Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digitals EPG

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 september 2007 - 18:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Idag slår de nog rekord. Informationen i EPGn idag för Canal+ Sport 1 är att kl 19 börjar kvartsfinal 1 i Elitserien. Mmh, det var några månader sedan...

För en vecka sedan sände de UEFA-cup matcher. Någon information i deras EPG? Nej då, inte via Canal Digital, deras EPG, däremot via Boxers EPG samt deras TextTV.

Hur är det då med annan information. Tja, titta på vad som står i CD EPG när exempelvis ett avsnitt av House ska visas på Canal+. Via CD står det en allmän beskrivning av serien, via Boxer vilket avsnitt som ska visas, kort info som handlingen. Tittar man efter på Canal+ TextTV står där oftast samma info som via Boxer.

Eller när de ska visa en fotbollsmatch. Via CD står oftast bara att de ska via en match från Premier League eller Serie. Inte vilka som ska spela, inte om det är en repris. Titta på infon på Boxer, där står vilka som ska spela och om det är en repris vilket datum matchen är.

Så här har det alltid varit, hela tiden jag haft ComboBoxen från Canal Digital, alltid mer och bättre information via marknätet. För det är väl inte bara jag som upplevt denna usla EPG? Någon som är nöjd med den?

Enkla krav har jag:
• Den ska uppdateras ofta. Åtminstone en gång per dag! OM tidningar kan har rätt program på rätt tid borde EPGn klara det.
• Mer information. Vid serier vilket avsnitt som visas. Vid filmer vem som regisserat, skådespelare samt några rader om filmen (mer än idag)
• Visa aktuell information, vilka lag ska de visa? Informationen finns på TextTV, då borde den även finnas i EPGn
• Snabb. Oftast tittar jag enbart på EPGn som visar nuvarande och nästa program men det är främst på grund av att den större guiden är så långsam på att ladda sina data. Boxers är bättre som laddar i bakgrunden bara boxen är igång.

Sorgligt är det, att de inte kan bättre.

Postad 27 september 2007 - 19:20

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0

• Snabb. Oftast tittar jag enbart på EPGn som visar nuvarande och nästa program men det är främst på grund av att den större guiden är så långsam på att ladda sina data. Boxers är bättre som laddar i bakgrunden bara boxen är igång.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja men det är väl själva boxen som avgör, inte leverantören?

Kan ta och kolla hur det ligger till hos Comhem (har inte Canal+ men EPG ligger med ändå vad jag minns)

Redigerat av Phredreeke, 27 september 2007 - 19:20.

Postad 27 september 2007 - 21:51

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Snabb - EPG laddas från en unik kanalplats hos Canal Digital. Kanske andra boxar kan läsa av dataströmmen snabbare men jag tror det hela hänger på hur snabb datatakt det är i kanalen, inte boxen ifråga.

Ingen kommentar från annan med Canal Digital? Kanske någon med en annan box än de som Canal Digital godkänt. Jag kör som sagt med deras Combobox.

/T

Postad 02 oktober 2007 - 18:22

Belzhadar
  • Belzhadar
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Jag har canal digitals HD-box. De har ganska nyligen släppt en uppdatering till den så att man får EPG. Jag måste säga att jag tycker att EPG:n är väldigt snabb på den. Tar ca 1 sekund från att jag trycker på knappen tills den är igång, sedan tar det ca 2 sekunder innan infon kommer fram, när man bläddrar mellan kanalerna tar det också ca 2 sekunder att ladda den nya infon och detta är den "riktiga" EPG:n. Mycket bra tycker jag.

Själva infon däremot är väl inte alltid så mycket att hurra för. Lär väl vara samma för alla CD boxar. En del serier är det bra info om vad det aktuella avsnittet kommer att handla om, andra serier står det inte ett sk*t om.

Tycker allmännt att HD boxen är riktigt bra nu när alla funktioner finns. Klart bättre än de ca 5 st olika Boxer boxarna jag testat.

Lite kasst bara att CD fortfarande inte uppdaterat sin hemsida med info om den nya uppdateringen till hd boxarna. Den har ju funnits i några veckor i alla fall nu.

Postad 02 oktober 2007 - 21:47

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Kanske lite språkförbristningar.

Den enkla EPGn, den som man kan se aktuell kanals program på och nästa samt bläddra över kanaler och se samma sak, den är snabb. Inga fördröjningar alls
Den stora som man ser en samtidig översikt över flera kanaler den tar viss tid på sig att ladda men sedan flyter den på.

programinfo - House ex.v., enda som står är att han återhämtat sig...
Sport - ikväll var det visst dags för en kvartsfinal i ishockey igen.

Fast såhär har det varit i alla tider, kanske en brist i MHP helt enkelt.

CD har nog minskat personalstyrka lite för kraftigt, ingen som har tid med hemsidan längre...

Postad 21 oktober 2008 - 17:20

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Har HD PVR boxen för Canal Digital och deras EPG är riktigt usel. Håller med trådskaparen att det är konstigt att uppdateringarna kommer så sällan och att Infot om filmerna är väldigt fattiga.

EDIT oktober 2009 - Fortfarande är info i EPG usel. Till exempel info om film på Canal + &#58; Drama från 2007. Skrattretande dåligt.

Redigerat av ruva, 07 oktober 2009 - 17:21.

Postad 16 november 2008 - 09:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Spinner vidare på detta. Grundkrav:
  • Aktuell information, dvs uppdateras vid ändringar.
  • Mer information. 1000 tecken borde väl i sig inte vara något problem?
  • Skådespelare. regissör, handling, namn på film på originalspråk
  • Avsnittsinfo, inte minst vilket avsnitt/säsong.
  • Snabb!

extra som borde gå
  • Matchinfo
  • Laguppställning
  • Målservice
dvs när man tittar på deras sportsändningar borde den teknik som EPGn nyttjar klara av att ge oss lite extra data. Lite snygg grafik som lägger i botten eller på sidan. men detta kanske de ska ha som mål, i tankarna, när de fixar det förstnämnda. Det första punkterna borde bara vara ändringar från deras sida, vad de sänder ut, hur ofta de uppdaterar. De sista punkterna kanske kräver lite av boxarna också.

Postad 09 november 2009 - 00:44

-dB
  • -dB
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har canal digitals inspelningsbara box för kabel-tv.
Jag får inte ens in den epg-bilden där man kan se flera kanelers epg samtidigt trots att det står att det skall gå i manualen.
Den kassa epg där man kan se varje kanals epg är snabb, men man ser du bara aktuellt program och nästa, så den är helt värdelös.
Skall man spela in nåt måste man använda den förhistoriska instpelningstimer-funktionen där man får knappa in tiden själv.
Jag hade viasat inspelningsbara box för parabol tidigare och den var 1000-gånger bättre.

Postad 09 november 2009 - 09:03

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Du är allt bra besviken på CD via kabel då du letat upp alla trådar med CD och påpekat bristerna!

Nu inte sett din box, eller CD via kabel överhuvudtaget, men visst är det under att de inte lyckats göra något vettigt av det? Hur svårt är det? Kan inte vara så svårt.

Min åsikter finns redan i denna tråd, bara skrolla upp lite :)

ed: litet litet slarvfel som gav en ack så felaktig mening

Redigerat av Monshi, 13 november 2009 - 14:07.

Postad 23 november 2009 - 05:00

-dB
  • -dB
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Nja, 2 trådar har jag skrivit i.
Iaf så skriver jag för att folk som funderar på att byta till CD via kabel skall veta vad de väljer.
Viasat var inte felfritt det heller, därav bytet, men just epg-delen är mycket bättre än CD.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.