8 tmmars filmande i bästa HD kvalitet, snålt bara att de inte skickar med
HDMI kabel (mini i ena änden) någon som vet var man kan köpa?
mycket lättskött kamera, lätt att klicka till stillbild( 6,1 eller 4,6 för 16:9)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 12 September 2007 - 19:17
Har bara hunnit testa lite än så länge, men MY GOOD vilket bildkvalitet,
8 tmmars filmande i bästa HD kvalitet, snålt bara att de inte skickar med HDMI kabel (mini i ena änden) någon som vet var man kan köpa? mycket lättskött kamera, lätt att klicka till stillbild( 6,1 eller 4,6 för 16:9) Postad 14 September 2007 - 12:16
Kan bara hålla med, jag har haft min i 3-4 veckor nu och är ruskigt nöjd... Den optiska bildstabiliseringen är kanon och bildkvaliten helt enorm, att kunna spela upp en bränd dvd direkt i PS3:an med full kvalitet var också en riktigt höjdare för mig.
Mmitt enda klagomål är väl att den kunde vara lite bättre vid väldigt dåligt ljus, men det tycker jag om alla videokameror.. HDMI-kabeln köpte jag hos Kjell o Co, övriga butiker som hade den var svindyra! http://www.kjell.com...750000,13790000 Produkt 98260 om den där länken inte fungerade, 129 kr. Postad 14 September 2007 - 15:47
Jag var inne igår på Kjell o c/o och kollade upp om de hade kabeln(trodde det ej) men jodå, visst fanns den, 149:-/2,5 m, men tack för tipset. Hur bränner du till DVD ? lite enkelt?är ej så hemma på data ! PS3 skulle man kanske skaffa! Postad 16 September 2007 - 11:36
Jag funderar på att beställa en Sony HDR-SR7 från USA men har två frågor:
1.) Finns det något kompatibilitetsproblem med detta? 2.) Jag har sett att det finns två olika SR7-typer http://reviews.cnet....517162&x=65&y=7 . Dels SR7E och SR7. Jag ser ingen skillnad i produktbladen men prisskillnaden är några hundra dollar. Någon som vet vad skillnaden är? Postad 18 September 2007 - 11:11
Vasego, det var som sagt enda stället jag hittade den på till "vettigt" pris. Jag har använt det medföljande programmet och testat att både bränna till AVCHD-DVD och till vanlig DVD. Det var relativt enkelt och självförklarande. Har även latjat en del med Sony VEGAS, men det programmet är allt annat än enkelt och självförklarande. //H Postad 18 September 2007 - 22:35
Jag kan svara på min egen fråga:
SR7 i USA är NTSC och SR7E är PAL. Jämförde priser och kom fram till att PAL-versionen var 18% billigare i USA. Om jag nöjt mig med NTSC skulle den vara 28% billigare i USA. Postad 25 September 2007 - 12:22
Tänkte köpa mig en SR5 nästa vecka i Usa.
Är det några andra olikeheter mellan usa och europa versionen än ntsc och pal. Hur är det med ström osv.. Postad 19 December 2007 - 16:30
Vilket är bästa sättet att överföra det inspelade till datorn för redigering, USB? Varför har den ingen Firewire?
Postad 21 December 2007 - 13:06 Rätta mig gärna om ja har fel, men kameran stödjer USB2.0 som är snabbare än Firewire. (480Mbit/s mot 400Mbit/s) Postad 14 January 2008 - 10:29
På pappret är USB2.0 snabbare än Firewire men i praktiken är det oftast tvärtom. Firewire kräver mindre av datorn och är effektivare när det gäller stora data-överföringar. Å andra sidan är det enklare att hitta en dator med USB än en med Firewire även om det blivit bättre med FW på senare tid... Bäst är ju om enheten har uttag för båda standarder /A Postad 28 January 2008 - 19:48
Måste säga att jag gillar Vegas. Det finns bra instruktioner som live visar de olika momenten, men visst är det en liten tröskel att ta sig över innan man lärt sig alla finesser i programmet. Enda nackdelen jag hittat hittills är väl den långsamma konverteringen till 720p efter redigering. Annars är det ett bra program enligt mig. Postad 08 February 2008 - 22:28
En liten fråga till er som skaffat denna kamera, eller för den delen liknande sony kameror.
Hur upplever ni funktionen på bildstabilisatorn "super steady shot"? Jag har en SR7:a och jag märker knappt nån stabilisatoreffekt alls. Min panasonic kompakt-stillbildskameras bildstabilisator fungerar 1000 gånger bättre. Dessutom skall ju stabilisatorn i SR7 vara av den bättre (optiska) sorten. Om jag växlar mellan att ha stabilisatorn på och av så märker jag ingen skillnad. Börjar misstänka att något kan vara paj i kameran. Annars är ju bildkvaliteten fantastisk och nu när jag börjar fatta hur vegas funkar så verkar det här bli riktigt kul! // Postad 09 February 2008 - 00:53
Ni som har denna kamera lägg gärna upp filmklipp (original från kameran) här
och posta länken här Redigerat av Biggles2002, 09 February 2008 - 00:53. Postad 18 February 2008 - 09:55
Hej!
Funderar på att köpa en SR7:a. Ska ut och resa en månad och jag undrar om ni har tips på hur man tankar ur material fr kameran på ett vettigt sätt (vore astrist om ngn stal kameran och därmed allt jag filmat). Samt om det är möjligt att filma på minneskort med SR7 el om det bara är till för stillbilder? Har ngn haft problem med hårddisken under oömma filmningar? Tacksam för svar Postad 18 February 2008 - 21:53
ENDA sättet att tanka ut filmer från kameran är via det medföljande programmet Picture Motion Browser. Använder du inte porgrammet så kommer du få mycket svårt att få tillbaka filerna in i kameran igen, vilket är viktigt eftersom kameran för dom flesta är det enda sättet att spela upp HD-material. Ta alltså med dig en dator med programmet installerat. Möjligtvis kan det vara ett alternativ att ta backup på hela hårddisken med allt dess innehåll, det kan kanske fungera, men vill du tömma för att få plats med mer film så krävs picture motion browser. Mig veterligen går det inte att filma till minneskort. Jag har haft med mig min SR7 vid skidåkning utan problem. Lycka till! // Postad 12 March 2008 - 23:11
Hej!
Jag har ochså precis köpt en HDR-SR7E och är väldigt nöjd med kameran. Det som var viktigt för mig redan från början var att kunna lagra filmerna på min hårdisk på datorn och behålla samma kvalitet som när kameran kopplas direkt till tv'n. Provade först med media player classic som fungerar bra men med lite sämre kvalitet. Andra program var media player 11 med vista som ochså fungerar bra. Programet som fungerar helt utmärkt utan att man märker någon alls skilnad är Cyberlink DVD POWER ULTRA. Jag har kopplat datorn via hdmi sladd till plasma tv'n. Datorn har väldigt hög prestanda som krävs för spela upp AVCHD-material. (en HP M9168)http://www.onoff.com...markID=10-14-10 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |