När man lägger sig på och fjantar sig över ett lik innan man defusar...T-bagande? Vad är det? Kom ihåg att jag är ny
Resistance: Fall of Man (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(35)
|
189:- | |
Warhawk (inkl. Headset) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Call of Duty 4: Modern Warfare (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
6
|
(46)
|
149:- | |
SOCOM: Confrontation (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Warhawk (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Resistance 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(17)
|
Inga priser |
Postad 21 May 2008 - 14:40
Postad 21 May 2008 - 14:48
Aha, dock så har jag inget minne av det. Eller att jag spelade Chinatown igår, men det kan ju vara jag som minns dåligtNär man lägger sig på och fjantar sig över ett lik innan man defusar...
Postad 21 May 2008 - 16:07
Haha, okej. Om han tycker sånt är kul får han väl hållas med detDu lär inte ha sett det då du var död när morlock apade sig.
Postad 21 May 2008 - 18:05
Likaså störigt långa och tramsiga defusningar...
Fråga kerren hur irriterad han blev på mig när jag höll på och larva mig i typ 20-25sek. innan jag defusade en gång, började, slutade, började, slutade, började slutade osv. i snabb takt..
Postad 21 May 2008 - 18:13
Jag gillar denna typ av info skarpt!!!Här har ni lite info, hur helin beter sig t.ex
Vad innebär de olika siffrorna för hip accuracy?
De olika färgerna innebär att olika vapen ger mer skada på olika kroppsdelar?
VIlket vapen ger met skada vart?
De verkar ju vara rätt likvärdiga...50 cal är ju grym, men jag missar ofta med den..
Något tips från våra snipers??
Vissa chalenges står det direct hit med någon ag granaterna men det har jag nog aldrig lyckats med....
Gäller det att hålla i granaten ett tag och sedan hiva den så den detonerar direkt på FI?
Redigerat av Numero1, 21 May 2008 - 18:18.
Postad 21 May 2008 - 18:20
det står att granaten tar 15 i skada när man träffar nån med den, så direkt hit betyder att han dör av att han blir träffad av granaten (ungefär som att kasta en sten på nån) inte att den exploderar i ansiktetVissa chalenges står det direct hit med någon ag granaterna men det har jag nog aldrig lyckats med....
Gäller det att hålla i granaten ett tag och sedan hiva den så den detonerar direkt på FI?
Är det 3 sek som gäller innan de detonerar?
för att det ska kunna vara möjligt måste man ha skjutit lite på FI tidigare eller att nån annan skjutit på FI
finns samma challenges med stun och flash grenade som oxå tar skada om man prickar nån med dom..
Postad 21 May 2008 - 19:01
Det var det jag tyckte var mysko...det står att granaten tar 15 i skada när man träffar nån med den, så direkt hit betyder att han dör av att han blir träffad av granaten (ungefär som att kasta en sten på nån) inte att den exploderar i ansiktet
![]()
för att det ska kunna vara möjligt måste man ha skjutit lite på FI tidigare eller att nån annan skjutit på FI![]()
finns samma challenges med stun och flash grenade som oxå tar skada om man prickar nån med dom..
Inte konstigt att de jag kastat granater på bara blivit sura och dödat mig istället då
Måste sett rätt fånigt ut
Tack för info! Du får skjuta först så kan jag langa fåniga granater på dem!!!
Postad 21 May 2008 - 21:04
Det kommer inte upprepas.Först (och sista) gången jag sett Morlock hålla på med sånt, jag har gjort det några enstaka gånger, mest pga. att så många andra gör det ...lol
Numero1: I Hardcore är det lättare att kasta ihjäl någon med granter, framförallt en stun granade som gör mycket skada vid direkthit. Mer info här -> http://www.xanga.com...00688/item.html
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 May 2008 - 21:08.
Postad 22 May 2008 - 07:45
Här har ni lite info, hur helin beter sig t.ex
Har inte riktigt förstått vad det är för skillnad på perkarna "bullet damage" och "explosive damage"
Postad 22 May 2008 - 07:49
Har inte riktigt förstått vad det är för skillnad på perkarna "bullet damage" och "explosive damage"
svarar på mina egna funderingar
efter några sekunders tänkande så kanske skillnaden är bullet damage=högre kulskada och Explosive damage=högre granatskada
tänkte först att explosive damage också hade nåt med kulor att göra.
Redigerat av jarre008, 22 May 2008 - 07:52.
Postad 22 May 2008 - 07:56
Redigerat av Unregistereda1381774, 22 May 2008 - 07:57.
Postad 22 May 2008 - 08:13
Vissa chalenges står det direct hit med någon ag granaterna men det har jag nog aldrig lyckats med....
Jag har faktiskt lyckats med bravaden att ha ihäl mig själv med en stungranade...
(så, nu pratar vi inte mer om det)
Postad 22 May 2008 - 08:53
Haha! Det var ganska roligt!Jag har faktiskt lyckats med bravaden att ha ihäl mig själv med en stungranade...
(så, nu pratar vi inte mer om det)
Det är ingen annan som har lyckats ta livet av sig själv på ett dumt eller komiskt sätt?
Jag har flera gånger sprängt mig själv med min egen handgranat. Den klassiska är när man ska slänga in granaten igenom ett fönster men istället träffar man kanten och granaten studsar tillbaka på en... pang och man är död
Redigerat av Unregisteredda254153, 22 May 2008 - 08:53.
Postad 22 May 2008 - 09:12
Haha! Det var ganska roligt!
![]()
Det är ingen annan som har lyckats ta livet av sig själv på ett dumt eller komiskt sätt?
Jag har flera gånger sprängt mig själv med min egen handgranat. Den klassiska är när man ska slänga in granaten igenom ett fönster men istället träffar man kanten och granaten studsar tillbaka på en... pang och man är död
En klassiker, själv tenderar jag att träffa stolpar så de studsar snett framåt å i min framåtrusning sprängs jag av min kastade granat.....
Har även dött av min egen RPG, valde fel class å trodde jag skulle sätta calymore, sköt en RPG-granat istället.....
Postad 22 May 2008 - 09:50
En klassiker, själv tenderar jag att träffa stolpar så de studsar snett framåt å i min framåtrusning sprängs jag av min kastade granat.....
Har även dött av min egen RPG, valde fel class å trodde jag skulle sätta calymore, sköt en RPG-granat istället.....
Sina egna airstrikes har man dött några gånger av
Postad 22 May 2008 - 10:00
EDIT: Det dummaste jag lyckades med bara häromdagen var att med flit sätta eld på en tunna, för att 10 sekunder senare ha glömt bort det när jag sprang förbi den...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 May 2008 - 10:10.
Postad 22 May 2008 - 10:09
Första gången jag är med å möter en annan klan som faktiskt av vad jag kunde höra var trevliga. Synd bara att vi förlorade några matcher men det var hyffsat jämt iaf.
Postad 22 May 2008 - 10:19
Tack själv. Tror vi körde fyra matcher mot dem, förlorade 2 och vann 1.5 (de hoppade ur den sista när de låg under). De tyckte det var bra att alla i vår klan hade mikrofon... "so you´re also gonna loose this one then since you have no communication?" Men som tur var vann vi rätt snabbt på den chinatown-sabotagematchen efter att han sa det.Morlock å döden tack för några trevliga TT matcher igår.
Första gången jag är med å möter en annan klan som faktiskt av vad jag kunde höra var trevliga. Synd bara att vi förlorade några matcher men det var hyffsat jämt iaf.
På en av HQ-matcherna hade hela den klanen juggernaut och martyrdom eller Last Stand vilket gjorde att man var tvungen att skjuta dem två gånger med brakaren - irriterande när motståndarna kör med det och dumt att man inte har det själv. Inte så dumt med Last Stand faktiskt då det kan leda till att man ligger kvar någon sekund längre och lyckas ta basen - måste prova det någon gång. Synd att inte den matchen var 2 minuter längre då vi lyckades vända matchen och vi hade vunnit om vi hade haft tid att ta en bas till...
Men efter den klandrabbningen tror jag inte vi förlorade en enda match?
Kul med lite hardcore igår också, Numero1, kerren, doro och merger (vart tog du vägen då?) - kör gärna mer hardcore TDM framöver.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 May 2008 - 10:22.
Postad 22 May 2008 - 10:30
Postad 22 May 2008 - 12:49
provade lite för en stund sedan efter 2 dagars GTA spelande
kontrollerna kändes lite ovana, plus siktet.. kändes jobbigt att sikta utan autoaim
Postad 22 May 2008 - 15:54
Hoppas du inte springer fram till en bil och trycker på trekant bara.Ikväll blir det COD för hela slanten
![]()
provade lite för en stund sedan efter 2 dagars GTA spelande![]()
kontrollerna kändes lite ovana, plus siktet.. kändes jobbigt att sikta utan autoaim
Postad 22 May 2008 - 17:09
Det kommer inte upprepas.
Numero1: I Hardcore är det lättare att kasta ihjäl någon med granter, framförallt en stun granade som gör mycket skada vid direkthit. Mer info här -> http://www.xanga.com...00688/item.html
Tackar för länken! mycket trevlig information där
Postad 22 May 2008 - 23:15
Kul att möta lite mhb med. Kanske inte så skoj då man kan åka på duktigt med spö men härligt känns det att sätta en kula i pannan på en liggande dr.död. Otroligt störande teknik det där med dina slängningar till liggande men ack så effektivt
Redigerat av erlander, 22 May 2008 - 23:42.
Postad 22 May 2008 - 23:25
Tack för mkt trevlig TT l2ickard, doro, rilly, döden och noshörningen. Ursäkta att jag spelade med snipern mest hela tiden. Vars tvungen att levla lite med den. Gick faktiskt bättre än vad jag hade vågat hoppas på då jag int e nå vidare med snipern i vanliga fall.
Kul att möta lite mhb med. Kanske inte så skoj då man kan åka på duktigt med spö men härligt känns det att sätta en kula i pannan på en liggande dr.död. Otroligt störande teknik det där med dina slängningar till liggande men ack så effektivt
Jo, det var skoj!
Hippo= flodhäst, inte noshörning.
Var en snubbe som frågade hippo om han hette så för att han var en "fat person" ...
Måste bara säga att det nya tillskottet Rilly har blivit otroligt bra väldigt snabbt, på ALLT, en naturbegåvning, vågar knappt tänka på hur bra han kommer att bli om han fortsätter tills han får guldkors, då får morlock, l2ickard och Jenslu se upp kan jag säga!
Postad 22 May 2008 - 23:27
erlander, du var ju riktigt bra med snipern. Speciellt på Ambush när vi körde sabotage. Den matchen kändes förresten som om den skulle ta evigheter
Jag måste säga att jag är rätt imponerad av Dödens teknik med att slänga sig. Alltför många gånger har man haft honom på kornet i en närstrid och helt plötsligt ligger han på marken och skjuter på en, och fler lär det väl bli
Aja, sov gott med er. Jag hoppas på en hel del spelande i helgen också
Håhå. Jag tackar. Det är en ära att få höra det från självaste DödenJo, det var skoj!
Var en snubbe som frågade hippo om han hette så för att han var en "fat person" ...
Måste bara säga att det nya tillskottet Rilly har blivit otroligt bra väldigt snabbt, på ALLT, en naturbegåvning, vågar knappt tänka på hur bra han kommer att bli om han fortsätter tills han får guldkors, då får morlock, l2ickard och Jenslu se upp kan jag säga!
Postad 22 May 2008 - 23:53
och ja. Rilly kommer bli riktigt bra. Visade värsta potentialen idag. Grymt!!
Postad 23 May 2008 - 00:55
Tack och bockOk, flodhäst stämmer ja. Kan skylla på att jag borjade jobba kl fem imorse. Lite trött. Kul att nästa pass börjar om fem timmar
och ja. Rilly kommer bli riktigt bra. Visade värsta potentialen idag. Grymt!!
Låter som härliga arbetstider
Postad 23 May 2008 - 07:42
Shit, att du orkar!Kan skylla på att jag borjade jobba kl fem imorse. Lite trött. Kul att nästa pass börjar om fem timmar
Starkt jobbat.
Första gången som jag lirat TT med bara MHB:are.
Redigt skoj!
Postad 23 May 2008 - 07:46
Tack för mer bra info.Det kommer inte upprepas.
Tänkte på en sak i går, det kanske går att börja slänga lite granater på de som ligger i last stand läge....
Hur mycket behövs för att ha ihjäl dem då? 15 kanske räcker??
Bara man inte blir skjuten själv först
Postad 23 May 2008 - 09:33
Vad har ni för favvoperks? Min måste nog vara "Frag x 3"
Det ska nog game´as ikväll
Postad 23 May 2008 - 09:38
Jag hörde tyvärr inte att han fråga om jag var fet,ja skulle ju svara "no,i`am the most dangerous animal in the jungle!!"
Att folk ska tro att man är fet bara för att man heter Hippo
[
Redigerat av hippo6, 23 May 2008 - 09:39.
Postad 23 May 2008 - 09:43
Jag instämmer i erlanders tackande. Det var riktigt skoj att spela idag och idag gick det faktiskt rätt bra för min del
Blev lite stolt när Döden och hippo hade bestämt att de skulle ge sig på l2ickard och jag var den som tog honom hela tiden
Ja de var ingen överdrivet bra dag för mig igår (är det nånsin de ) så när Rickard kom själv i motståndarlaget skulle vi väl försöka ta honom men ja lyckades såklart inte men tyckte faktiskt du hade övertaget på honom er emellan. Starkt jobbat!
Postad 23 May 2008 - 09:57
Körde enbart HC TDM igår och smög runt och sniprade, så nu är det inte långt kvar till guld dragunoven akerren.
Postad 23 May 2008 - 10:00
Haha, så sant! Flodhästar är förövrigt extremt farliga. Flodhästar, isbjörnar och hajar klassas väl som de mest farliga djuren i världen! I Sverige är getingen det farligaste djuret (ja det är sant)Jag hörde tyvärr inte att han fråga om jag var fet,ja skulle ju svara "no,i`am the most dangerous animal in the jungle!!"
Att folk ska tro att man är fet bara för att man heter Hippo![]()
Hmm, en liten parantes där
Hoppas på lir ikväll, har inte spelat sen i måndags
Postad 23 May 2008 - 10:02
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 May 2008 - 10:05.
Postad 23 May 2008 - 10:06
Postad 23 May 2008 - 10:11
nej inte hajar, de är inte så farliga...väldigt sällan de dödar människor även om det händer.Haha, så sant! Flodhästar är förövrigt extremt farliga. Flodhästar, isbjörnar och hajar klassas väl som de mest farliga djuren i världen! I Sverige är getingen det farligaste djuret (ja det är sant)
![]()
Hmm, en liten parantes där
Hoppas på lir ikväll, har inte spelat sen i måndags
Händer väl väldigt sällan att isbjörnar lycaks få tag på någon människa även om vi står på deras meny
Flodhästen däremot är det faligaste djuret i Afrika och dödar flest männniskor där (om vi inte räknar med malariamyggan)
Det intressanta är att flodhästen är vego och att problemet är att den är mycket revirhävdande.
En annan sak jag tycker är intressant är trots sin storlek så är den mycket snabb både på land och i vattnet!
Så nu kanske någon har lärt sig något nytt om flodhästar
Favvoperk beror på spel och vapen men i S&D UVA Jammer, steady aim och Claymores helt klartTack för den där inforutan med vapen osv. Morlock. Att skorpionen var så kraftig trodde jag inte:)
Vad har ni för favvoperks? Min måste nog vara "Frag x 3"![]()
Det ska nog game´as ikväll
Redigerat av Numero1, 23 May 2008 - 10:12.
Postad 23 May 2008 - 10:14
Skulle? Vi borde spela en TT-tunering. Tycker det är en jättebra idéVi skulle kört en TT-turnering eller liknande.
Postad 23 May 2008 - 10:20
S&D: MP5 med dämpare, Claymore/Bomd Squad (beroende på sida), Stopping power och Dead Silence. Steady Aim innan jag fått Dead Silence.
TDM/HQ: Valfritt vapen med rödpunk, Frag x3/Bandolier, UAV-jammer/Stopping Power och Steady Aim.
Postad 23 May 2008 - 10:27
Det skulle varit skoj. Undra dock bara hur vi ska göra med lagen, ska vi "välja" själva eller lotta?Skulle? Vi borde spela en TT-tunering. Tycker det är en jättebra idé
Hehe, kan tänka mig att om de var nöjda av att lyckas få ihjäl dig så borde det inneburit 3 av 10 gånger.Hehe så illa tyckte jag det inte gick för min del, tyckte jag klarade mej OK för att spela med ärtkastaren (skorpionen) mestadels av tiden
Vi vann väl en 5-6 spel i rad där på slutet med fina siffror
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 May 2008 - 10:30.
Postad 23 May 2008 - 10:40
Lottning är väl det mest rättvisa. Men är öppen för andra förslag.Det skulle varit skoj. Undra dock bara hur vi ska göra med lagen, ska vi "välja" själva eller lotta?
Det får väl bli som förra tuneringen, att man får anmäla sitt intresse.
Postad 23 May 2008 - 10:50
Ja vi får göra det. Sen delar vi upp lagen efter prestigesymbol.Det får väl bli som förra tuneringen, att man får anmäla sitt intresse.
1. kajoh
2. doro
3. morlock
4. l2ickard
5. JensLu
6. DrDeath
7. primare2
8.
Annars är det ju önskvärt om man kan spela med de man brukar spela med.
EDIT: Tog mig friheten att autoanmäla några till....
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 May 2008 - 11:00.
Postad 23 May 2008 - 11:22
Det skulle varit skoj. Undra dock bara hur vi ska göra med lagen, ska vi "välja" själva eller lotta?
Hehe, kan tänka mig att om de var nöjda av att lyckas få ihjäl dig så borde det inneburit 3 av 10 gånger.
Rilly hade ihjäl l2ickard mest hela tiden på Chinatown om jag inte minns fel, kanske bara för att rille hade fullt upp med att mörda mig och hippo hela tiden?
Jag hörde tyvärr inte att han fråga om jag var fet,ja skulle ju svara "no,i`am the most dangerous animal in the jungle!!"
Att folk ska tro att man är fet bara för att man heter Hippo![]()
[
Flodhästen lever inte i djungeln (väl?)...
Du skulle svarat "No, I just borrowed your girlfriends nickname..."
Postad 23 May 2008 - 11:25
Haha! Dagens kommentarDu skulle svarat "No, I just borrowed your girlfriends nickname..."
Postad 23 May 2008 - 11:29
Dock kommer det bli ÄNNU nervösare än Cagematch turneringen, man vill ju inte vara den som sabbar för laget genom dåligt spel ju!
Ang. lagen så måste de ju på nåt sätt utformas så att det blir någerlunda jämt, behöver ju inte tvunget lottas?
Jag spelar som bekant gärna med akerren iom. att vi spelat mycket ihop, men givetvis även med er alla andra oxå!
Kanske kan sätta ett guldkors som lagledare för varje lag?
Postad 23 May 2008 - 11:31
Och vad menas med TT? Vilken speltyp är det vi ska spela?
Redigerat av Unregisteredda254153, 23 May 2008 - 11:32.
Postad 23 May 2008 - 11:57
Jag tycker vi kör minst 5 matcher med blandade spelformer.Det största problemet med tuneringen blir att få ihop en match. Eftersom det är många inblandade kan det bli svårt att få till en tid som alla kan vara med och spela på. Så alternativet 2 vs 2 kan ju vara något att fundera över? 2 vs 2 kan också vara smart ifall det inte är många som anmäler sig och vi får svårt att få ihop lag.
Och vad menas med TT? Vilken speltyp är det vi ska spela?
1. HQ
2. Sabotage
3. Domination
4. S&D
5. TDM
...på lite olika banor.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Call Of Duty 4 Modern Warfare