Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Logitech Harmony 525 och Vista Media Center

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 augusti 2007 - 17:41

Unregisteredc4fc8981
  • Unregisteredc4fc8981
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Tjenare!

Jag har efter rekommendationerna här på forumet skaffat en Harmony 525. Den funkar hyfsat med mina hembioprylar, men jag har ännu inte lyckast få den att fungera med min hembyggda HTPC med Vista Media Center. Jag har en tredjeparts-fjärr som funkar bra i media center, men när jag försöker använda min Harmony går det dåligt eller inte alls. Efter ett registerhack och en massa inlärning av den gamla fjärren så kan jag åtminstone göra grundläggande manövrering med 525:an. Men borde det inte vara fixat av Logitech sedan länge att ha en fungerande uppsättning inställningar för Vista Media Center? Eller är det min tredjeparts-mottagare till HTPC:n som spökar? Har ni fått 525:an att funka med Media Center, och hur gjorde ni i sådana fall?



#2

Postad 21 augusti 2007 - 19:59

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

  • 478 inlägg
  • 0
Hur la du till HTPCn som device i Harmony-konfigurationsprogrammet? Jag valde "Add device" och valde Computer/Media Center PC/Microsoft och matade in MCE-fjärrens artikelnr (A9O-00001-1PK) och det funkade perfekt.

#3

Postad 21 augusti 2007 - 20:29

Unregisteredc4fc8981
  • Unregisteredc4fc8981
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Ah, smart. Jag skrev, i brist på bättre, Antec Fusion som modellnumret...

Jag ska pröva att lägga in fjärren.

Förresten, hur fungerar det för dig att sätta på och stänga av datorn med fjärren?

#4

Postad 22 augusti 2007 - 07:12

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

  • 478 inlägg
  • 0
Jag kan stänga av den så att den går ner i S3 standby, men jag lyckas inte väcka upp den igen med fjärren. :)

#5

Postad 26 augusti 2007 - 18:39

Unregisteredda7dc18c
  • Unregisteredda7dc18c
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Tjenare!

Jag har efter rekommendationerna här på forumet skaffat en Harmony 525. Den funkar hyfsat med mina hembioprylar, men jag har ännu inte lyckast få den att fungera med min hembyggda HTPC med Vista Media Center. Jag har en tredjeparts-fjärr som funkar bra i media center, men när jag försöker använda min Harmony går det dåligt eller inte alls. Efter ett registerhack och en massa inlärning av den gamla fjärren så kan jag åtminstone göra grundläggande manövrering med 525:an. Men borde det inte vara fixat av Logitech sedan länge att ha en fungerande uppsättning inställningar för Vista Media Center? Eller är det min tredjeparts-mottagare till HTPC:n som spökar? Har ni fått 525:an att funka med Media Center, och hur gjorde ni i sådana fall?


<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade 525:an hemma på prov men eftersom jag inte hittade en lika tydlig grön knapp som på Micrsoftfjärren blev jag lite tveksam. Orsaken till att jag övergav 525:an i mitt fall var att mitt ex var ett demoex för 250 kr som uppvisade en hel del brister. Men mitt test är ganska orättvist mot logitechfjärren efter som jag endast gav den en chans (10 min) programmering. Men det var tillräckligt för att jag skulle bedömma att den inte skulle ge en 100% lösning.

#6

Postad 05 oktober 2008 - 17:53

mArBLe
  • mArBLe
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Nu var det ju ett tag sedan den här tråden uppdaterades, men ville bara tillägga mitt omdöme.

Jag införskaffade denna fjärrkontroll för ett par dagar sedan, och jag måste säga att var snabbt imponerad av den.

När det kommer till att kontrollera VMC via Antec Fusions inbyggda IR-öga, så fungerar det hur bra som helst.
Alla kommandon styrs ju via programvaran för displayen, där jag använder IMON's drivrutiner. Men på fjärrkontrollen har jag gjort egna kontroller på displayen, istället för de som läggs till automatiskt av Logitech programvaran, för att kontrollera de funktioner jag använder mest.

Fungerar som sagt klockrent, faktiskt mycket bättre än förväntat. Rekommenderas varmt, speciellt för det priset den ligger på just nu för under 400:-

#7

Postad 08 oktober 2008 - 20:30

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Nu var det ju ett tag sedan den här tråden uppdaterades, men ville bara tillägga mitt omdöme.

Jag införskaffade denna fjärrkontroll för ett par dagar sedan, och jag måste säga att var snabbt imponerad av den.

När det kommer till att kontrollera VMC via Antec Fusions inbyggda IR-öga, så fungerar det hur bra som helst.
Alla kommandon styrs ju via programvaran för displayen, där jag använder IMON's drivrutiner. Men på fjärrkontrollen har jag gjort egna kontroller på displayen, istället för de som läggs till automatiskt av Logitech programvaran, för att kontrollera de funktioner jag använder mest.

Fungerar som sagt klockrent, faktiskt mycket bättre än förväntat. Rekommenderas varmt, speciellt för det priset den ligger på just nu för under 400:-

Hmm... Börjar mer och mer tro att mitt ex av 525:an är felande då jag tycker den är på tok för seg att skicka signaler efter knapptryckning (märker ingen skillnad då jag ändrar delayinställningarna). Den köar också knapptryckningarna då man är för snabb vilket är oerhört störande...

#8

Postad 08 oktober 2008 - 20:51

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
EDIT: Fel tråd..

Redigerat av Unregistered5bfb11cb, 08 oktober 2008 - 21:09.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.