Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hdmi 1.3

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 maj 2007 - 15:31

Unregistered81bbc7d1
  • Unregistered81bbc7d1
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är på väg att göra en investering och vill se till att man är förbredd för framtiden :-)
Jag har läst att det börjar komma något som heter hdmi 1.3 finns det några förstärkare, dvd-spelare och lcd som stöder detta ännu, eller är det någon som vet om och när det kommer och vad som kommer med denna hdmi 1.3 ?
Vad är skillnaden på 1.3 och 1.1 ?

Tacksam för all info, jag är trots en nybörjare på allt detta :-)
/Fredde

Redigerat av Unregistered81bbc7d1, 31 maj 2007 - 15:32.

Postad 31 maj 2007 - 15:33

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Skrev precis ett inlägg om detta faktiskt, sen om det är 100% rätt eller förståeligt är en annan sak:)

https://www.minhembi...0

Om jag förstått det rätt är det en stor skillnad på HDMI v1.2 och HDMI v.1.3.

Bandbredden/signalen är utökad från 4.95Gbps till 10.2Gbps vilket möjliggör stöd för fler färger/färgkombinationer, högre upplösning (1440p/WQXGA), snabbare uppdateringshastighet(120Hz).
HDMI v1.3 stödjer även xvYCC, ökat stöd för Dolby TrueHD, DTS-HD, en mini-anslutning för stöd åt portabla apparater som exempelvis digitalkamera. Även ett nytt stöd för att automatiskt och med bättre precision förändra/förbättra audio/video-sync så att allting ligger rätt.

Redigerat av Martin83, 31 maj 2007 - 15:34.

Postad 31 maj 2007 - 15:36

Unregistered81bbc7d1
  • Unregistered81bbc7d1
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Skrev precis ett inlägg om detta faktiskt, sen om det är 100% rätt eller förståeligt är en annan sak:)

https://www.minhembi...0

Om jag förstått det rätt är det en stor skillnad på HDMI v1.2 och HDMI v.1.3.