Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Konkurrensen hårdnar - Diboss Nordic i konkurs

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 June 2007 - 20:16

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 11 June 2007 - 21:05

martin_gbg
  • martin_gbg
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Jag kan glädja de som köpt en Diboss via Expert med att det inte är några som helst problem eller diskussioner kring service på dessa apparater inom den normala garanti-perioden, alltså 1 år.
info om detta har gått ut till alla butiker i kedjan.

mvh
Martin

Postad 11 June 2007 - 22:17

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Lite små sorgligt att det slutade på detta viset, har ingen Diboss eller funderat närmare på att köpa en men dem har haft bra priser och dem flesta verkar varit nöjda med sina LCD. Ett prisvärt lågbudget-märke skulle jag vilja kalla dem och sådana brukar vara bra för att trimma ner priserna hos dem andra tillverkarna.

Postad 12 June 2007 - 08:17

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Äntligen. Måste säga... bland många lågbudget modeller som Mirai och annat strunt, så har Diboss verkligen riktigt dåliga skärmar... en kompis köpte en Diboss 40" för nåt år sen och oj vilken dålig bild i analogt och digital tv sändning. HD material var ok men inget färgdjup för 5öre. Jag tror inte vi kommer sakna dom mer än något annat lågbudget märke, till o med Anderson tv:na från NetonNet hade bättre bild trots att Anderson är riktigt kass

Kolla bara på Viewsonic 40" och 42", dom har inte heller några höjdar paneler... Webhallen har haft svårt att bli av med dom om man tittar på deras hemsida, har varit på lager sen 2005 november om jag inte minns fel

Postad 12 June 2007 - 08:27

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Wow, marknaden måste verkligen vara stor då man missat detta märke :lol:

Postad 12 June 2007 - 16:52

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Jag har kikat lite på diboss, deras 32 tummare är kass...

Postad 12 June 2007 - 21:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jepp. Vill påstå att skräpet de sålde inte alls var billiga i förhållande vad man fick för pengarna. Absolut inte prisvärt.

Postad 12 June 2007 - 22:36

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0

Jag kan glädja de som köpt en Diboss via Expert med att det inte är några som helst problem eller diskussioner kring service på dessa apparater inom den normala garanti-perioden, alltså 1 år.
info om detta har gått ut till alla butiker i kedjan.

mvh
Martin

<{POST_SNAPBACK}>

Ur konsumentköplagen:

"Från och med den 1 april 2005 förlängs reklamationstiden från två till tre år"

Alltså har man ju alltid minst 2 år?

Postad 12 June 2007 - 22:39

No88e
  • No88e
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Tråkigt detta!

Har en Diboss på 32", ger jättefin bild från digitalboxen via component och knivskarp HD-bild från datorn via hdmi.

Jag är jätte nöjd med min till skillnad från vissa andra tydligen...

Postad 12 June 2007 - 22:40

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0
Det är skillnad på garantitid som är ett frivilligt åtagande från säljarens sida och reklamationsrätt som är lagstadgat.

Garantitid kan vara vilken tidslängd som helst. Reklamationsrätten är 3 år from 1 april 2005, före det var den 2 år.

/Micke

Postad 13 June 2007 - 00:20

Michael00
  • Michael00
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hur gör man om man har en tv från Diboss som man köpt direkt genom Diboss Nodic? Har man inte rätt att få pengar för reparationen? Har själv en Diboss 40" som jag har varit grymt nöjd med, men den har slutat fungera nu, vilket är lite osis då jag köpt den direkt genom Diboss Nordic. Jag mailade Diboss om det häromdagen och fick som svar att jag själv måste stå för kostnaderna att reparera. ;)

Hur ska jag gå tillväga nu? Jag har trots allt betalat en hel del för den och den är inte mer än 4-5 månader gammal (har självklart kvitto och allt kvar).

Hjälp!!

Postad 13 June 2007 - 06:53

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Hur gör man om man har en tv från Diboss som man köpt direkt genom Diboss Nodic? Har man inte rätt att få pengar för reparationen? Har själv en Diboss 40" som jag har varit grymt nöjd med, men den har slutat fungera nu, vilket är lite osis då jag köpt den direkt genom Diboss Nordic. Jag mailade Diboss om det häromdagen och fick som svar att jag själv måste stå för kostnaderna att reparera.  ;)

Hur ska jag gå tillväga nu? Jag har trots allt betalat en hel del för den och den är inte mer än 4-5 månader gammal (har självklart kvitto och allt kvar).

Hjälp!!

<{POST_SNAPBACK}>

Tyvärr har du fått erfara baksidan med att hoppa över ett led i kedjan. Fördelen med att köpa av ÅF är just att om ÅF går i konkurs så ska bakomliggande led ta över ansvaret för den utlovade garantin respektive reklamationsrätten, men då du köpt diekt från Generalagenten/Tillverkaren som gått i konkurs så är dina rättigheter förverkade.

Du måste som de skriver betala dina reparationskostnader själv.

Postad 13 June 2007 - 07:58

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Tycker som flera andra, skönt med ett skräpmärke MINDRE på iaf. den svenska marknaden.. ;)

Det som hänt här är EN av fördelarna med att köpa av etablerade och välkända märken, förutom den uppenbara kvalitet skillnaden som infinner sig 9,9ggr av 10... :o

Postad 13 June 2007 - 14:06

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Då många anser att detta är ett bra märke medans många andra anser att det är ett dåligt märke lär det hamna på en hyffsad produkt. Så att slänga ur sig att detta märke är bara skräp är enligt mig skitsnack, och det gör så att jag kollar på er folk med konstiga ögon.

Jag skulle kunna kalla alla apparater för under 20k, rent skräp och bara idioter och dom blinda som köper sådant skit ;)

och nej, jag äger ingen Diboss.

Postad 13 June 2007 - 16:13

itkroppen
  • itkroppen
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Tycker som flera andra, skönt med ett skräpmärke MINDRE på iaf. den svenska marknaden.. ;)

Det som hänt här är EN av fördelarna med att köpa av etablerade och välkända märken, förutom den uppenbara kvalitet skillnaden som infinner sig 9,9ggr av 10... :o

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, det är ju pga sånt här strul som jag tycker att det aldrig är värt att köpa nåt en tusenlapp billigare från Tyskland eller att köpa något litet struntmärke med obefintlig organisation i Sverige. Om antingen kvaliteten/hållbarheten eller bild/ljud-kvalitet är sämre eller lika bra som ett mer etablerat märke tycker jag är en ointressant fråga, för jag skulle inte chansa på att det inte blir nåt strul med prylar från ett litet skitmärke även om bilden är ok eller t o m riktigt bra.

Postad 13 June 2007 - 16:49

Pylorus
  • Pylorus
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Japp, det är ju pga sånt här strul som jag tycker att det aldrig är värt att köpa nåt en tusenlapp billigare från Tyskland eller att köpa något litet struntmärke med obefintlig organisation i Sverige. Om antingen kvaliteten/hållbarheten eller bild/ljud-kvalitet är sämre eller lika bra som ett mer etablerat märke tycker jag är en ointressant fråga, för jag skulle inte chansa på att det inte blir nåt strul med prylar från ett litet skitmärke även om bilden är ok eller t o m riktigt bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, för det har vi ju sett här på forumet att garantiärenden hos stora aktörer som t.ex LG är en dans på rosor.

Postad 14 June 2007 - 11:42

Unregistered5808189c
  • Unregistered5808189c
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, för det har vi ju sett här på forumet att garantiärenden hos stora aktörer som t.ex LG är en dans på rosor.

<{POST_SNAPBACK}>

SARKASM! JAG ANAR SARKASM! :wub:

Postad 15 June 2007 - 19:16

sebolon
  • sebolon
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
[quote name='Dr. Death' date='Jun 13 2007, 08:58 ']
Tycker som flera andra, skönt med ett skräpmärke MINDRE på iaf. den svenska marknaden.. :)

Det som hänt här är EN av fördelarna med att köpa av etablerade och välkända märken, förutom den uppenbara kvalitet skillnaden som infinner sig 9,9ggr av 10... :)

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote

Konstigt! Diboss använder sig just av delar som kommer från vad du kallar välkända märken. Tycker att de har gjort många bra tv apparater! Detta säger jag inte bara för att jag har en! Bara en tankeställare.

Mvh
sebolon

Postad 12 July 2007 - 15:47

Qert
  • Qert
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Tycker detta var jättesynd eftersom diboss är tillsammans med mirai dem enda skitmärkena som faktiskt gör ganska design mässigt snygga tvs. Kolla bara på tatung och matsui är det plast lådor eller tvs?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.