PM:New Pioneer $299 Blu-Ray Drive Delivers HD Film Playback to PC Fans
Postad 03 maj 2007 - 17:12
Postad 03 maj 2007 - 19:33
För att spela upp köpfilmer Ja! Egna AVCHD blu-raydiskar borde gå att spela upp utan.Äntligen kan man bygga sin HTPC som man tänkte från början...bra utgångspris med! Någon som vet om man även måste ha ett grafikkort med HDCP kryptering.
Postad 03 maj 2007 - 20:56
Postad 03 maj 2007 - 21:39
Synd bara att den var vit på bilden, man får ju hoppas att den kommer i svart också annars lär ju köp siffrorna dunsa ibottnet iallafall

Postad 03 maj 2007 - 23:24

Dum fråga kanske men jag är föga instatt i just detta med HTPC...

Postad 04 maj 2007 - 17:35
JajjamänÄr det en sån här man ska ha för att få hela härligheten med en htpc? Man kan köra orginalskivor och allt med bästa möjliga resultat som blueray har att erbjuda?
![]()
Dum fråga kanske men jag är föga instatt i just detta med HTPC...

Postad 05 maj 2007 - 13:42
Det är väl en slim slot-in-enhet som man ska ha till det chassit och då finns än så länge bara Panasonic UJ-215 som är en brännare. Jag har dock inte sett någon som säljer den i Europa men i USA säljs den för ca $900-1000...finns nån blu-ray spelare som får plats i HFX mini? slot-in kanske
För att kunna skicka ut det digitalt ja men som jag förstått det rätt ska det gå att skicka ut bilden analogt via VGA-utgång förutsatt att grafikkortets drivrutiner samt mjukvaran stödjer COPP (Certified Output Protection Protocol).Jajjamän
Gäller ju dock som sagt att Grafikkortet har stöd för HDCP för att spela upp köpta filmer..
Redigerat av jsl_80, 05 maj 2007 - 13:44.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar