Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denver bilstereo. Någonting att ha?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 August 2007 - 09:36

nevva
  • nevva
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en bilstereo till min gamla Opel Kadett -92, så som ni kanske förstår så vill jag inte lägga ut allt för mycket pengar på den. ;) Så jag har kikat lite på de billigaste produkterna som finns på prisjakt och hittat dessa två denverspelare. Någon som vet om de är något att ha? Eller kanske kan ge tips på produkter i samma prisklass.

https://www.prisjakt...kt.php?p=104256
&
https://www.prisjakt...kt.php?p=164305

Funderar starkt på nummer två eftersom det är SD/USB stöd på den.

Diskutera! :rolleyes:

Postad 04 August 2007 - 11:17

jollek
  • jollek
  • Forumräv

• 965 inlägg
  • 0
Hej

Jag har själv inte provat någon av modellerna, men jag har provat andra av Denvers produkter däribland en annan huvudenhet.
Samtliga prylar har jag tröttnat på efter några veckor då de i regel har dåliga menyer, minimala inställinngar, plastiga reglage och buggig mjukvara.

Kan du leva med att det ÄR en billig och inte fullt så bra, utvecklad spelare, så tror jag ändå du får mycket glädje av den med tanke på priset! Förvänta dig inga Wow-upplevelser utan du får nog (kanske t.om lite mer) än vad du betalar för.

Kollar man på den billigaste bilstereon, så misstänker jag att du bara vill kunna rulla några diskar i bilen, inga större krav. Opel Kadett... Då tycker jag nog den HÄR passar dig fint!

Så, jag säger att båda spelarna du visade, är inte bra, men... kanske passar de till din Opel Kadett och matchar matchar den dina lågt ställda krav på en huvudenhet.
Jag avråder dig, och råder dig samtidigt =)
Det är ju trots allt inga jättesummor vi talar om, och för de pengarna skulle jag prova.

Ska försäka att matcha Denverpriset. Här har du några fler under 1000-lappen: (Kenwood enheten ser lockande ut, men den har inte USB/minneskort, men mp3. Den skulle jag välja av de billigaste CD-spelarna! Samma pris son Denver CAD-460 cirkus...)

Renkforce CD-3308

Kenwood KDC-W311A <-- Mitt val

Avant CD-130

Avant CD-230

Mutant RM2602

Postad 04 August 2007 - 20:08

nevva
  • nevva
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Funderade också på den där kenwooden, men det hade varit suveränt om man bara kunde koppla i mp3'n och köra några låtar. Men jag kanske satsar på en fm sändare istället, den kan man ju flytta med sig. Min 'ljudanläggning' består av två stycken original opel högtalare, och med tanke på att bilen inte ens har servo så tror jag inte de lade så mycket krut på högtalarna. :blink:

Får se om det blir en denver eller om jag köper en beggad JVC av en kompis. Tack för ett mycket bra svar.

Postad 05 August 2007 - 11:17

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Denver är inget att hänga i granen, inte avant heller, dessa är budgetmärken byggda på de billigaste komponenterna, billigare går nog inte att hitta :blink:

Kenwood har iaf lyckats göra bättre saker förr, nu vet jag inte. Pioneer och Alpin är några utav de ledande märkena.

mvh Andreas

Postad 05 August 2007 - 16:56

jollek
  • jollek
  • Forumräv

• 965 inlägg
  • 0
Absolut, Denver och Avant är budget som bör undvikas! Har man inte råd med en vettig cd-spelare, så bör man vänta tills nästa månadslön kommer! Nästan allt som är dyrt, är dyrt av en anledning.

Kenwood har iaf lyckats göra bättre saker förr, nu vet jag inte. Pioneer och Alpin är några utav de ledande märkena.

Dock ligger Pioneer eller Alpine över hans budget...
Kenwood gör klart godkända grejer även idag!

FM-sändare är inget vidare... är som att spela maxkomprimerad MP3 på en Krell-anläggning!

Postad 05 August 2007 - 23:22

nevva
  • nevva
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Blev en beggad JVC med CD. Sitter bara originalhögtalare i bilen så det känns inte som att jag vill lägga ut så mycket. Köpte till ett par 2 vägs 5,25" blaupunkt högtalare från netonnet för ~300 som jag ska sätta i hatthyllan. Får duga tills jag köpt ny bil. :) Tackar så mycket för alla svar.

Redigerat av nevva, 05 August 2007 - 23:27.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.