Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 26 april 2007 - 20:48.
Fujitsu Siemens Myrica VQ46-3SU
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 26 april 2007 - 20:45
Postad 26 april 2007 - 21:40
En fråga till er som har en Myrica:
Väggfäste verkar ju inte gå att uppbringa till denna modell, vad är det för L-krokar jag läst om? Borde inte TV:n kana av på en sån? En J-krok skulle jag ju kunna förstå om man använde, men då en som bygger så lite som möjligt på djupet. Någon som har en exakt spec. på hur den skall se ut? Tänkte förbereda väggfästet imon, så om någon vänlig själ kunde posta infon från manualen ang. väggfäste hade det varit fint...
Postad 27 april 2007 - 01:21
Postad 27 april 2007 - 07:20
Postad 27 april 2007 - 09:00
Postad 28 april 2007 - 01:16
Jag såg den på Siba men bilden hackade så mycket att det inte gick att titta på bilden. Kan väl iof bero på mycket? Hade den inte sett bedrövlig ut där eller jag vetat vad det berott på vore den intressant.
Kan inte tänka mig att det berodde på skärmen i sig. Kanske var något skumt med källan. Digital TV'n kanske?
Postad 04 maj 2007 - 14:18
Postad 07 maj 2007 - 10:24
Kör datorn direkt till tvn DVI-DVI. Skärmen ställer automatiskt om till rätt upplösning, man startar bara om datorn så känns det igen.
Har även kör HD DVD från en Xbox 360 addon på komponent. Ger en väldigt bra bild. Har även provat med VGA kabel för att skala upp DVD filmer. Använde då en VGA - DVI omvandlare. Även detta fungerade kanon.
HDMI ingången har jag ej testat.
Hoppas detta ger svar på era frågor. Annars är det bara att fråga på.
Postad 07 maj 2007 - 10:33
Hur är kontrasten?
I produkt pdf'en säger man "peak contrast" 1200:1
Någon som vet vad det innebär dynamiskt?
Myrica VQ46-3SU spec
Annars verkar ju specarna väldigt bra för det priset!!
/Tom
Postad 08 maj 2007 - 15:44
Postad 08 maj 2007 - 19:38
Mycket storlek för pengarna. Bildkvaliteten är dock inte tillräcklig för mig.
Postad 08 maj 2007 - 19:43
TVn har enligt mig för lite inställningsmöjligheter och en dålig svärta. Färgerna är heller inte särskillt imponerande. Att den är ful som stryk är min uppfattning men den är så pass billig att den blir ett okej köp om du vill ha stor TV. Bra för en HTPC.
Mycket storlek för pengarna. Bildkvaliteten är dock inte tillräcklig för mig.
Aer det en helt subjektiv bedoemning av just denna TV eller jaemfoer du mot naagon annan TV i samma storleksklass och i saa fall hur har du jaemfoert dem? Menar nu svaerta och faerger, utseendet raecker ju med att kika paa bilderna foer att se om man vill leva med den paa vaeggen...
Postad 15 maj 2007 - 21:01
Fick en snabb leverans från Dustin! När jag satte på TV:n möttes jag av ett högt högfrekvent surrandeljud som inte försvann... Efter lite mailväxling med Dustin/FujitsuSiemens kom en budfirma och hämtade den (DOA). 4 dagar senare ringer en säljchef från F-S och ursäktar sig och erkänner att detta är ett kännt problem, vissa enheter låter så här?!?!

Han förklarade att han hade "en kompis" som köpt precis en sån här och fått 3 olika individer som alla hade detta höga ljud. Förklarade att detta beror på en kabel som ligger och vibrerar, så det bästa enligt honom var att behålla min reparerade TV. Beställde jag en ny (som jag ville göra) var risken stor att den också skulle behöva skickas till Växjö för lagning

Postad 16 maj 2007 - 18:58
Vad fan skall jag göra?
Någon som kan konsumentköpslagen?
Postad 16 maj 2007 - 20:24
Underbart. Dustin vägrar att ta tillbaka TV:n eftersom den har varit inne på reparation och därför "inte är i oväsentligt förändrat skick". Det var Dustin som sa till mig att skicka in den på reparation. Jag har alltså betalat fullpris för en TV i förändrat skick... Som inte funkar som den skall.
Vad fan skall jag göra?
Någon som kan konsumentköpslagen?
Om det ej medför påtaglig kostnad för säljande företag kan den bytas ut.
Inom 6 månader har du rätt att häva köp om säljande företag ej
kan leverera felfri vara.
I de allra flesta fall av hemelektronik så döms varan ut efter 2 reparationsförsök,
alltså om du återkommer med SAMMA fel en tredje gång. Mobiler verkar vara
undantagsfall för där krävs ofta tre försök.
Då sker kreditering till säljande företag eller dess moderbolag om det är en kedja
med gemensamt lager. Om varan krediteras kan du välja att häva köp eller välja
ny vara till samma pris, alternativt tillgodohavande i butik.
Mina erfarenheter både som kund och i säljande led är att en god ton och
bra dialog med det ställe du köpt varan på nästan alltid löser alla problem.
Att tjafsa och skälla leder ofta till total-stopp. Säg vänligt men bestämt att
du inte kan acceptera en felaktigt vara. Speciellt i detta fall då FS själva
ringer och meddelar att det är ett känt fel. Solklart återköp tycker jag.
mvh
Martin (säljare/kund)
Postad 16 maj 2007 - 21:21
Också nyfiken på en sak.
Finns vga ingång på den här tv:n. Jag vet att 40-tummaren INTE har vga, samma på den här?
Vill kunna koppla in xbox 360 via vga....
(o dator via dvi, o dvd via hdmi, o xbox via komponent)
Postad 20 maj 2007 - 10:34
Postad 24 maj 2007 - 23:06

Postad 10 juni 2007 - 17:57
Pixelmappat rakt av från PC inga problem alls (DVI-DVI). PC-spel fungerar kanon och när man surfar är bilden skarp ända ner till ca 0,1m från TV. L-krokar för att hänga upp den på väggen, hur smidigt som helst. Bilden från boxer digital är bättre än på min gamla crt 33", den är till och med bättre än på min dvd så där måste det nog uppgraderas... Har inte hittat några döda pixlar och inga missljud, det enda är när man sätter igång och stänger av så knäpper det ytterst lite. Finns många inställningsmöjligheter för att få bilden som man vill ha den, inget krångligt. Detta är en riktigt bra TV + den kostar inte mycket...

Postad 05 juli 2007 - 07:32
Fujitsu Siemens artikelnummer S26361-F3444-V170
Länk hos Dustin
http://www.dustin.se...odID=5010102236
Mvh //K
Postad 20 augusti 2007 - 15:46
http://www.fujitsu-s.../2018878958.pdf
Man blir ju ruskigt sugen på en 46" LCD under 10'.
Tyvär så är man för feg för att trycka på beställ knappen.
/Teuvo
Postad 20 augusti 2007 - 16:12
några sista minuten råd.. ska köpa tv frågan är vilken

40" el 46" ....
Postad 20 augusti 2007 - 18:12
Är mest intresserad av hur bra den hanterar vanlig tv? Har com hem analog nu som ska bytas ut till deras digitala nät till hösten...
Redigerat av Manzzon, 20 augusti 2007 - 18:27.
Postad 20 augusti 2007 - 22:51
Postad 21 augusti 2007 - 13:30

Men nu har jag köpt mig en FS Myrica Vq46-3su som är på väg till mig från Dustin.
Tänkte återkomma med mera info när jag har fått hem den om någon är intresserad.
Postad 21 augusti 2007 - 14:00

Mest intressanta är hur den presterar med vanlig tv bild där jag tycker det känns som LCD kan brista en del.
Ser fram emot detta så snart som möjligt!
Hej alla , har följt detta forum länge men inte "orkat" regga mig
Men nu har jag köpt mig en FS Myrica Vq46-3su som är på väg till mig från Dustin.
Tänkte återkomma med mera info när jag har fått hem den om någon är intresserad.
Postad 21 augusti 2007 - 15:12
Ja tack vill ha mer info vad du tycker och gärna lite bilder! Är sugen på en också men vill ha lite mer kött på benen först.
Mest intressanta är hur den presterar med vanlig tv bild där jag tycker det känns som LCD kan brista en del.
Ser fram emot detta så snart som möjligt!
Återkommer så fort jag hunnit testa den lite, tyvärr har Posten klantat till sig så det kan ta några dagar extra innan jag fått hem den

Postad 21 augusti 2007 - 21:56
Postad 21 augusti 2007 - 23:13
Ni som köpt den, upp med lite bilder och skriv vad ni tycker =)
Postad 22 augusti 2007 - 00:04
Postad 22 augusti 2007 - 12:09
Redigerat av Unregistered194b97e7, 22 augusti 2007 - 20:30.
Postad 22 augusti 2007 - 17:24
Edit: Stavfel.
Redigerat av Walken, 22 augusti 2007 - 21:52.
Postad 22 augusti 2007 - 22:02
Fick hem min 46 tummare tidigare idag och jag har bland annat hunnit med följande:
Kollat på Parabol Canal digital (ej hd) bilden är enligt mig mycket bra med vanlig Scart.
Att titta på sport är heller inga problem inga ryckigheter eller konstiga artifakter.
Jag har dessutom kopplat in den till min Multimedia spelare Dueple 350D med Composite kablar och kör den i 780P och kollat på en film i Divx format, Här tyckte jag att svärtan inte var någon 10 poängare direkt men om det hade med filmen att göra vågar jag inte svara på.
Sen har jag oxå kör den inkopplad mot Datorn med Dvi->Hdmi inkopplat och kollat på en film även detta funkade bra med något bätte bild än vad jag hade med Dueplen.
+ Jag tycker att bilden är överlag bra
+ Pip funktion som funkar kanon
+ Tv'n är knäpptyst, inga surr och störande ljud som andra rapporterat.
+ Den är imo riktigt SNYGG

- Kan inte sänka volymen när någon meny är uppe på teven eller man kollar på Text tv (WTF?)
- Svärtan är la inte direkt optimal
- Svårt att ställa in färgerna optimalt
Har ni några mer fågor så shoot

Lite bilder

Slutsats: För 9999 Bagisar är denna tv enligt mig mycket prisvärd.
Redigerat av Scarface76, 22 augusti 2007 - 22:10.
Postad 22 augusti 2007 - 22:06
Forstod nästan detta. Antagligen därför den reas ut. Synd då den har en ovanlig design. Blir nog inget köp för mig.
Edit: Har den ställbar bakgrundsbelysning?
Redigerat av Walken, 22 augusti 2007 - 22:31.
Postad 22 augusti 2007 - 22:57
Postad 22 augusti 2007 - 23:08
Jag beställde med 46a idag. Hade en 40'' Myrica innan som jag var väldigt nöjd med så det känns som ett vettigt val.
Varför köpa nytt för endast 6-tum? Blir ingen jätteskillnad!? Vet du om 46-tummaren har justerbar bakgrundsbelysning? Står inget om några inställningar i den bristfälliga manualen på FS's hemsida.
Postad 23 augusti 2007 - 01:10

Postad 23 augusti 2007 - 06:55
+ Välkänt märke.
+ 2 års garanti.
+ Bra pris.
+ Känns välbyggt.
+ Design.
+ Bra betyg på prisjakt.nu.
+ Tillräckligt med anslutningar.
- Design (högtalare placering)
- Inte det bästa kvalitet på bilden.
Återkommer med en recension när jag fått hem TV. Den finns redan i Jönköping (inte dåligt med tanke att jag gjorde beställning igår eftermiddag)
Postad 23 augusti 2007 - 07:00
QUOTE(Scarface76 @ Aug 22 2007, 23:02 )
*
Forstod nästan detta. Antagligen därför den reas ut. Synd då den har en ovanlig design. Blir nog inget köp för mig.
Edit: Har den ställbar bakgrundsbelysning?
Att svärtan är inte optimal kunde man räkna ut. Frågan är hur dålig eller hur bra är svärtan?
Postad 23 augusti 2007 - 08:39
Tack snälla.. Ta gärna bilder i någon film..
Redigerat av CatFish86, 23 augusti 2007 - 08:42.
Postad 23 augusti 2007 - 10:38

Postad 23 augusti 2007 - 10:52
Någon som kan kommentera bildkvaliten på analoga mottagningar?
Vi har kabel-TV hemma och kommer därför att använda den analoga delen mycket... Detta är väl vanligtvis en svag punkt på LCD:er, men utmärker sig Myrican som ovanligt bra/dålig på den analoga delen?
Postad 23 augusti 2007 - 11:14
det ska också tilläggas att jag bara har haft den i en dag och att jag därför inte hunnit med att mecka så mycket med inställningarna.
Redigerat av Scarface76, 23 augusti 2007 - 11:15.
Postad 23 augusti 2007 - 13:05

Edit: Tacksam för snabbt svar. Funderar nämligen på att beställa om denna funktion finns.
Redigerat av Walken, 23 augusti 2007 - 15:32.
Postad 23 augusti 2007 - 16:39
Jag beställde med 46a idag. Hade en 40'' Myrica innan som jag var väldigt nöjd med så det känns som ett vettigt val.
Varför köpa nytt för endast 6-tum? Blir ingen jätteskillnad!? Vet du om 46-tummaren har justerbar bakgrundsbelysning? Står inget om några inställningar i den bristfälliga manualen på FS's hemsida.
Nån snodde min 40''.
Postad 23 augusti 2007 - 17:43
Nån snodde min 40''.
Tråkig. Inbrott är inte kul.
Kommer slänga upp lite fler bilder i kväll efter att jag kommit hem från jobbet
Gärna på menyn så man kan se om det finns justerbar bakgrundsbelysning/backlight.
Edit: Verkar som om du arbetar länge.

Redigerat av Walken, 23 augusti 2007 - 20:19.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar