Välkommen till min gästbok
Postad 11 November 2007 - 18:32
Hej alla som tittar in på min gästbok.
Har ju inte ngn hemmabio ännu, huset håller som bäst på att byggas, men om jag ska vara ärlig funderar jag nog minst lika mycket på kommande hemmabio och stereo, som andra saker i huset.
Har lagt upp ritningar eftersom ngn var intresserad av det. Jag tar glatt emot idéer och kommentarer.
Tanken nu är att i "all-rummet" på andra våningen ha projektor, 5.1 system, PS3 och sat-tuner. I sovrummet en 50 tumms plasma, i gästrummet min gamla 28 tum B&O CRT-TV, liten stereo i badrummet och en två-kanalare i stora rummet på botten-våningen (är väl på ca 97 kvadratmeter).
Exakt vad har jag inte bestämmt ännu...
Så här tänker jag just nu:
I "all-rummet":
Ljud: Ett par vita Audiovektor K3 signatur, Audivektor KC och K-X
Förstärkare: Onkyo TX-SR804E
Projektor: Hitachi PJ-TX300 eller Benq W9000 (kanske blir lite trångt med Benq:en?)
Duk: ramspänd 98 eller 106 tum, beror på vad jag får plats med, är väl lättast att se när sakerna är på plats.
Signalkällor: PS3 och ev. Squeezebox (Streamar musiken, kan bli en cd om det behövs)
HTPC: HP Pavilion DV9266 (Funkar alldeles utmärkat att spela TV-serier på, hårddiskarna börjar redan ta slut...)
Sat-tuner: Ngn HD-Linux box, vill få till cardsharing inom hemmets fyra väggar.
I sovrummet:
Bild: Panasonic TH-50PZ700
Badrummet:
Ljud: Två högtalare ur KEF 2005.2
Förstärkare: Cambridge Azur 340A SE eller kanske 640a v.2
Signal: Logitech Squeezebox
PS! Någon frågade om stolparna. ja, jag vet, de är nog lite i vägen. Men, vi ville ha så öppna ytor som möjligt, och då måste vi tydligen ha dessa stolpar.
Har ju inte ngn hemmabio ännu, huset håller som bäst på att byggas, men om jag ska vara ärlig funderar jag nog minst lika mycket på kommande hemmabio och stereo, som andra saker i huset.
Har lagt upp ritningar eftersom ngn var intresserad av det. Jag tar glatt emot idéer och kommentarer.
Tanken nu är att i "all-rummet" på andra våningen ha projektor, 5.1 system, PS3 och sat-tuner. I sovrummet en 50 tumms plasma, i gästrummet min gamla 28 tum B&O CRT-TV, liten stereo i badrummet och en två-kanalare i stora rummet på botten-våningen (är väl på ca 97 kvadratmeter).
Exakt vad har jag inte bestämmt ännu...
Så här tänker jag just nu:
I "all-rummet":
Ljud: Ett par vita Audiovektor K3 signatur, Audivektor KC och K-X
Förstärkare: Onkyo TX-SR804E
Projektor: Hitachi PJ-TX300 eller Benq W9000 (kanske blir lite trångt med Benq:en?)
Duk: ramspänd 98 eller 106 tum, beror på vad jag får plats med, är väl lättast att se när sakerna är på plats.
Signalkällor: PS3 och ev. Squeezebox (Streamar musiken, kan bli en cd om det behövs)
HTPC: HP Pavilion DV9266 (Funkar alldeles utmärkat att spela TV-serier på, hårddiskarna börjar redan ta slut...)
Sat-tuner: Ngn HD-Linux box, vill få till cardsharing inom hemmets fyra väggar.
I sovrummet:
Bild: Panasonic TH-50PZ700
Badrummet:
Ljud: Två högtalare ur KEF 2005.2
Förstärkare: Cambridge Azur 340A SE eller kanske 640a v.2
Signal: Logitech Squeezebox
PS! Någon frågade om stolparna. ja, jag vet, de är nog lite i vägen. Men, vi ville ha så öppna ytor som möjligt, och då måste vi tydligen ha dessa stolpar.
Redigerat av Verro, 06 January 2008 - 18:48.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
31 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?