Jag har lagt min Mira ovanpå bokhyllan (ca 175 cm hög), ingen kortare än 180 cm ser att den ligger där.
Men att ha en antenn som endast är ½ cm tjock låter ju intressant. Kan du inte testa att köpa den och återkomma med en kort recension? 
<{POST_SNAPBACK}>
Redan gjort!?
399:- hos NetOnNet Sthlm
Antennen är platt ca 5 mm men stor som en bricka 33,5 x 33,5 cm, färgen går i tråkig blygrå ton.
Hos mig rasade mottagningen från tidigare 85 till 60 rakt av trots att detta ska vara betydligt bättre kvalité & med 43 db förstärkning mot min gamla 15 db.
Det medföljer 4 m koaxial & jag har rusat runt som en idiot men utan att få upp kvalitén över 65. . .
Funkar säkert bra om du redan har stark mottagning där du bor & har en tavla tex i närheten att hänga upp den bakom, alternativt lägga den under teven. Att hänga den rakt upp & ner på väggen är inget jag skulle rekommendera då den är såpass stor att den blir direkt anskrämlig.
En annan fördel är att antennmatningen går in i en liten splitter som du sätter direkt i teven/boxen - du slipper mao 2 kablar som går till själva antennen.
Hos mig - katastrof & jag beger mig till NetOnNet i morgon för att lämna tyillbax den - det blir en Mira istället . . Om ingen annan har fler förslag att komma med?