Hej dimmolto,
Skall försöka hjälpa dig med ett beslut så gott jag kan.

Jag är supernöjd med mina högtalare och de ger mig allt det jag förväntar mig i musikväg och även i hemmabio.
Det som är speciellt med A82 tycker jag är att de behöver mängder av kraft för att blomma ut fullt, så är det ju visserligen med alla Dynaudio högtalare men med tillräcklig kraft så får du en högtalare som ger dig allt.
Drev ju mina A82 med ett classic steg först och de lät visserligen bra ( ok ), men jag upplevde att det var något som saknades och gav mig ut på jakt. Efter mycket letade så stod valet mellan MacIntosh och Primare, och det var en enorm skilland med Primare till. För mig blev det Nirvana.
Finns en tråd om vilka produkter valet stod emellan ifall du är nyfiken. :=)
Men för att försöka svara på din fråga lite grann.
Jag tycker du skall prova att driva Dynaudio A82 med ditt steg Primare A30.1 och se hur du tycker det låter först innan du gör en uppgradering. Kan vara så att det är lite klent för att de skall blomma ut fullt, men du kanske blir nöjd ändå? Smakerna är ju så olika. A82 låter bättre än A72 även om det sitter den nya ( Esotec) diskanten i 72, som en del hakar upp sig på.
Skilljer ju lite i effekt på A82 och A72 därav varför 82 är lite trögare att driva. Men låter där efter.
Jag tycker absolut att du skall prov lyssna denna högtalare. Som du redan vet är kombon Dynaudio + Primare ren kärlek.
Hoppas jag gjort dig lite klokare. Bara att hojta till om du har några frågor och funderingar så skall jag försöka besvara dem så gott jag kan.
Mvh NeoOne