Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer PDP-508XD testad

30 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 juni 2007 - 15:03

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 23 juni 2007 - 17:32

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Där satt den :)

PIONEER RULES :o

Mvh.
Mats

Postad 23 juni 2007 - 17:39

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1 105 inlägg
  • 0
Ser fram imot att få se denna skärm irl. Riktigt roligt att pioneer tagit fram ett bildrör som förbättrar svärtan ytterliggare. Som sagt, skall bli intressant att följa upp denna tv...

Jonsod

Postad 23 juni 2007 - 19:46

Unregistered6f4e89a3
  • Unregistered6f4e89a3
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Hög jä..a vill ha faktor..... :o

Postad 23 juni 2007 - 23:18

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1 082 inlägg
  • 0

Ser fram imot att få se denna skärm irl. Riktigt roligt att pioneer tagit fram ett bildrör som förbättrar svärtan ytterliggare.

<{POST_SNAPBACK}>

Bildrör?
Har dom gått tillbaka till CRT? :P

Postad 23 juni 2007 - 23:42

Unregistered0bc72c04
  • Unregistered0bc72c04
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Hög jä..a vill ha faktor.....  :P

<{POST_SNAPBACK}>

I'll Second That

Postad 24 juni 2007 - 01:24

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
En onekligen intressant produkt som man inte skulle säga nej till att äga, men strax under 40 000 kronor för en skärm är bara alldeles för dyrt, anser jag i alla fall. Om jag vore en miljonär så sure, men nu är det inte så :P

Postad 24 juni 2007 - 09:54

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1 105 inlägg
  • 0

Ser fram imot att få se denna skärm irl. Riktigt roligt att pioneer tagit fram ett bildrör som förbättrar svärtan ytterliggare.

<{POST_SNAPBACK}>

Bildrör?
Har dom gått tillbaka till CRT? :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jättekul... verkligen. Tror nog alla utom du bortser från ett sådant facktermsfel. Prova med att tillföra någon vettig och intressant information istället.

Jonsod

Postad 24 juni 2007 - 13:19

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Visst är det trevligt den kan visa och ta emot 24hz signaler och att svärtan skall vara något extra.
Men fortfarande 1366x768 i upplösning på 50'' och 1024x768 på 42 tummaren.
Med sådanna priser som Pioneer begär borde dessa paneler vara full-hd upplösta.
Vet att upplösning inte är allt... men ändå.
Pioneer: 428XD=27.000SEK 508XD=38.000SEK

Betänk följade att man får 2st Panasonic PX70 för vad en Pioneer 428XD kostar.
Tvekar inte på att Pioneer är bättre, men en stor majoritet kommer tycka att Pioneer inte är värd dom extra slantarna utan köper Panasonic istället. Som tidigare har visat sig i historien.

Självklart skulle jag inte ha något emot en Pioneer 8G plasma på väggen där hemma.
Men Pioneers prissättning är jag mycket kritisk till.

Postad 24 juni 2007 - 13:28

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Visst är det trevligt den kan visa och ta emot 24hz signaler och att svärtan skall vara något extra.
Men fortfarande 1366x768 i upplösning på 50'' och 1024x768 på 42 tummaren.
Med sådanna priser som Pioneer begär borde dessa paneler vara full-hd upplösta.
Vet att upplösning inte är allt... men ändå.
Pioneer: 428XD=27.000SEK 508XD=38.000SEK

Betänk följade att man får 2st Panasonic PX70 för vad en Pioneer 428XD kostar.
Tvekar inte på att Pioneer är bättre, men en stor majoritet kommer tycka att Pioneer inte är värd dom extra slantarna utan köper Panasonic istället. Som tidigare har visat sig i historien.

Självklart skulle jag inte ha något emot en Pioneer 8G plasma på väggen där hemma.
Men Pioneers prissättning är jag mycket kritisk till.

<{POST_SNAPBACK}>

Tjena.

Tycker också att Pionner plasmorna är dyra, Men kan det inte vara så att kvalitet kostar?
Eller så är det så enkelt att dom sätter dessa priser pga. att inte förknippas med "lågbudget" varianter, Vad vet jag :P
En sak är iallafall säker Pioneer har bäst bild punkt.(Noobmans åsikt) :D

Mvh.
Mats

Postad 24 juni 2007 - 14:00

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
Visst ligger prisnivån högt och visst har väl åtminstone jag blivit lite fartblind. Men det får lov att bli en 508:a för min del. Jag byter inte så ofta så det får väl kosta lite att göra sig nöjd. :P

Postad 24 juni 2007 - 14:48

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Blir nog en 508:a till Pappa.
Både jag och han älskar Pioneer.

Angående prisnivå och att vi konsumenter köper en billigare Panasonic istället.
nej det håller inte.
Pioneer har många trogna kunder, och om du har någon gång haft en Pioneer Plasma hemma på din vägg med dina inställningar så kommer du vilja slå sönder varenda Tv som inte är Pioneer.

Du betalar lite för märket Pioneer också, men det kan man ju förstå.. Gud vilka plasmor dem har!

Redigerat av Unregistered1273, 24 juni 2007 - 14:48.

Postad 24 juni 2007 - 17:59

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Med dessa priser kommer de inte sälja några större mängder.
Men vill de profilera sig som ett exlusivt och dyrt märke så får dom väl göra det.

Därför Panasonic är största tillverkaren i världen på plasma
beror på deras pris/prestanda förhållande.

Pioneer 8G är säkerligen bäst prestanda mässigt.
Men förhållandet mellan pris/prestanda är jag mycket tveksam till.

Men endel vill bara ha bäst prestanda och struntar i kostnaderna.
Då är ju Pioneer självklart enda valet.

Men vilka priser....dyrt

Redigerat av Unregistered31b0023d, 24 juni 2007 - 17:59.

Postad 24 juni 2007 - 19:47

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0
Jesus vad folk gnäller, ska man få en ferrari till samma pris som en kia? Man får vad man betalar för punkt slut. De verkar sälja bra trots att de är dyrare och de utecklar bättre produkter hela tiden. Så de borde då sälja bra och få bra för dem eller? Aja, pioneer är i en klass för sig och ingen har vad jag sett kunna mätat sig i samma kvalitet som dem, några har varit nära men de har inte varit likvärdiga eller bättre.

Postad 24 juni 2007 - 20:07

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Brukar ju vara så att det där "lilla extra" brukar kosta, Och det stämmer verkligen med Pioneer. Håller med föregående talare, Men vill gå ett steg längre och säga att ingen har varit i närheten av bildkvaliteten som en kalibrerad Pioneer levererar.

Mvh.
Mats

Redigerat av Noobman, 24 juni 2007 - 20:17.

Postad 24 juni 2007 - 22:01

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
En sak som inte var särskilt imponerande med Pioneer's förra generation G7 var svärtan där låg Panasonic med flera före i tester.
Men detta har man nu åtgärdat i och med G8 panelen.

Tror säkerligen att Pioneer har möjlighet till mest korrekta färger av alla platt-tv. Då de kan ställas in till perfektion av en ISF certiferad tekniker via en speciell meny.

Priserna på Pioneer G7 är ju riktigt trevliga nu, synd bara att svärtan är mindre bra på den äldre generationen.

Postad 24 juni 2007 - 23:10

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jesus vad folk gnäller, ska man få en ferrari till samma pris som en kia? Man får vad man betalar för punkt slut. De verkar sälja bra trots att de är dyrare och de utecklar bättre produkter hela tiden. Så de borde då sälja bra och få bra för dem eller? Aja, pioneer är i en klass för sig och ingen har vad jag sett kunna mätat sig i samma kvalitet som dem, några har varit nära men de har inte varit likvärdiga eller bättre.

<{POST_SNAPBACK}>

Skillnaden är väl att en Ferrari håller sig i pris länge, medans Plasma sjunker i pris hela tiden. Om du säljer din Ferrari efter något år kan du få upp till 70-80% av nypriset. Men medans du säljer Plasman kanske du kan få 30% av nypriset istället, speciellt som tekniken utvecklas nu. :P

Pioneer har alltid satt sig högt uppe på tronen, och anser sig att vara en finare/exklusivare märke på plasma fronten, detta är nog inget man kan förneka :D . Dom gör jädra fina apparater som är snäppet bättre än konkurrenternas men dom tar så mycket mer i pris istället så bara dom mer rika har råd med dom. Alternativt orkar psykiskt med att om du betalar 40k för den så har den sjunkit till 30k efter ett halvår möjligtvis.

Kommer aldrig spendera mer än 20k på en tv längre då jag själv har insett att det är ett ###### slöseri "Som jag tänker då" som priserna droppar, marknaden spottar ut nya modeller hela tiden, och din nuvarande apparat blir omodern hiskligt snabbt.

Men visst, om jag hade några miljoner B) så skulle jag köpt den och ersatt min nuvarande 50"

Postad 25 juni 2007 - 08:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag det finns drösvis med tv-apparater som är långt mindre prisvärda än vad Pioneers nya modeller verkar vara. Är väl dessa tv-apparaters prissättning det är fel på eller är det så illa att folk bara tittar på prislappen? :P

Jag är inte rik (eller borde kanske ha hyffsat med pengar för man tjänar ju trots allt en slant varje månad men ekonomi är fasen inte min grej alltså... :D ) och vill aboslut inte betala mer än 20 lök för en "dum-burk". Tyvärr har inte utvecklingen gått så fort som man vill och för mig vore det extremt "dyrt" (oekonomiskt) att köpa en tv för mindre än 20K. Detta eftersom jag inte får nått jag kan vara nöjd med. TYVÄRR!!!

Men varför lägga 15K på nått man inte tycker är bra...det är inte billigt, det är idioti.

Jag tror Pioneer har gjort sitt design- och prisval av en enkel anledning - de vill tjäna maximalt med pengar. Precis som alla andra företag. I dagens priskrig är det nödvändigtivs INTE kvantitet i flest sålda enheter det som ger mest klirr i kassan - helst inte för ett sånt förhållandevis litet företag som Pio.

Istället satsar man på andra kriterier. För en annan som hellre ser på tv istället för prislappar så blir man glad att det finns företag som Pioneer (och fler med dem). Företag som satsar på att ge mervärde. Att de då tar betalt för det är helt i sin ordning, imho.

"Svensson" ger f*n i mervärde utan tittar bara på prislappen - som tur är finns det företag som ordnar biffen till dem med - vilket oxå är bra. Vore dock KATASTROF om det bara fanns företag i den ena eller andra gruppen...

Dessutom ställer jag mig lite frågande till varför folk funderar på vad de får för sin pryl när de säljer den - jag hade då tänkt behålla(*) det jag köper och ser därför till vad jag får för pengarna. Kanske det som är skillnaden om man handlar efter kvalité eller prislapp....bara en tanke. :P

(*) detta får en annan tråkig sido-effekt...denna VÄNTAN... B) (och det ska medges att prisjakt-företagen är bra att ha om man behöver nått att leka med medans man väntar..)

Redigerat av pacman, 25 juni 2007 - 08:07.

Postad 25 juni 2007 - 08:27

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Jag har alltid (fråga mig inte varför) ogillat Pioneer, det är något med märket bara, eller det att ALLA när man var 15-16 år skulle ha Pioneer och berättade hur fantastiskt det var när jag var !JBL anhängare och slogs för dess rätt i samhället:)

Men trots detta Pioneer motstånd måste jag säga att deras Platt-tv är helt kanon bildmässigt, priset är fortfarande för mig några tusingar för dyra eftersom att jag har en projj så tvn kommer endast användas att slökolla sporten på men bilden de presterar är imponerande, sen är dom snygga också.

Vill ha faktorn är stor men det är ju snart sommar och då är man förhoppningsvis mer i trädgården än i tv soffan :P

Redigerat av Unregistered33cc6995, 25 juni 2007 - 08:27.

Postad 25 juni 2007 - 20:52

Bladman
  • Bladman
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Vill ha faktorn är stor men det är ju snart sommar och då är man förhoppningsvis mer i trädgården än i tv soffan :P

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ska jag inte vara sån, men är det inte sommar nu? :D

Det verkar vara en riktigt intressant plasma det här, men jag hade nog hellre lagt pengarna på en fin projektor ;) och någon lite billigare tv...

Postad 25 juni 2007 - 21:56

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Så, strax under 40K för 50 tum och superbra Plasma-TV? Hoppas man inte får inbränningsproblem då :P

Postad 26 juni 2007 - 08:11

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ska jag inte vara sån, men är det inte sommar nu? :P

Det verkar vara en riktigt intressant plasma det här, men jag hade nog hellre lagt pengarna på en fin projektor :D och någon lite billigare tv...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet inte vart Du bor men nere i Skåneland har det regnat i två veckor och någon sommar syns inte till ;)

Jag får hem en ny Infocus IN72 imorgon så TV-köp är inte aktuellt just nu men man blir alltid intresserad när Pioneer nämns i Plasma sammanhang.

Postad 26 juni 2007 - 15:29

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Pioneer riktar sig både till entusiaster och till de som verkligen inte orkar bry sig utan bara vill ha något som garanterat fungerar och fungerar bra. De flest andra märken har flera olika modeller på allt och en del är bra, anant är skit. Pioneer säljer som regel inget dåligt. För alla som inte lever på prisjakt och minhembio och helst går in i en genuin butik och köper TV är pioneer ett utmärkt val - särskilt om man inte tänker byta ut apparat förren den är helt antik.

Personligen skulle jag inte köpa Pioneers tv-apprater då utvecklingen går så snabbt och jag tror till skillnad från Pacman att det är rolgiare med en 15000:- tv idag och en ny 15 000 om 2-3 år än samma 30 000 krs tv hela tiden :)

Postad 26 juni 2007 - 22:00

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

det är rolgiare med en 15000:- tv idag och en ny 15 000 om 2-3 år än samma 30 000 krs tv hela tiden :)

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt den repliken sålde jag många "platt-tv" på för något år sedan..

"Ni behöver ingen hd-ready tv, det finns inget hd material på flera år anyway" :)

Då kostade förövrigt pdp-505:an 79000sek och pdp 435:an runt 45-50000sek.. :)

Så jag tycker pioneers plasmor är mer prisvärda än någonsin.
(Jag har dock tyvärr fortfarande inte råd med en för det.. ;) )

Redigerat av fusione, 26 juni 2007 - 22:08.

Postad 27 juni 2007 - 15:32

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Jag som naiv LCD-älskare måste få mig en liten lektion igen här. Varför ska man välja LCD över Plasma och varför ska man välja Plasma över LCD? Kan man pixelmappa med Plasma?

Postad 28 juni 2007 - 11:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Personligen skulle jag inte köpa Pioneers tv-apprater då utvecklingen går så snabbt och jag tror till skillnad från Pacman att det är rolgiare med en 15000:- tv idag och en ny 15 000 om 2-3 år än samma 30 000 krs tv hela tiden :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

De 2-3 första åren är definitivt inte roligare.

Dessutom är den summan man la upp för några år sen då bortglömd och man slipper gräva i plånboken efter 15 nya laxar (för nått man inte kommervara nöjd med för man vet hur mkt bättre den där 30K tv:n är).

Nej, kvalité istället för mellanlandningar i vad som då är "hyffat" säger jag. ;) Men var och en till sitt, förstås. :unsure:

Postad 28 juni 2007 - 13:01

umbreon
  • umbreon
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Kul att testresultatet på 508 blev så bra. Eller smärtsamt.
För ett par månader sedan siktade jag in mig på en 507:a som ju är mycket prisvärd. Flera här på forumet rekommenderade mig att ta en 507 istället för en 428. Själv tror jag många skulle bli mer nöjda med 507.an än med andra alternativ i liknande prisläge. För de flesta av oss är 40 000 kr väldigt mycket pengar för en TV. Så hjärnan och plånboken säger att det är mer förnuftigt att köpa en 507:a eller vänta vänta vänta tills 508:an kommer ned i pris. Men många med mig är nog sugen på en 508 just för att den är så otroligt bra och orkar inte vänta utan kämpar med sina egna argument för att motivera inköpet - oavsett om det i slutändan blir 40 000 eller 35 000 kr. Att 508:an kommer vara passerad av generation 11 om ett par år känns inte som ett problem just nu.
:unsure:

Postad 01 juli 2007 - 08:22

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Tror inte att det spelar så jätte stor roll om G9 kommer vara bättre. Är man nöjd med den här tvn så spelar det inte så stor roll. Tycker att svärtan verkar vara väldigt bra och bilden ser ut att vara till belåtenhet. Det här är nog första gången som jag tycker att platt tv är bra nog för att köpas och då ha i många år.

Postad 01 juli 2007 - 13:01

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Jeg var innom Reference Audio när de hadde en demo på nye 5080 og det er helt klart den beste TV'en jeg noensinne har sett. Svartnivået var selvfölgelig hyfsat bra, men også fargene var i en klasse for seg. Panoreringer så også ut til å gå smertefritt.

Refleksjoner i skjermen var minimale: Jeg kunne ikke se spottene i taket, men hvis jeg satt i rett vinkel kunne jeg såvidt skimte det store fönsteret mot gaten.

Bestiller 508XD om ikke så lenge. Grunnen til at jeg velger den er at den kan ISF-kalibreres.
http://www.isfcalibr...n.com/Intro.htm

Postad 02 juli 2007 - 13:12

Conigol
  • Conigol
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
TV'n har nog skitbra bild men att den inte är Full HD gör att jag hellre väljer Samsungs super clear panel.

Postad 03 juli 2007 - 11:06

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

TV'n har nog skitbra bild men att den inte är Full HD gör att jag hellre väljer Samsungs super clear panel.

<{POST_SNAPBACK}>

Man må uansett på 1.5 meters avstand for å se forskjell på 720p og 1080p på en 50", derfor er Full HD uinteressant for meg.
"Alle" har trodd at det har vært 1080p-modellene Pioneer har demonstrert, men det har faktisk vært 768p. Grunnen er at selv Pioneer sier at 1080p er unødvendig på en 50", men de laget TV'ene fordi markedet tror de må ha det.

http://www.canadahif...hp?id_entry=161

We were initially led to believe that the Pioneer, like most of the TVs in this comparison, was a 1080p TV set.  But at the very end of the demo, we found out that in fact it was Pioneer’s XGA (768p) panel that we were watching.  Why did this panel appear to display as much detail and resolution as the other TVs in this test?  Pioneer claims that 1080p resolution cannot be resolved by the average person when sitting further than an arm’s length away from the screen (for a 50-inch or smaller TV) – everyone of us sat much further from the TV than this and hence we couldn’t tell the difference

Redigerat av AndreWerdenskrieg, 03 juli 2007 - 12:08.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.