Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung N86/87 eller M86/87

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 augusti 2007 - 15:06

Flat
  • Flat
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har ställt in mig på att inhandla en Samsung LCD-TV modell M86 eller M87 men såg nyligen att samsung även har en N modell i hyfsad prisklass. Är detta en nyare modell och eller är det bara skillnader i egenskaperna. Kunde bara uskilja skillnader i den dynamiska kontrasten samt designen. N modellen är enligt mig lite snyggar med rakare linjer än m modelen. Tyvärr finns det lite användarrecensioner och erfarenheter av denna modell ute på nätet. Hoppas någon här kan hjälpa mig.

Användningsområde är framförallt, TV/DVD/BluRay/Dator/HTPC.

Tacksam för all info

Postad 01 augusti 2007 - 16:06

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Har ställt in mig på att inhandla en Samsung LCD-TV modell M86 eller M87 men såg nyligen att samsung även har en N modell i hyfsad prisklass. Är detta en nyare modell och eller är det bara  skillnader i egenskaperna. Kunde bara uskilja skillnader i den dynamiska kontrasten samt designen. N modellen är enligt mig lite snyggar med rakare linjer än m modelen. Tyvärr finns det lite användarrecensioner och erfarenheter av denna modell ute på nätet. Hoppas någon här kan hjälpa mig.

Användningsområde är framförallt, TV/DVD/BluRay/Dator/HTPC.

Tacksam för all info

<{POST_SNAPBACK}>

Mja - N8 kom visserligen ut efter M8 (typ i juni eller nått) och finns inte hos så många handlare ännu så jag. N8 har samma design som Samsungs "ännu nyare" apparater F8 och F9 som visas på IFA i september.

Enda skillnad mot M8 vad jag kan se är att N8 saknar Super Clear Panel (dvs glansig panel liknande plasma och CRT, samt vissa bärbara datorer har det också). Endast M8 > 40" har denna panelen - det är därför kontrasten har ökat. Tveksamt om det är värt några tusen extra

Då M8'an verkar ha varit lite buggig kanske N8 är ett bättre val?

Själv väntar jag på F8 och F9 innan jag bestämmer mig (suck...)

Postad 01 augusti 2007 - 16:16

Flat
  • Flat
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
tackar så mycket... avsaknaden av glossy-panel ser jag tom som en fördel då jag har mycket fönster i rummet. Det plus design plus buggarna med M serien är för mig värt den tusenlappen.

Måhända att Nserien inte har kommit ut till kunderna ännu och därmed inte utsatts för några buggtester.

ställer in mig på en 40" i N serien från och med nu... köpet kommer göras i september. Får väl avvakta och se hur utbudet ser ut då.

Var hamnar de nya serierna på i höst då... De lär väl inte hamna under 16 lusentappar i varje fall?

Redigerat av Flat, 01 augusti 2007 - 16:18.

Postad 02 augusti 2007 - 13:13

2BWasted
  • 2BWasted
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har försökt att hitta någon skillnad mellan M86/M87 ??

Är det bara designen som skiljer dom åt???

Sen verkar det som att Samsung har fixat dom flesta buggarna i M-serien!

Postad 02 augusti 2007 - 13:29

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Har försökt att hitta någon skillnad mellan M86/M87 ??

Är det bara designen som skiljer dom åt???

Sen verkar det som att Samsung har fixat dom flesta buggarna i M-serien!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja - man säger att det bara är en silverlist i nederkant som skiljer dessa modeller åt.

De flesta buggar lär vara fixade (förutom panelen då där vissa exemplar har oacceptabel bleeding). Beträffande buggig firmware måste man ju bara se till och få en nyproducerad och ingen gammal från lagret (vilket inte alltid är det lättaste)...

Redigerat av snowstorm, 02 augusti 2007 - 13:30.

Postad 03 augusti 2007 - 13:45

Flat
  • Flat
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Enligt expediten på mediamarkt är M serien yngre än N serien. Förutom design och Super clear panel skall skillnaden tydlige också vara att M serien ger 100hz medan N serien ger mindre. Vilka fördelar ger 100hz?

Postad 03 augusti 2007 - 15:25

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Enligt expediten på mediamarkt är M serien yngre än N serien. Förutom design och Super clear panel skall skillnaden tydlige också vara att M serien ger 100hz medan N serien ger mindre. Vilka fördelar ger 100hz?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu blir det rörigt:
1)Det är bara 32" M8 som har 100 Hz, men denna är inte full HD
2)Det är bara M8<= 40" som har Super Clear Panel

Det blev pressrelease för M8 och N8 och R8 samtidigt i april, men N8 har tydligen inte kommit förrän nu.
100 Hz gör så LCD'n hanterar snabba rörleser bättre - för att kunna jämföra sig med CRT skärmarnas fina respons.

Om du vill ha N8'ans design och orkar vänta (typ tills oktober), då kommer Samsung F8, som har 100 Hz och Full HD. Men det blir nog tyvärr dyrt...

Postad 03 augusti 2007 - 15:35

Flat
  • Flat
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
tack för den upplysningen... soppan belv plöstligt mindre grumlig.

Tror inte jag är beredd att punga ut med de pengarna samsungs nya modeller kommer kräva.

40" N8 serie ligger bäst till ännu antar jag då.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.