planet earth bluray
241 svar till detta ämne
Postad 10 april 2008 - 19:28
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Har nu tankarna på att beställa denna godbit. Vore nåt i hästväg att få smälla upp denna BR på tvn hemma..
Men: är det nån som vet om den inom kort kommer släppas i sverige med svensk text??
Liiite synd om man köper den nu och så sker det direkt efter.... Fattar inte att det inte skett än med tanke på hur populär dvd versionen är. Ja mena det lär ju vara samma text + språk de ska lägga in på bluerayen...
någon? (om inte så får ni gärna berätta hur värd denna BR samling är, så köper jag den ändå)
Postad 11 april 2008 - 08:00
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5 782 inlägg
Jag ångrar mig inte om man säger så, bara bilden är ju värd pengarna...
Postad 11 april 2008 - 10:24
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Har nu tankarna på att beställa denna godbit. Vore nåt i hästväg att få smälla upp denna BR på tvn hemma..
Men: är det nån som vet om den inom kort kommer släppas i sverige med svensk text?? Liiite synd om man köper den nu och så sker det direkt efter.... Fattar inte att det inte skett än med tanke på hur populär dvd versionen är. Ja mena det lär ju vara samma text + språk de ska lägga in på bluerayen...
någon? (om inte så får ni gärna berätta hur värd denna BR samling är, så köper jag den ändå)
Här copy-pastar jag inlägg #84 från denna tråd. OBS detta var i december/januari. Vet ej om det har hänt nåt de senaste månaderna. Jag tycker du ska maila BBC precis som jag gjorde och efterfråga svensk text. Mvh Sir Duke ---------------------------------------------------------- Jag mailade discshop, ginza, megastore, webhallen och cdon i november och alla svarade att det inte finns bluray med svensk text och att det inte planeras att komma heller. Det tydligaste svaret fick jag från megastore, detta är citat från deras leverantör: "Tyvärr så finns det inga planer på att ta fram denna på Blu-Ray idag med svensk text. Vet att det finns förfrågningar på den men det har tagits ett beslut om att inte göra ”svensk producerad” Blu-Ray på denna. Kan eventuellt komma längre fram men inte inom loppet av 3-4 månader." Detta svar fick jag den 20 december. Jag tog och köpte den med engelsk text, ville inte vänta när det verkar så osäkert. Man får väl se det som att man får chans att lära sig lite engelska på köpet! Edit: Ursäkta glömskan, jag kom på att jag hade mailat BBC direkt också, här är deras svar, ganska svävande tyvärr men de vill väl vara artiga...: "I regret to inform you that Swedish subtitling is not available for the programme, however I would like to assure you that we have registered a request for Swedish subtitling on our audience log. This is the internal report of audience feedback which we compile daily for all programme makers and commissioning executives within the BBC, and also their senior management. It ensures that your points, and all other comments we receive, are circulated and considered across the BBC."
Postad 14 april 2008 - 21:14
Pr0wler
-
Pr0wler
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Fick den precis från Amazon.com. Beställde tillsammans med ett par andra filmer. Tänkte bara varna för att det nog är ganska stor risk för tull. Jag fick i alla fall betala 311 kr i tull/avgift för paketet. Dock gick det väldigt snabbt. Fast att det stod att det skulle ta en månad så gick det på mindre än en vecka.
Postad 15 april 2008 - 08:40
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Ni som har köpt från BBC-shop, har ni sluppit moms och tull?
(det ska väl aldrig tillkomma moms och tull när man handlar inom EU?)
Redigerat av schjak, 15 april 2008 - 08:42.
Postad 15 april 2008 - 21:08
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Ni som har köpt från BBC-shop, har ni sluppit moms och tull?
(det ska väl aldrig tillkomma moms och tull när man handlar inom EU?)
Precis som du säger, om det skickas inom EU, t ex från UK till Sverige, så ska det inte bli moms eller tull. Jag har inte handlat från just BBC Shop men däremot från en annan nätbutik i UK (game.co.uk) och det känns skönt att veta att det inte blir nåt strul på vägen, man vet exakt vad det kommer kosta. Det man kan vara vaksam på är om beställningen görs på en hemsida i ett land men varorna sedan skickas från ett annat land. T ex såg jag ett bra pris på ett spel på en UK-sajt tills jag upptäckte att det skickas från Cayman Islands. Då blev jag plöstligt betydligt mer orolig för tull och moms och dröjsmål så jag struntade i det.
Postad 02 juni 2008 - 05:51
Gokster
-
Gokster
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Finns nu på dvd.se för 399:-
Postad 02 juni 2008 - 07:29
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Finns nu på dvd.se för 399:- Länk till filmenDen var lite knökig att hitta. Men där är en länk! För er som inte har den, beställ! Är ni hyffsat duktiga på engelska rekomenderar jag den brittiska rösten! /Christian
Postad 02 juni 2008 - 17:41
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Finns nu på dvd.se för 399:-
Och detta är UK utgåvan?
Postad 02 juni 2008 - 18:06
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Och detta är UK utgåvan?
Jag trodde det först, men nu är jag osäker..  /Christian
Postad 02 juni 2008 - 18:29
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
Står 4-disc på bilden, så det kanske inte är bombsäkert. Eller så är det den gamla UK-utgåvan.
Å andra sidan står det 550 min i texten, och det var väl vad 5-diskutgåvan var? Eller?
Postad 02 juni 2008 - 18:38
ponpolio
-
ponpolio
-
Användare
-
-
180 inlägg
Vet någon skillnaden mellan ovanstående utgåva och discshops utgåva ?
Ovanstående är 4 skivor, discshop 5 skivor....rätt mycket "data" det.
Postad 02 juni 2008 - 18:50
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Nej, dags att lägga en beställning. Har suktat efter denna länge och 400:- var min maxgräns  .
Postad 02 juni 2008 - 19:33
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
har aldrig varit inne i den här tråden,, är detta bara en dokumentärserie/film? visste inte att man pratade film i ps3 avdelningen,, eller har jag missat nåt?
Postad 02 juni 2008 - 20:04
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
har aldrig varit inne i den här tråden,, är detta bara en dokumentärserie/film? visste inte att man pratade film i ps3 avdelningen,, eller har jag missat nåt?
Man skulle kunna säga att den ligger lite fel, ja. Men det är en spektakulär dokumentärserie som väl demonstrerar PS3:ans Blu-ray möjligheter. Men visst, tråden borde ligga under film.
Postad 02 juni 2008 - 21:26
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
Vet någon skillnaden mellan ovanstående utgåva och discshops utgåva ? Ovanstående är 4 skivor, discshop 5 skivor....rätt mycket "data" det.
En extra skiva med i 5-disksvarianten; "Natural World- Desert Lions and Snow Leopards"
Postad 03 juni 2008 - 17:02
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Jag betalade 579:- för min 5-disc utgåva. Hämtade upp mitt ex direkt på webhallen.. någon skrev att 400:- var maxgräns? 579:- / 5 = ca 116 kr/skivan. Billigare film går väl ändå inte att hitta? Sett ifrån nytt i butik! Du lär dig dessutom någonting från dom här istället för att bli hjärntvättad av alla dessa (härliga) våldsfilmer som förvrider (underhåller vardagen) verklighetsuppfattningen Nej, men dom är riktigt bra.. och 115 kr skivan är ett helt okej pris tycker jag! Men visst är det konstigt att boxar alltid kan bli så billiga.. varför inte sänka priset på samtliga skivor så kanske folk köpte fler istället för att ladda hem (off topic) /Christian
Postad 03 juni 2008 - 17:10
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Jag betalade 579:- för min 5-disc utgåva. Hämtade upp mitt ex direkt på webhallen.. någon skrev att 400:- var maxgräns?
579:- / 5 = ca 116 kr/skivan. Billigare film går väl ändå inte att hitta? Sett ifrån nytt i butik! Du lär dig dessutom någonting från dom här istället för att bli hjärntvättad av alla dessa (härliga) våldsfilmer som förvrider (underhåller vardagen) verklighetsuppfattningen
Nej, men dom är riktigt bra.. och 115 kr skivan är ett helt okej pris tycker jag!
Men visst är det konstigt att boxar alltid kan bli så billiga.. varför inte sänka priset på samtliga skivor så kanske folk köpte fler istället för att ladda hem (off topic)
/Christian
Den har legat och hoppat runt 400:- ganska länge nu på HDMS och mycket mer för en film/box på DVD eller BD är jag inte beredd att beala. Men det skall bli jätteskoj att få se den. Gillade verkligen Blue Planet! Visst är det trevligt med dokumentärer. Ser nästan uteslutande på Discoverykanalerna, men ibland är det skönt att vila hjärnan också efter en hel veckas hårt tänkande på jobbet  .
Postad 03 juni 2008 - 18:17
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Ser nästan uteslutande på Discoverykanalerna, men ibland är det skönt att vila hjärnan också efter en hel veckas hårt tänkande på jobbet .
För mig är det tvärtom, jag kommer hem och aktiverar hjärnan efter en hel periods slappande på jobbet  Och betalt får jag  /Christian
Postad 04 juni 2008 - 14:18
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Den har legat och hoppat runt 400:- ganska länge nu på HDMS och mycket mer för en film/box på DVD eller BD är jag inte beredd att beala. Men det skall bli jätteskoj att få se den. Gillade verkligen Blue Planet!
Visst är det trevligt med dokumentärer. Ser nästan uteslutande på Discoverykanalerna, men ibland är det skönt att vila hjärnan också efter en hel veckas hårt tänkande på jobbet .
så det har ingen betydelse att en film är på typ 120 minuter medans den här är på 550 minuter? =) Sen, är det ju klart att man inte vill betala mer än vad man behöver, men förutsatt att det inte fanns butiker som pressade ner priset till 400kr så är ju dessa 550 minuter värda 579:- också Det var det jag fick betala från webhallen. Gör inte mig så mycket, tyckte den var värd det. Sen att andra butiker pressar priserna så att de knappt tjänar något på det är en annan sak...
Postad 04 juni 2008 - 14:23
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Den har legat och hoppat runt 400:- ganska länge nu på HDMS
HDMS har ju den amerikanska 4-disk varianten. Den vill man ju inte ha
Redigerat av belzebubb, 04 juni 2008 - 14:24.
Postad 04 juni 2008 - 14:33
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
Postad 04 juni 2008 - 15:06
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
så det har ingen betydelse att en film är på typ 120 minuter medans den här är på 550 minuter? =) Sen, är det ju klart att man inte vill betala mer än vad man behöver, men förutsatt att det inte fanns butiker som pressade ner priset till 400kr så är ju dessa 550 minuter värda 579:- också Det var det jag fick betala från webhallen. Gör inte mig så mycket, tyckte den var värd det. Sen att andra butiker pressar priserna så att de knappt tjänar något på det är en annan sak...
Klart att det har betydelse att det är 550min och inte en vanlig långfilm på 120min. Hade det varit en vanlig långfilm så betalar jag aldrig mer än 200:-. Alla har vi väl någon smärtgräns för vad vi är beredda att betala för media, och min är ganska definierad av vad jag är van vid att betala för DVDer. Jag med många tycker fortfarande att BD generellt är för dyrt, vilket uppenbarligen resulterar i att försäljningen av BD-filmer går ganska trögt. Men priserna är ju på väg ned och i slutändan så kanske de landar någonstans i närheten av vad vi idag är vana vid att betala för en vanlig DVD. Detta ser man ju också på att försäljningen sakta tar fart, vilket ju är fantastiskt roligt! Men det är ju en bra bit kvar  . HDMS har ju den amerikanska 4-disk varianten. Den vill man ju inte ha 
Tror detta också är 4-disk versionen, men det gör mig inte så mycket då det är serien jag är intresserad av och inte extramaterialet (eller den extra dokumentären). Ser väldigt sällan på extramaterial alls nu för tiden så jag värdesätter faktiskt att spara ett par hundra istället. Så länge det är Attenborough som pratar så bli jag glad  . Så sådana snåljåpar som jag är tacksamma att ni som är beredda att betala mer finns så att priserna drivs nedåt  .
Redigerat av Phindus, 04 juni 2008 - 15:39.
Postad 05 juni 2008 - 09:14
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Klart att det har betydelse att det är 550min och inte en vanlig långfilm på 120min. Hade det varit en vanlig långfilm så betalar jag aldrig mer än 200:-. Alla har vi väl någon smärtgräns för vad vi är beredda att betala för media, och min är ganska definierad av vad jag är van vid att betala för DVDer. Jag med många tycker fortfarande att BD generellt är för dyrt, vilket uppenbarligen resulterar i att försäljningen av BD-filmer går ganska trögt. Men priserna är ju på väg ned och i slutändan så kanske de landar någonstans i närheten av vad vi idag är vana vid att betala för en vanlig DVD. Detta ser man ju också på att försäljningen sakta tar fart, vilket ju är fantastiskt roligt! Men det är ju en bra bit kvar .
Det är faktiskt skillnad på DVD och Bluray. För planet earth betalar man för kvalitén också och inte bara för själva dokumentären. Är du bara ute efter själva programmet så kan du köpa dvd-versionen istället. Hade du varit riktigt snål hade du kunnat samla ihop den genom att köpa 5 nummer av aftonbladet
Postad 05 juni 2008 - 09:17
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Det är faktiskt skillnad på DVD och Bluray. För planet earth betalar man för kvalitén också och inte bara för själva dokumentären. Är du bara ute efter själva programmet så kan du köpa dvd-versionen istället. Hade du varit riktigt snål hade du kunnat samla ihop den genom att köpa 5 nummer av aftonbladet 
Visst är det skillnad på BD och DVD, och det är ju därför jag köper den på BD. Men jag är fortfarande inte beredd att betala mer än vad jag tycker det är värt.
Postad 05 juni 2008 - 09:18
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
tur man kan köpa den på HD DVD för halva priset!!
Postad 05 juni 2008 - 09:19
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
tur man kan köpa den på HD DVD för halva priset!!
 . Ja ibland önskar jag att jag köpt en dual-spelare.
Postad 05 juni 2008 - 15:13
Gokster
-
Gokster
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Fick svar från dvd.se då min fråga var om det är 4 disc eller 5 disc versionen. " Hej!.
Enligt vad vi kan se kan vi inte hitta någon angivelse att det skulle vara just 4 skivor så du får gärna meddela var du har sett det så att vi kan ändra.
För att svara på din fråga så enligt vad vi kan hitta så finns det bara en utgåva av Planet Earth på Blu-ray och den kommer från Storbritannien och är samma som både vi och Discshop har. Således skall det alltså vara 5 diskar." Min är skickad, så jag återkommer och bekräftar om det verkligen verkligen är 5 discutgåvan!
Postad 09 juni 2008 - 14:10
Gokster
-
Gokster
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Jag kan nu bekräfta att det är 5-disc verisionen som jag fick hem idag från dvd.se
Postad 10 juni 2008 - 10:40
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Jag med många tycker fortfarande att BD generellt är för dyrt, vilket uppenbarligen resulterar i att försäljningen av BD-filmer går ganska trögt. Men priserna är ju på väg ned och i slutändan så kanske de landar någonstans i närheten av vad vi idag är vana vid att betala för en vanlig DVD. Detta ser man ju också på att försäljningen sakta tar fart, vilket ju är fantastiskt roligt! Men det är ju en bra bit kvar
BD_vs_DVD.JPG 102,99K
0 Antal nerladdningarNo further questions your honor
Postad 10 juni 2008 - 12:48
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
BD_vs_DVD.JPG 102,99K
0 Antal nerladdningar
No further questions your honor 
Trevligt! Synd bara att det inte är generellt så än. Men den dagen längtar jag efter.
Postad 10 juni 2008 - 13:29
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Jag menade inget illa  Jag håller med dig om att det kan vara lite dyrt med BD men å andra sidan kanske vi har blivit en aning bortskämda med 2 dvd för 99:- på rusta
Nya filmer kostar oftast lika mycket som BD varianterna. Inte alltid (!) men oftast. Men (!) priset sjunker snabbare på dvd efter realese så där har du en poäng. Men så länge filmen är ny så är priset inte spec. mycket högre
Ha de!
Christian
Postad 10 juni 2008 - 13:35
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Jag menade inget illa Jag håller med dig om att det kan vara lite dyrt med BD men å andra sidan kanske vi har blivit en aning bortskämda med 2 dvd för 99:- på rusta 
Nya filmer kostar oftast lika mycket som BD varianterna. Inte alltid (!) men oftast. Men (!) priset sjunker snabbare på dvd efter realese så där har du en poäng. Men så länge filmen är ny så är priset inte spec. mycket högre 
Ha de! Christian
Ingen fara, bara kul att debatera  . Men det är ju just detta som BD måste komma förbi innan det blir fullt accepterat alternativ till DVD. Många tycker inte att BD är så pass mycket bättre för att betala så pass mycket mer. Vi bild och ljud nördar kan nog lägga en extra slant bara för att få saker på BD, men inte folk i allmänhet. Det som har fått mig att vara snål är att jag mer eller mindre aldrig tittar på TV eftersom jag inte har möjlighet att följa de tider som tvtablån sätter. Istället köper jag alla tvserier och filmer jag är intresserad av, vilket kan bli dyrt i längden om man inte jagar bra priser. Men det är verkligen kul att se att priserna går åt rätt håll.
Postad 27 juni 2008 - 21:19
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
Hade ju inte räknat med så bra surround ljud i en naturfilm. Men jag tycker bilden är väldigt grynig i en del scener, nån annan som upplevt de?
Postad 30 juni 2008 - 05:25
Unregistered0050c4c0
-
Unregistered0050c4c0
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jo vissa scener är gryniga men kvaliten varierar nog rätt stort från kamera till kamera också, filmerna var filmade över en två års period och det har säkerligen hänt en hel del med deras utrustning under tiden.
Sekvenserna som är filmade från helikoptern är dock filmade med en hd upplöst kamera, hurvida det är med de andra vet jag inte.
Postad 30 juni 2008 - 08:23
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1 102 inlägg
En del material spelades in med SD-kameror och en del saker ser också ut att vara rejält inzoomat.
Postad 30 juni 2008 - 10:46
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1 676 inlägg
Hade ju inte räknat med så bra surround ljud i en naturfilm. Men jag tycker bilden är väldigt grynig i en del scener, nån annan som upplevt de?
Det spelar ingen roll vilken film du kollar på i HD (förutom animerat) så kommer du uppleva en viss grynighet i vissa scener. /Christian
Postad 30 juni 2008 - 16:44
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1 102 inlägg
Nejdå, det är för att bekämpa de onda grynen som en del filmer nu släpps med kraftig DNR (digital noise reduction) som eliminerar grynen. Och på köpet får man mindre detaljer vilket bara distraherar ändå
Postad 30 juni 2008 - 16:48
Unregistered1919ead0
-
Unregistered1919ead0
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Nejdå, det är för att bekämpa de onda grynen som en del filmer nu släpps med kraftig DNR (digital noise reduction) som eliminerar grynen. Och på köpet får man mindre detaljer vilket bara distraherar ändå 
DVD menar du?
Postad 01 juli 2008 - 11:22
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
DVD menar du? 
Blu-ray menar han, typ Scary Movie, Patton och Pan's Labyrinth (US). Vaxdockor galore.
Postad 02 juli 2008 - 07:53
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Jo vissa scener är gryniga men kvaliten varierar nog rätt stort från kamera till kamera också, filmerna var filmade över en två års period och det har säkerligen hänt en hel del med deras utrustning under tiden. Sekvenserna som är filmade från helikoptern är dock filmade med en hd upplöst kamera, hurvida det är med de andra vet jag inte.
Tror inte det har så mycket att göra med kamerorna, alla kamerorna som används har garanterat tillräckligt hög upplösning och tillräckligt grym optik, med marginal. Men tänk på att planet earth är inspelat i verklig natur, inte bland kulisser eller platser utvalda av regissörer för optimala förhållanden. Det är stor skillnad att filma en naturfilm och att spela in en hollywood-film. I en hollywood-film väljer regissören själv inspelningsplatsen. Men i en naturfilm är det naturen som bestämmer. Ska man göra ett porträtt av mount everest så får man snällt åka och filma på mount everest, eller hur? Om ni någon gång har försökt att ta ett foto när ljusförhållandena inte är optimala så vet ni hur svårt det kan vara att få bilden bra. Inte konstigt att det blir grynigt ibland i planet earth, om man tänker efter så har de gjort ett fantastiskt jobb... Men speciellt i mörka scener blir det grynigt, man kan inte gärna tända en strålkastare när man ska filma fladdermöss i en grotta eller hur
Postad 02 juli 2008 - 07:53
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Jo vissa scener är gryniga men kvaliten varierar nog rätt stort från kamera till kamera också, filmerna var filmade över en två års period och det har säkerligen hänt en hel del med deras utrustning under tiden. Sekvenserna som är filmade från helikoptern är dock filmade med en hd upplöst kamera, hurvida det är med de andra vet jag inte.
Tror inte det har så mycket att göra med kamerorna, alla kamerorna som används har garanterat tillräckligt hög upplösning och tillräckligt grym optik, med marginal. Men tänk på att planet earth är inspelat i verklig natur, inte bland kulisser eller platser utvalda av regissörer för optimala förhållanden. Det är stor skillnad att filma en naturfilm och att spela in en hollywood-film. I en hollywood-film väljer regissören själv inspelningsplatsen. Men i en naturfilm är det naturen som bestämmer. Ska man göra ett porträtt av mount everest så får man snällt åka och filma på mount everest, eller hur? Om ni någon gång har försökt att ta ett foto när ljusförhållandena inte är optimala så vet ni hur svårt det kan vara att få bilden bra. Inte konstigt att det blir grynigt ibland i planet earth, om man tänker efter så har de gjort ett fantastiskt jobb... Men speciellt i mörka scener blir det grynigt, man kan inte gärna tända en strålkastare när man ska filma fladdermöss i en grotta eller hur  Lite off topic, men hur fungerade det att beställa från dvd.se? Gick leveransen snabbt? Funderar på att beställa lite grejer därifrån...
Redigerat av schjak, 02 juli 2008 - 07:54.
Postad 02 juli 2008 - 08:06
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Lite off topic, men hur fungerade det att beställa från dvd.se? Gick leveransen snabbt? Funderar på att beställa lite grejer därifrån...
Det fungerade prima. De hade den inte i lager när jag beställde och varnade att det skulle ta ett par veckor. Jag hade den hemma inom en veckas tid. Räkningen kom dock separat (från Danmark?) ca 10 dagar senare, iom att de lade om sitt system. De skall tydligen nyss blivit uppköpta.
Postad 23 augusti 2008 - 10:20
Mange76
-
Mange76
-
Forumräv
-
-
534 inlägg
Planet Earth (Australian Edition) REGION FREE BLU-RAY
Nån som vet vad största skilnaden är med den extra skivan man får i den boxen?
Postad 06 september 2008 - 19:19
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
La precis en beställning på denna hos discshop för 645 kr. Mycket pengar men hoppas det är värt det 
Dom har 22 st kvar om nån mer är sugen på att beställa, var 25 kvar för nån timme sen
Postad 07 september 2008 - 12:26
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
Är det någon som har provat att beställa ifrån www.bbcshop.com och vet om det funkar bra? Tänker på leveranstid och sånt... Boxen fanns ganska billigt där...
Postad 07 september 2008 - 12:32
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
är inte den här tråden lite felplacerad?
Postad 07 september 2008 - 13:59
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1 716 inlägg
En nordisk utgåva av Planet Earth är på gång (vilket betyder svensk text!). Den finns redan att förboka i Norge: http://www.playx.no/...&...;o=2&pr=712Releasedatum är satt till november, så det dröjer nog inte länge tills Discshop och andra svenska återförsäljare lägger upp den för förbokning!
Postad 07 september 2008 - 14:30
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
Då kanske det blir till att vänta med att köpa boxen... Men 699 Norska kronor... De va dyrt...
Postad 08 september 2008 - 01:36
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1 716 inlägg
bubu: Jo, men Norge ligger ju lite över Sverige i priser, och så kanske den återförsäljaren jag länkade till är en dyr återförsäljare. Hoppas på ett pris närmare 500 spänn här i Sverige iaf.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|