Postad 23 juni 2007 - 17:39
Jonsod
Postad 23 juni 2007 - 23:18
Ser fram imot att få se denna skärm irl. Riktigt roligt att pioneer tagit fram ett bildrör som förbättrar svärtan ytterliggare.
Bildrör?
Har dom gått tillbaka till CRT?

Postad 24 juni 2007 - 01:24

Postad 24 juni 2007 - 09:54
Jättekul... verkligen. Tror nog alla utom du bortser från ett sådant facktermsfel. Prova med att tillföra någon vettig och intressant information istället.Ser fram imot att få se denna skärm irl. Riktigt roligt att pioneer tagit fram ett bildrör som förbättrar svärtan ytterliggare.
Bildrör?
Har dom gått tillbaka till CRT?
Jonsod
Postad 24 juni 2007 - 13:19
Men fortfarande 1366x768 i upplösning på 50'' och 1024x768 på 42 tummaren.
Med sådanna priser som Pioneer begär borde dessa paneler vara full-hd upplösta.
Vet att upplösning inte är allt... men ändå.
Pioneer: 428XD=27.000SEK 508XD=38.000SEK
Betänk följade att man får 2st Panasonic PX70 för vad en Pioneer 428XD kostar.
Tvekar inte på att Pioneer är bättre, men en stor majoritet kommer tycka att Pioneer inte är värd dom extra slantarna utan köper Panasonic istället. Som tidigare har visat sig i historien.
Självklart skulle jag inte ha något emot en Pioneer 8G plasma på väggen där hemma.
Men Pioneers prissättning är jag mycket kritisk till.
Postad 24 juni 2007 - 13:28
Visst är det trevligt den kan visa och ta emot 24hz signaler och att svärtan skall vara något extra.
Men fortfarande 1366x768 i upplösning på 50'' och 1024x768 på 42 tummaren.
Med sådanna priser som Pioneer begär borde dessa paneler vara full-hd upplösta.
Vet att upplösning inte är allt... men ändå.
Pioneer: 428XD=27.000SEK 508XD=38.000SEK
Betänk följade att man får 2st Panasonic PX70 för vad en Pioneer 428XD kostar.
Tvekar inte på att Pioneer är bättre, men en stor majoritet kommer tycka att Pioneer inte är värd dom extra slantarna utan köper Panasonic istället. Som tidigare har visat sig i historien.
Självklart skulle jag inte ha något emot en Pioneer 8G plasma på väggen där hemma.
Men Pioneers prissättning är jag mycket kritisk till.
Tjena.
Tycker också att Pionner plasmorna är dyra, Men kan det inte vara så att kvalitet kostar?
Eller så är det så enkelt att dom sätter dessa priser pga. att inte förknippas med "lågbudget" varianter, Vad vet jag

En sak är iallafall säker Pioneer har bäst bild punkt.(Noobmans åsikt)

Mvh.
Mats
Postad 24 juni 2007 - 14:00

Postad 24 juni 2007 - 14:48
Både jag och han älskar Pioneer.
Angående prisnivå och att vi konsumenter köper en billigare Panasonic istället.
nej det håller inte.
Pioneer har många trogna kunder, och om du har någon gång haft en Pioneer Plasma hemma på din vägg med dina inställningar så kommer du vilja slå sönder varenda Tv som inte är Pioneer.
Du betalar lite för märket Pioneer också, men det kan man ju förstå.. Gud vilka plasmor dem har!
Redigerat av Unregistered1273, 24 juni 2007 - 14:48.
Postad 24 juni 2007 - 17:59
Men vill de profilera sig som ett exlusivt och dyrt märke så får dom väl göra det.
Därför Panasonic är största tillverkaren i världen på plasma
beror på deras pris/prestanda förhållande.
Pioneer 8G är säkerligen bäst prestanda mässigt.
Men förhållandet mellan pris/prestanda är jag mycket tveksam till.
Men endel vill bara ha bäst prestanda och struntar i kostnaderna.
Då är ju Pioneer självklart enda valet.
Men vilka priser....dyrt
Redigerat av Unregistered31b0023d, 24 juni 2007 - 17:59.
Postad 24 juni 2007 - 19:47
Postad 24 juni 2007 - 20:07
Mvh.
Mats
Redigerat av Noobman, 24 juni 2007 - 20:17.
Postad 24 juni 2007 - 22:01
Men detta har man nu åtgärdat i och med G8 panelen.
Tror säkerligen att Pioneer har möjlighet till mest korrekta färger av alla platt-tv. Då de kan ställas in till perfektion av en ISF certiferad tekniker via en speciell meny.
Priserna på Pioneer G7 är ju riktigt trevliga nu, synd bara att svärtan är mindre bra på den äldre generationen.
Postad 24 juni 2007 - 23:10
Jesus vad folk gnäller, ska man få en ferrari till samma pris som en kia? Man får vad man betalar för punkt slut. De verkar sälja bra trots att de är dyrare och de utecklar bättre produkter hela tiden. Så de borde då sälja bra och få bra för dem eller? Aja, pioneer är i en klass för sig och ingen har vad jag sett kunna mätat sig i samma kvalitet som dem, några har varit nära men de har inte varit likvärdiga eller bättre.
Skillnaden är väl att en Ferrari håller sig i pris länge, medans Plasma sjunker i pris hela tiden. Om du säljer din Ferrari efter något år kan du få upp till 70-80% av nypriset. Men medans du säljer Plasman kanske du kan få 30% av nypriset istället, speciellt som tekniken utvecklas nu.

Pioneer har alltid satt sig högt uppe på tronen, och anser sig att vara en finare/exklusivare märke på plasma fronten, detta är nog inget man kan förneka

Kommer aldrig spendera mer än 20k på en tv längre då jag själv har insett att det är ett ###### slöseri "Som jag tänker då" som priserna droppar, marknaden spottar ut nya modeller hela tiden, och din nuvarande apparat blir omodern hiskligt snabbt.
Men visst, om jag hade några miljoner

Postad 25 juni 2007 - 08:07

Jag är inte rik (eller borde kanske ha hyffsat med pengar för man tjänar ju trots allt en slant varje månad men ekonomi är fasen inte min grej alltså...

Men varför lägga 15K på nått man inte tycker är bra...det är inte billigt, det är idioti.
Jag tror Pioneer har gjort sitt design- och prisval av en enkel anledning - de vill tjäna maximalt med pengar. Precis som alla andra företag. I dagens priskrig är det nödvändigtivs INTE kvantitet i flest sålda enheter det som ger mest klirr i kassan - helst inte för ett sånt förhållandevis litet företag som Pio.
Istället satsar man på andra kriterier. För en annan som hellre ser på tv istället för prislappar så blir man glad att det finns företag som Pioneer (och fler med dem). Företag som satsar på att ge mervärde. Att de då tar betalt för det är helt i sin ordning, imho.
"Svensson" ger f*n i mervärde utan tittar bara på prislappen - som tur är finns det företag som ordnar biffen till dem med - vilket oxå är bra. Vore dock KATASTROF om det bara fanns företag i den ena eller andra gruppen...
Dessutom ställer jag mig lite frågande till varför folk funderar på vad de får för sin pryl när de säljer den - jag hade då tänkt behålla(*) det jag köper och ser därför till vad jag får för pengarna. Kanske det som är skillnaden om man handlar efter kvalité eller prislapp....bara en tanke.

(*) detta får en annan tråkig sido-effekt...denna VÄNTAN...

Redigerat av pacman, 25 juni 2007 - 08:07.
Postad 25 juni 2007 - 08:27
Men trots detta Pioneer motstånd måste jag säga att deras Platt-tv är helt kanon bildmässigt, priset är fortfarande för mig några tusingar för dyra eftersom att jag har en projj så tvn kommer endast användas att slökolla sporten på men bilden de presterar är imponerande, sen är dom snygga också.
Vill ha faktorn är stor men det är ju snart sommar och då är man förhoppningsvis mer i trädgården än i tv soffan

Redigerat av Unregistered33cc6995, 25 juni 2007 - 08:27.
Postad 25 juni 2007 - 20:52
Vill ha faktorn är stor men det är ju snart sommar och då är man förhoppningsvis mer i trädgården än i tv soffan
Nu ska jag inte vara sån, men är det inte sommar nu?

Det verkar vara en riktigt intressant plasma det här, men jag hade nog hellre lagt pengarna på en fin projektor

Postad 25 juni 2007 - 21:56

Postad 26 juni 2007 - 08:11
Nu ska jag inte vara sån, men är det inte sommar nu?![]()
Det verkar vara en riktigt intressant plasma det här, men jag hade nog hellre lagt pengarna på en fin projektoroch någon lite billigare tv...
Jag vet inte vart Du bor men nere i Skåneland har det regnat i två veckor och någon sommar syns inte till

Jag får hem en ny Infocus IN72 imorgon så TV-köp är inte aktuellt just nu men man blir alltid intresserad när Pioneer nämns i Plasma sammanhang.
Postad 26 juni 2007 - 15:29
Personligen skulle jag inte köpa Pioneers tv-apprater då utvecklingen går så snabbt och jag tror till skillnad från Pacman att det är rolgiare med en 15000:- tv idag och en ny 15 000 om 2-3 år än samma 30 000 krs tv hela tiden

Postad 26 juni 2007 - 22:00
det är rolgiare med en 15000:- tv idag och en ny 15 000 om 2-3 år än samma 30 000 krs tv hela tiden
Exakt den repliken sålde jag många "platt-tv" på för något år sedan..
"Ni behöver ingen hd-ready tv, det finns inget hd material på flera år anyway"

Då kostade förövrigt pdp-505:an 79000sek och pdp 435:an runt 45-50000sek..

Så jag tycker pioneers plasmor är mer prisvärda än någonsin.
(Jag har dock tyvärr fortfarande inte råd med en för det..

Redigerat av fusione, 26 juni 2007 - 22:08.
Postad 27 juni 2007 - 15:32
Postad 28 juni 2007 - 11:56
De 2-3 första åren är definitivt inte roligare.Personligen skulle jag inte köpa Pioneers tv-apprater då utvecklingen går så snabbt och jag tror till skillnad från Pacman att det är rolgiare med en 15000:- tv idag och en ny 15 000 om 2-3 år än samma 30 000 krs tv hela tiden
Dessutom är den summan man la upp för några år sen då bortglömd och man slipper gräva i plånboken efter 15 nya laxar (för nått man inte kommervara nöjd med för man vet hur mkt bättre den där 30K tv:n är).
Nej, kvalité istället för mellanlandningar i vad som då är "hyffat" säger jag.

Postad 28 juni 2007 - 13:01
För ett par månader sedan siktade jag in mig på en 507:a som ju är mycket prisvärd. Flera här på forumet rekommenderade mig att ta en 507 istället för en 428. Själv tror jag många skulle bli mer nöjda med 507.an än med andra alternativ i liknande prisläge. För de flesta av oss är 40 000 kr väldigt mycket pengar för en TV. Så hjärnan och plånboken säger att det är mer förnuftigt att köpa en 507:a eller vänta vänta vänta tills 508:an kommer ned i pris. Men många med mig är nog sugen på en 508 just för att den är så otroligt bra och orkar inte vänta utan kämpar med sina egna argument för att motivera inköpet - oavsett om det i slutändan blir 40 000 eller 35 000 kr. Att 508:an kommer vara passerad av generation 11 om ett par år känns inte som ett problem just nu.

Postad 01 juli 2007 - 08:22
Postad 01 juli 2007 - 13:01
Refleksjoner i skjermen var minimale: Jeg kunne ikke se spottene i taket, men hvis jeg satt i rett vinkel kunne jeg såvidt skimte det store fönsteret mot gaten.
Bestiller 508XD om ikke så lenge. Grunnen til at jeg velger den er at den kan ISF-kalibreres.
http://www.isfcalibr...n.com/Intro.htm
Postad 02 juli 2007 - 13:12
Postad 03 juli 2007 - 11:06
Man må uansett på 1.5 meters avstand for å se forskjell på 720p og 1080p på en 50", derfor er Full HD uinteressant for meg.TV'n har nog skitbra bild men att den inte är Full HD gör att jag hellre väljer Samsungs super clear panel.
"Alle" har trodd at det har vært 1080p-modellene Pioneer har demonstrert, men det har faktisk vært 768p. Grunnen er at selv Pioneer sier at 1080p er unødvendig på en 50", men de laget TV'ene fordi markedet tror de må ha det.
http://www.canadahif...hp?id_entry=161
We were initially led to believe that the Pioneer, like most of the TVs in this comparison, was a 1080p TV set. But at the very end of the demo, we found out that in fact it was Pioneer’s XGA (768p) panel that we were watching. Why did this panel appear to display as much detail and resolution as the other TVs in this test? Pioneer claims that 1080p resolution cannot be resolved by the average person when sitting further than an arm’s length away from the screen (for a 50-inch or smaller TV) – everyone of us sat much further from the TV than this and hence we couldn’t tell the difference
Redigerat av AndreWerdenskrieg, 03 juli 2007 - 12:08.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar