Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som lyssnat på Abrahamsen?

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Abrahamsen V2.0 Integrated Amplifier (Förstärkare) 1 9 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 28 May 2007 - 13:29

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Fick som varje måndag hem elgigantens reklamblad, brukar hamna i insamlingen direkt men fastnade lite för deras nysattsning på stereo och hifi. Tänkte nu bara se om någran haft möjlighet att lyssna på deras nya märke Abrahamsen?

J

Postad 28 May 2007 - 18:54

Unregisteredd9379aaf
  • Unregisteredd9379aaf
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Hej du, har själv inte hört Abrahamsen, men jag bor i Norge (det kommer härifrån)
och här är både pressen och forumen väldigt positiva till Abrahamsen.
Det är ju Elektrocompaniets grundare som startat Abrahamsen om jag inte tar fel,
och det kan ju i sig vara ett ganska bra kvalitetstecken.

Tror Fidelity har en integrerad Abrahamsen som budget-referens också.
Tvivlar i vart fall inte på att det är prisvärda grejor..

Postad 28 May 2007 - 19:50

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Hej du, har själv inte hört Abrahamsen, men jag bor i Norge (det kommer härifrån)
och här är både pressen och forumen väldigt positiva till Abrahamsen.
Det är ju Elektrocompaniets grundare som startat Abrahamsen om jag inte tar fel,

Tror Fidelity har en integrerad Abrahamsen som budget-referens också.
Tvivlar i vart fall inte på att det är prisvärda grejor..

<{POST_SNAPBACK}>

De tvivlar ja absolut inte på ;) Såg lite intressanta ut faktiskt, snygg design. Kan kanske blir en prov lyssning trots allt...

Postad 29 May 2007 - 09:55

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Aha. Hade samma tanke som Nova och tyckte mig känna igen designen från Elektrocompaniet.

Postad 05 January 2008 - 14:58

Unregistered53a69b62
  • Unregistered53a69b62
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Jag har hör Abrahamsen, var inne på Elgiganten för att få hem en grendosa men fastnade när jag såg prylarna. Väldigt mycket Electrocompaniet över designen. Lyssnade men fick ingen vidare uppfattning, demon görs ju i en jättelokal med högt till tak och kylskåp och annat runt omkring. Enligt en tjej jag pratade med skall dom bli bättre på Hifi, skulle även börja sälja Bose. Vad jag förstår är det en Svensk firma som tillverkar enheterna. Mr Abrahamsen har lyckats sälja in demoenheter till varje Elgigantenbutik.

Hälsningar

Improved Audio

Distributör för Trigon Audio i Sverige

Redigerat av Unregistered53a69b62, 05 January 2008 - 14:59.

Postad 06 January 2008 - 13:20

Unregisteredbb823404
  • Unregisteredbb823404
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Var och pillade lite på abrahamsen grejerna de har El-G i kristianstad.

Tyckte det kändes som billiga plastgrejer när man man vred/klickade på volym och source rattarna iaf.

Var väl det att jag trodde det skulle vara mässingrattar eller nåt som gjorde att jag blev paff.

Har dock inte lyssnat på dem så det kan ja inte säga nåt om.

Postad 02 February 2008 - 17:47

Unregisterede8763420
  • Unregisterede8763420
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Såg Abrahamsen som hastigast på ElGiganten i Kungens Kurva igår. Hade bråttom och det fanns inte tid att lyssna på grejerna men jag gillade designen. Måste ta mig dit någon dag och be att få lyssna lite. Tyvärr står de illa till i butiken och mina tidigare erfarentheter av säljarna på El Giganten är väl inte de bästa när det gäller annat än standardfrågor men man vet aldrig.

Sen hade de gjort något paketpris med försteg, slutsteg och cd med rabatt. Giganten har ju öppet köp 30 dagar så man kanske skulle prova?

Ingen annan som varit och lyssnat?

Postad 02 February 2008 - 19:25

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Jag har också sett/kännt på dom. Helt klart en Electro-RipOff, men vad gör väl det?
Synd på den något plastiga känslan tycker även jag då.
Riktiga Electro är ju lite mer gediget med plexi-mässing så jag blev också lite småmissnöjd.
Men å andra sidan, vad får man för Electr-Comp. för dom pengarna? :)

Postad 14 July 2009 - 23:58

Darth Vibrator
  • Darth Vibrator
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon som vet mer om dessa skönheter, har sett att dom försvunnit från elgiganten men det kanske finns någon butik kvar någonstans som har ett osålt ex kvar? Är det någon annan återförsäljare som kommer ta över? Jag har i alla fall aldrig läst något negativt om dom från någon som verkligen har lyssnat på prylarna. Verkar vara ett riktigt fynd sett till de småpengar de kostar.

Postad 19 July 2009 - 23:01

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Jag var inne på El-Giganten i Sollentuna häromdagen och kikade in i deras Hifi rum och där stod det en Abrahamsen förstärkare och en CD. Lite lustigt att jag såg denna tråden ikväll för jag undrade i affären vad det var för märke (aldrig hört talas om det tidigare).

Så det finns exemplar på Elgiganten Megastore i Sollentuna.

Postad 12 September 2009 - 11:37

Unregistereda3c58eab
  • Unregistereda3c58eab
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Är det någon som vet mer om dessa skönheter, har sett att dom försvunnit från elgiganten men det kanske finns någon butik kvar någonstans som har ett osålt ex kvar? Är det någon annan återförsäljare som kommer ta över? Jag har i alla fall aldrig läst något negativt om dom från någon som verkligen har lyssnat på prylarna. Verkar vara ett riktigt fynd sett till de småpengar de kostar.

Du kan köpa dem direkt från hemsidan också: www.abrahamsen.com De låter helt underbart; rent, kraftfullt ljud med en skimrande varmt perspektiv i högsta electrocompaniet klass. De finns ibland på hifimagasinet.com också.
Rekommenderas starkt!
Mvh tempo

Postad 29 January 2010 - 23:54

Unregistered074fe17f
  • Unregistered074fe17f
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hej. Jag har fått ett erbjudande på ett abrahamsen paket bestående av försteg v3.0 och slutsteg v4.0 för 8000:-.
Det har stått som demo. Ska tydligen ha HT ingång vilket jag tänkte koppla min hk 255 till .
Vad tror ni? Är det en bra deal, känns som man skulle få en bättre 2-kanals spelare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.