Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 42PC51 - inbränningsskydd vid tv-spelande?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 augusti 2007 - 21:48

Slinger
  • Slinger
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Jag vill ha en tv som är bra att spela xbox 360 på, och undrar vad för skyddsfunktioner mot inbränningar som denna tv har. Har den nån form av screensaver, inbyggt vittvätt eller liknande? Har ni som spelar tv-spel haft problem med inbränningar?

Postad 05 augusti 2007 - 22:53

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Jag och min bror (Hajpojken/Bruno90) spelar varje dag mellan 3-8 timmar. Ibland sitter vi 6 timmar i stäck och spelar med statiska bilder, vi spelar bara Gears of war. Självklart blir det en del ghosting om man ställer sig 30cm från bilden och har en svart bild på (väljer en ingång utan signal). Med direkt man sätter på vanlig TV så är det omöjligt att se någon ghosting. Jag har som du ser en PV60 som är väl inkörd. Ordet inbränningen finns inte 2007, och hör hemma i ett fikarum för 40-talister.

Postad 05 augusti 2007 - 23:16

Slinger
  • Slinger
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Låter bra, verkar som om det inte är nåt att bry sig om då de snabbt går över med andra ord eller...

Postad 04 januari 2008 - 16:48

earl_grey
  • earl_grey
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Det står ju i manualen att man bör undvika statiska bilder under "längre tid". Någon som vet vad som avses med detta? Är det verkligen ingen risk att något bränner in, som någon svarat här ovan? Spelar en del Black på PS2 på min LG42a, och där är ju en del informationstext som ligger konstant på skärmen. Inte så skoj om den är där när man ser på film sedan...

Postad 04 januari 2008 - 17:22

select
  • select
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Det står ju i manualen att man bör undvika statiska bilder under "längre tid". Någon som vet vad som avses med detta? Är det verkligen ingen risk att något bränner in, som någon svarat här ovan? Spelar en del Black på PS2 på min LG42a, och där är ju en del informationstext som ligger konstant på skärmen. Inte så skoj om den är där när man ser på film sedan...

Du lär inte behöva oroa dig för inbränningar, men ghosting lär du säkert kunna märka av om du spelar långa stunder. Men dom lär försvinna så fort du byter till vanligt tv tittande/filmtittande lr annat spel.

Postad 05 januari 2008 - 13:42

earl_grey
  • earl_grey
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Du lär inte behöva oroa dig för inbränningar, men ghosting lär du säkert kunna märka av om du spelar långa stunder. Men dom lär försvinna så fort du byter till vanligt tv tittande/filmtittande lr annat spel.

Ok... fast jag har sett spökbild på svart skärm även efter tv-tittande om jag dessförinnan spelat. Visserligen syns det bara i svarta fält, men det försvinner alltså helt med tiden. Eller?

Postad 05 januari 2008 - 15:02

Mosko
  • Mosko
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
LG:s 42PC51 har vittvätt som fungerar rätt bra. Kör den efter att jag spelat.

Redigerat av Mosko, 05 januari 2008 - 15:05.

Postad 25 mars 2008 - 23:31

Pizzamannen
  • Pizzamannen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Min tv är typ 1 och en halv dag gammal. Har inte riktigt kört in den. Jag får ghosting, ljusa partier märks sedan i mörka partier. Det är faktist lite störande. Hoppas detta doc försvinner efter någon veckans inkörning på låg kontrast och ljusstyrka. Vittvätt måste jag säga funkar riktigt bra. Doc vet jag inte vad max tiden är för att ha vittvätten på. Förlänge kanske man får ett riktigt vitt ghost i tvn :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.