Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pålitlig trådlös router?

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 augusti 2007 - 09:03

Loquito
  • Loquito
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har kört D-Link de senaste åren men ständigt haft problem med att signalen är för svar eller att den tappar kopplingen, trots att det inte är mer än några få meter mellan datorn och routern. Först trodde jag att det var fel på routern och bytte ut den men efter att ha läst att flera haft liknande problem med D-Link undrar jag vad som rekommenderas som pålitligt för en stabil uppkoppling.

Så här ser min konfiguration ut idag:

Stationär dator med PCI-kort D-link DWL-G520 AirPlus

Dell M90 med Intel Pro/Wireless 3945 802.11 a/g Minicard 54 Mbps.

Router: D-Link Dl-624 Hardwareversion D2.

Förstår att om jag byter märke på routern måste jag även byta kortet i datorn men det har jag inget emot att göra - bara jag får det att fungera som det ska en gång för alla.

Tacksam för hjälp!

Postad 05 augusti 2007 - 21:35

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Netgear Wpn824 kör jag med.. har aldrig haft problem med den.. har lagt till den i tråden högst upp..

Postad 05 augusti 2007 - 21:39

Belthor
  • Belthor
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Annars är Linksys ett bra märke, dom flesta modellerna har Linux i sig så det finns hur många moddar som helst till dom. Är riktigt stabila, jag har aldrig behövt starta om min router som jag fick göra med D-linken jag ägde förut.

Edit: Lade till den i tråden också.

Redigerat av Belthor, 05 augusti 2007 - 21:40.

Postad 05 augusti 2007 - 21:42

Loquito
  • Loquito
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tackar!

Ska spana in bägge routrar!

Postad 05 augusti 2007 - 21:46

Loquito
  • Loquito
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Belthor:

Vilken Lynksis har du. Ser inte länken.

Majorglenn:
Spanade in Netgearen men läste att någon som tidigare haft strul med D-link hade ÄNNU mer problem med den routern. Vet inte om jag vågar satsa på en sån. Det vore bra att veta VARFÖR det inte funkar som det ska... verkar vara en djungel...

Postad 05 augusti 2007 - 21:52

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Provade också på D-link DI-624 en gång i tiden och den fungerarde väl så länge man inte belastade den. :)

Jag skaffade en D-link DGL-4300 efter att ha provat på ett antal olika produkter och lösningar och denna är det näst stabilaste i router/gateway produkt som nånsinn stått i detta huset, det enda som klått den hittils var min bladserver med clarkconnect på som hade en switch efter sig! :lol:

Inga problem, snabb och riktigt jä*la stabil är det jag kan säga om DGL-4300!

Postad 05 augusti 2007 - 22:00

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Belthor:

Majorglenn:
Spanade in Netgearen men läste att någon som tidigare haft strul med D-link hade ÄNNU mer problem med den routern. Vet inte om jag vågar satsa på en sån. Det vore bra att veta VARFÖR det inte funkar som det ska... verkar vara en djungel...

<{POST_SNAPBACK}>

ja du.. jag kan inte svara för deras problem.. jag har haft min sen december... Funkat klockrent!! Jag har aldrig stängt av den eller behövt starta om den! Å man kan stänga av dom blå lysdioderna som nån skrev att man inte kunde.
Min första router nånsin, lätt som en plätt å installera.. började med en XP data bärbar, nu vista stationär. Har även xbox 360 åxo.

Ett tips är ju att köpa en router på elgiganten.. där har du ju 30 dagars öppet köp! :)

Redigerat av Majorglenn, 05 augusti 2007 - 22:02.

Postad 05 augusti 2007 - 22:04

Loquito
  • Loquito
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Haha, jag 30 dagars öppet köp kan ju alltid vara en räddning! :)

Postad 06 augusti 2007 - 06:27

ZuperZed
  • ZuperZed
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har haft stora problem med D-Link tillsammans med Intel Pro/Wireless 3945ABG.
Verkar som att just det nätverkskortet inte gillar D-Link:s routrar. Just nu sitter jag med en
NetGear WPN-824 och har inga som helst problem med nedkoppling eller dylikt. Rekommenderas!

Du kan läsa lite mer i den här tråden också:
https://www.minhembi...howtopic=162064

Postad 06 augusti 2007 - 08:26

Belthor
  • Belthor
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Belthor:

Jag har Linksys WRT54GL.

Postad 06 augusti 2007 - 09:00

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Efter att själv ha haft problem med D-link så bytte jag till en Linksys WRT-54GL. Har flashat om den och konfigurerat den, sedan har den tuffat på bra länge. Ruskigt stabil med oerhörda möjligheter iom att man just kan flasha om den.

Postad 06 augusti 2007 - 19:22

krillepille2
  • krillepille2
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Jag är på G att köpa wrt54gl. Undrar hur den fungerar med torrents? Blir den seg och gaggig då? Kan man surfa under tiden man laddar ned? Det kan jag inte nu med den nuvarande routern i huset (Belkin). Får sidan kan itne visas osv.

Svar uppskattas! :)

Postad 06 augusti 2007 - 20:40

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0
D-Link DIR-655 har fungerat klockrent för mig både med trådlös- och fast inkoppling. Läs mer i den separata tråden om denna modell om intresse finns.

mvh Manor

Postad 07 augusti 2007 - 08:15

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

• 780 inlägg
  • 0

Jag är på G att köpa wrt54gl. Undrar hur den fungerar med torrents? Blir den seg och gaggig då? Kan man surfa under tiden man laddar ned? Det kan jag inte nu med den nuvarande routern i huset (Belkin). Får sidan kan itne visas osv.

Svar uppskattas! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som ett problem med Quality of Service. Med de flesta firmwares till WRT54GL (inklusive Linksys egen) kan du ställa in så att viss trafik prioriteras.

/ Pär

Postad 08 augusti 2007 - 07:52

Andr3as
  • Andr3as
  • Forumräv

• 623 inlägg
  • 0

Har kört D-Link de senaste åren men ständigt haft problem med att signalen är för svar eller att den tappar kopplingen, trots att det inte är mer än några få meter mellan datorn och routern. Först trodde jag att det var fel på routern och bytte ut den men efter att ha läst att flera haft liknande problem med D-Link undrar jag vad som rekommenderas som pålitligt för en stabil uppkoppling.

Förstår att om jag byter märke på routern måste jag även byta kortet i datorn men det har jag inget emot att göra - bara jag får det att fungera som det ska en gång för alla.

Tacksam för hjälp!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag rekommenderar också D-Link DIR-655. Stabil router med fantastisk throughput WAN-LAN och gigabitportar.

Du behöver inte byta nätverkskort bara för att du byter märke. Däremot måste du ha D-Links egna draft 11n-kort för att få maximal hastighet trådlöst.

Postad 08 augusti 2007 - 08:13

Loquito
  • Loquito
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack alla!

Verkar som om det blir en Lynksys nästa gång. Kommer dock att börja med att dra in ett nytt mulitimediauttag och köra med kabel så länge. Verkar egentligen vara det bästa egentligen.

Tack för tipsen! :-)

Postad 14 december 2007 - 01:01

acidtv
  • acidtv
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
passar på att fråga vad är det för skillnad mellan alla linksys routrarna?
om man ska surfa och ladda ner filer vilken (linksys)router skulle passa mig bäst då?

glömde säga att prislappen på routern ska helst ligga vid 500:-
tror ni man ska vänta på rea eller bara slå till direkt?

Redigerat av acidtv, 14 december 2007 - 01:04.

Postad 14 december 2007 - 08:51

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

passar på att fråga vad är det för skillnad mellan alla linksys routrarna?
om man ska surfa och ladda ner filer vilken (linksys)router skulle passa mig bäst då?

glömde säga att prislappen på routern ska helst ligga vid 500:-
tror ni man ska vänta på rea eller bara slå till direkt?

Lite info om wrt54G serien: http://en.wikipedia.org/
Surfa och ladda ned filer kan du göra med alla. WRT54GL kan du ju flasha om och configurera ganska mycket själv.

Bästa priserna är bara att söka här på prisjakt och jag tror inte att det kommer hända så mycket framöver. Känns som ganska stabila priser.

Redigerat av Phindus, 14 december 2007 - 08:52.

Postad 14 december 2007 - 17:25

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0
skulle nog påstå att d-link dir-655, är en av det bättre trådlösarouters man kan ha i dagsläget. Om inte den bästa. Riktigt imponerande vad den klarar av trådlöst alltså. har maxat 6 meg/sek, via torrent. Vilket är riktigt bra, tror inte det finns många routers som klarar det idag. Finns det nån som gör det förutom dir-655:am ?

så den är ett giviet köp om man ska ha en bra och stabil trådlös router.

:P

Postad 14 december 2007 - 18:58

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Den minst pålitliga router jag har haft är en Dlink DI-524, så håll dig borta från den. Jag konfigurerade alla port-forwards och allt fungerade i frid och fröjd i ett par dagar, sedan släppte den inte igenom trafiken längre även om jag inte ändrat något. Resulterade i att jag fick flasha om den ca var 3 dag. Min bror hade en likadan router som också krånglade.

Däremot verkar det som om Dlink har bättrat sig. Har hört från flera personer, så som Ante_81 här, som har haft mycket positiva erfarenheter av dlinks senare produkter och då speciellt deras gaming routrar.

Postad 15 december 2007 - 11:14

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0
zyxel där skall man passa sig rena skiten

Postad 15 december 2007 - 11:26

Phillan
  • Phillan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag har användt d-link 2 ggr, ALDRIG mer , dom bara dör , den senaste var en dir-635 och den bara reebotade hela tiden. jag köpte en Belkin N1 Wireless Router, bästa köpet jag har gjort 300mbit trådlöst. Hur stabil somhelst, lätt att öppna portar med mera.

Så jag rekommenderar Belkin N1 Wireless Router

//Phillan

Postad 15 december 2007 - 13:10

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0

Jag har användt d-link 2 ggr, ALDRIG mer , dom bara dör , den senaste var en dir-635 och den bara reebotade hela tiden. jag köpte en Belkin N1 Wireless Router, bästa köpet jag har gjort 300mbit trådlöst. Hur stabil somhelst, lätt att öppna portar med mera.

//Phillan

Hade en Belkin N1 Wireless Router, innan min d-link 655- Var väldigt nöjd med Belkin, dock så bytte jag för att få lite bättre speed via det trådlösa. Och det vart faktiskt rätt stor skillnad, till d-linken fördel.

Håller man på med torrent osv, och vill ha bra fart. Så är dlinken tveklöst bäst.

Dock så är Belkin N1 Wireless Router en mkt prisvärd router.

/A

Postad 15 december 2007 - 17:49

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Och vad har du fått det ifrån????
Bara för att den du kanske hade krånglade betyder inte att dom e dålig, jag vet flera även jag som kör P320W som aldrig har haft problem , stabil router som klarar många anslutningar

Postad 15 december 2007 - 18:01

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Bara för att den du kanske hade krånglade betyder inte att dom e dålig, jag vet flera även jag som kör P320W som aldrig har haft problem , stabil router som klarar många anslutningar

nej men efter 6 st så kan man tamefan börja att undra vad det är för skit och det har varit samma fel på alla
och den jag pratar om är 660hw-d1 rent skräp.
och det är det samma med deras vanliga adls modem som har upptäckt hur en snigel fungerar
och med tanke på att det första köptes i maj månad så då får man konstatera att det är en ren skit produkt som inte borde vara saluförd och validerad av telia och som tur är så finns det bättre produkter som funkar.
satt i zyxel routern i dag den höll i 2 timmar

Redigerat av Unregistered1022, 16 december 2007 - 17:14.

Postad 16 december 2007 - 19:47

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3 094 inlägg
  • 0

nej men efter 6 st så kan man tamefan börja att undra vad det är för skit och det har varit samma fel på alla
och det är det samma med deras vanliga adls modem som har upptäckt hur en snigel fungerar
och med tanke på att det första köptes i maj månad så då får man konstatera att det är en ren skit produkt som inte borde vara saluförd och validerad av telia och som tur är så finns det bättre produkter som funkar.

Men seriöst, det måste ju vara att du är världens mest otursförföljda människa eller så är det någon annan del av din utrustning som sabbar routern.

Postad 16 december 2007 - 21:02

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Men seriöst, det måste ju vara att du är världens mest otursförföljda människa eller så är det någon annan del av din utrustning som sabbar routern.

den rotuern jag hämtade på posten i lördags och kopplade i i dag den funkade i 2 timmar innan skräpet nästan sten dog när det tar ca 20min innan den får ens kontakt med växlen och om man jemför det med netgears adsl router så har den kontakt på mindre än 30sec.
vad jag tror så är inte zyxels adsl router kompatibel med den senaste adsl utrustningen från ericsson men ändå så har telia validerat den till deras utrustning .
sen andvänder zyxels samarbets partner annovo en massa konstiga firmwares i dom maskinerna det finns en som är specialjord för sverige men annovo envisas med att lägga in en som finns på com adressen och det är troligen där det sörsta felet ligger .
sen har zyxels adsl routrar problem med att dom låser sig i mac addreserna och då måste man reseta skräpet
det skulle vara roligt om det var fler som har problem med zyxels adsl routrar att spegla problemen.

Redigerat av Unregistered1022, 16 december 2007 - 21:03.

Postad 18 december 2007 - 11:32

Phillan
  • Phillan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

//Phillan

Hade en Belkin N1 Wireless Router, innan min d-link 655- Var väldigt nöjd med Belkin, dock så bytte jag för att få lite bättre speed via det trådlösa. Och det vart faktiskt rätt stor skillnad, till d-linken fördel.

Håller man på med torrent osv, och vill ha bra fart. Så är dlinken tveklöst bäst.

Dock så är Belkin N1 Wireless Router en mkt prisvärd router.

/A

Men det är ju 300mbits på båda trådlöst, min fungerar kanon eftersom D-linken bara la av.

Postad 18 december 2007 - 14:15

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Min D-link 4300 har inte lagt av en enda gång och tidigare hade jag 604 som många hatar men även den med senare firmware var stabil men just 604 är inget jag rekommenderar ändå.

Att D-link skulle vara dåliga är rent nonsens. Det är minst lika många som har problem med de övriga märkena men det gäller att köpa rätt modell. När det gäller D-link kan jag säga att deras senare är väldigt stabila och de övriga märkena har sina bra modeller de med.

Postad 18 december 2007 - 14:30

Phillan
  • Phillan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Min D-link 4300 har inte lagt av en enda gång och tidigare hade jag 604 som många hatar men även den med senare firmware var stabil men just 604 är inget jag rekommenderar ändå.

Att D-link skulle vara dåliga är rent nonsens. Det är minst lika många som har problem med de övriga märkena men det gäller att köpa rätt modell. När det gäller D-link kan jag säga att deras senare är väldigt stabila och de övriga märkena har sina bra modeller de med.

Finns ju en och en annan varning om just d-link på sweclockers.
Men jag har iaf upplevt kvalitet av min Belkin.
Dir-635 är väl en ny, jag hade problem med den.
Jag kommer inte chansa nå mer iaf. Aldrig mer D-link

Dålig support har dom med skickade in den 3 ggr ingen skillnad heller.

Postad 15 januari 2008 - 17:01

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlägg
  • 0
Lånar denna tråden eftersom den verkar vara lugn.. :)

Hur mycket klarar en router av trådlöst??
Börjar nämligen bli en hel del nu i hemmet..

Kör med en DGL-4300.. Kan man kanske köra med 2st routrar för att lätta på lasten??

Postad 29 januari 2008 - 01:12

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Jag har en ny D-link 4300, Har dock lite problem när jag kör igång utorrent och belastar den lite så tappar laptopen koppling till det trådlösa nätverket och det går ej att ansluta igen. Finns det någon inställning att göra för att fixa det eller är det fel på min router.

Postad 18 januari 2009 - 05:01

enoch85
  • enoch85
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
d link äe skit! ska köpa en linksys nästa månad!
synd att det är en g router bara...

Postad 18 januari 2009 - 11:07

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0
de flesta som skriver att d-link är skit har förmodligen inte lyckats konfigurera routern eller sitt nätverks kort ordentligt.

Själv har jag en dir-635 med 3st dwa-140 usb draft N stickor i mitt nätverk, maxar 6,5mb/s med trådlöst på en 10/100 lina från BBB.
Då jag har en linux server kopplad med kabel direkt till routern, maxar den med ca. 10mb/s, även då fungerar det trådlösa nätet utan problem.
Den enda gången jag hade problem med 635an var när BBB egna switch hade hängt sig, fick ingen ip adress så de var tvungen till att ställa ner hastigheten till 10/10 för att jag skulle få ett ip, det hjälpte inte ens om de bootade om switchen i källaren.

Med dwa-140 stickorna hade jag problem i början att de kopplade ner sig när routern var max belastad, efter lite sökande så hittade jag att det inte är d-link själva som tillverkar dem utan de har bara ett litet fint plast skall på ralinks produkt.
Installerade ralinks drivrutiner och efter det så har inte en enda dator tappat länken vid max belastning av routern.

Postad 23 januari 2009 - 01:38

Unregisteredced758c3
  • Unregisteredced758c3
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Behöver hjälp med köp utav router!

Användningsområdena kommer att vara till laptop och wii, kanske xbox360 i framtiden. Lägenheten är på 30 kvm och bredbandet levereras från bahnhof, 10/10
Den ska vara enkel att installera och kosta 500:-

Förslag tack!

Postad 23 januari 2009 - 01:42

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0
Den bästa routern tycker jag är Linksys WRT54GL. Den går att flasha om med diverse andra firmwares, av vilka den mest stabila antagligen är Tomato. Kör själv med en sån och Tomato och det är grymt snabbt och stabilt. Den behöver aldrig startas om (till skillnad från min gamla netgear). Dessutom gott om inställningsmöjligheter och jox om man tycker om sånt =) Men annars så är det en enkel och smidig lösning som alltid funkar. WRT54GL går på ca 600 kr. Dubbla antenner ger schysst räckvidd också, dessutom kan man med Tomato höja antenneffekten över den lagliga gränsen.. hehe =P

Postad 23 januari 2009 - 02:01

Unregisteredced758c3
  • Unregisteredced758c3
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Har kollat in linksys lite men hela kalaset inkl frakt kommer att gå på 800:- vilket känns lite för mycket för mig. Har siba i närheten så om någon av dessa är bra... hade varit bra :blush:
http://siba.se/Produ....aspx?sw=router (under 500:-)

Postad 23 januari 2009 - 02:38

marber
  • marber
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köp denna: http://siba.se/Produ...aspx?id=1459870 och flasha med dd.wrt(www.dd-wrt.com)

Steg 1: Ladda hem och flasha via webgränssnitt (eller tftp) följande firmware fil- http://www.dd-wrt.co...i_wnr834bv2.chk

Steg 2(frivilligt): Ladda sedan hem och flasha via webgränssnittet - http://www.dd-wrt.co...82_NEWD_std.bin (Det är inte fel fil, anledningen till att jag pekat den första filen på en fil med routerns namn i filnamnet är för att den då måste innehålla netgear headern för att godkänna den filen.)

(Du kan ju själv kolla att jag inte ljuger för dig: wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices#Netgear )

Det här är nu en sjukt bra router för 500:-

Om du har sönder den kom inte till mig och klaga!!

Postad 23 januari 2009 - 08:26

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1 229 inlägg
  • 0
Har kört D-Link, Linksys och Netgear. Alla har strulat. Kraschat vid belastning, överhettats, dött långsamma, öh, dödar där de fungerat sämre och sämre och till slut lagt av helt.

Har nu kört en Apple Airport Extreme som har varit konstant igång i nästan ett år utan ett endaste problem. Sjukt nöjd, trots det höga priset.

Postad 23 januari 2009 - 09:22

tqh
  • tqh
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag kör också med Apple, har inte testat Linksys, men de D-Link och Netgear jag provat var inget vidare. Körde först med en Apple Airport Express, vars enda problem var att man (väldigt sällan) fick starta om den. Nu kör jag med en Airport Etreme, sedan kanske ett år, och den har jag aldrig behövt göra något med.

Enda som suger lite är att man har ett program för konfigureringen istället för webbsida.

Edit: Kan även säga att jag körde OpenWRT på min Netgear och matade den med 6V istället för 12V, men det var bara att inse att hårdvaran inte var så bra. En del sätter feta kylflänsar på sina routrar, då överhettning är ett av de vanligaste problem med routrar som inte funkar vid belastning.

Redigerat av tqh, 23 januari 2009 - 09:26.

Postad 23 januari 2009 - 12:32

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0

Har kört D-Link, Linksys och Netgear. Alla har strulat. Kraschat vid belastning, överhettats, dött långsamma, öh, dödar där de fungerat sämre och sämre och till slut lagt av helt.

Har nu kört en Apple Airport Extreme som har varit konstant igång i nästan ett år utan ett endaste problem. Sjukt nöjd, trots det höga priset.

Körde du originalprogramvara på dina gamla routrar? Som original är inte Linksys speciellt bra nämligen, all magi sker med programvaran =)

@Benganiolo: Kjell&Co har också WRT54GL, sett det? Annars borde vilken lokal datorhandlare som helst ha den. Det finns även andra routrar som man kan köra Tomato på.

"»» Routers that are known to work with Tomato:
  • Linksys WRT54G v1-v4, WRT54GS v1-v4, WRT54GL v1.x, WRTSL54GS (no USB support)
  • Buffalo WHR-G54S, WHR-HP-G54, WZR-G54, WBR2-G54, WBR-G54, WZR-HP-G54, WZR-RS-G54, WZR-RS-G54HP, WVR-G54-NF, WHR2-A54-G54, WHR3-AG54
  • Asus WL500G Premium (no USB support), WL500GE, WL520GU (no USB support)
  • Sparklan WX6615GT, Fuji RT390W, Microsoft MN-700"

Postad 23 januari 2009 - 17:21

Unregisteredced758c3
  • Unregisteredced758c3
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Tycker ändå det blir för dyrt för min lilla budget. Bor på 30 kvm utan väggar och känner att ett pris över 500:- är för mycket att ge.

edit: denna har fått bra omdömen på bl.a. dustinhome, LINKSYS WRT54GC

>> http://www.kjell.com...00000,235500000

Vet dock inte vad skillnaden är mellan den och andra linksys...

Redigerat av Unregisteredced758c3, 23 januari 2009 - 17:34.

Postad 24 januari 2009 - 09:47

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0
Subjektet "vilken router är bäst" rimmar ganska illa med "över 500 kr är för dyrt". En ny tråd hade kanske varit bättre.
I den prisklassen kan man väl köpa vad som helst och chansa? Öppet köp 30 dagar...

Postad 24 januari 2009 - 12:30

Unregisteredced758c3
  • Unregisteredced758c3
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Nej det är inte lönt att starta ny tråd för jag ska snart till kjell och inhandla en linksys! Hoppas jag blir nöjd så jag slipper starta en ny tråd :)

Postad 24 januari 2009 - 21:28

d97jro
  • d97jro
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Jag har Linksys WRT54GL.

Linksys har fina och bra produkter. Jag tycker också att de är mycket bra.
(Jag har tyvärr haft en hel del kontakt med D-Link-produkter tidigare, och de är det värsta skit jag någonsin stött på.)

Netgears grunkor brukar också vara bra, tycker jag.

Har kollat in linksys lite men hela kalaset inkl frakt kommer att gå på 800:- vilket känns lite för mycket för mig. Har siba i närheten så om någon av dessa är bra... hade varit bra ;)
http://siba.se/Produ....aspx?sw=router (under 500:-)

Kolla Blocket, Tradera och eBay om du behöver frisera priset något. Om du inte behöver det allra senaste (och behöver man det så brukar det ju kosta en slant) så borde de produkter som är lämpliga finnas tillgängliga på begagnatmarknaden.

Postad 25 januari 2009 - 17:32

marber
  • marber
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Fråga dig själv om du tycker att du vill lägga säg 400kr på en Wireless-G router, eller 550:- eller nåt i den stilen på den Wireless-N routern jag föreslog. Problem som att routern hänger sig, eller usla hastigheter är obefentliga till mycket få med en bra 3:e parts programvara. Dessutom har openwrt teamet(och även dd-wrt) nu börjat använda sig av madwifi Atheros HAL vilket öppnar upp stora möjligheter för routrar som inte har haft några drivisar för WLAN biten fram tills nyligen. Då var det basically bara Broadcom baserade routrar man kunde ha 3:e parts mjukvara på. Man ska ju ha ganska klart för sig att den absolut största skillnaden på olika routermodeller inom samma prisklass är just mjukvaran.

Men om du nu verkligen bara vill komma undan billigt slå till på en Netgear WGR614, kostar 379:- på SIBA... Dock så tycker jag att du ska flasha denna via tftp och inte web interfacet... Kanske tom måste...

Det är ju ändå så att om du lägger till dom där två hundralapparna så får du en Wireless-N router istället för en Wireless-G, vilket faktiskt är en fråga om hastighet(ja du kommer behöva ett N kort på datorsidan om du vill få N hastighet, men du måste ju inte köpa detta nu).

Postad 09 februari 2009 - 12:07

enoch85
  • enoch85
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag säger: TP-Link TL-WR841ND (!!!) https://www.prisjakt...kt.php?p=301150

Var inne på Linksys men tog denna spontant på PC-City!
Kinas största märke. Kan surfa på andra sidan gården med denna ståendes i vardagsrummet i lägenheten. (typ 70 meter genom betongväggar och skit) Uptime just nu; 1 månad utan avbrott.

Behöver jag tillägga mer? ;)

Postad 22 juni 2009 - 15:42

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Någon som har tips på en trådlöst router som orkar med 5 trådlösa enheter samt 3 trådade?
Som håller det stabilt utan att överhettas och dö.

Min nuvarande Netgear WNDR3300, klarar det inge vidare, trots priset. :)

Postad 26 juni 2009 - 19:55

Åkeshov
  • Åkeshov
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag tänkte snylta lite på tråden. Även jag söker en trådlös router till en någorlunda peng (upp till runt 600-700 kanske). Jag tänkte använda en ännu inte köpt laptop (eventuellt en macbook, om det nu skulle göra någon skillnad) och skulle helst också kunna koppla ihop en skrivare till routern för att slippa ha sladd mellan skrivaren (tänk billig multifunktionsskrivare av något slag) och datorn. Finns det någon router som skulle kunna lösa mina problem?

Tacksam för svar!

Postad 04 juli 2009 - 19:24

seeker
  • seeker
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Någon som har tips på en trådlöst router som orkar med 5 trådlösa enheter samt 3 trådade?
Som håller det stabilt utan att överhettas och dö.

Min nuvarande Netgear WNDR3300, klarar det inge vidare, trots priset. :)

Den här routern verkar lovande tycker jag:

Jag är också sugen att köpa ny router, har en dator som router nu, men det blir smidigare med en separat enhet. Den verkart vara riktigt snabb den här och kan köra både 2.4 och 5ghz samtidigt (om jag tolkar specarna rätt), och har hög throuhput från internet till det lokala nätverket. Vad jag saknar är dock ett bra nätverkskort för stationära datorer som klarar 5ghz draft n, det verkar bara finnas usbstickor och mini-pci-e för detta just nu, dvs för bärbara datorer.

Det skulle vara riktigt intressant att höra om nån har hunnit testa denna router än, och hur den fungerar innomhus med betongväggar osv. För även om det står att den klarar 600mhz så blir ju den verkligen hastigheten för TCP/IP en helt annan, men 100mbit kanske man kommer upp i stabilt?

edit: fanns visst en tråd om 855:ans lillebror 825 här iaf: https://www.minhembi...howtopic=209110

Redigerat av seeker, 04 juli 2009 - 19:33.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.