PM: Sony Ericsson P1- femte generationens smartphone
Postad 09 maj 2007 - 08:19
Den är långsam, klagar på minneproblem / för lite minne, klarar inte av att ha särskilt många program uppe. Det går väl bra ett tag, men till slut ledsnar man. Känns som en enda stor beta produkt.
Så även om P1 är riktigt snygg och fullspeckad med funktioner (precis som P990i var när den kom) så är jag väldigt tveksam. De måste verkligen fått fart på amskineriet för att det ska kunna bli intressant.
Postad 09 maj 2007 - 10:18
P1i verkar inte ha någon ny väsentlig funktionalitet men skillnaden ligger förhoppningsvis i prestandan. Man kan ju verkligen hoppas att påståendet om ökad hastighet verkligen innebär snabbare processor. I så fall behandlar den samtliga brister med P990i och kan därmed vara ett hyfsat lyft. Mindre storlek, ökad processorhastighet och internminne samt bättre batteritid är precis vad som behövs!
Postad 09 maj 2007 - 15:48
Men det förvånar mig att dom fortfarande utvecklar den sörjan...Hitta på ett bättre operativsystem eller gå över till Windows är mitt råd till dessa !
Postad 09 maj 2007 - 16:16
Jag har haft både Nokias och Ericssons operativsystem och jag är föga imponerad ..Dom är både långsamma och krångliga...Däremot har jag inte testat Windows Mobile..
Men det förvånar mig att dom fortfarande utvecklar den sörjan...Hitta på ett bättre operativsystem eller gå över till Windows är mitt råd till dessa !
"både Nokias och Ericssons operativsystem" är i själva verket samma, fast med olika användargränssnitt. Hastigheten beror knappast på operativsystemet utan snarare hårdvaran som begränsas av att man inte vill sänka batteritiden allt för mycket.
Lustigt att du förespråkar Windows Mobile utan att över huvud taget ha testat det. Med tanke på att Symbian är den enda konkurrenten med någorlunda spridning till Windows på handdatortelefonmarknaden så skall vi vara glada att de inte ger upp. Att låta Microsoft dominera totalt även där är knappast önskvärt för oss konsumenter.
Postad 09 maj 2007 - 21:34
Är även mycket nöjd med min lur efter senaste firmwareupdaten men snabbare skulle inte va fel helt fel faktiskt.
Gillar framförallt att dom behåller den helt underbara knappuppsättningen som är det bästa sen färgskärmen kom, jag har väldigt stora fingrar men kan utan problem knåpa ihop riktigt långa mail snabbt
Postad 10 maj 2007 - 10:11
Ser fram emot att prova en P1'a.
Postad 10 maj 2007 - 18:39
Sällan den klagar på minnesbrist eller stänger ner sig själv...
Men visst..inte är den perfekt..
Har inte hittat nån mobil som är det än...
Skulle vilja testa Windows mobile

Postad 10 maj 2007 - 20:26
Jag har en ny mobil med Windows Mobile 5 (snart 6) som fungerar helt klockrent. Klart mer nöjd med den än med telefoner från Nokias E-serie samt M600 som jag tidigare haft. Rekommenderar starkt Windows Mobile!
Postad 12 maj 2007 - 15:49
Postad 12 maj 2007 - 19:02

Garanterat så skall man väl behöva köpa nya laddare med så är allt fullbordat

/Mohawk
Postad 12 juli 2007 - 10:38

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar