Fram till nu har jag varit väldigt nöjd med min 5700 HDMI, är iofs fortfarande mest nöjd men en viss irritation har smugit sig på.
Problemet förklaras i följande scenario:
Jag tittar på valfritt TV-program och pausar sändningen, fungerar lysande. Fortsätter titta men måste pausa igen. Fortsätter titta.
Vad som händer nu är att jag märker att jag har pausat så länge att jag inte kommer att hinna titta färdigt på det nuvarande programmet innan ett annat program börjar i en annan kanal.
Då öppnar jag EPG-guiden och går till det andra programmet och sätter en inspelningstimer på det. Sen fortsätter jag titta på mitt time-shiftade program. MEN... När timerinspelningen startar så avbryts min time-shift! Jag hamnar istället på den kanal som inspelningstimern precis startade på.
Detta har hänt mig minst 3 gånger nu och jag (och min fru, som missar slutet på sin favvo-serie!) börjar bli lätt itrriterad. Det spelar ingen roll ifalll jag tittar på en betalkanal eller inte. Inte heller om jag ska spela in på en betalkanal. Samma beteende.
- Jag kör JAGs EPG, vet inte om det spelar roll.
- Jag har stängt av "Time-shift" i systemmanyn, för att testa men det hjälpte ej
Min fråga är så klart om det ska vara så här eller om detta är ett fel?
MVh/
Johan
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
57 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?