Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Warner leder slaget om HD-titlarna

30 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 maj 2007 - 17:25

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 28 maj 2007 - 04:51

necrio
  • necrio
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
undrar varför det är en HDDVD bild för tråden endast. om man acually läser vad det står är det bluray som säljer fler kopior. om man bara kastade ett öga på THE HEADLINE kunde man tro annat.

vinklat.

besides warner säger att dom inte gillar att folk bara släpper på ett format? fine ge mig matrix och batman på bluray already.

Postad 28 maj 2007 - 07:04

Arvin
  • Arvin
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Ja, alltid så e´det nån filmbolag som inte gör som andra, e´ju trots allt en smart move av warner att släppa till 2 format. Som det ser ut nu så lär det BD.

Postad 28 maj 2007 - 08:04

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Hehe, intressant att du upplever det vinklat på det hållet!
Jag som skrev nyheten och personligen föredrar jag Blu-ray framför HD DVD men försöker vara objektiv i nyheterna som publiceras.
Att bilden blev på hd dvd varianten var att det var den första jag hittade och trots allt hör ihop med nyheten.

Redigerat av dp79.com, 28 maj 2007 - 08:34.

Postad 28 maj 2007 - 08:28

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

undrar varför det är en HDDVD bild för tråden endast. om man acually läser vad det står är det bluray som säljer fler kopior. om man bara kastade ett öga på THE HEADLINE kunde man tro annat.

vinklat.

besides warner säger att dom inte gillar att folk bara släpper på ett format? fine ge mig matrix och batman på bluray already.

<{POST_SNAPBACK}>

HD DVD har bättre ljud på sina titlar än på alternativa format :)
...och just det, det gäller att ha ett färdigt format också :blink:

Postad 28 maj 2007 - 08:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Hehe, intressant att du upplever det vinklat på det hållet!
Jag som skrev nyheten och personligen föredrar jag Blu-ray framför HD DVD men försöker vara objektiv i nyheterna som publiceras.
Att bilden blev på hd dvd varianten var att det var den första jag hittade och trots allt hör ihop med nyheten.

<{POST_SNAPBACK}>

Klart du vinkla. Rubriken innehåller ju "HD" men inget om "Blu"... :)

Postad 28 maj 2007 - 08:39

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Warner var HDDVD only från början, och började släppa på BD för att tjäna cash på dem
folken också nu i början, finns massa HDDVD only titlar, dessutom brukar HDDVD ha bättre
specar på ljud på många filmer te x Superman returns, flags of our fathers och the departed som ex,så det är ingen nyhet att Warner föredrar HDDVD , det är dagens sanning.

Postad 28 maj 2007 - 09:03

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Jepp, Blu-Ray har vunnit, tur man har en sån då :)

Postad 28 maj 2007 - 09:35

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
och vas grundar du det på LOL!!!

Postad 28 maj 2007 - 10:38

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

och vas grundar du det på LOL!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Det står så på www.BDAFUD.com ;)

Postad 28 maj 2007 - 12:06

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
;) :wub:

Postad 28 maj 2007 - 14:19

hakwib
  • hakwib
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag tycker denna diskussion om HD-DVD eller Blu-ray är ointressant och håller med att filmbolagen borde släppa sina titlar i båda formaten. Detta skulle vara bra för hela branchen! Som det är nu väntar de flesta att köpa. Man vill inte ha en spelare som stödjer ett format som endast vissa titlar släpps på. Till detta löjliga "krig" är över kommer jag att köpa DVD där alla titlar släpps och som jag skalar upp med min DVD-spelare till i mitt tycke bra bild.

Postad 28 maj 2007 - 15:02

hobbex
  • hobbex
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Audio Code 3, henke007, diabolo: Efter att ha läst vad ni skrivit och även det ni har i era signaturer så måste jag bara få fråga. Hur orkar ni bry er?

Redigerat av hobbex, 28 maj 2007 - 15:03.

Postad 28 maj 2007 - 17:40

brainrup
  • brainrup
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Audio Code 3, henke007, diabolo: Efter att ha läst vad ni skrivit och även det ni har i era signaturer så måste jag bara få fråga. Hur orkar ni bry er?

<{POST_SNAPBACK}>

Måste vara sponsrade på något sätt ;)

Postad 28 maj 2007 - 17:54

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Eller kanske av den enkla anledningen att vi gillar HDDVD och det är lilla julafton varje dag det händer något nytt med formatet och nya titlar annonseras osv, själv så är ja helt enkelt inte ett dugg intresserad av bluray, tycker formatet i sig har en del att önska men formatet har samtidigt många bra egenskaper, allt till trots finns det mera titlar på HDDVD som tilltalar mig faktiskt, och scalar upp på vanlig DVD de filmer ja ej kommer över på HDDVD som en annan skrev tidigare....

Prismässigt också så är det HDDVD som gäller både på spelare och filmers pris, och räknar då bort PS3 som iof är dyr ändå men ändå är en spelmaskin i första hand juee...

Postad 28 maj 2007 - 20:09

hobbex
  • hobbex
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag ser absolut inget fel i HDDVD men föredrar Blu-Ray. Mer lagringsutrymme är det som tilltalar mig mest. Att Blu-Ray sedan har flest filmbolag bakom sig är mycket positivt.

Men, varför måste du ogilla Blu-Ray bara för att du gillar HDDVD? Ser inte någon logik i det hela. Tycker det är ganska pinsamt att läsa hur du riktigt vill visa att du inte äger en enda Blu-Ray film, och samtidigt äger 60 i HDDVD, bara för retandets skuld. Men det är ju mig. ;)

Postad 28 maj 2007 - 20:27

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Jag ser absolut inget fel i HDDVD men föredrar Blu-Ray. Mer lagringsutrymme är det som tilltalar mig mest. Att Blu-Ray sedan har flest filmbolag bakom sig är mycket positivt.

Men, varför måste du ogilla Blu-Ray bara för att du gillar HDDVD? Ser inte någon logik i det hela. Tycker det är ganska pinsamt att läsa hur du riktigt vill visa att du inte äger en enda Blu-Ray film, och samtidigt äger 60 i HDDVD, bara för retandets skuld. Men det är ju mig. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Hello there, jag äger både Blu-ray o HD-DVD spelare ifall du undrar...fortfarande ser jag bättre bild utav min gamla HD-A1n (G1)...+ att ljudet är 10x bättre än min PS3a...sen om studio supporten, well :blink:

http://hddvd.highdef...leasedates.html

http://bluray.highde...leasedates.html

450+ HD-DVD titles + att alla HD-DVD filmer är regionsfria :wub:

Postad 28 maj 2007 - 21:03

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Pinsamt eller inte, vad ska du med 50 Gb i lagringsytrymme till, när HD specarna är bättre på HDDVD, därav Matrix släpp på endast HDDVD i dagsläget + att på alla film recensioner finns i stort sett ingen film som slår HDDVD utan isf är minst lika bra på bägge formaten, eller så är HDDVD bättre på bild och ljud...just med tanke på utrymme och bitrate snack osv..

Men ja ska tillägga till BD:s fördel att de har bra ljud på många filmer pga av sitt stora lagringsutrymme, så kallat lossless PCM ljud, dock tycker ja Dolby Digital Plus är gott nog,
och är mera ett bildfreak :wub: ( dock är inte sagt att HDDVD inte har Dolby true HD och DTS HD på mkt filmer)

och studio support som sagt , Warner ler lite mera åt HDDVD, Universal och Studio Canal här i Europa
te x är HDDVD only... och glömde också regionsfriheten, så skönt att köpa HDDVD från hela världen,
då olika länder har olika rättigheter på filmer, så flera BD filmer går att få på HDDVD... ;)

Redigerat av henke007, 28 maj 2007 - 21:08.

Postad 29 maj 2007 - 08:11

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Skönt att man valt Blu-Ray när det är det formatet som vann... :blink:

Postad 29 maj 2007 - 08:17

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Du verkar ha satt nåt i halsen, akta så du inte kvävs... :blink:

Postad 29 maj 2007 - 10:11

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
HD DVD är billigare, sen att somliga inte har en aning om detta....

Postad 29 maj 2007 - 11:20

martin_gbg
  • martin_gbg
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Varför kan den här branschen inte någon gång göra det lätt för sig.

Tänk ett format med bluray´s kapacitet och hd-dvd´s priser (och kanske bild/ljud-teknik eftersom det verkar enligt er som att de är bättre på det) och sen skippar man regionerna!

Hur svårt ska det vara!!!

/Martin

Postad 29 maj 2007 - 11:40

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Regionerna är en kvarleva från då biofilmer gick upp olika tidigt på olika ställen i världen, något som i viss mån fortfarande stämmer. Det är ju inte vettigt att släppa en film på DVD i USA som kan spelas i Europa om filmen inte ännu gått upp biografer i Europa. Inte heller är det vettigt att släppa en DVD medan filmen fortfarande går på bio, då går man miste om ett försäljningstillfälle.

Det större problemet att lösa är ju att se till att alla filmer släpps samtidigt över hela världen.

Sen föredrar jag lokaliserade filmer iaf, min sambo vill ha text på svenska.

Sen tycker jag det är skönt att Blu-Ray vunnit :blink:

Redigerat av Zeatrix, 29 maj 2007 - 11:41.

Postad 29 maj 2007 - 12:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
"A number of European independent film studios and DVD production companies are opting for Toshiba's HD-DVD format over the rival Sony technology, thanks to a strong support programme by the HD-DVD camp and concerns over the price of Blu-Ray technology."

" the importance of European independent studios should not be underestimated. European independent films account for only 30 per cent of the market in the UK, but 50 per cent in France, 40 per cent in Germany and 35 to 40 per cent in Spain."

http://www.ftd.de/ka...0HD/202335.html

Gillar Warners attityd, dock ser det mörkt ut för europeiska studios att följa deras exempel att bli neutrala då BD är ett dyrare format.

Så nog leder Warner med all rätt försälnings statistiken.

Liksom Toshiba som leder den stationära hi-def spelar försäljningen :blink:

Postad 30 maj 2007 - 11:51

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Sen föredrar jag lokaliserade filmer iaf, min sambo vill ha text på svenska.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara att ladda ned subs via internet med HD-DVD. :mellow:

Redigerat av Danhill, 30 maj 2007 - 12:14.

Postad 30 maj 2007 - 11:51

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Edit: Blev fel med min edit

Redigerat av Danhill, 30 maj 2007 - 12:13.

Postad 30 maj 2007 - 18:55

hobbex
  • hobbex
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jo jag vet att ni gillar HDDVD, och jag är ganska uppdaterad på det ni nämner redan. Ni nötar om det ganska ofta tycker jag. :mellow:

henke007: Typ Alla Simpsons säsonger på 2 Blu-Ray skivor. :angry: Jag är mer för data, och Blu-Ray's lagringsutrymme är det jag främst vill åt. Bildkvalitén som sägs vara sämre på BD än på HDDVD känns inte som att den kommer vara så stor när väl detta "krig" är över. Samt att jag idag redan tycker att DVD faktiskt ger riktigt bra bild, dvs Blu-Ray/HDDVD ger extremt bra bild i mitt tycke.

Ni pratar även om regionsfrihet vilket jag tycker är den främsta orsaken att stödja HDDVD. Jag är absolut inte emot HDDVD, men heller inte direkt för den. Jag kommer inte att grina blod om HDDVD blir det slutgiltiga formatet, jag kan gott nöja mig med 25GB på en skiva i ett par år fram över. Det är nog inte någon omöjlighet att kräma ur 50GB ur en HDDVD heller, dock efter vad jag förstått så är gränsen nådd vid det. Hade ju vart otroligt läckert om de släppt en Blu-Ray skiva på 100GB. Hur fränt som helst enligt mig. :D

Tror även att det kommer att komma regionsfria Blu-Ray spelare i sinnom framtid, precis som för DVD. Eller har jag fel? (Kan vara nått med säkerhetskoder och annat jag missat.)

Postad 30 maj 2007 - 19:48

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
det är 30 Gb på en HDDVD hehe, iom att kvaliteen på te x Simpsons skulle vara betydligt större
än på DVD.n så skulle du fortfarande ha flera skivor på 1 SÄSONG, så där blir det ingen större skillnad på nåt av formaten...

Postad 31 maj 2007 - 17:52

hobbex
  • hobbex
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
30GB ja, hehe. Menade det. 15/30 HDDVD och 25/50 Blu-Ray, ska det väl vara som sagt. :D

Vad menade du med kvalitén? Tror jag förstår men är inte riktigt säker. Du menar att om det skulle komma en kommersiell utgåva ut av Simpsons(ex.vis Säsong 1) så skulle den bli på ett flertal skivor i och med högre upplösning? Det tror jag med faktiskt. Men jag tänkte mer att göra en egen Blu-Ray/HDDVD utgåva av sina redan ägda Simpsons Episoder. Alltså rippa dem till datorn och sedan skapa en egen film med meny, i BD/HD-format. Hoppas du förstår. <_<

Som jag skrev tidigare så är kvalitén på DVD-filmer väldigt bra i mitt tycke, och jag har inget emot att se på the Simpsons i "DVD" kvalité. :) Utrymme är det som ger mig ståfräs.

Postad 01 juni 2007 - 19:54

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0

Tror även att det kommer att komma regionsfria Blu-Ray spelare i sinnom framtid, precis som för DVD. Eller har jag fel? (Kan vara nått med säkerhetskoder och annat jag missat.)

Samsungs första Bluray-spelare var regionsfri med den första firmware-versionen.

Postad 01 juni 2007 - 20:18

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Så nog leder Warner med all rätt försälnings statistiken.

Liksom Toshiba som leder den stationära hi-def spelar försäljningen ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Fortfarande #1 Bestselling Sales Rank :unsure:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.