Kevin Costner är ingen favorit MEN i denna film är han badguy/seriemördare och verkar övertyga
Tack på förhand
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Mr Brooks- någon som har sett? Intryck?
Startad av
Theo05
, Jun 29 2007 12:11
34 svar till detta ämne
Postad 29 June 2007 - 12:11
Såg en trailer för thrillern "Mr Brooks", tyckte den såg lovande ut! Jag vill inte köpa grisen/(Kevin Costner) i säcken så därför vill jag kolla vad folk tycker eller tänker!
Kevin Costner är ingen favorit MEN i denna film är han badguy/seriemördare och verkar övertyga Tack på förhand Postad 29 June 2007 - 20:03
Jag har inte sett den, bara läst recensioner. Kort sagt: När Expressen gillar en film och DN ogillar den så brukar det inte vara nåt för mig. DN:s recension var rätt matig och en av huvudinvändnngarna mot filmen var att filmen var upplagd så att Brooks offer snarast förtjänade att bli dödade vilket liksom rättfärdigade hans "inre röst" (dvs Hurt) och gjorde den mindre skrämmande. Slutklämmen på recensionen är rätt fin: "Kvar står en konventionell seriemördarhistoria, som börjar glida i väg åt alla möjliga håll. Inte nog med att tid går åt till familjegräl i köket. Demi Moore, med fantastisk hårman, dyker upp som kriminalare, som dessutom är mångmiljonär indragen i skilsmässoförhandling med en hagalen gigolotyp, samtidigt som hon jagas av en hatisk förrymd mördare. "
Postad 01 July 2007 - 21:28
Jag och tjejen ger den 10/10, spännande och maffig. Coola rollen har han i denna film.
BA Å KÖP!!! Postad 18 July 2007 - 21:23
Filmen är en riktig höjdare med Kevin Costner i absolut världklass.Han är brutalt bra i denna kanon rulle.
9/10 Postad 01 August 2007 - 13:56
Wow det var länge sedan jag såg en film som var så bra! Kan jag verkligen rekommendera. Helt klart värd ett biobesök... om man inte har en hemmabio
Så se, njut och berätta vad ni tyckte! God I love Demi Moore!!! Postad 03 August 2007 - 10:09
Kan bara hålla med
Efter sett5 The Gaurdian tänkte jag att nu är han slut som skådis men icke sa Nicke. 8,5/10 /JB Postad 10 August 2007 - 22:43
jäkligt bra film detta! 8/10
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
Postad 11 August 2007 - 00:05
Fantastiskt löjlig och osannolik historia, men filmen var banne mig underhållande. Att Costner för första gången på åratal skulle övertyga när han spelar träig, präktig psykopat borde iofs inte överraska nån. Demi Moore är å andra sidan lika kass som vanligt. Men som sagt, rätt högt underhållningsvärde.
Postad 11 August 2007 - 13:26
Mycket bra film, kanske den bästa i år hitills.Länge sedan man såg Costner i en bra film.
Postad 20 October 2007 - 21:21
Ja den här filmen var faktiskt riktigt bra! Påminner litegrann om "Raising Cane" med John Lithgow...
Betyg: 4 av 5. Redigerat av jonitz, 20 October 2007 - 21:25. Postad 21 October 2007 - 15:54
Den var riktigt bra! Lita annorlunda, men helt klart bra! Den får 8/10
Redigerat av Mr_nygren, 21 October 2007 - 15:54. Postad 23 October 2007 - 10:09
Bra film, och skönt att se Costner i en liten annorlunda roll!
Betyg 4/5. Postad 23 October 2007 - 10:14
Bland hans bästa roller, gillar inte honom med men denna filmen var mycket bra
Postad 23 October 2007 - 12:39
Costner har ju gjort mästerverket Dansar med vargar, underskatta honom inte.
Bra film! Postad 24 October 2007 - 12:39
Riktigt trevlig film! 9/10
Bra ljud också på svenska utgåvan! DTS6.1 Kevin Costner är en mycket bra skådis! Detta är hans bästa film sedan Open Range. Postad 26 October 2007 - 06:39
Skönt att se att Kevin inte gått ner sig i skräpfilmsträsket totalt
Postad 26 October 2007 - 06:42
Tror att det är den bästa film jag sett under 2007. Underbart skådespeleri av Costner samt hans alter ego.
Postad 09 November 2007 - 20:25
Såg den idag o den överaskade rejält. Fick en riktigt obehaglig känsla i slutet av filmen o ryste som f*n. Har inte fått det på grymt länge. Var nog rädd där ett tag pg av det oförutsägbara.
Får väl sätta spoiler på det om det är för mycket. Kanon film med briljant skådespeleri. Tycker filmen hade en väldigt ljus bild i alla mörka scener. Där allt skulle vara svart i vanliga falll var bara grått på min tv. Är det så för alla? Redigerat av _FredriK_, 09 November 2007 - 20:26. Postad 10 November 2007 - 08:34
Det blir kanske ett köp när den kommer på BD som reg B (finns redan som reg A men det är ju en FOX=regkodad).
Review.
mr_brooks.jpg 40.44K
0 Antal nerladdningar
Postad 10 November 2007 - 16:46
Jaa, visst var den mörkgrå. Mycket störande om jag ska vara ärlig....så det var inte bara din TV "infotizer". Man såg klart och tydligt när bilden slog om till den grådassiga när filmbolagsintrot gick igång. Synd!
Mycket bra film för övrigt. Jag gillar Costner, har inga som helst problem med honom och hans skådespeleri, men han har ju gjort en och annan kalkon. Dock har de bra varit riktigt bra å andra sidan (Open Range, Bodyguard, De Omutbara, Ingen Utväg, Dansar Med Vargar, Mr. Brooks....även några hyfsade i Robin Hood, JFK, Wyatt Earp etc.). Postad 10 November 2007 - 23:50
Bara att hålla med! En riktigt bra film, Costner har väl inte varit så här bra på många år.
Synd bara att Demi Moore inte riktigt levererar som vanligt Postad 11 November 2007 - 01:25
Mycket underhållande film, dock inte bäst i år för det är Zodiac! Många "loose-ends" bäddar för uppföljare också.
Hittade detta som skulle kunna backa upp min teori: "Costner said the story was presented to him in three parts — setting the stage for a sequel, something he has never done before. He wanted to know what the premise of the second movie would be even before the first one was made to make sure a series would work. But in the first movie his character never meets Moore, so the stage is set for a dramatic encounter somewhere down the line." (cbsnews.com) Postad 12 November 2007 - 12:57
Ja de får gärna göra fler.
Dock så brukar väl hollywood förstöra dessa typer av filmer med uppföljare. Postad 13 November 2007 - 20:46
Såg denna filmen för nån vecka sen och jag tyckte den var riktigt bra, hade inte så höga förväntningar på den så jag blev positivt överraskad
Klart sevärd film, rekommenderas! Postad 19 November 2007 - 19:26
Kvalitetsthriller rätt igenom. Hade som sagt låga förväntningar, Costner har ju knappast varit speciellt bra de senaste åren, men i denna var han kanon ! 4/5
Postad 19 November 2007 - 20:03
Kan inte annat än hålla med om att detta var en riktigt bra film!
Smart story helt enkelt! Postad 19 November 2007 - 22:42
Visst är den väldigt annorlunda, men det just det som är så bra med den. Inte ofta man får se denna typ av film. Mvh Postad 20 November 2007 - 08:51
Var lite tveksam i början av filmen om storyn skulle funka, men det gjorden den verkligen! Filmen växer mer och mer för varje minut och slutet är helt suveränt! Costner gör som många sagt en stark insats här i en ny rolltyp för honom, kul att se!
Mycket bra, annorlunda thriller som får 8/10 i betyg av mig. Postad 20 November 2007 - 15:10 Håller med om att det inte är ofta man ser sådana filmer och speciellt inte som är såhär bra 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |