Påkostad svensk design uppmärksammas
Startad av
Minhembio
, Jul 22 2007 10:35
13 svar till detta ämne
Postad 22 July 2007 - 11:31
Ser för sunkig ut...
Tivoli audio conceptet har jag för övrigt aldrig förstått..
Tivoli audio conceptet har jag för övrigt aldrig förstått..
Postad 22 July 2007 - 12:10
Konstigt att man lägger upp så pass dåliga produkt bilder då man säljer en vara för 39000kr?
Får hoppas det är tillfälliga bilder, inte för att jag ska köpa den men.......
Får hoppas det är tillfälliga bilder, inte för att jag ska köpa den men.......
Postad 23 July 2007 - 02:25
Tycker själv att den var urläcker.
Men smaken är ju som bekant som baken delad.
39.000:- är ändå bara för mycket.
Snygg utsida och design. Men insidan är inte särskilt märkvärdig, och det är ju trots allt bara en radio när allt kommer omkring.
39.000:-
Aldrig i livet att jag kommer köpa denna.
Men smaken är ju som bekant som baken delad.
39.000:- är ändå bara för mycket.
Snygg utsida och design. Men insidan är inte särskilt märkvärdig, och det är ju trots allt bara en radio när allt kommer omkring.
39.000:-
Aldrig i livet att jag kommer köpa denna.
Postad 23 July 2007 - 09:16
OMG vad ful!
Enda nöjet med den vore ju att krossa den, har heller aldrig förstått mig på dessa retrodesignade överprisade produkter.
Samma som de här idiotiska avskalade design-stolarna som består av en enkel böjträskiva.
En stol ska vara skön att sitta i OCH vara snygg därmed basta.
Enda nöjet med den vore ju att krossa den, har heller aldrig förstått mig på dessa retrodesignade överprisade produkter.
Samma som de här idiotiska avskalade design-stolarna som består av en enkel böjträskiva.
Redigerat av junkan, 23 July 2007 - 09:17.
Postad 23 July 2007 - 17:00
Instämmer med majoriteten (är jag svag för grupptryck?
), den är inte särskilt snygg, ser mest ut som om någon parat en retroradio från "United" från ÖB med en fejkad kristallkrona från Rusta. Och sedan multiplicerat prislappen med 100.
Vari finns poängen? Hade jag varit miljonär hade jag köpt en och sedan använt den som ankare till båten.
Vari finns poängen? Hade jag varit miljonär hade jag köpt en och sedan använt den som ankare till båten.
Postad 24 July 2007 - 10:49
haha klockrent
Postad 24 July 2007 - 12:54
Då har du uppenbarligen aldrig suttit i dessa stolar...
Antar att du syftar på "sjuan" och "myran", designade av Arne Jacobsen (1955, resp 1952)...
Dessa stolar har perfekt svikt bakåt, och formen är gjord så att man sitter oerhört skönt.
Känslan av träsmak finns inte. Dessutom är de löjligt snygga och minimalistiska i designen.
De finns i olika färger som enkelt gör att de passar nästan var som helst.
Men... du kanske föredrar en 124 kilos furustol från Norrland?
Postad 01 August 2007 - 08:42
Håller med de flesta om att den är ful... varför valde Per Sundberg att använda mönsterslipat glas ? Om glaset hade varit vanligt plant, omönstrat, så hade det varit riktigt snyggt. Som den ser ut nu så är det "kitch as kitch can".
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
44 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?