Postad 19 June 2007 - 23:17
Postad 20 June 2007 - 08:29
Redigerat av Zeatrix, 20 June 2007 - 08:30.
Postad 20 June 2007 - 09:01
Skumt att en skärm som bara klarar 720p kan vara bättre än två som klarar 1080p...
Ja för det är ju allmän kännedom att fler pixlar = bättre bild.
Postad 20 June 2007 - 09:23
niklas
Postad 20 June 2007 - 10:10
Postad 20 June 2007 - 10:59
Postad 20 June 2007 - 11:14
har dom slutat ta med pioneer i sånna här tester för att det är för uppenbart vilken som kommer vinna?
även min tanke.... då hade en Pio hade dessutom matchat lcdns prisklass...
Postad 20 June 2007 - 20:39
Redigerat av Stal, 20 June 2007 - 20:43.
Postad 20 June 2007 - 23:28
har dom slutat ta med pioneer i sånna här tester för att det är för uppenbart vilken som kommer vinna?
Lite roligt att läsa att Panasonicen vann testet, för jag glodde på en sådan idag, matad med HD material, och blev mäkta imponerad. Inga spår öht av den oroliga bild jag upplevt på Pioneers modeller. En fantastiskt naturlig och kontrastrik bild och detta var i en upplyst Expertbutik. Mitt val om jag skulle handlat TV idag.
Om Pioneers kommande modeller ens kan prestera i närheten av hypen, så blir de ju intressanta....
Postad 21 June 2007 - 10:00
Skumt att en skärm som bara klarar 720p kan vara bättre än två som klarar 1080p...
Det märkliga är att detta är fortfarande en vanlig uppfattning. Hur tänker folk när de inte förstår att det krävs mer än många pixlar för att få bra bild? Borde ju inte vara så svårt att räkna ut menar jag, bara att titta på en bild (kanske inte folk gör längre? är det bara spec och prisjakt som gäller?) så inser man ju att det är mer än antalet bildelement som avgör om man gillar bilden eller ej.
Postad 21 June 2007 - 10:40
Bifogad fil(er)
Postad 21 June 2007 - 10:57
Det är dock bra att de, trots att de inte kör några tester på responstid, uppmärksammar LCD:ernas riktiga akilleshäl idagsläget - suddighet vid rörelser. Även om detta inte bör vara problem vid film (som bara är 24p och så gott som alltid ändå har rejält med motion blur från början) är det ett enormt problem vid sport och tv-spel. Just tv-spel är ju annars något som det tjatas om när man förespråkar LCD (inbränninsgrisken försvinner), men det är i mitt tycke ingen hit jämfört med plasma.
Hur eller hur skulle jag gärna se att de likt tomshardware använde sig av lite mätutrustning i det här testet så hade det varit riktigt roligt. Å andra sidan säger det här testet mkt mer än de testet av tomshardware som vi såg här nyligen på minhembio, eftersom det knappt hade något mer än lite siffror och inte mycket reflektioner...
Postad 21 June 2007 - 14:43
Ja för det är ju allmän kännedom att fler pixlar = bättre bild.![]()
Det märkliga är att detta är fortfarande en vanlig uppfattning. Hur tänker folk när de inte förstår att det krävs mer än många pixlar för att få bra bild? Borde ju inte vara så svårt att räkna ut menar jag, bara att titta på en bild (kanske inte folk gör längre? är det bara spec och prisjakt som gäller?) så inser man ju att det är mer än antalet bildelement som avgör om man gillar bilden eller ej.
precis nästan alla tv apparater har ju samma spec. idag men ändå skiljer sig bilden i hästlängder..
7niklas
Postad 21 June 2007 - 14:56
Lite roligt att läsa att Panasonicen vann testet, för jag glodde på en sådan idag, matad med HD material, och blev mäkta imponerad. Inga spår öht av den oroliga bild jag upplevt på Pioneers modeller. En fantastiskt naturlig och kontrastrik bild och detta var i en upplyst Expertbutik. Mitt val om jag skulle handlat TV idag.
Om Pioneers kommande modeller ens kan prestera i närheten av hypen, så blir de ju intressanta....
Problemetr med att titta på bilden är att om man inte bor i en storstad är det helt omöjligt att få se en bild som inte ser ut som ren dynga. Där jag bor finns onoff, siba, expert och audio-video, och ingen - jag menar verkligen - ingenstans finns en enda tv som inte levererar en totalusel bild på något som går att jämföra. Visst vissa ställen har de satt upp en tv som är matad med en egen kabel som inte är splittad i 50 delar, och då kan bilden vara ok - men då är möjligheterna att jämföra med mycket små¨...
Postad 21 June 2007 - 15:16
Problemetr med att titta på bilden är att om man inte bor i en storstad är det helt omöjligt att få se en bild som inte ser ut som ren dynga. Där jag bor finns onoff, siba, expert och audio-video, och ingen - jag menar verkligen - ingenstans finns en enda tv som inte levererar en totalusel bild på något som går att jämföra. Visst vissa ställen har de satt upp en tv som är matad med en egen kabel som inte är splittad i 50 delar, och då kan bilden vara ok - men då är möjligheterna att jämföra med mycket små¨...
Haha Grimmy. Exakt samma problem som jag har. Jag har varit runt på expert stormarknad, siba, el-giganten osv och ALLA pangar iväg samma bild på 20 apparater. Det går inte att jämföra för fem öre. Allt ser ut som skit. Jag övertalade dock tjejens föräldrar att ta en PX70 och när vi väl installerat den hemma, var bilden med vanlig analog-tv bättre än det som visades i affären. Kablar och in-signal gör nog en hel del för bilden ändå
Postad 22 June 2007 - 08:04
"...Hitachi kör med 1280 x 1080."
Vääääldigt konstig upplösning...
Om dom kan klämma in 1080 pixlar på höjden borde dom kunna få in fler än 1280 på bredden.
Postad 22 June 2007 - 11:10
Pacman har redan vart inne på det men jag tycker det bör upprepas...Skumt att en skärm som bara klarar 720p kan vara bättre än två som klarar 1080p...
Upplösningen (720p vs. 1080p) har en ytterst liten betydelse så länge vi håller oss nere på de tum som representeras av dagens tv:s. Det är andra faktorer som har större betydelse för bildens kvalité, t.ex. svärta och färghantering. Jag är inte förvånad över testets resultat men saknar fler modeller för att få en bredare jämförelse.
Jonsod
Postad 22 June 2007 - 22:48
"...Hitachi kör med 1280 x 1080."
Vääääldigt konstig upplösning...
Om dom kan klämma in 1080 pixlar på höjden borde dom kunna få in fler än 1280 på bredden.
Jo, den är lite speciel.
Men är inte pixlarna på en plasma avlånga "typ 1*3" tre färger på rad, med andra ord.
Då kan man ju förstå varför 42" plasmor nästan alltid har upplösningen 1024*768.
Eller hur fungerar det då?
Postad 25 June 2007 - 22:57
Postad 26 June 2007 - 21:51
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
42 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?