Har sneglat en bra stund på exakt samma konfiguration som Raskus och det är lite trist att Abit inte lyckades få dit en firewire port. Har samma önskemål med avseende på lådans djup och då de flesta lådor oftast är 400+ mm djupa så är ju utbudet klart begränsat.
Är det för klent att köra Asus senaste
https://www.prisjakt...kt.php?p=160183 med en X2 3600+ ? Jo, jag vet att jag jämför Äpplen och Päron (Prismässigt så får man en X2 4600+ för samma pengar) men snålpelle kom förbi när jag började snegla på Asus med AM2.
Man skulle spara en 700:- men frågan är om man gör sig själv en björntjänst? Jag har hört så mycket olika bud på vad man behöver.
Hjärtat säger Intel men plånboken säger AMD, misstänker starkt att Abit med E4300 är mer roligt map klockning men å andra sidan så har man ju inte valt rätt chassie för det.
Har någon något hum om effekt förbrukningen på dessa två lösningar, AMD är kanske varmare men Nordbryggan är varmare på ett Intel system så var blir summan av detta?
Har oxå sett i forum att det är si & så med 1080p, Asus säger att 1080p kan hacka men att det snackas om nya drivisar som fixar detta!?
Det är hårda beslut vi har här i I-världen =)
// Velpelle