Postad 25 juli 2007 - 10:07
Bly-Ray? He-he, hade handskar på när jag skrev.
Redigerat av SteNo, 25 juli 2007 - 16:08.
Postad 25 juli 2007 - 13:32

Postad 25 juli 2007 - 15:17
Postad 25 juli 2007 - 15:27
Fanns ju de som köpte dvd-spelare för de pengarna (denon 3930) och om denna har lika bra dvd-playback (realta hqv i båda iaf) så varför inte?För vem som nu köper en spelare för 15 papp när man inte vet vem som går vinnande ur striden om framtidens format.....
Postad 25 juli 2007 - 16:22
Över en viss gräns kan ju knappast bilden bli bättre än ursprungsmaterialet, som på DVD inte är extremt bra i många fall. En dvd för 5k är säkert oerhört mycket bättre än en för 2k, som i sin tur är ljusår bättre än den för 500 spänn på clas ohlson.
Men om du jämför en dvd som kostar 9 papp med en för 5. Eller jämför den för 35k mot den för 9k.
Ja då lär skillnaden snarare bli stor av kalibreringar av tvn du tittar på eller vilka kablar du använder.
Ännu finare är ju om man köper en dvd för 30 papp som skall återge bästa möjliga svärta, för att sedan kolla på den på en LCD. Det hade ju varit enbart komiskt.
Postad 25 juli 2007 - 19:01

Dock för dyr för att mer än de verkliga freaksen ska bry sig eftersom perfekt bild redan levereras från mycket billigare maskiner. Det är nog få som har lust att lägga till 10.000kr för att den har bra DVD uppskalning när det är BD som ska spelas i den. Men visst nån liten bråkdel av konsumenterna är väl ute efter det.
Redigerat av PerssonsPack, 25 juli 2007 - 19:06.
Postad 25 juli 2007 - 21:11

det finns en baksida också:

Men vänta, saknas inte något?
Redigerat av Unregistereda689fd5c, 25 juli 2007 - 21:12.
Postad 25 juli 2007 - 21:44
Vad hände med denon link? Hanterar den inte de nya ljudformaten tro?
De nya ljudformaten ska skickas via HDMI.
/BB
Postad 25 juli 2007 - 22:14
Vad hände med denon link? Hanterar den inte de nya ljudformaten tro?
De nya ljudformaten ska skickas via HDMI.
/BB
Hej.
Dom lite äldre ljudformaten då!!!. Finns faktiskt en och annan DVD film att se

En sak som jag verkligen gillar med denna maskin är DESIGNEN ok inte är det den bästa Denon designen. Men hästlängder bättre än ALLA andra HD spelares.
Mvh.
Mats
Postad 26 juli 2007 - 07:51

/BB
Postad 26 juli 2007 - 09:43
Rundad OCH kantig?
Nej fyfan
Postad 26 juli 2007 - 13:10
Som jag har förstått det så kan allt ljud skickas via HDMI, annars har du (på bilden längst upp tull vänster) en "vanlig" optisk och en koaxial digital utgång
/BB
Inte SACD va?
Postad 26 juli 2007 - 13:12
För vem som nu köper en spelare för 15 papp när man inte vet vem som går vinnande ur striden om framtidens format.....
Bara för att du tycker att 15kkr är mycket pengar behöver inte alla tycka det...
Postad 26 juli 2007 - 13:16
Som jag har förstått det så kan allt ljud skickas via HDMI, annars har du (på bilden längst upp tull vänster) en "vanlig" optisk och en koaxial digital utgång
/BB
Hej.
Det jag försökte förmedla var en viss ironi, Varför inte ha kvar D-linken för DVD uppspelning.
Mvh.
Mats
Postad 26 juli 2007 - 14:58
För vem som nu köper en spelare för 15 papp när man inte vet vem som går vinnande ur striden om framtidens format.....
Bara för att du tycker att 15kkr är mycket pengar behöver inte alla tycka det...
Jag har inga problem med att lägga 15kkr på något som är värt det.
Men en spelare som du inte ens vet om det släpps filmer till om 2 år, och som kommer att bli omkörda i prestanda av maskiner som kostar en fjärdedel inom 2 år, så känns det lite onödigt och samtidigt lite korkat.
Postad 26 juli 2007 - 15:11
Postad 26 juli 2007 - 16:35
Men en spelare som du inte ens vet om det släpps filmer till om 2 år, och som kommer att bli omkörda i prestanda av maskiner som kostar en fjärdedel inom 2 år, så känns det lite onödigt och samtidigt lite korkat.
Och vem avgör vilka prylar som är värda 15kkr då? Du?
För min del är 15 papp "småpengar". Menar du då att jag är korkad om jag vill köpa en Denon blu-ray spelare, bara för att BD spelare i framtiden kommer vara billigare?
Hur kul har man om man bara skall sitta och vänta på att allt skall bli billigt? Det låter ju som en pensionär som letar extrapriser på Konsum... Nej tack.
Var istället glad att det finns personer som är med och finansierar utveckling av nya prylar istället för att kalla dom korkade.
Postad 26 juli 2007 - 17:25
Och vem avgör vilka prylar som är värda 15kkr då? Du?
För min del är 15 papp "småpengar". Menar du då att jag är korkad om jag vill köpa en Denon blu-ray spelare, bara för att BD spelare i framtiden kommer vara billigare?
Hur kul har man om man bara skall sitta och vänta på att allt skall bli billigt? Det låter ju som en pensionär som letar extrapriser på Konsum... Nej tack.
Var istället glad att det finns personer som är med och finansierar utveckling av nya prylar istället för att kalla dom korkade.
Hahaha, någon tog visst åt sig. Antar att det är därför du har hängt upp plasman på en elfa-skena

Nej men, jag tycker inte att du är korkad för att göra det, jag tycker att det är korkat (2 helt olika saker). Jag personligen skulle aldrig betala pengar för att betatesta åt företag. Denon är väl kanske ett företag som inte släpper produkter med buggar och bristande elektronik. Men andra företag gör definitivt det. Ännu värre är det med bilar där man av någon okänd anledning aldrig bör köpa första årsmodellen. Vad jag menade var naturligtvis att de apparater som finns idag är inte prispressade i princip eftersom det inte finns mer än ett fåtal produkter som ligger och spelar i ungefär samma pris/prestanda genre. Om 15000 kr är småpengar kan du vara lycklig, men då förstår jag fortfarande inte varför man inte gärna oavsett hur mycket man än har, tänker strategiskt efter hur marknaden utvecklar sig.
Det är ungefär som att köpa förra generationens reciever 2 veckor innan den nya släpps för mindre pengar med kommentaren "jag orkar inte vänta". Jag tycker sådant är idiotiskt.
Sedan syftade jag inte på att man skall vänta 2 år. I många lägen räcker det med att köpa en billig spelare nu och en bra för 10 papp om ett halvår/år. Den för 10 om ett år lär piska skiten ur de för 15 idag eftersom utvecklingen går så snabbt framåt på nya tekniker.
Naturligtvis avgör inte heller jag vilka produkter som är värda sina pengar eller ej.
Men om den Denonen är prisvärd, så saknar jag superlativ nog för att beskriva nästa eller nästnästa produktserie.
Postad 26 juli 2007 - 20:06
Min poäng med det hela är att bemöta dina uttalanden:
-"Jovisst, men sedan tycker jag man är galen om man köper en dvd för 15k också."
-"För vem som nu köper en spelare för 15 papp när man inte vet vem som går vinnande ur striden om framtidens format..... "
Ja, man kanske är helt galen om man som student köper en dvd för 15k, osv, osv.... Men man skall ändå inte generalisera och dra världen över en kam. Vad som är prisvärt är högst individuellt.
Btw,
När det gäller Elfa skenan har det inte så mycket med ekonomi att göra. Det är en av dom lösningarna som gör att skärmen kommer så nära väggen som möjligt. Blir snyggare så enligt min smak.
Postad 29 juli 2007 - 12:11
/BB
Inte SACD va?
Stöd för SACD finns i HDMI 1.2, denna har 1.3, dock så spelar den inte SACD.
Postad 02 augusti 2007 - 11:09

Denonspelaren verkar dessutom använda ett liknande chip som sitter i Samsungs BD-P1200: Silicon Optics HQV. Samsungen har fått bra rescension från UltimateAV, och är betydligt billigare än Denons spelare. Samsungen finns tydligen att köpa även här, men den är amerikansk o spelar bara BD region A & regionsfria.
Postad 02 augusti 2007 - 15:41
Men bra att dom äntligen valt sida att lansera på först i alla fall.
Man frågar om firmware uppgradering. Butik 1 säger, vi kan skicka en skiva åt dig så får du göra som det står. Butik 2 säger, ne man måste komma o lämna in spelare det får man då inte göra hemma "bara 24,mil fram o tillbaka "skita roligt". Butik 3 säger, va, ny firmware?
Redigerat av Camridge, 02 augusti 2007 - 15:43.
Postad 02 augusti 2007 - 18:38
Postad 02 augusti 2007 - 18:41
Nej jag tar inte åt mig.
Min poäng med det hela är att bemöta dina uttalanden:
-"Jovisst, men sedan tycker jag man är galen om man köper en dvd för 15k också."
-"För vem som nu köper en spelare för 15 papp när man inte vet vem som går vinnande ur striden om framtidens format..... "
Ja, man kanske är helt galen om man som student köper en dvd för 15k, osv, osv.... Men man skall ändå inte generalisera och dra världen över en kam. Vad som är prisvärt är högst individuellt.
Btw,
När det gäller Elfa skenan har det inte så mycket med ekonomi att göra. Det är en av dom lösningarna som gör att skärmen kommer så nära väggen som möjligt. Blir snyggare så enligt min smak.
Du grabben lägger ner din jante attityd, du tråkar ner hela tråden.
Vi vet att du vunnit på V75, lätt tycka 15kkr inte är mycket när man inte jobbat för dom.
Postad 03 augusti 2007 - 07:44
Men visst, har man vunnit på V75 eller Lotto så grattis ! Själv hade jag använt pengarna annorlunda, men det är just inte mina pengar...
Postad 05 augusti 2007 - 22:50
Ful design med den inåtböjda fronten, lite väl konservativ design i mitt tycke.
Håller med, men design har väl tyvärr aldrig varit någon stark sida hos Denon...
Postad 17 augusti 2007 - 22:12
Ful design med den inåtböjda fronten, lite väl konservativ design i mitt tycke.
Håller med, men design har väl tyvärr aldrig varit någon stark sida hos Denon...
Håll de för dig själv!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar