sigge_snok
  • sigge_snok
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

precis som någon annan här skrev, beror nog på vart man ställer sin PS3, står den i ett stängt skåp så kan det nog vara bra att ha denna pryl, annars kan jag inte tänka mig att den skulle behövas....

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ju bli problem då, med tanke på att vissaklagar på högt ljud från maskinen... :blink:

Postad 24 april 2007 - 23:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Man får knappast ner ljudnivån genom att hänga på ännu fler fläktar.
Det behövs ingen extra kylning. Ännu ett sätt att tjäna pengar på lättlurade konsumenter.

Postad 25 april 2007 - 17:14

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Alla som har en Ps3a borde få denna kylningslösning gratis hemskickad. :blink:

Postad 26 april 2007 - 22:06

lakebone
  • lakebone
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Varför sabba ljudnivån i en tyst PS3? Projjen jag spelar på låter mer (26-28 db)

Det bästa man kan göra är att ha fritt runt om så att den varma luften kommer bort från konsollen.
Stäng alltså inte in den i ett skåp medans du spelar.. speciellt inte tillsammans med andra apparater.

Redigerat av lakebone, 26 april 2007 - 22:08.

Postad 28 april 2007 - 09:07

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Jag är rätt nöjd med min maskin. Dock undrar jag; är det ett måste att fläktarna är igång när man ser på en Blu-ray film?! Jag kan inte riktigt njuta av okomprimerad PCM-ljud när fläktarna döljer den finaste diskanten från filmspåret. Kan man tänka sig att det kommer en mjukvara(typ termostat) som kan variera varvtalet på fläkten när man ser på film. Att fläktarna låter(är det bara en fläkt förresten?) när man spelar spel gör inte mig så mycket.

Med andra ord, vad är det som behövs kylas ned när man ser på "Blu"??

Postad 30 april 2007 - 10:00

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Jag är rätt nöjd med min maskin. Dock undrar jag; är det ett måste att fläktarna är igång när man ser på en Blu-ray film?! Jag kan inte riktigt njuta av okomprimerad PCM-ljud när fläktarna döljer den finaste diskanten från filmspåret. Kan man tänka sig att det kommer en mjukvara(typ termostat) som kan variera varvtalet på fläkten när man ser på film. Att fläktarna låter(är det bara en fläkt förresten?) när man spelar spel gör inte mig så mycket.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är ingen expert men jag vet att när jag kollar HD filmer i datorn som har variabla fläktar så börjar processor fläkten drumma på för fulla muggar och jag antar att blu-ray också kräver en hel del prestanda för att processorn ska orka packa upp allt för visst är det väl en 100 mb/s eller liknande den packar upp?

Postad 20 augusti 2007 - 21:58

lakebone
  • lakebone
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

I mitt fall så låter min projje lite mer än PS3an men störs inte av det så mycket.
Du ska nog fundera på att flytta din PS3 till ett annat rum för att slippa det helt, bygg inte in den i en låda vad du än gör.

Postad 22 augusti 2007 - 14:45

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

I mitt fall så låter min projje lite mer än PS3an men störs inte av det så mycket.
Du ska nog fundera på att flytta din PS3 till ett annat rum för att slippa det helt, bygg inte in den i en låda vad du än gör.

<{POST_SNAPBACK}>

Ett (avancerat) alternativ är att köpa ett peltieraggregat modell större och kyla den med. Sedan kan man köpa en processorkylare som är stor och tyst och kyla peltieragget med.

Den kyler en normal kylbox till 20-30 grader under yttertemperatur, då kan man enkelt få bort ljudet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.