Har luskat runt på forumet här ett tag men inte sett mig nödd att komma med något inlägg (det finns andra som gör det så bra så
Men nu skulle jag behöva lite assistans!
Jag köpte i våras en LG42LC3R på El-Giganten (jaja, jag vet..) för 14995:- Den fanns dock hos t ex Webhallen för 12995:- så jag fick ut 2000:- på prisgaranti dessutom. Nu så i juni pajade bildpanelen totalt, och den lämnades in för service. Nu efter semestern när jag lessnade på att vänta på att få en ny, så ringde jag återigen EG och bitchade, och de gav mig då möjligheten att få en ny tv för samma pris (dvs 14995:-
Jag var och kollade i butiken och erbjöds då en LC46 istället, för samma pris, vilket ju låter som en väldigt sjysst deal. Den skulle komma i nästa vecka och jag bokade mig för en men sa att jag skulle kolla upp den närmare innan så jag alltså ändra mig om jag finner att den inte verkar duga.
Vad jag förstått är det en väldigt ny modell som bland annat ska ersätta just LC3R:en, men jag hittade inte ett enda omdöme eller något omnämnande av den på forumet, alltså öppnade jag den här tråden!
Så.. några erfarenheter? Främst är jag lite nojjig över att den inte har 1:1 pixelmapping.
I huvudsak kollar jag på digital-tv (ComHem-box), ej HD för tillfället. Har även en freecom mediaplayer jag kopplar till tv:n som kan köra ut i 720P. Har inga prylar hemma som kräver full HD, jag lägger hellre pengar på bildförbättringsteknik m.m. som förbättrar för det jag har idag. Kopplar även in laptop:en ganska ofta, så det är de grejerna som jag är intresserad av ska funka bra. TV-spel och liknande är inget jag har eller har planer på att införskaffa heller.
Tacksam för all input jag kan få, har väl till slutet av den här veckan som kommer på mig att bestämma mig.
Alternativa förslag tas gärna emot också, men de måste finnas hos EG i deras utbud då...
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
LG 42LC3R
53 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?