Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Surroundbar från Denon

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 juli 2007 - 07:03

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 09 juli 2007 - 19:45

Unregistereda689fd5c
  • Unregistereda689fd5c
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
om den kommer i vitt kan den vara intressant i sovrummet ;)

Postad 10 juli 2007 - 08:35

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Sexig ;) .

Postad 11 juli 2007 - 17:23

Sjobbe82
  • Sjobbe82
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Någon som hört yamahas version? Når de upp till nått bra surround ljud? och hur viktig är placeringen av sånan här högtalare, jag menar de är väl typ byggda för att stå på ett visst avstånd från de som lyssnar.

Postad 15 juli 2007 - 19:21

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Hadde planerat att köpa en Yamaha efter sommarn nu får man kolla denna oxå, hoppas HiFi klubben tar in den så man kan prov lyssna lite.

Redigerat av Unregistereda3b082eb, 15 juli 2007 - 19:21.

Postad 17 juli 2007 - 09:28

Sjobbe82
  • Sjobbe82
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag har lyssnat på yamaha's motsvarighet till denna, och det är verkligen inget vidare. Visst, det kommer ljud, och det låter ju bättre än det som kommer från enbart en TV, men mer än så är det inte. Lite antydan till nått sorts fejkat surround-ljud får man ju om man sitter exakt rakt framför, exakt mitt i rummet. Men det räcker att man lutar sig fram för att nå skålen med chips, så faller hela ljudet. Funkar perfekt om man vill ha lite häftigare ljud än det som kommer ur TV'n, men är det hembio man är ute efter så är det inget jag kan rekommendera.

Någon som hört yamahas version? Når de upp till nått bra surround ljud? och hur viktig är placeringen av sånan här högtalare, jag menar de är väl typ byggda för att stå på ett visst avstånd från de som lyssnar.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

OK, Det täänkte jag, hursomhelst..vem vill ha EN högtalare när man kan ha 5 eller 7!+ en sub :)

Postad 19 juli 2007 - 13:38

Caramon
  • Caramon
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Min erfarenhet av yamaha's modeller är mycket positiv, tyckte det fungerade kanoon. Musik gjorde sig väldigt dåligt tyvärr. Ut o lyssna så får vi höra vad du tycker..

Postad 19 juli 2007 - 22:40

pelvis_ph
  • pelvis_ph
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jo, det stämmer att Yamahas högtalare inte låter speciellt bra, men det behöver dock inte vara fallet för Denons för den bygger på helt annan teknik (Denon; Superposition och släckning av ljudvågorna vs. Yamahas "studsa i väggar surround")

Jag har dock inte lyssnat själv så jag kan inte komma med nåt vettigt svar egentligen, men jag pratade med en kille på HiFi-klubben som sa att den låter helt ok för det priset och att surround-känslan är betydligt mer påtaglig än med Yamahas.

Postad 23 juli 2007 - 11:41

niknas
  • niknas
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Jo, det stämmer att Yamahas högtalare inte låter speciellt bra, men det behöver dock inte vara fallet för Denons för den bygger på helt annan teknik (Denon; Superposition och släckning av ljudvågorna vs. Yamahas "studsa i väggar surround")

Jag har dock inte lyssnat själv så jag kan inte komma med nåt vettigt svar egentligen, men jag pratade med en kille på HiFi-klubben som sa att den låter helt ok för det priset och att surround-känslan är betydligt mer påtaglig än med Yamahas.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis som med vilket 5.1 system som helst så är rummet avgörande för vilken lösning som passar bäst. "Sweet spot" är relativt liten oavsett lösning, men man kan få en helt OK upplevelse även om man sitter utanför den.
De "normalt" ljudintresserade kunder vi installerat Yamaha för är väldigt nöjda med kombinationen en enhet med förstärkning och bra surroundljud.

Vad gäller olika virtual surround tekniker så skulle jag säga att de flesta tekniker ger bra rymdeffekt, men att det krävs mer för att få till placeringen av ljud i rummet (3D) för mer än en person.

Läs gärna mer på t ex How virtual surround works

Postad 01 september 2007 - 22:59

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Ingen som hört något mer om fs3?
När får hifi klubben in maskinen?
Någon som exakt vilka ingånger den har?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.