Har ett litet bekymmer på halsen. Min LG 42PC1RR surrar nåt enormt, har börjat för en vecka sedan ungefär. När det är en bild som är helt svart eller väldigt väldigt mörk iaf så låter den ingenting, och desto ljusare (eller desto mer av bildytan som används snarare) bilden blir desto mer och högre börjar den surra. Vet ni vad detta kan bero på? Ruskigt irriterande ..
Postad 26 May 2007 - 10:37
Har ett litet bekymmer på halsen. Min LG 42PC1RR surrar nåt enormt, har börjat för en vecka sedan ungefär. När det är en bild som är helt svart eller väldigt väldigt mörk iaf så låter den ingenting, och desto ljusare (eller desto mer av bildytan som används snarare) bilden blir desto mer och högre börjar den surra. Vet ni vad detta kan bero på? Ruskigt irriterande ..
Postad 29 May 2007 - 15:37
Postad 29 May 2007 - 15:47
Postad 29 May 2007 - 16:04
Redigerat av Unregistered35ababfd, 29 May 2007 - 16:05.
Postad 29 May 2007 - 20:54
Ingen ska behöva acceptera att en TV surrar så högt att det hörs tydligt på flera meters avstånd. Det gäller även plasmaskärmar. Reklamera skräpet! Tro inte på påståenden om att en plasmaskärm alltid surrar högt vid ljus bild. Det finns många exempel på plasma-TV som knappt låter något alls. Det verkar dock skilja en hel del mellan exemplar av samma modell. I butiken är det svårt att bilda sig en uppfattning om surret, för det är så mycket buller där. När TV:n kommer hem blir det en tråkig överraskning när surrandet sätter igång. Ett sätt att gardera sig är att köpa TV:n på Elgiganten eller något annat ställe med öppet köp som även gäller provade produkter. Se dock till att få en oöppnad kartong, så att det inte är någon annans returexemplar som du kommer hem med.
tråkigt att höra Suedish....
Men denna LG-serie PC är JÄTTEkänd för att surra....finns typ 100-tals kända fall bara här på forument och det är FÅ som fått rätt att reklamera den.
Här är två trådar som behandlar ämnet och alla du svar behöver finns i dessa trådar nedan. Typ hälften av alla (enligt röstningarna) har en PC1CR eller PC1RR som surrar störande högt på mer än 2 meters avstånd.
https://www.minhembi...pic=124862&st=0
https://www.minhembi...8&mode=show&st=
Tvn måste surra över 21 dB för att LG ska erkänna att den är defekt vilket är rätt högt surr.
Tyvärr kommer många fler (R&RR) att börja surra med tiden...även om de är relativt tysta idag.
Undrar om LG fixat till den mycket lågkvalitativa strömförsörjningen (som är orsaken till surret) på sina nya modeller?
Att den surrar mer när det är ljusa bilder beror på att tvn då drar mer ström och då får strömförsörjningen jobba hårdare=mer surr...
Att PC-serien saknar frontglas fgör inte saken bättre då den därför saknar ett glas som minimerar surrljudet på sin väg mot lyssnaren...
Förstår inte att folk fortfarande inte fattar att LG är ett lågprismärke med mkt varierande kvalla?
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 29 May 2007 - 21:04.
Postad 30 May 2007 - 09:29
Det blir iaf ett samtal till LG så får jag se vad dom säger ..
Redigerat av Suedish, 30 May 2007 - 09:31.
Postad 30 May 2007 - 19:35
Hej, tack för era inputs. Jag läste om problemet innan jag köpte min, så jag är medveten om problemet. Men jag trodde inte att mitt scenario och det surret om jag läst om förut var samma. Pga att den har gått helt klockrent i ett halvår ungefär, och vips så nästa gång jag satte på tv'n så surrade det högt som tusan. Surret överröstar ljudet när jag har på en volym som förut var "rätt högt". Man hör tv'n surra högt även om man står i mitt kök som är typ 2 rum bort, inte roligt.
Det blir iaf ett samtal till LG så får jag se vad dom säger ..
Tyvärr har debatten alltid varit lite infekterad...men jag har alltid påpekat att en hel del som köper denna tv får räkna med att den kan börjaa surra efter en tid...men jag önskar dig lycka till med LG-supporten.
Skriv gärna om hur det gick...
Mvh JB
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
34 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?